abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 maart 2009 @ 09:57:22 #61
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_67161441
www.fearoftheinvisible.com

De paus heeft gelijk alleen op verkeerde gronden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 18 maart 2009 @ 09:58:40 #62
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_67161479
Christofoben topic
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:19:01 #63
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_67162040
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 00:33 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

En vergeet vooral niet die Katholieken die critici en andersdenkenden bedreigen en vermoorden!

Tijdens de Inquisitie bedoel je?
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_67162509
Hoe noemen ze die handige filosofie voor het verifiëren van dit soort claims ook al weer? Oh ja, Empirisme.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:52:01 #65
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_67163068
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:41 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Ik geloof niet zo in het beschermen van mensen tegen hun eigen stupiditeit. Tegen de stupiditeit van anderen is tot daaraan toe, maar er moet ergens een grens zijn.
Het uitdelen van condooms is niet goed om die reden? Dat overtuigd me niet bepaald heel erg.

Er is gewoon aangetoont dat het uitdelen van condooms in Afrika aan bijvoorbeeld vrouwen, de kans op SOA's en ongewenste zwangerschappen aanzienlijk verminderd.
Met weinig inlevingsvermogen kan je het zien als het beschermen van die vrouwen tegen de stupiditeit van anderen zelfs.
quote:
Ik weet dat veel mensen zo'n verantwoordelijkheid niet aankunnen, en dat er dus ellende van komt, maar dat is een beetje een vorm van natuurlijke selectie.
Dit heeft meer met het gebrek aan kennis en middelen te maken dan met werkelijke natuurlijke selectie, waar de mens sowieso niet 100% meer afhankelijk van is. Een beetje gemakzuchtig argument dus om maar niks te doen.

Afrika is al een vrij kansloos zooitje, dus een paar gratis condooms kan vast geen kwaad en het is niet alsof het een schaars goed is hier in het westen.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:59:40 #66
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_67163320
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 00:40 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik zal wel weer als zijnde archaïsch weggezet worden maar de Paus legt met deze uitspraak weldegelijk de vinger op de zere plek. Als men er in Afrika en in heel veel andere delen van de wereld (ook de Westerse wereld) er een minder losbandige seksuele moraal op nahield dan zouden er een stuk minder problemen met Hiv en ongewenste zwangerschappen zijn. Ik ben het volledig eens met de Paus dat voorbehoedsmiddelen zeker niet dé oplossing is tegen deze problemen, zoals door veel linkse groeperingen geschetst wordt.
Dit is een compleet nonargument. Als er minder oma's waren, worden er ook minder overvallen op oma's gepleegd.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_67163350
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:19 schreef KlappernootatWork het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Tijdens de Inquisitie bedoel je?
Ohja, ik vergat het even, we leven in de 15e eeuw.
pi_67163537
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:52 schreef Semisane het volgende:

[..]

Het uitdelen van condooms is niet goed om die reden? Dat overtuigd me niet bepaald heel erg.

Er is gewoon aangetoont dat het uitdelen van condooms in Afrika aan bijvoorbeeld vrouwen, de kans op SOA's en ongewenste zwangerschappen aanzienlijk verminderd.
Met weinig inlevingsvermogen kan je het zien als het beschermen van die vrouwen tegen de stupiditeit van anderen zelfs.
Ikzelf heb geen problemen met het uitdelen van condooms, maar ik ben het wel eens met de Paus dat onthouding en een monogaam huwelijk veel veiliger zijn.

Die vrouwen zijn geen onwillende slachtoffers trouwens, dus het is ook hun eigen stupiditeit.

Ja, er is natuurlijk ook een hoop verkrachting, maar ik heb niet het idee dat de gemiddelde verkrachter daar überhaupt interesse heeft in veilige seks. En over DNA bewijs zal hij zich ook weinig zorgen maken, zover is CSI Afrika nog niet.
quote:
[..]

Dit heeft meer met het gebrek aan kennis en middelen te maken dan met werkelijke natuurlijke selectie, waar de mens sowieso niet 100% meer afhankelijk van is. Een beetje gemakzuchtig argument dus om maar niks te doen.

Afrika is al een vrij kansloos zooitje, dus een paar gratis condooms kan vast geen kwaad en het is niet alsof het een schaars goed is hier in het westen.
Dump er maar een paar miljoen condooms, ik denk niet dat het probleem daarmee opgelost zal zijn.
pi_67163630
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 09:05 schreef KlappernootatWork het volgende:

[..]

Wat bedoel je met losbandig? De afrikaanse culturen bestonden vér voor de Euro-christelijke. Afrika is de bakermat van de beschaving an sich. We zouden eigenlijk de beschaving moeten modelleren op het oude certraalafrika, vér weg van Islam- en Christen invloeden.
Wat was er zo geweldig aan de 'beschaving' in dat oude centraal-Afrika dan? Er is weinig van overgebleven overigens, kan het überhaupt wel een beschaving genoemd worden?

En waarom heb je een groter probleem met monotheistische godsdiensten dan met hun religieuze praktijken?
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:11:29 #70
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_67163664
Het vaticaan had al in 1945 met de grond gelijk gemaakt moeten worden, medeverantwoordelijk dat ze zijn voor de miljoenen Joden en Slavische volkeren die onder hun toezien door de fascisten zijn vermoord.
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:15:09 #71
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_67163780
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:10 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Wat was er zo geweldig aan de 'beschaving' in dat oude centraal-Afrika dan? Er is weinig van overgebleven overigens, kan het überhaupt wel een beschaving genoemd worden?

En waarom heb je een groter probleem met monotheistische godsdiensten dan met hun religieuze praktijken?
Zelfs als er geen sprake is van 'beschaving' (net alsof de Kerk daar wat op te zeggen heeft) wat trouwens niet waar is, wat geeft je dan het recht om kolonialisme toe te passen en een geheel continent tot slavernij te veroordelen? Met in de ene hand een geweer en het andere een bijbel heeft men op grote schaal andere culturen vernietigd.
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:15:50 #72
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_67163799
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:06 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Ikzelf heb geen problemen met het uitdelen van condooms, maar ik ben het wel eens met de Paus dat onthouding en een monogaam huwelijk veel veiliger zijn.
Monogaam huwlijk zal relatief veilig zijn ja, maar ik ben het totaal met de Paus oneens dat onthouding een realistische optie is. Althans gezien de resultaten in de landen die onthouding promoten.
quote:
Die vrouwen zijn geen onwillende slachtoffers trouwens, dus het is ook hun eigen stupiditeit.
Dat ligt er aan, maar in veel Afrikaanse landen is er een gebrek aan basale kennis over SOA's, veilige sex en daarbij zijn condooms moeilijk te verkrijgen, los die dingen op en maken die vrouwen daar nog steeds geen gebruik van, dan geef ik je gelijk over stupiditeit.

Je stelt het mijn ziens iets te zwart/wit voor.
quote:
Ja, er is natuurlijk ook een hoop verkrachting, maar ik heb niet het idee dat de gemiddelde verkrachter daar überhaupt interesse heeft in veilige seks. En over DNA bewijs zal hij zich ook weinig zorgen maken, zover is CSI Afrika nog niet.
Verkrachting is idd ook een probleem, maar dat staat los van het probleem van gebrek aan kennis en gebrek aan voorbehoedsmiddelen in grote delen van Afrika.
quote:
Dump er maar een paar miljoen condooms, ik denk niet dat het probleem daarmee opgelost zal zijn.
Nee, zeker niet, maar in gebieden waar mensen worden onderwezen over de risico's van onveilige sex, waarbij ze gratis condooms kunnen krijgen, is aangetoont dat dat een positief effect heeft tegen SOA's en ongewenste zwangerschappen

[ Bericht 2% gewijzigd door Semisane op 18-03-2009 11:25:44 ]
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:19:26 #73
133012 rood_verzet
The needs of the many
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:22:10 #74
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_67164013
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:44 schreef isogram het volgende:
Of condooms duur zijn, is niet echt een issue. Waar een wil is, is een weg. Maar als mensen van de kerk horen dat anticonceptie uit den boze is, laten ze dat links liggen. De gevolgen zijn verstrekkend. Ben het eens met KlappernootatWork.
euh.. ze zijn niet verplicht om als een dolle te fokken daar he...

anti-conceptie voorkomt géén ziekten. Het beschermt alleen als je met een besmet persoon sex hebt.

hoeveel er ook op de Paus aan te merken is, op dit vlak heeft ie gewoon gelijk. Aids gaat niet verdwijnen als iedereen condooms heeft (helaas)
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_67164023
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:15 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Zelfs als er geen sprake is van 'beschaving' (net alsof de Kerk daar wat op te zeggen heeft) wat trouwens niet waar is, wat geeft je dan het recht om kolonialisme toe te passen en een geheel continent tot slavernij te veroordelen? Met in de ene hand een geweer en het andere een bijbel heeft men op grote schaal andere culturen vernietigd.
Wat grappig dat jij als communist klaagt over het vermoorden van miljoenen mensen en het vernietigen van culturen met in de ene hand een geweer en in het andere een boekje.

Links en hypocriet, het lijken wel voorwaarden van elkaar.
pi_67164153
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:15 schreef Semisane het volgende:

[..]

Monogaam huwlijk zal relatief veilig zijn ja, maar ik ben het totaal met de Paus oneens dat onthouding een realistische optie is. Althans gezien de resultaten in de landen die onthouding promoten.

Dat ligt er aan, maar in veel Afrikaanse landen is er een gebrek aan basale kennis over SOA's, veilige sex en daarbij zijn condooms moeilijk te verkrijgen, los die dingen op en maken die vrouwen daar nog steeds geen gebruik van, dan geef ik je gelijk over stupiditeit.

Je stelt het mijn ziens iets te zwart/wit voor.
Het gaat mij om eigen verantwoordelijkheid. Ik snap dat de promotie van onthouding niet realistisch is, maar dat is omdat mensen het negeren.
quote:
[..]

Verkrachting is idd ook een probleem, maar dat staat los van het probleem van gebrek aan kennis en gebrek aan voorbehoedsmiddelen in grote delen van Afrika.
[..]

Nee, zeker niet, maar in gebieden waar mensen worden onderwezen over de risico's van onveilige sex, waarbij ze gratis condooms kunnen krijgen, is aangetoont dat dat een positief effect heeft tegen SOA's en ongewenste zwangerschappen
Ok, prima. Ik ben het ook niet eens met de Paus dat condooms een negatief effect zouden hebben.

Eerlijk gezegd heb ik de hoop voor Afrika overigens al opgegeven. Laten we nou eens gewoon onze handjes er vanaf trekken. En dat betekent dus ook geen uitbuiting door Westerse bedrijven meer.
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:28:18 #77
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_67164252
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:22 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Wat grappig dat jij als communist klaagt over het vermoorden van miljoenen mensen en het vernietigen van culturen met in de ene hand een geweer en in het andere een boekje.

Links en hypocriet, het lijken wel voorwaarden van elkaar.
Heh de doden onder het communisme vallen in het niet bij de 2000 jaar durende dictatuur van de RK kerk. Overigens is de RK kerk (o.a) verantwoordelijk voor het verspreiden van laster en anticommunistische propaganda lang voordat er in 1917 de Russische Revolutie plaatsvond.
pi_67164268
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:26 schreef Provinciaal het volgende:
Ok, prima. Ik ben het ook niet eens met de Paus dat condooms een negatief effect zouden hebben.
Sinds wanneer is dat een kwestie van meningen geworden?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_67164318
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Sinds wanneer is dat een kwestie van meningen geworden?
Hoe bedoel je?
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:30:00 #80
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_67164324
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:22 schreef teamlead het volgende:

[..]

euh.. ze zijn niet verplicht om als een dolle te fokken daar he...

anti-conceptie voorkomt géén ziekten. Het beschermt alleen als je met een besmet persoon sex hebt.

hoeveel er ook op de Paus aan te merken is, op dit vlak heeft ie gewoon gelijk. Aids gaat niet verdwijnen als iedereen condooms heeft (helaas)
Aids verdwijnt net zo min met onthouding of met monogaam huwlijk, dus dat is geen valide punt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')