Als het nog niet veranderd is sinds ik weg ben bij de BD dan komt de VT2009 de eerste werkdag na de 14e op de rekening.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:27 schreef Rosalien89 het volgende:
Ik heb wel een brief ontvangen van voorlopige teruggaaf ( vorige week dinsdag ). Volgens de bd is het overgemaakt naar mijn rekening maar ik zie er nog niks opstaan.
Op de brief staat wel mijn goede rek. nr.
...ook als je nog geen brief ontvangen hebt?.....als het zo is, zou mooi zijnquote:Op dinsdag 14 april 2009 13:10 schreef Nizno het volgende:
[..]
Als het nog niet veranderd is sinds ik weg ben bij de BD dan komt de VT2009 de eerste werkdag na de 14e op de rekening.
Dus dat zou morgen zijn.
Als je op 8-4 geld overmaakt staat het er op 9-4 op.quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:38 schreef Rosalien89 het volgende:
Heb ze net eens ff gebeld en het is 8-4 naar mij overgemaakt dus ik zou het eigenlijk vandaag op de rekening moeten hebben.. maar nog niks hoor blerg
adem in......quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:23 schreef philippines het volgende:
[..]
...ook als je nog geen brief ontvangen hebt?.....als het zo is, zou mooi zijn
het zal waarschijnlijk met boekdatum 8-4 in het systeem zijn gezet. net als alle VT's van deze maand.quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:38 schreef Rosalien89 het volgende:
Heb ze net eens ff gebeld en het is 8-4 naar mij overgemaakt dus ik zou het eigenlijk vandaag op de rekening moeten hebben.. maar nog niks hoor blerg
quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:16 schreef Nizno het volgende:
[..]
adem in......
adem uit.......
duh
nee
[..]
het zal waarschijnlijk met boekdatum 8-4 in het systeem zijn gezet. net als alle VT's van deze maand.
Met toeslagen was het net zo.. rond de 10e in het systeem en de eerste werkdag na de 19e op rekening. VT de eerste werkdag na de 14e (datum weet ik niet zeker of dat nog steeds gelijk is.. vermoed van wel)
Dat gaat niet om de voorlopige teruggave of de toeslagen. Deze worden namelijk maar eens per maand uitbetaald.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:08 schreef Rosalien89 het volgende:
[..]
ohhh oke... ja wel raar dan dat er dit op de site staat.
Wanneer krijg ik het geld terug dat de Belastingdienst mij in een brief beloofde?
Hebt u een beschikking of aanslag (brief) ontvangen waarin staat dat u geld terugkrijgt? Dan betalen wij u het geld terug rond de datum die op de beschikking of aanslag staat (dagtekening). Wij storten het geld op het bankrekeningnummer dat op de brief staat
quote:Op donderdag 16 april 2009 21:25 schreef junkiexp het volgende:
Wij krijgen ¤ 6799 terug, kan ik wel gebruiken met de verbouwing.
Een eigen huis in 2008 gekocht.quote:Op donderdag 16 april 2009 23:13 schreef revange2008 het volgende:
[..]
Wat de fuck betaal je dan en wat kan je aftrekken??
Heb je dat zelf berekend, of heb je de brief van de BD inmiddels binnen?quote:Op donderdag 16 april 2009 21:25 schreef junkiexp het volgende:
Wij krijgen ¤ 6799 terug, kan ik wel gebruiken met de verbouwing.
Klopt met aankoop kreeg ik vorig jaar 5500 terug en dit jaar nog 4000. Iedere euro die je meer verdient zorgt weer voor extra aftrek 52% ipv de geschatte 42%quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:21 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Een eigen huis in 2008 gekocht.
We hebben nog helemaal niks teruggevraagd van de b-dienst.
Dus we krijgen 4 maanden belastingteruggaaf, en alle eenmalige hypotheekkosten plus nog wat ziektekosten.
Dan loopt het snel op.
Jammer, ik dacht dat ze misschien al bezig waren met de brievenquote:Op vrijdag 17 april 2009 17:57 schreef junkiexp het volgende:
Dit heeft mijn vriendin berekend (accountant).
Toch leuk om daar 6% over te trekken bij de belastingdienstquote:Op vrijdag 17 april 2009 19:08 schreef junkiexp het volgende:
Als ik niks terugvraag krijg ik sowieso ¤ 6000,- per jaar terug van de hypotheekrente
Alleen krijg je geen 6%. De heffingsrente (voor de aangifte 2008) wordt berekend vanaf 1 juli 2008 t/m de datum van de aanslag, en is:quote:Op vrijdag 17 april 2009 21:09 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Toch leuk om daar 6% over te trekken bij de belastingdienst
Kortom de effectieve rente is stukken minderquote:Op vrijdag 17 april 2009 23:08 schreef DonJames het volgende:
[..]
Alleen krijg je geen 6%. De heffingsrente (voor de aangifte 2008) wordt berekend vanaf 1 juli 2008 t/m de datum van de aanslag, en is:
3e kwartaal 2008: 5,15%
4e kwartaal 2008: 5,45%
1e kwartaal 2009: 4,90%
2e kwartaal 2009: 3,50%
Op m'n spaarrekeningen krijg ik tegenwoordig meer, helaas.
Bedoel je daarmee het feit dat de belastingdienst alleen enkelvoudige interest berekend, en dat je dus geen rente-op-rente krijgt?quote:Op vrijdag 17 april 2009 23:30 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Kortom de effectieve rente is stukken minder
Hoezo helaas? Je kunt toch beter sparen op een spaarrekening waar je ieder moment over kunt beschikken dan bij de belastingdienst waar je maar moet afwachten wanneer ze weer geld in kas hebben om over te maken?quote:Op vrijdag 17 april 2009 23:08 schreef DonJames het volgende:
[..]
Alleen krijg je geen 6%. De heffingsrente (voor de aangifte 2008) wordt berekend vanaf 1 juli 2008 t/m de datum van de aanslag, en is:
3e kwartaal 2008: 5,15%
4e kwartaal 2008: 5,45%
1e kwartaal 2009: 4,90%
2e kwartaal 2009: 3,50%
Op m'n spaarrekeningen krijg ik tegenwoordig meer, helaas.
Nu wel ja. Vroegâh kreeg je bij de Belastingdienst een veel hogere rente dan waar dan ook, maar dat feest is nu dus over. Misschien moet ik toch maar een VT aanvragenquote:Op zaterdag 18 april 2009 07:32 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Hoezo helaas? Je kunt toch beter sparen op een spaarrekening waar je ieder moment over kunt beschikken dan bij de belastingdienst waar je maar moet afwachten wanneer ze weer geld in kas hebben om over te maken?
(Of mis ik iets tussen de regels,...?)
Ohhwww,... je hebt het over vroegâh,...quote:Op zaterdag 18 april 2009 08:56 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nu wel ja. Vroegâh kreeg je bij de Belastingdienst een veel hogere rente dan waar dan ook, maar dat feest is nu dus over. Misschien moet ik toch maar een VT aanvragen
dat mag ik toch aannemen van wel.... de VT wordt namelijk maandelijks in het jaar uitbetaald.quote:Op zaterdag 18 april 2009 14:48 schreef admiraal_anaal het volgende:
Maar heeft iemand nou al over 2008 zijn VT gekregen?
Wijsneusquote:Op zaterdag 18 april 2009 16:40 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat mag ik toch aannemen van wel.... de VT wordt namelijk maandelijks in het jaar uitbetaald.
De teruggave van de inkomsten belasting echter heb ik nog niemand over gehoord.
Het is ook kredietcrisis bij de belastingdienst,quote:Op zondag 19 april 2009 11:13 schreef El_Manco het volgende:
waar blijven die knaken?
een brief......quote:Op maandag 20 april 2009 11:25 schreef Kastanje het volgende:
Ik heb net gebelt en krijg rond 5 mei een brief
quote:Op maandag 20 april 2009 11:25 schreef Kastanje het volgende:
Ik heb net gebelt en krijg rond 5 mei een brief
Ik heb het vermoeden dat de BD geen moeite gaat doen om dat uit te zoeken....quote:Op woensdag 22 april 2009 17:51 schreef Jeroen_S. het volgende:
zucht zo bedoel ik dat niet ik bedoel misschien krijgen studenten eerder of fulltime werknemers eerder weet ik veel ik studeer geen belastingrecht ofzo
Als de BD je een bericht stuurt staat het er vaak ongeveer max 1/2 dagen later opquote:Op woensdag 22 april 2009 18:26 schreef Jeroen_S. het volgende:
ja een envelop, maar dan staat het geld nog niet op je rekening.
en wat staat er dan in die envelop? hoeveel geld je gestort krijgt?
het stukje begrijpend lezen is hier volgens mij niet aan de orde.quote:Op donderdag 23 april 2009 10:02 schreef Tha_Duck het volgende:
Wanneer leren de mensen lezen? Het maakt geen fuk uit of je het op 1 januari doet of 31 maart. Volgorde van afhandelen is willekeurig. Er is 1 regel: voor 1 april aangifte = voor 1 juli bericht.
Ik zeg altijd: Goddank, weer geen blauwe envelopquote:Op donderdag 23 april 2009 14:56 schreef Furia het volgende:
Ik wist niet dat ik het ooit nog ging zeggen, maar goed:![]()
![]()
![]()
weer geen blauwe envelop
![]()
![]()
![]()
7quote:Op donderdag 23 april 2009 10:22 schreef Nizno het volgende:
....We zijn op pagina 4. ....
Als jij nu eens wat doorwerkt ipv elke dag te fokken krijgen wij sneller ons geldquote:Op donderdag 23 april 2009 10:22 schreef Nizno het volgende:
[..]
het stukje begrijpend lezen is hier volgens mij niet aan de orde.
Zodra mensen tussen redelijke gronden en financiele gronden moeten kiezen kiezen ze financieel. Daar zijn het mensen voor.
Dus dan gaan ze zeggen....... ik HOOP dat het er snel is.
We zijn op pagina 4. Vind ik nog best mee vallen met zoveel FOKkers die aangifte doen.
Lekker laten klagen die mensen... En een brede rug hebben
LOL schoolvoorbeeld van niet kunnen lezenquote:Op donderdag 23 april 2009 21:01 schreef Kahlen het volgende:
Als jij nu eens wat doorwerkt ipv elke dag te fokken krijgen wij sneller ons geld
Wat moet ik voor je doen dan?quote:Op donderdag 23 april 2009 21:01 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Als jij nu eens wat doorwerkt ipv elke dag te fokken krijgen wij sneller ons geld
Hij bedoelt waarschijnlijk dat al je ex-collega's van de Belastingdienst al die posts van je gaan lezen. Dus je moet minder gaan postenquote:
geen gevolgen... het is een streven... geen keiharde belofte...quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:06 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:
[..]
Hij bedoelt waarschijnlijk dat al je ex-collega's van de Belastingdienst al die posts van je gaan lezen. Dus je moet minder gaan posten
On: nog geen bericht. Maar het is nog niet eens mei... laat staan juli.
Gebeurt het eigenlijk dat het later is dan juli? Zo ja: wat zijn dan de gevolgen voor de BD?
Laten we hopen in mei, kan het wel gebruikenquote:Op vrijdag 24 april 2009 22:51 schreef Robijn1961 het volgende:
Mijn ervaring leert dat de meeste mensen in mei of juni bericht krijgen. En dus ook teruggave of bijbetaling.
Geweldig hequote:Op zondag 26 april 2009 11:55 schreef BeamofLight het volgende:
Tis altijd wel een leuke extra vakantiegeld maand ja, als het juni binnenkomt. (Salaris, vakantiegeld, teruggaaf)
Je hebt ze gebeld om te vragen of het wat sneller kon?quote:Op donderdag 23 april 2009 17:58 schreef JMarsden het volgende:
Ik heb op 11 februari m'n aangifte gedaan, ze konden nog niet zeggen of deze in behandeling is..
wat mij betreft mag het wel sneller hoor, dan kunnen wij onze tickets voor vakantie kopen; heb namelijk een mooi aanbieding gezien jammer als die er niet meer is.....quote:Op zondag 26 april 2009 13:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je hebt ze gebeld om te vragen of het wat sneller kon?
Vast genoeg aanbiedingen naar Mexico in de zomerquote:Op maandag 27 april 2009 11:16 schreef philippines het volgende:
[..]
wat mij betreft mag het wel sneller hoor, dan kunnen wij onze tickets voor vakantie kopen; heb namelijk een mooi aanbieding gezien jammer als die er niet meer is.....
Yep daar gaan ze vast rekening mee houdenquote:Op maandag 27 april 2009 11:16 schreef philippines het volgende:
[..]
wat mij betreft mag het wel sneller hoor, dan kunnen wij onze tickets voor vakantie kopen; heb namelijk een mooi aanbieding gezien jammer als die er niet meer is.....
niet deze...quote:Op maandag 27 april 2009 13:57 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Yep daar gaan ze vast rekening mee houdenAanbiedingen genoeg....
Waarom pas over een jaar?quote:Op maandag 27 april 2009 14:53 schreef Bierie het volgende:
Tegen beter weten in hoop ik toch echt een keer tijdig bericht te krijgen ditmaal
Gelukkig ben ik realistisch genoeg om te accepteren dat het vast en zeker op zijn vroegst over een jaar pas is
Na, dan neem je even een PL en betaal je die terug als je teruggaaf binnen is. Maar nog beter is, als je zo'n aanbieding niet contant kunt betalen, om je teruggaaf op de bank te zetten en niet op vakantie te gaan, zodat je, als je wasmachine stuk gaat, een nieuwe kunt kopenquote:Op maandag 27 april 2009 11:16 schreef philippines het volgende:
[..]
nuh..... ik ga liever op vakantiequote:Op maandag 27 april 2009 15:11 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Na, dan neem je even een PL en betaal je die terug als je teruggaaf binnen is. Maar nog beter is, als je zo'n aanbieding niet contant kunt betalen, om je teruggaaf op de bank te zetten en niet op vakantie te gaan, zodat je, als je wasmachine stuk gaat, een nieuwe kunt kopen
Omdat één á drie jaar over het afhandelen van mijn aangiftes tot dusver naar mijn ervaring de maatstaaf is.quote:
Nah, niets aan de hand dus. Jij krijgt dan volgende maand het geld van 2007 binnen, met rente!quote:Op maandag 27 april 2009 14:53 schreef Bierie het volgende:
Tegen beter weten in hoop ik toch echt een keer tijdig bericht te krijgen ditmaal
Gelukkig ben ik realistisch genoeg om te accepteren dat het vast en zeker op zijn vroegst over een jaar pas is
Dan ook niet huilie gaan doen als de wasmachine stuk is oke?quote:Op maandag 27 april 2009 15:18 schreef philippines het volgende:
[..]
nuh..... ik ga liever op vakantie
Nee, dan PLquote:Op maandag 27 april 2009 16:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan ook niet huilie gaan doen als de wasmachine stuk is oke?
quote:Op maandag 27 april 2009 15:55 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Nah, niets aan de hand dus. Jij krijgt dan volgende maand het geld van 2007 binnen, met rente!
Ja, jammer dat ze tot 1 juli hebben.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:47 schreef Kahlen het volgende:
[..]
![]()
Ze moeten hard werken, is al bijna 1 juniNog een maandje...
quote:
quote:Op woensdag 29 april 2009 08:57 schreef steeze het volgende:
Ik ontvang mijn brief begin mei, heb net gebeld.
Ik heb mijn aangifte begin feb opgestuurd.
Dus als je wil weten of je aanvraag al behandeld is, moet je gewoon even bellen. En je sofi-nummer bij de hand houden.
Dit is het meest kansloze wat ik deze week heb gelezen.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:22 schreef karr-1 het volgende:
Mensen die meteen gaan bellen om dat ze geld nodig hebben sporen niet.
dit dusquote:Op woensdag 29 april 2009 09:22 schreef karr-1 het volgende:
Mensen die meteen gaan bellen om dat ze geld nodig hebben sporen niet. Je beweert het geld miet nodig te hebben, maar ondertussen hang je wel om de 5 minuten aan de telefoon waar je centen blijven....
Niet zo kansloos als gaan zeuren bij de BD over je geld.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:47 schreef steeze het volgende:
[..]
Dit is het meest kansloze wat ik deze week heb gelezen.
Toevallig belde je met de BD en toevallig vroeg je er naarquote:Op woensdag 29 april 2009 09:53 schreef steeze het volgende:
Ik belde in eerste instantie voor iets heel anders, maar had toevallig mijn sofi-nummer bij de hand. Wat is er dan mis mee om te vragen wanneer ik die blauwe envelop kan verwachten ?
Ik zou willen dat ik het durfdequote:Op woensdag 29 april 2009 09:53 schreef steeze het volgende:
Ik belde in eerste instantie voor iets heel anders, maar had toevallig mijn sofi-nummer bij de hand. Wat is er dan mis mee om te vragen wanneer ik die blauwe envelop kan verwachten ?
Wat jij wilt, dit gaat nergens meer over.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Toevallig belde je met de BD en toevallig vroeg je er naar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |