Eindelijk een zinnige opmerking.....quote:Op woensdag 29 april 2009 21:55 schreef steeze het volgende:
Maarja hij kan ook gewoon wat lullen.
...in afwachtingquote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:18 schreef Kahlen het volgende:
Ik heb net mijn voorlopige aanslag 2008 ontvangen. Het bedrag dat ik retour krijg klopt en is lekker hoog
Geld staat nog niet op de rekening, duurde in het verleden meestal 1 tot 2 weken nog. Vreemd genoeg is de dagtekening van de brief 2 mei 2009 en dat is pas morgen? Maarja, mij hoor je niet klagen.
Meer mensen leuke post gehad vandaag?
Nee, maar de post is nog niet geweest, dus er is hoopquote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:18 schreef Kahlen het volgende:
Ik heb net mijn voorlopige aanslag 2008 ontvangen. Het bedrag dat ik retour krijg klopt en is lekker hoog
Geld staat nog niet op de rekening, duurde in het verleden meestal 1 tot 2 weken nog. Vreemd genoeg is de dagtekening van de brief 2 mei 2009 en dat is pas morgen? Maarja, mij hoor je niet klagen.
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:18 schreef Kahlen het volgende:
Niet dat je iets kan afleiden uit die informatie, maar wanneer hadden jullie hem ingediend?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:56 schreef Teigutjuhh het volgende:
Ik heb ook vandaag de voorlopige aanslag in de bus gehad met als dagtekening 2 mei![]()
Ben heel benieuwd wanneer het geld op de rekening staat
Zelfdequote:Op vrijdag 1 mei 2009 14:52 schreef U het volgende:
Begin januari ingediend, vandaag voorlopige aanslag 2008 ontvangen, ook dagtekening 2 mei 2009
is die van 22 feb nu behandeld?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:54 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb ook een brief gehad. Aangifte verzonden op 22 februari en een verbeterde op 7 maart. Het bedrag dat ik terug zou krijgen is in mijn ogen te laag, ik ga dus een bezwaar indienen.
Er staat geen datum op, maar aan het bedrag te zien hebben ze inderdaad die van 22 feb genomen en niet de verbeterde van daarna. Ik heb nog tot 16 juni om bezwaar in te dienen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:23 schreef Nizno het volgende:
[..]
is die van 22 feb nu behandeld?
Zo ja dan hoef je geen bezwaar in te dienen omdat die van 7 maart nog behandeld gaat worden in dat geval.
Dat zal in de praktijk meestal wel zo gebeuren, toch raad ik aan om wél een bezwaarschrift in te dienen. Als ze om de één of andere reden de nieuwste versie niet hebben ontvangen en je bezwaartermijn gaat over, heb je in principe pas bij de definitieve aanslag een mogelijkheid tot bezwaar, en dat kan nog wel een jaar duren.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:23 schreef Nizno het volgende:
[..]
is die van 22 feb nu behandeld?
Zo ja dan hoef je geen bezwaar in te dienen omdat die van 7 maart nog behandeld gaat worden in dat geval.
Mijn logica is dat de aangifte van 7 maart ook nog voor 1 juli moet komen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:32 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat zal in de praktijk meestal wel zo gebeuren, toch raad ik aan om wél een bezwaarschrift in te dienen. Als ze om de één of andere reden de nieuwste versie niet hebben ontvangen en je bezwaartermijn gaat over, heb je in principe pas bij de definitieve aanslag een mogelijkheid tot bezwaar, en dat kan nog wel een jaar duren.
Hopen dat iets wel goed zal komen, of verzoeken om coulance, moet je m.i. pas doen als alle officiële wegen niet meer open staan.
Hadden jullie dan oproepen gekregen om aangifte te doen? Ik heb begin januari al aangifte gedaan, maar nog geen brief gezien...quote:Op vrijdag 1 mei 2009 15:40 schreef Teigutjuhh het volgende:
Ik heb mijn aangifte verzonden op 11 februari heb het even nagekeken
Nice.. letter from the futurequote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:39 schreef Stiletto het volgende:
vandaag bericht gehad krijg 696 euro terug dagtekening 2 mei
binnen 2 week na dagtekening.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 01:24 schreef Stiletto het volgende:
krijg je het geld ook op de datum van de dagtekening of duurdt dat langer? (A)
Ik had geen bericht gehad dat ik aangifte moest doen. Wel een brief van de belastingdienst gehad dat we naar hun inschatting geen aangifte hoefden te doen omdat we waarschijnlijk toch niks terug kregen. Heb hem ingevuld en krijgen toch enkele honderden euro'squote:Op vrijdag 1 mei 2009 19:06 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hadden jullie dan oproepen gekregen om aangifte te doen? Ik heb begin januari al aangifte gedaan, maar nog geen brief gezien...Maar goed, ik heb al eerder gehoord dat er nogal willekeur in de volgorde van controleren zit...
Klopt inderdaad. aangiftes worden per persoon verwerkt. Niet per aangifte oid.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 14:00 schreef scho0125 het volgende:
ik heb vandaag bericht gekregen van teruggaaf over 2008, heel vreemd mijn partner niet terwijl wij fiscaalpartner zijn en in het zelfde aangifteprogramma tegelijk verzonden hebben naar de belastingdienst.
Kan iemand mij zeggen of dit kan?
Ook eind maart ingediend hier. Nog niks gehad. Afwachten maar.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:59 schreef Nizno het volgende:
Heb de brief ook binnen grekegen. dagtekening 5 mei. Eind maart ingediend.
Zoals ook in dit topic te lezen is gaat het niet op volgorde van indienen.quote:Op zondag 3 mei 2009 09:28 schreef -Bubseltje- het volgende:
16-01 verstuurd en nog geen bericht![]()
Mijn ouders pas in maart en die hebben al wel bericht
ik heb al wel bericht, manlief niet terwijl we in 1 programma aangifte hebben gedaan...quote:Op zondag 3 mei 2009 09:28 schreef -Bubseltje- het volgende:
16-01 verstuurd en nog geen bericht![]()
Mijn ouders pas in maart en die hebben al wel bericht
da's helemaal vreemd...quote:Op zondag 3 mei 2009 11:58 schreef Kahlen het volgende:
[..]
ik heb al wel bericht, manlief niet terwijl we in 1 programma aangifte hebben gedaan...
Geen zorgen, die definitieve van 2006 e 2007 hebben wij ook pas net binnen. Ik begon al te twijfelen of ik die niet toch al wel gehad zou hebben.quote:Op zondag 3 mei 2009 13:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
da's helemaal vreemd...
voor mij geldt:
medio maart 2008 ingestuurd, nog niets vernomen
ach, medio april bezwaar gemaakt tegen voorlopige 2009, ook nog niets gehoord
aangiftes 2006 en 2007 ook nog niet definitief trouwens.
heel soepeltjes gaat het niet daaro![]()
ik heb geen zorgen hoor, ze mogen 'm best nog een tijdje laten liggenquote:Op zondag 3 mei 2009 13:39 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Geen zorgen, die definitieve van 2006 e 2007 hebben wij ook pas net binnen. Ik begon al te twijfelen of ik die niet toch al wel gehad zou hebben.
Hier precies hetzelfde verhaalquote:ik heb al wel bericht, manlief niet terwijl we in 1 programma aangifte hebben gedaan...
waarom bezwaar tegen een VT2009?quote:Op zondag 3 mei 2009 13:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
da's helemaal vreemd...
voor mij geldt:
medio maart 2008 ingestuurd, nog niets vernomen
ach, medio april bezwaar gemaakt tegen voorlopige 2009, ook nog niets gehoord
aangiftes 2006 en 2007 ook nog niet definitief trouwens.
heel soepeltjes gaat het niet daaro![]()
tik ik mezelf ook maar op de vingers.... bezwaar.... wijziging.... volgens mij is dat hetzelfde... ze noemen het wijzigingsverzoek, maar de juridisch correcte naam is bezwaarquote:Op zondag 3 mei 2009 15:31 schreef Nizno het volgende:
[..]
waarom bezwaar tegen een VT2009?
waarom geen wijziging indienen?
* Nizno tikt Nizno op de vingers... dit gaat niet over de teruggaaf 2008
quote:Op maandag 4 mei 2009 09:51 schreef -skippybal- het volgende:
Afgelopen vrijdag kreeg ik de bevestiging van m'n digitale aanvraag, die ik al begin januari had ingevuld.
Weet iemand of het nu redelijk snel op m'n rekening staat? Vorige week was nogal financieel destructief
Vandaag zijn de winkels ook openquote:Op zondag 3 mei 2009 15:27 schreef Ozziecar het volgende:
Volgens mij doen ze aan zelfbescherming daar bij de BD: geen geld overmaken aan vrouwen, zo net voor het weekend![]()
binnen 2 weken na dagtekening.quote:
Binnen 2 week na dagtekening volgt een betaling.quote:
wat staat er wel in de brief dan?quote:Op maandag 4 mei 2009 13:13 schreef J.Herrer het volgende:
Ik kreeg onlangs een brief over de teruggave 2007, maar wel dat het lager is dan ze hadden ingeschat of iets dergelijks. Betekent dat wel dat ik eerdaags het geld op de rekening gestort krijg? Er stond niks over dagtekening in volgens mij
Dat ze een schatting hadden gemaakt van de hoogte van de teruggaaf alleen bleek die schatting lager te zijn dan verwacht en bieden ze hun excuses aan etc.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:50 schreef Nizno het volgende:
[..]
wat staat er wel in de brief dan?
echt duidelijk ben je nu niet over je brief....
Hoe weet je dat?quote:Op maandag 4 mei 2009 11:59 schreef -Bubseltje- het volgende:
Vandaag of morgen krijgen wij die brief
Dat vroeg ik mij dus ook al afquote:
Waarschijnlijk in de zin van: ''binnenkort''.quote:
goh.... jij kent mn oud-collega's?quote:Op maandag 4 mei 2009 17:07 schreef Lennox het volgende:
En die ambtenaar zit de hele dag te gniffelen dat hij weer iemand in de zeik heeft genomen?
Gewoon stereotype beeld tochquote:
in princiepe verrekenen ze niet. Tenzij je al een betalingsherinnering hebt ontvangen.quote:Op maandag 4 mei 2009 17:24 schreef teknomist het volgende:
Ik heb een paar jaar terug teveel zorgtoeslag ontvangen, dat wordt nu verrekend met mijn huidige zorgtoeslag. Gaan ze mijn belastingteruggave ook verrekenen met mijn zorgtoeslag? Of zijn dat 2 separate gebeurtenissen?
Dat lijkt er op dat je je aangifte 2007 niet gedaan zou hebben oid.......quote:Op maandag 4 mei 2009 15:34 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Dat ze een schatting hadden gemaakt van de hoogte van de teruggaaf alleen bleek die schatting lager te zijn dan verwacht en bieden ze hun excuses aan etc.
Staat nergens wanneer ik het ontvang, maar aangezien het om de teruggaaf gaat van 2007 zal ik het binnenkort wel ontvangen denk ik?
Als het goed is niet.quote:Op maandag 4 mei 2009 17:24 schreef teknomist het volgende:
Ik heb een paar jaar terug teveel zorgtoeslag ontvangen, dat wordt nu verrekend met mijn huidige zorgtoeslag. Gaan ze mijn belastingteruggave ook verrekenen met mijn zorgtoeslag? Of zijn dat 2 separate gebeurtenissen?
Als de BD reden heeft om aan te nemen dat het niet voldaan kan worden.... bijv als er een betalingsherinnering is verstuurd en er nog geen betalingsregeling is... Dan zullen ze dat wel doen.quote:Op maandag 4 mei 2009 20:26 schreef AMDFreak het volgende:
[..]
Als het goed is niet.
Zijn 2 verschillende afdelingen.
Nee, het wordt al verrekend met mijn huidige zorgtoeslag. Die is per maand minder nu.quote:Op maandag 4 mei 2009 17:51 schreef Nizno het volgende:
[..]
in princiepe verrekenen ze niet. Tenzij je al een betalingsherinnering hebt ontvangen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |