Nee, het is geen fotosoep. Het komt uit een reisverslag van Wenen - Pjongjang per trein.quote:Op woensdag 18 maart 2009 00:37 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik weet niet of het fotosoep is, maar de Noord-Koreanen moeten altijd bijlenen van andere landen.
Hee dat is dan weer wel tofquote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, lach maar! Maar ondertussen is de V-IRM stiekem mooi wel een echt Noord-Koreaans ontwerp! Kijk zelf maar:
[ afbeelding ]
Echte Noord-Koreaanse postzegels. Geen grapje.
"At present DPRK is producing many efficient electric and diesel locomotives which meet the country's nature and terrain as well as the requirements of economic development."quote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, lach maar! Maar ondertussen is de V-IRM stiekem mooi wel een echt Noord-Koreaans ontwerp! Kijk zelf maar:
[ afbeelding ]
Echte Noord-Koreaanse postzegels. Geen grapje.
Zeg, doe eens niet zo neerbuigend naar De Grote Leider!quote:Op woensdag 18 maart 2009 09:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
"At present DPRK is producing many efficient electric and diesel locomotives which meet the country's nature and terrain as well as the requirements of economic development."
Tuurlijk!
Maar wel lollig!
Plateauzolen FTW!quote:Op woensdag 18 maart 2009 09:18 schreef Fixers het volgende:
[..]
Zeg, doe eens niet zo neerbuigend naar De Grote Leider!
Ze willen laten zien dat ze hun fantastische producten exporteren naar o.a. Duitsland, Italië en Nederland.quote:Ik vraag me af, proberen ze (de partijbonzen) met die plaatjes op postzegels het volk wijs te maken dat er in noord korea wordt gewerkt aan blauwgele dubbeldeks treinen die aldaar de spoorvloot gaan versterken. Of willen ze zich vergelijken met welvarende westerse naties die óók moderne treinen hebben?
Mij ookquote:Op woensdag 18 maart 2009 09:54 schreef James1988 het volgende:
VIRM in Noord-Korea, lijkt me wel geinig.
Wij blij, DPRK blij, en als "gift" nog aftrekbaar van de belasting ook. 2009 wordt een mooi jaar.quote:
Ja en wat wil jij dan ervoor terug...quote:
Hogere capaciteit èn comfortabeler dan VIRM:quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:07 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Ja en wat wil jij dan ervoor terug...
Noem eens materieel wat voldoende mensen kan vervoeren en ook nog eens comfortabel zit.
quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hogere capaciteit èn comfortabeler dan VIRM:
[ afbeelding ]
Bij het door mij voorgestelde vervoermiddel heb je als reiziger tenminste nog enige invloed op de klimaatregeling.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:23 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]niveau op Fok moet ik ook niet al te hoog inschatten
Maar ik mis mijn leeslampje, goederenlift en natuurlijk niet te vergeten de bagagerekkenquote:Op woensdag 18 maart 2009 10:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bij het door mij voorgestelde vervoermiddel heb je als reiziger tenminste nog enige invloed op de klimaatregeling.
goederenlift is vrij overbodig in gelijkvloerse vervoermiddelenquote:Op woensdag 18 maart 2009 10:45 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Maar ik mis mijn leeslampje, goederenlift en natuurlijk niet te vergeten de bagagerekken
Ik mis bovenal mijn zitplaats, mijn uitzicht en de afwezigheid van tocht.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:45 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Maar ik mis mijn leeslampje, goederenlift en natuurlijk niet te vergeten de bagagerekken
Leeslampjes zitten niet in Virm, en die goederenlift heb jij niks mee te doenquote:Op woensdag 18 maart 2009 10:45 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Maar ik mis mijn leeslampje, goederenlift en natuurlijk niet te vergeten de bagagerekken
1e klas, nieuwste generatie, zeer zeker wel.quote:Op woensdag 18 maart 2009 11:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leeslampjes zitten niet in Virm, en die goederenlift heb jij niks mee te doen
quote:Op woensdag 18 maart 2009 11:22 schreef Duvel het volgende:
Als alles afgestemd was op spoorhobbyisten reden we nog met Mat '46, groene Hondekoppen en groen T/V. En een incidentele stoomtrein voor de bejaarde hobbyist die zich dat nog kan herinneren.
Een aparte goederenwagon zou wel handig zijnquote:Op woensdag 18 maart 2009 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar zonder gekheid: Hoe zouden de spoorwegen in het algemeen eruit zien als alles geoptimaliseerd was voor spoorhobbyisten?
Altijd glimmend gewassen treinstellen, duidelijk leesbare materieelnummers, dagtrajectkaarten, goeie spotplekken overal, betaalbare catering, goederen op een totaal losstaand netwerk apart van reizigers, wat denken jullie?![]()
Behalve dat dat allemaal niet erg realistisch is natuurlijk he, maar dat geeft even niet
Dan zou je wel je koffer eens fatsoenlijk kwijtkunnen als je onderweg naar Schiphol bent....quote:Op woensdag 18 maart 2009 11:25 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Een aparte goederenwagon zou wel handig zijn, bij een VIRM gewoon een onderverdieping leeghalen en dan stellingen erin plaatsen
Alleen het in- en uitstappen zou dan dubbel zo lang durenquote:Op woensdag 18 maart 2009 11:42 schreef Guard het volgende:
[..]
