het heeft nu categorieenquote:Op woensdag 1 april 2009 16:37 schreef Darkomen het volgende:
Cutenews, damn dat is lang geleden!
Die heb ik vroeger ook nog op mn site gehad/aangepast!
maar dat is puur een news/blog systeem, geen cms met categorieen en artiekelen.
Zal mn post nog ff aanpassen.
Maak daar ff een nieuw topic voor. Anders staat dit topic zo vol met "je moet $cms nemen" posts.quote:
Waarom meen je dat er ook maar enig verband tussen die twee zaken zitquote:Op zaterdag 4 april 2009 16:26 schreef new_guy1 het volgende:
Zou het mogelijk zijn om met een bepaald query resultaat een audio file te openen...?
wat is er mis met een simpel if statement?quote:Op zaterdag 4 april 2009 17:42 schreef new_guy1 het volgende:
Ik heb een database in MySQL. Met PHP tel ik hoevaak iets voorkomt in die database. Zodra dit meer dan X keer is, wil ik eigenlijk dat er een geluidssignaal word gegeven...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | class Users { private $users = array(); public function __get($id) { if (is_numeric($id)) { if (!isset($this->users[$id])) $this->users[$id] = new User($id); return $this->users[$id]; } } } ?> |
1 2 3 4 | $users = new Users; $eenofandereuser = $users[1]; // levert de foutmelding op dat ik object van Users niet als array kan gebruiken ?> |
de __get is voor dingen als:quote:Op zondag 5 april 2009 21:24 schreef daReaper het volgende:
is er een manier om een object als een array te gaan gebruiken? Ik heb deze klasse:
[ code verwijderd ]
Nou hoopte ik het volgende stukje script te kunnen gebruiken, maar dat gaat dus mis:
[ code verwijderd ]
Hoe los ik dit mooi op?
1 2 3 | $eenofandereuser = $user->bestaatlekkerniet ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 | class User { public static function construct_from_id($id) { # error checking enzo return new User($id); } } ?> |
1 2 3 | $eenofandereuser = user::construct_from_id(1); ?> |
Waarom zou je een static functie gebruiken die (mi) geen toegevoegde waarde heeft? De constructor moet een id accepteren, dus kun je gewoon doen:quote:Op dinsdag 7 april 2009 00:00 schreef Thomass het volgende:
[..]
de __get is voor dingen als:
[ code verwijderd ]
Dus als je een niet bestaande member variable probeert te accessen roept ie __get aan
Wat je beter kan doen, mijns insziens is:
[ code verwijderd ]
en dan kan je doen
[ code verwijderd ]
Dit alles onder voorbehoud enzo, het is laat :s)
1 2 3 | $eenofandereuser = new User($id); ?> |
Je hebt een server nodig met PHP-ondersteuning. Die kun je gewoon op je eigen computer installeren, da's voldoende voor een testomgeving.quote:Op maandag 6 april 2009 23:52 schreef jeweetz17 het volgende:
weten jullie hoe ik een php script in een html bestand kan zetten.
Ik ben bezig met het maken van een site in html en een default.css opmaak.
ik heb nu een php script wat op de site wil weergeven.
alleen hoe doe ik dat. Ik gebruik dreamweaver cs 4. Ik kan dan namelijk gemakkelijk zien hoe het eruit komt te zien door bestand-preview in brouwser te gaan. helaas krijg ik tijdens het proberen ook de volgende melding: to preview pages containing server -side code, you need a testting server. would you like to specify one now. IK heb al geprobeert het php script in zijn geheel te kopieeren naar het html bestand en hem tussen de body te plaatsen en vervolgens het html bestand naar php te vernoemen maar zonder succes. iemand?
&eur; doet niets. Met een o erbij wordt het €quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:01 schreef Catch22- het volgende:
is het trouwens niet &eur; ?
http://www.phpfreakz.nl/forum.php?forum=1&iid=902766&print=1
htmlentities()? Maar waarom zou je dat willen?quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:29 schreef aardappel het volgende:
Heeft php een functie dat ik die tekens kan omzetten naar html codes?
1 |
1 2 3 | corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'LIKE '%%' ORDER BY id DESC' at line 1 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |