abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67221795
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:35 schreef krakkemieke het volgende:
Wat mij dwarszit aan het standpunt van de paus is ten eerste het gebrek aan inzicht hoe een cultuur werkt. Als het zo in elkaar zit dat mannen maar wat rondneuken en daardoor hun vrouw besmetten, dan werkt het amper als je oproept tot monogamie. Waarom dan geen 2 sporenbeleid van zowel condooms, zijnde plan B, als aansporen tot monogamie?

Ik ben het ook eens met Semisane. Ook in andere situaties heeft goede voorlichting grote resultaten, vooral als vrouwen het initiatief nemen en zeggen dat ze het niet langer pikken. Ik denk hierbij aan vrouwenbesnijdenissen.

Naast goede voorlichting denk ik ook dat het belangrijk is dat vrouwen een eigen inkomen kunnen hebben. Dan kan je als vrouw eisen dat je man een condoom gebruikt, omdat je niet afhankelijk bent.
Ben ik wel met je eens, maar volgens mij heeft de gemiddelde man in Afrika al niets te makken (op financieel gebied) dus laat staan de vrouwen.. in een eerdere reactie heb ik al aangegeven dat ik denk dat daar een van de grootste problemen ligt: de algemene armoede in Afrika. En daar hebben al die miljarden onderzoeksgeld voor AIDS of 'ouderwetse' ontwikkelingshulp na alle jaren nog vrij weinig invloed op gehad.. dus de emancipatie mag wel komen.. maar pak dan ook meteen de armoede ECHT aan..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_67252662
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Laat die man toch een keer zn bek houden
Ach, vrijheid van meningsuiting he.
Wat me meer verbaast is, dat er mensen zijn die hem serieus nemen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 21 maart 2009 @ 06:26:45 #183
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_67261870
Wat moet je nou met zo'n oude gefrustreerde en mislukte sinterklaas die zich "Paus" noemt? Jammer dat er nog zoveel mensen zijn die die oude griezel serieus nemen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 09:15:55 #184
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_67262664
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:24 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Ben ik wel met je eens, maar volgens mij heeft de gemiddelde man in Afrika al niets te makken (op financieel gebied) dus laat staan de vrouwen.. in een eerdere reactie heb ik al aangegeven dat ik denk dat daar een van de grootste problemen ligt: de algemene armoede in Afrika. En daar hebben al die miljarden onderzoeksgeld voor AIDS of 'ouderwetse' ontwikkelingshulp na alle jaren nog vrij weinig invloed op gehad.. dus de emancipatie mag wel komen.. maar pak dan ook meteen de armoede ECHT aan..
Hoe moeilijk is het om schoon water aan te leggen. Dat weigert men. Derderwereldhulp is een farce.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 09:16:43 #185
52357 Lambiekje
pi_67262675
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 06:26 schreef popolon het volgende:
Wat moet je nou met zo'n oude gefrustreerde en mislukte sinterklaas die zich "Paus" noemt? Jammer dat er nog zoveel mensen zijn die die oude griezel serieus nemen.
Net zo sneu als Jezus serieus nemen. In ieder geval is de paus geloofwaardiger die bestaat en dat heeft Jezus nog nooit gedaan.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_67265210
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 09:15 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is het om schoon water aan te leggen.
Leg schoon water maar eens aan, over het algemeen zakt dat gewoon de grond in.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 21 maart 2009 @ 12:20:16 #187
52357 Lambiekje
pi_67265724
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 11:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Leg schoon water maar eens aan, over het algemeen zakt dat gewoon de grond in.
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=971

We behandelen water verkeerd.
pi_67266231
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 12:20 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=971

We behandelen water verkeerd.
Ik ben heel aardig tegen water hoor.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 13:02:00 #189
52357 Lambiekje
pi_67266514
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 12:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik ben heel aardig tegen water hoor.
jij misschien. maar de zuiverinsinstallaties, industrie niet.
pi_67266599
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 13:02 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

jij misschien. maar de zuiverinsinstallaties, industrie niet.
Ik heb gisteren nog met een zuiveringsinstallatie gesproken, die zei ook dat hij heel aardig was tegen water. Dus je bewering klopt niet.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 13:09:50 #191
52357 Lambiekje
pi_67266651
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 13:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb gisteren nog met een zuiveringsinstallatie gesproken, die zei ook dat hij heel aardig was tegen water. Dus je bewering klopt niet.
Ah dus vandaar dat er Prozac uit de kraan komt. Of in veel buitenlanse kranen fluoride.
pi_67266659
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:35 schreef krakkemieke het volgende:
Wat mij dwarszit aan het standpunt van de paus is ten eerste het gebrek aan inzicht hoe een cultuur werkt. Als het zo in elkaar zit dat mannen maar wat rondneuken en daardoor hun vrouw besmetten, dan werkt het amper als je oproept tot monogamie.
Het is misschien vrij ambitieus, maar het is op zich natuurlijk effectiever. Als er een cultuur van rondneuken blijft bestaan zal AIDS zich blijven verspreiden, omdat het net zo goed een illusie is dat iedereen altijd condooms zal gebruiken.
quote:
Waarom dan geen 2 sporenbeleid van zowel condooms, zijnde plan B, als aansporen tot monogamie?
Omdat het zich niet met mekaar verdraagt, condooms horen bij promiscuiteit. Dan vraag je dus van de kerk om een dubbele boodschap verspreiden die innerlijk tegenstrijdig is en strijdig is met al hun andere uitgangspunten. Dat lijkt mij nogal onredelijk.
quote:
De kerk vecht al 2000 jaar tegen losbandigheid......
En niet zonder succes.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_67266671
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 13:09 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ah dus vandaar dat er Prozac uit de kraan komt. Of in veel buitenlanse kranen fluoride.
Tsja, zuiveringsinstallaties hebben nou eenmaal ook wel eens last van depressies.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 13:12:36 #194
52357 Lambiekje
pi_67266711
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 13:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is misschien vrij ambitieus, maar het is op zich natuurlijk effectiever. Als er een cultuur van rondneuken blijft bestaan zal AIDS zich blijven verspreiden, omdat het net zo goed een illusie is dat iedereen altijd condooms zal gebruiken.
[..]
daar ga je al mank?
Er is NIMMER een epidemie geweest. Nergens niet. Afrika niet, Azie niet.

Of wil je 50 mensen op jaar basis voor Nederland veel noemen? Ondanks ons neukgedrag?
Echt het is zo besmettelijk. NOT!
  zaterdag 21 maart 2009 @ 13:13:38 #195
52357 Lambiekje
pi_67266734
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 13:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tsja, zuiveringsinstallaties hebben nou eenmaal ook wel eens last van depressies.
Maak er maar een grapje van. Maar ik denk echt dat we niet de potentie uit het water halen wat er wel in zit als we het maar juist behandelen.
pi_67268261
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 13:13 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Maak er maar een grapje van. Maar ik denk echt dat we niet de potentie uit het water halen wat er wel in zit als we het maar juist behandelen.
Waarom neem je me nou niet serieus? Machines hebben ook gevoelens hoor. Dit artikel bewijst dat.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:32:30 #198
52357 Lambiekje
pi_67269665
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Waarom neem je me nou niet serieus? Machines hebben ook gevoelens hoor. Dit artikel bewijst dat.
Zo gek is dat niet ik heb vroeger geregeld mijn fiets bedreigd! Slootloos in het bos achter laten en dan terug lopen. Of opmerkingen maken van ik gooi je over de railing. Ik heb ook eens een gepresteerd om een halfjaar lang op een lekke band te fietsen. Wat nou long-problemen
Het betreft overigens niet een en de zelfde fiets. Achterlaten en verdrinking is natuurlijk wel te veel van het goede voor een fiets.

Of de DOS PC met FORMAT C opdracht en dan als dan de vraag "Are You Sure ? [y/n] op kwam dan N antwoorden. Dat zal hem doen laten zweten.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:35:03 #199
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_67269709
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 09:16 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Net zo sneu als Jezus serieus nemen. In ieder geval is de paus geloofwaardiger die bestaat en dat heeft Jezus nog nooit gedaan.
Dan hoef je het ook niet met een hoofdletter te schrijven.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:37:51 #200
52357 Lambiekje
pi_67269775
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:35 schreef popolon het volgende:

[..]

Dan hoef je het ook niet met een hoofdletter te schrijven.
Ja maar in het Nederlands is nu eenmaal een naam fictief of niet de regel dat het met een hoofdletter moet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')