Dan weet ik niet welke Firefox jij gebruikt, maar de mijne past echt niets aan de in de source vziwquote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:43 schreef ralfie het volgende:
Beeld->paginabron heb ik het over. Firebug heb ik niet eens geinstalleerd.
Heb het effe zitten uitzoeken, maar het blijkt mijn overactieve 'view selection source' te zijn. Deze code is natuurlijk al min of meer geparsed...quote:Op vrijdag 27 maart 2009 17:37 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Dan weet ik niet welke Firefox jij gebruikt, maar de mijne past echt niets aan de in de source vziw
Heb je een testcase?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | user SET usrUsername = 'leroyXXX', usrPassword = 'e10adc3949ba59abbe56e057f20f883e', usrGender = 'M', usrLastname = null, usrInitials = 'LHM', usrInsertion = null, usrEmail = 'info@blabla.com' WHERE usrId = 1 |
Ja ja, ik heb al Gegoogled. Ik vind echter maar één site waar het daadwerkelijk over dit probleem gaat, maar daar is geen antwoord op gegeven. De rest gaat allemaal over lui die problemen hebben met hun sytaxis het invoeren van een MySQL NULL waarde vanuit hun PHP code.quote:Op zondag 29 maart 2009 23:10 schreef GlowMouse het volgende:
http://www.google.nl/search?hl=nl&safe=off&q=+site:lists.evolt.org+mysql+update+null
1 |
En nu? Tijd voor Java voor dummies?quote:Op zondag 29 maart 2009 16:57 schreef cablegunmaster het volgende:
mn eerst werkende java Jar file
http://cablegunmaster.nl/test666.php
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 | <html> <head> <meta http-equiv="Generator" content="TigerII MiniPad (C)2001"> <title>Ticketservice</title> </head> <body> <style type="text/css"> <!-- .body { font-family: "Trebuchet MS"; font-size: 12px; } .style1 {color:#ffaa00;} .style2 {color:#dddddd; font-family: "Trebuchet MS";} --> </style> <form name="Ticketservice.html"> <table> <span class="style2"> <tr>Voornaam: <input type="text" name="voornaam"></tr> <tr>Tussenvoegsel: <input type="text" name="tussenvoegsel"></tr> <tr>Achternaam: <input type="text" name="achternaam"></tr> <tr>Geboortedatum: <input type="text" name="Geboortedatum"></tr> <tr>Email adres: <input type="text" name="emailadres"></tr> </table> </span> <br> <span class="style1"><I>Hoeveel kaarten wil je kopen?:</I><BR> <I>De standaard ticketprijs is ¤7.50</I><BR> Let op je moet minimaal 16 zijn om op deze feesten binnen te komen.</span> <br> <SELECT NAME="aantal"> <OPTION>1</option> <OPTION>2</OPTION> <OPTION>3</OPTION> <OPTION>4</OPTION> <OPTION>5</OPTION> <OPTION>6</OPTION> </SELECT> </span> </FORM> <hr> <form action="Bevestigen.html"> <input type="submit" value="Verder"> </form> </body> </html> ?> |
[Java] voor dummies - Deel 2.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:07 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
opzich en dan alleen de beginselenwant verder kan ik ook niet helpen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 | if (isset($_POST['voornaam'])){ if (empty($_POST['voornaam']) || empty($_POST['achternaam']) || empty($_POST['geboorteplaats']) || empty($_POST['emailadres'])) { header ('Location:###FOUTPAGINA###'); } else { header ('Location:bevestigen.html'); } ?> <html> <head> <meta http-equiv="Generator" content="TigerII MiniPad (C)2001"> <title>Ticketservice</title> </head> <style type="text/css"> .body {font-family:"Trebuchet MS";font-size:12px;} .style1 {color:#ffaa00;} .style2 {color:#dddddd;font-family:"Trebuchet MS";} </style> <body> <form name="Ticketservice" action="" method="post"> <table> <span class="style2"> <tr>Voornaam: <input type="text" name="voornaam"></tr> <tr>Tussenvoegsel: <input type="text" name="tussenvoegsel"></tr> <tr>Achternaam: <input type="text" name="achternaam"></tr> <tr>Geboortedatum: <input type="text" name="Geboortedatum"></tr> <tr>Email adres: <input type="text" name="emailadres"></tr> </table> </span> <br> <span class="style1"><I>Hoeveel kaarten wil je kopen?:</I><BR> <I>De standaard ticketprijs is ¤7.50</I><BR> Let op je moet minimaal 16 zijn om op deze feesten binnen te komen.</span> <br> <SELECT NAME="aantal"> <OPTION>1</option> <OPTION>2</OPTION> <OPTION>3</OPTION> <OPTION>4</OPTION> <OPTION>5</OPTION> <OPTION>6</OPTION> </SELECT> </span> <input type="submit" value="Verder"> </FORM> </body> </html> <?php } ?> |
Divs zijn handig, maar hier kun je wel iets beters gebruiken natuurlijk om je form te stylen (fieldsets, labels, etc).quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:58 schreef prodygee het volgende:
Niet getest. Maar ik zie hier geen fouten in. Gebruik iig divjes.. en leer je code beter schrijven. Good luck.
cutenewsquote:Op woensdag 1 april 2009 16:19 schreef Darkomen het volgende:
Gezocht:
Gratis CMS
- Calender
- User Magement/groups
- Makkelijk te schrijven plugins
Uitleg, ik moet voor een internet een cms voor documentatie opzetten.
De artikelen moeten zichtbaar zijn voor bepaalde groepen, andere niet.
Ook moet er een kalender in zitten waarbij je events kan toevoegen, sommige die terugkomen, sommige voor enkele dagen/uren.
Als dit voor mezelf zou zijn, zou ik zelf gaan schrijven, waardoor het dus enkele maanden tot een jaar zou duren
Maar aangezien dit gratis is ga ik dus niet die moeite doen en tevens moet het snel opgezet worden.
De huidige beheerder heeft een joomla cms opgezet, leuk maar onbruikbaar en voor bijna alle plugins zoals usergroups en een kalender moet je betalen.
Nu heb ik wel gezocht maar kom ik steeds bij betaalde cmsen of halfgare zonder de juiste opties.
PHP is voor mij een hobby, misschien dat jullie wat meer goede cmsen kennen
het heeft nu categorieenquote:Op woensdag 1 april 2009 16:37 schreef Darkomen het volgende:
Cutenews, damn dat is lang geleden!
Die heb ik vroeger ook nog op mn site gehad/aangepast!
maar dat is puur een news/blog systeem, geen cms met categorieen en artiekelen.
Zal mn post nog ff aanpassen.
Maak daar ff een nieuw topic voor. Anders staat dit topic zo vol met "je moet $cms nemen" posts.quote:
Waarom meen je dat er ook maar enig verband tussen die twee zaken zitquote:Op zaterdag 4 april 2009 16:26 schreef new_guy1 het volgende:
Zou het mogelijk zijn om met een bepaald query resultaat een audio file te openen...?
wat is er mis met een simpel if statement?quote:Op zaterdag 4 april 2009 17:42 schreef new_guy1 het volgende:
Ik heb een database in MySQL. Met PHP tel ik hoevaak iets voorkomt in die database. Zodra dit meer dan X keer is, wil ik eigenlijk dat er een geluidssignaal word gegeven...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | class Users { private $users = array(); public function __get($id) { if (is_numeric($id)) { if (!isset($this->users[$id])) $this->users[$id] = new User($id); return $this->users[$id]; } } } ?> |
1 2 3 4 | $users = new Users; $eenofandereuser = $users[1]; // levert de foutmelding op dat ik object van Users niet als array kan gebruiken ?> |
de __get is voor dingen als:quote:Op zondag 5 april 2009 21:24 schreef daReaper het volgende:
is er een manier om een object als een array te gaan gebruiken? Ik heb deze klasse:
[ code verwijderd ]
Nou hoopte ik het volgende stukje script te kunnen gebruiken, maar dat gaat dus mis:
[ code verwijderd ]
Hoe los ik dit mooi op?
1 2 3 | $eenofandereuser = $user->bestaatlekkerniet ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 | class User { public static function construct_from_id($id) { # error checking enzo return new User($id); } } ?> |
1 2 3 | $eenofandereuser = user::construct_from_id(1); ?> |
Waarom zou je een static functie gebruiken die (mi) geen toegevoegde waarde heeft? De constructor moet een id accepteren, dus kun je gewoon doen:quote:Op dinsdag 7 april 2009 00:00 schreef Thomass het volgende:
[..]
de __get is voor dingen als:
[ code verwijderd ]
Dus als je een niet bestaande member variable probeert te accessen roept ie __get aan
Wat je beter kan doen, mijns insziens is:
[ code verwijderd ]
en dan kan je doen
[ code verwijderd ]
Dit alles onder voorbehoud enzo, het is laat :s)
1 2 3 | $eenofandereuser = new User($id); ?> |
Je hebt een server nodig met PHP-ondersteuning. Die kun je gewoon op je eigen computer installeren, da's voldoende voor een testomgeving.quote:Op maandag 6 april 2009 23:52 schreef jeweetz17 het volgende:
weten jullie hoe ik een php script in een html bestand kan zetten.
Ik ben bezig met het maken van een site in html en een default.css opmaak.
ik heb nu een php script wat op de site wil weergeven.
alleen hoe doe ik dat. Ik gebruik dreamweaver cs 4. Ik kan dan namelijk gemakkelijk zien hoe het eruit komt te zien door bestand-preview in brouwser te gaan. helaas krijg ik tijdens het proberen ook de volgende melding: to preview pages containing server -side code, you need a testting server. would you like to specify one now. IK heb al geprobeert het php script in zijn geheel te kopieeren naar het html bestand en hem tussen de body te plaatsen en vervolgens het html bestand naar php te vernoemen maar zonder succes. iemand?
&eur; doet niets. Met een o erbij wordt het €quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:01 schreef Catch22- het volgende:
is het trouwens niet &eur; ?
http://www.phpfreakz.nl/forum.php?forum=1&iid=902766&print=1
htmlentities()? Maar waarom zou je dat willen?quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:29 schreef aardappel het volgende:
Heeft php een functie dat ik die tekens kan omzetten naar html codes?
1 |
1 2 3 | corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'LIKE '%%' ORDER BY id DESC' at line 1 |
hmm, de code is nu zo:quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:33 schreef SuperRembo het volgende:
Het moet zijn "WHERE album LIKE '%foo%' OR name LIKE '%foo%'", je bent "name" vergeten.
whehehe mijn fout, ik deed 'name' ipv 'naam'quote:Op woensdag 8 april 2009 00:06 schreef SuperRembo het volgende:
Ja dan zal het "naam" moeten zijn ofzo. Je weet toch wel hoe die tabel er uit ziet
1 2 3 4 5 6 7 | $Tekst=" <div class=\"entry\"> Tekst. </div> "; ?> |
1 2 3 4 5 6 | define("_BBC_PAGE_NAME", "Test"); define("_BBCLONE_DIR", "bbclone/"); define("COUNTER", _BBCLONE_DIR."mark_page.php"); if (is_readable(COUNTER)) include_once(COUNTER); ?> |
Ik weet dus niet hoe ik die dubbele quotes moet aanpassen in de code van BBClone...quote:Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /var/www/vhosts/test.php on line 5
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | $Tekst=" define("_BBC_PAGE_NAME", "Test"); define("_BBCLONE_DIR", "bbclone/"); define("COUNTER", _BBCLONE_DIR."mark_page.php"); if (is_readable(COUNTER)) include_once(COUNTER); <div class=\"entry\"> Tekst. </div> "; ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | $Tekst="define('_BBC_PAGE_NAME', 'Test'); define('_BBCLONE_DIR', 'bbclone/'); define('COUNTER', _BBCLONE_DIR.'mark_page.php'); if (is_readable(COUNTER)) include_once(COUNTER); <div class=\'entry\'> Tekst. </div> "; ?php ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |