abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67797524
20 per blikje, tja dan zit je er nog wel even aan vast ja
Maar als je wederhelft het wel te eten vind dan kom je er vast wel vanaf, of het nu smaakt met spek of niet.

Hier komen ze er niet in, kvind de geur van die dingen echt misselijkmakend
Lang leve het bestaan van bifi-worstjes enzo!

Moet toch eens uitvinden of die ook uit elkaar gaan staan in water. Hoe leuk die octodogs er ook uit zien, ik ga er geen knakworst voor eten. Er moet toch ook een smakelijker alternatief voor zijn
pi_67799196
Nog nooit van gehoord, maar wat ziet dit er goed uit zeg.
pi_67800714
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:55 schreef Fastmatti het volgende:
Nog nooit van gehoord, maar wat ziet dit er goed uit zeg.
Bij deze dan, en het is aan te raden!

Over die octodogs, nog. Ben beetje aan het rondlezen en kwam zo bij lunch-in-a-box site terecht (http://lunchinabox.net/20(...)dog-octopus-hot-dog/ om precies te zijn) en die raad o.a "Japanese Kurobuta arabiki pork sausage" aan. Iemand die weet of dit ook in Nederland verkrijgbaar is? Of waar het gelijk aan is met smaak? Het ziet er wel iets anders uit dan knakworst. Hmm.

Ook hebben ze het over ipv koken frituren voor een mooi tentakel effect, heeft iemand hier dit wel eens geprobeerd? Zo ja met wat voor worstjes?

Want zoiets + gezichtje erop van nori of maanzaad/sesamzaad ofzo blijft er toch wel leuk uitzien
Een zee-thema bento lijkt me erg leuk om ermee te maken!

(de grootste versie van plaatje zou dan gefabriceerd moeten zijn met die Kurobuta arabiki pork sausage)

[ Bericht 0% gewijzigd door vahmpcat op 07-04-2009 17:43:26 ]
pi_67802044
Ja die onderste ziet er echt briljant uit!! Echt prachtttig! Ik zal ook eens kijken of ik er een smakelijker alternatief voor kan vinden...... *droomt weg over een leuke zee bento* Goed idee!!!
  dinsdag 7 april 2009 @ 19:20:10 #155
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_67804171
Nou, de bent spulletjees zijn besteld .. nu hopen dat ze snel binnenkomen!
pi_67806076
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 18:17 schreef Amthezia het volgende:
Ja die onderste ziet er echt briljant uit!! Echt prachtttig! Ik zal ook eens kijken of ik er een smakelijker alternatief voor kan vinden...... *droomt weg over een leuke zee bento* Goed idee!!!
Ja die krul is briljant. Dan nog paar leuke oogjes erop en dan zou dat een feest zijn om in je lunch te vinden!
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 19:20 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Nou, de bent spulletjees zijn besteld .. nu hopen dat ze snel binnenkomen!
Ooohh spannend Wat heb je besteld? Of moeten we dat gewoon afwachten tot de creaties? ^.^
Via e-bay? Zo ja welke seller? *benieuwd*!

Net mijn bento voor morgen in elkaar geprutst, het kan een erg lange dag worden dus maar spul ingepakt wat een tijd vult en ook wat tijd kan doden als ik veel moet wachten. Design is niet geweldig weer maar och het kan ermee door. En natuurlijk restje pasta weer netjes verwerkt + restjes overig spul in koelkast ^.^ Eventueel plakje peperkoek erbij morgenvroeg en dan moet het genoeg zijn

(Excuses voor de slechtere foto, haaaast ivm schoolwerk.)

Boven: Leftover macaroni met tomatensausje, daardoor gegrilde paprika's en champignons. Erbovenop wat kaassterretjes.
Onder: Bakje met gemixte kaas (oude/jonge/brie) en prikkertje, pitloze witte druiven met prikkertje, gemengde sla met brie en wortelstukjes. Kuikenflesje met ketjap voor evt beetje over de pasta

Realiseer me dat er veel kaas in zit, maar dat was nou eenmaal over in de koelkast.
En nouja we zijn niet voor niets "Kaaskoppen"
pi_67816947
Hij ziet er wel lekker uit hoor!! Lekker veel kaas *yum* *yum*!!
Maar koude pasta... nee niet lekker ben sowieso niet zo'n pasta mens!

Wel een leuk idee om een keertje kaassterren bij mijn pasta te serveren, ziet er zo leuk uit!
pi_67818084

Er zit in: Italiaanse aardappelsalade met gedroogde tomaten, tomaatjes, olijven en basilicum. 2 grote gehaktballen (van gisterenavond over) met wat rucola en tomaatjes.

Ik had zin in gehaktbal-beestjes !
pi_67819780
Wat leuk die gehaktbalbeestjes en octopussen
  † In Memoriam † woensdag 8 april 2009 @ 10:20:25 #160
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_67820448
Van die gehaktbeestjes kun je ook uiltjes maken, zie ik voor me. Wortelsnaveltjes en -pootjes erbij.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_67821026
Ja dat is ook leuk!! Uiltjes Mijn bedrijf heeft een uilenlogo, misschien wel leuk om daar een keer iets mee te doen *grin*

ik had eigenlijk die schattige beestjes in gedachten uit spirited away zij zijn zo cute!!

pi_67821995
Ik ben vorige week naar het ghibli-museum geweest, en heb nu zo'n wollig beestje aan mijn tas hangen!
pi_67824702
*jaloers* ik neem aan dat je toen nog (en misschien nu ook) in Japan bent ??
Wel gaaf hoor!! Ik vind die beeskes ook zooo schattig gewoon! (smaken trouwens ook goed eentje heb ik al in stukken gescheurd, met mijn stokjes, en daarna opgepeuzeld )
pi_67828572
Ik ben weer terug uit Japan! Had jullie nog wat foto's beloofd, dus bij deze:

<Foto's even weggehaald omdat ze te groot waren, ik plaats ze zsm opnieuw>

En nu wilde ik juist driftig aan de slag gaan - is de sushirijst op. Ik heb wel risottorijst, heeft iemand daar dan een recept voor? Ik wil er onigiri's mee maken.

[ Bericht 76% gewijzigd door _Arual_ op 08-04-2009 18:44:41 ]
pi_67831613
hmm volgens mij gewoon op dezelfde manier doen!! Gave spullentjes allemaal zeg echt heel lief!
Wel beetje veel plaatjes.... mijn pc trekt het niet helemaal lol!!
pi_67835195
Uilengehaktballetjes, dat _moet_ ik een keer proberen uilen zijn

En die beestjes komen niet alleen voor in Spirited away trouwens maar ook in Totoro! Ze staan ook op mijn beide setjes van totoro-bento's

En wat een leuke spulletjes heb je uit Japan, ik moet er ooit ook echt eens heen, en dan een extra koffer meeslepen om vol te laden ofzo
pi_67837415
Wat een leuke spulletjes heb je gekocht Arual Alleen die foto's zijn idd wel erg groot, mijn pc trekt het ook haast niet.
pi_67839965
Dit is in ieder geval mijn eerste poging:

Ik had het bakje eerst afgesloten en me toen bedacht dat ik er nog een foto van wilde maken, en toen ik 'm opende was mijn onigiri al verpletterd.

Er zit in: een onigiri versierd met dingen croutonmix en sesamzaad. Een ei, wat sla, druiven en radijs. Tot slot een klein geitenkaasje omwikkeld met bacon.
pi_67840023
Ziet er leuk uit hoor
pi_67847501
Ja ziet er lekker uit!!! Onigiri is juist wel leuk zo

Net mijn radiointerview online gezet!! Het duurt 3-4 minuten en het is ECHT raar om je eigen stem zo terug te luisteren! Zie bovenste bericht van www.bento-babe.nl

[ Bericht 44% gewijzigd door Amthezia op 08-04-2009 23:09:36 ]
pi_67852717

Links: Peultjes, knakworstjes/spek spiesjes, wortel en paprika.
Rechts: Gemende rucola salade met tomaatjes, olijven en feta.
pi_67866694
Ziet er lekker uit hoor Arual!
Hoop dat ie ook bevallen is bij het opeten!

En grappig is dat altijd jezelf terug horen Denk niet dat je daar snel aan gewend raakt.
Maar leuk hoor!
pi_67879979
Oeps. Wilde roze onigiri's maken. Nu heb ik een barbieroze keuken. En felrode handen. En buitenaards lijkende rijstballen. Maar goed nog dat ik niet met blauw begonnen ben. Nu zien mijn handen er alleen maar uit alsof ik een enge ziekte heb, ipv dat mensen me direct als muts kwalificeren
pi_67885935
Owjee, dat klinkt niet goed Arual!!!! Kleurstof is ook megavies spul als ik het gebruik dan gebruik ik het puntje van een theelepeltjes. Dus echt 5-6 druppeltjes zijn ruim voldoende voor gekleurde rijst bijv!!

Vandaag voor mijzelf (mijn lief is gewoon vrij, de smeerlap!):

Roerei, tomaatjes, courgette, rucola, peultjes, wortel, zalm, 2 bakjes met wasabi-dip EN 2 hele nieuwsgierig suikerkipjes!
pi_67885964
Oh! die ziet er tof uit! Die kuikentjes!

Ik kreeg het flesje kleurstof niet open, en na enige aandrang plots wel... Toen zat alles onder.
pi_67887650
Wat ontzettend lief zeg die suikerkippetjes
pi_67888693
Wat een geweldige bento's maken jullie!
Ik maak soms wel mijn eigen lunchpakketjes, maar dat zijn geen showmodellen. Misschien komt dat nog wel...
Ik was gisteren in Xenos en ik zag Silvo toppers, Nu heb ik deze dus meegenomen om door de rijst te doen:
http://cfprod.mccormick.com/silvoprod/productdetail.cfm?id=11012 Ik hoop maar dat het lekker is.
pi_67888937
De suikerkipjes moesten thuis blijven van mij....... suiker met courgette is niet zo lekker! Morgen wil ik een griesmeel/zoete blije bento maken, met dingentjes die ik bij de bakker heb gekocht!! Ze waren zo schattig allemaal!
pi_67891802
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:31 schreef Yinny het volgende:
Wat een geweldige bento's maken jullie!
Ik maak soms wel mijn eigen lunchpakketjes, maar dat zijn geen showmodellen. Misschien komt dat nog wel...
Ik was gisteren in Xenos en ik zag Silvo toppers, Nu heb ik deze dus meegenomen om door de rijst te doen:
http://cfprod.mccormick.com/silvoprod/productdetail.cfm?id=11012 Ik hoop maar dat het lekker is.
Oh! Daar ben ik wel benieuwd naar Yinny! Of het wat is rijst met shiitake is wel lekker!!
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:35:26 #180
119783 JacMar
Marije dus ;-)
pi_67899513
Ik heb die topper van silvo wel eens gebruikt, en vond 'm erg lekker!
*zucht* ik ga toch ook maar eens bento's maken..
pi_67918444
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 08:37 schreef _Arual_ het volgende:
Oh! die ziet er tof uit! Die kuikentjes!

Ik kreeg het flesje kleurstof niet open, en na enige aandrang plots wel... Toen zat alles onder.
Hmm dat doet me denken aan mijn eerste keer dat ik met dat spul werkte Was voor iets anders dan bento maar alles zag groen. Wel de wijze les geleerd dat je echt maar heel weinig ervan nodig hebt. Wat ik tegenwoordig doe is het ook koken in gekleurd water, dan trekt het al meer in de rijst en heb ik er veel minder troep van. Wat je ook kan doen is de rijst in keukenfolie doen en daarin vormen.

Die kuikentjes zijn schattig Amthezia!
Ik heb helaas geen tijd gehad voor een paasbento Zo druk gehad met school, veel thuiswerk en toen ik weg moest was er al lunch geregeld daar dus tja.

En hmm die topping ken ik niet Yinny ! Dat moet onderzocht worden ^.^ !
Een ritje naar de xenos is zelden voor niets, daar kom je bijna altijd wel handig spul tegen
pi_67919198
Een paar dagen geleden heb ik dit topic ontdekt en ben ik ook bento's gaan maken, vandaag een paasbento gemaakt:

Met chorizoblokjes, olijven- en peppadewstokjes, een kurkumerisotto-rijstkuiken en een tomatenroosje. Het is niet genoeg voor een hele lunch, maar het is wel goed om te oefenen met het bereiden van zulke dingen.

Volgende keer maak ik wel meer dingen, maar Bento's maken is echt leuk!
pi_67943868
Wat een leuk begin Ancient
(yay weer iemand erbij die bento's maakt! )

Ook fijn dat het maken zelf je bevalt. Spelen met je eten is geweldig. Hoe hard mijn moeder mij vroeger had geleerd dat niet te doen, des te geweldiger ze mijn lunches tegenwoordig vind

Voor bij het "paas"-ontbijt vanochtend hadden we vormpjes-eieren, die dingen blijven leuk.
pi_67969939
Hihihi ja die eitjes blijven zeker leuk!! Ancient, ziet er goed uit hoor! Wel misschien wat meer proteine inpakken, dan vult ie beter

Gisteren was ik in een jolige bui, en heb ik een hele simpele paas bento gemaakt
pi_67973243
Aaaw wat lief zeg
  maandag 13 april 2009 @ 20:25:31 #186
180137 liessa
*geschift*
pi_67984848
Wat een lief toetje zo!

Nu was ik ook bij Xenos (zaterdag), en zag ik daar reis-flesjes. Het zijn kleine potjes eigenlijk, met een schroefdopje. Ze zijn niet helemaal waterdicht, er zitten namelijk perforatiegaatjes langs de rand, maar ze zijn wel een heel goed formaat voor sausjes en dips in de bento. Ik ga er morgen een gebruiken, dan zal ik ook een fototje maken. Of als ik erg veel zin heb doe ik het straks nog...

Xenos is zo leuk! Ik heb er die potjes gekocht, en knoflook-wraps, en tonijn in pesto, en vijgendip (echt superlekker bij kaas) en, voor mij onmisbaar, basilicumpasta. Ik vind dat echt veel lekkerder dan "gewone" groene pesto, alleen had ik vorige keer niet goed opgelet met openmaken en toen zat het dus overal... Net voedselkleurstof dus!
liessaslunch.blogspot.com
pi_67987570
WOEHAAAA!
Mijn Bentobakjes zijn binnen!

Ik heb dezelfde ook in het blauw, die is voor ega.

In het bovenste bakjes zit pasta met pesto, parmezaan, verse basilicum en pijnbompitjes.
In het onderste bakje zitten 2 gehaktballetjes, kerstmaatjes, een aardbei en kiwi.
  maandag 13 april 2009 @ 22:15:12 #188
180137 liessa
*geschift*
pi_67988567
Toch nog foto gemaakt:

In het setje zaten twee kleine en een grote.

Een kleine om de verhouding te zien.
pi_67995448
@ Piepster, Ow die gele is leuk!! Ziet er lekker uit En een furikakestrooier is ook heel handig voor pijnboompitten zie ik, die zal ik onthouden!

@Liessa, ik vind ze een beetje te "ziekenhuis"-achtig overkomen , maar als ze voor jou werken: Helemaal top
  dinsdag 14 april 2009 @ 09:43:04 #190
221912 minilot
Nancy boy
pi_67996569
Jeeminee, zitten jullie al in nummer vijf!? Wauw.

Ik blijf het probleem houden dat ik (onderdelen van) bentodozen kwijtraak. Ik zit met allemaal halve setjes, zonder deksel enzo. Lastig
Let me see you stripped down to the bone
pi_67996915
ja bento 5 alweer, we gaan als een speer hier met zijn allen!!
Wel lastig dat je steeds dingentjes mist......misschien een zakje voor eromheen een idee ??

Onze bento's vandaag trouwens:

Hello kitty eitje met een strikje van tomaat!

Pastasalade met ei, amandel-olijven, tomaatjes, ham-augurk rollentjes.

Pastasalade met ei, knakworstjes, ham-pita broodjes en appel.[/color]
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:03:24 #192
180137 liessa
*geschift*
pi_67997132
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:42 schreef Amthezia het volgende:
@Liessa, ik vind ze een beetje te "ziekenhuis"-achtig overkomen , maar als ze voor jou werken: Helemaal top
Ja, dat is ook wel een beetje waar hoor
Maar als je er ketchup in doet ziet het er meteen beter uit! En in principe zie je alleen de bovenkant, en daarvan vind ik het wel fijn dat ze doorzichtig zijn, dan kan ik ten minste zien wat er inzit. Ik ben nogal een warhoofd, en vergeet dus wel eens wat ik ook weer had ingepakt. Wat wel weer leuk is, want dan is het steeds een verrassing!
pi_67997358
Hahah dat herken ik heel goed!! Ik kom meestal op mijn werk, zet de bento in de koelkast.......om 11.30 kijk ik vaak naar min eigen foto's om te kijken wat ik ook alweer bij me had....
pi_67998550
Oh piepster wat leuk ook die doosjes in het vierkant
Ik heb van zelfde serie die blauwe met ronde hoeken, maar die vierkante vorm is ook wel leuk eigenlijk!
En ziet er smakelijk uit hoor de inhoud, yum!

De doosjes zijn vrij basic idd Liessa, maar als ze het goed doen dan is er toch niets mis mee ^.^ Eventueel stickertjes erop kan altijd lijkt me als je wilt, en het scheelt weer e-bay (ik zie ze al helemaal voor me met een gezichtje met van die wiebel oogjes stickers? )

Vandaag voor mij geen bento aangezien ik thuis ben maar wel net een gemaakt voor mijn vriend als snack voor paar lessen vanmiddag.

Boven: Wasabi-nootjes, radijsjes, pitloze witte en rode druiven en wat prikkertjes
Onder: Cherrytomaatjes, ijsbergsla met veldsla en wat jonge soorten zelfgekweekte gemengde sla, wortelsterretjes, flesje "thousand islands"dressing en wat stukjes uitgebakken katenspek.

Ben benieuwd of ie er in de trein vanaf kan blijven voor hij op school is
pi_68001704
Hmm zo'n snackbentootje mogen ze mooi ook wel even geven !
Hij ziet er heerlijk uit Vahmpcat! Ik wil ook nog graag zo'n langwerpige box *kwijl*
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:43:57 #196
180137 liessa
*geschift*
pi_68010711
quote:
[b]Op dinsdag 14 april 2009 10:49 schreef vahmpcat De doosjes zijn vrij basic idd Liessa, maar als ze het goed doen dan is er toch niets mis mee ^.^ Eventueel stickertjes erop kan altijd lijkt me als je wilt, en het scheelt weer e-bay (ik zie ze al helemaal voor me met een gezichtje met van die wiebel oogjes stickers? )
Oooooh, wiebeloogjes!
Dat is wel een erg leuk plan, dan doe ik de oogjes op de bovenkant, en dan kan ik de buitenkant beschilderen of zo.

Hmm, stomme pc op mijn werk, ik krijg alleen een zwart puntje te zien bij je plaatje. En je hebt vast geen zwart puntje ingepakt neem ik aan...
pi_68024327
Mijn bento voor morgen:

van links naar rechts: een mandarijn (geprobeerd om in een beertjesvorm te krijgen), een ei (gewikkeld in ham, met oogjes en een mond), olijven op stokjes, couscous met gehakt, pepers en champignons, waarvan op de bovenkant smileys zijn ingegraveerd, maar die je op de foto niet echt kan zien. Volgens mij wordt dat wel lekker!

pi_68029665
hihih hij ziet er wel leuk uit! Coucous koud is lekker ja......we eten het alleen nooit ! Eet smakelijk voor straks
pi_68030787
Ik kreeg gister een vrij goede ingeving, al zeg ik het zelf. Heel veel tapas gerechten kunnen perfect in een Bento!!
pi_68031118
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:20 schreef Amthezia het volgende:
Hmm zo'n snackbentootje mogen ze mooi ook wel even geven !
Hij ziet er heerlijk uit Vahmpcat! Ik wil ook nog graag zo'n langwerpige box *kwijl*
Haha. Ik moet zeggen dat zo'n langwerpige als mijn vriend heeft erg pretting inpakt, en de ruimte van zo'n mannenbento, echt enorm Ik zou het denk ik zelf niet opkunnen, zeker niet als snack. Maar hij is er blij mee, en vind de grootte fijn dus waarom ook niet.
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:43 schreef liessa het volgende:

[..]

Oooooh, wiebeloogjes!
Dat is wel een erg leuk plan, dan doe ik de oogjes op de bovenkant, en dan kan ik de buitenkant beschilderen of zo.

Hmm, stomme pc op mijn werk, ik krijg alleen een zwart puntje te zien bij je plaatje. En je hebt vast geen zwart puntje ingepakt neem ik aan...
Ik ben altijd fan geweest van die wiebeloogjes, die moeten vast bij hobbywinkels wel zo te krijgen zijn! Schilderen weet ik niet of dat goed werkt, moet je mee oppassen dat het niet afgeeft enzo denk ik.
En euh nee, twas geen zwart puntje , haha.

Moet er wel nu bij zeggen dat de bento het niet eens naar school heeft gered. Hij kon het niet laten hem in de trein al wat op te peuzelen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')