Dan zou je wel je koffer eens fatsoenlijk kwijtkunnen als je onderweg naar Schiphol bent....
Mja. Je snapt het niet. Gisteren in de avond ook weer zo'n halve volksverhuizingquote:Op woensdag 18 maart 2009 11:42 schreef Guard het volgende:
[..]
Dan zou je wel je koffer eens fatsoenlijk kwijtkunnen als je onderweg naar Schiphol bent....
Hij hoopte waarschijnlijk op een ICK(-BD), maar er kwam een VIRM voorrijden.quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:05 schreef dennistd het volgende:
Het lukt wel in een ICK-BD denk ik zo, VIRM wordt wat lastig idd...
- Plan U en DM´90 op de diesellijnenquote:Op woensdag 18 maart 2009 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar zonder gekheid: Hoe zouden de spoorwegen in het algemeen eruit zien als alles geoptimaliseerd was voor spoorhobbyisten?
Volgens mij stonden die koffers rond 17.30 nog op perron 1/2 bij de trap... ik schok al van die grote berg en probeerde mij dat voor te stellen dat het een trein in ging.quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:03 schreef MPG het volgende:
[..]
Mja. Je snapt het niet. Gisteren in de avond ook weer zo'n halve volksverhuizing.
Een meneer "met licht getinte huidskleur" die meende om in de trein van 17:02 uur van Eindhoven richting Venlo te kunnen gaan met maar liefst 8! grote reiskoffers.
nou inderdaad. Het moeten dramatische tijden zijn voor de verhuisbranchequote:Op woensdag 18 maart 2009 12:03 schreef MPG het volgende:
[..]
Mja. Je snapt het niet. Gisteren in de avond ook weer zo'n halve volksverhuizing.
Een meneer "met licht getinte huidskleur" die meende om in de trein van 17:02 uur van Eindhoven richting Venlo te kunnen gaan met maar liefst 8! grote reiskoffers.
quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:16 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Volgens mij stonden die koffers rond 17.30 nog op perron 1/2 bij de trap... ik schok al van die grote berg en probeerde mij dat voor te stellen dat het een trein in ging.
Goed voorbeeld van een spuuglelijke vormgeving en tegelijkertijd commercieel succes.quote:
aha vandaar je voorstel voor een "bagageruim"...quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:03 schreef MPG het volgende:
[..]
Mja. Je snapt het niet. Gisteren in de avond ook weer zo'n halve volksverhuizing.
Een meneer "met licht getinte huidskleur" die meende om in de trein van 17:02 uur van Eindhoven richting Venlo te kunnen gaan met maar liefst 8! grote reiskoffers.
Ik heb het niet zo zeer over de vormgeving, maar iedere trein die zo comfortabel kan zijn op het hoogstaande Belgische spoornetwerk krijgt mijn stem.quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Goed voorbeeld van een spuuglelijke vormgeving en tegelijkertijd commercieel succes.
*PLINGquote:Op woensdag 18 maart 2009 12:49 schreef Guard het volgende:
[..]
aha vandaar je voorstel voor een "bagageruim"...
Kunnen we dan in die bak ook een fietsenstalling inrichten voor de vouwfietsen?
quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
*PLING
"Dames en Heren met fietsen: U wordt verzocht als eerste laatste uit te stappen en niemand in de weg te staan, zodat u de doorstroming niet belemmert."
quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
*PLING
"Dames en Heren met fietsen: U wordt verzocht als eerste uit te stappen, zodat u de doorstroming niet belemmert. en daarna verder te gaan fietsen"
En daar hoort dus niet het uitvouwen van je vouwfiets op de treeplank bij, Koeiquote:Op woensdag 18 maart 2009 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
*PLING
"Vlot in- en uitstappen bevordert de doorstroming en vermindert de kans op vertragingen."
Al zullen veel mensen dit als een smoes zien om te denken dat instappen VOORDAT de uitstappers klaar zijn, beter isquote:Op woensdag 18 maart 2009 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
*PLING
"Vlot in- en uitstappen bevordert de doorstroming en vermindert de kans op vertragingen."
Slimme mensen bij Arrivaquote:Op woensdag 18 maart 2009 13:26 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb de teksten niet verzonnen. Ze worden in de treinen van Arriva echt omgeroepen
Je vergeet het algehele verbod op vouwfietsen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:14 schreef Socios het volgende:
[..]
- Plan U en DM´90 op de diesellijnen
- Geen OV-chipkaart
- Geen digitale koersrollen
- Oude stationsborden
- Geen afgebroken stationsgebouwen
- Meer internationale treinen
- Minder eenheidsworst, meer getrokken materieel
- Geen opgedoekte spoorlijnen
- Originele lichtbakken
- Geen regionale vervoerders
- Meer restauratiewagens
- Doorloopkoppen
- Etc. etc.
Klopt en er is over nagedacht, het strijklicht werkt erg mooi en goed in de praktijkquote:Op woensdag 18 maart 2009 11:15 schreef MPG het volgende:
[..]
1e klas, nieuwste generatie, zeer zeker wel.
En een verbod op alles aan baggage wat niet in of op een bagagerek kan liggenquote:Op woensdag 18 maart 2009 14:04 schreef MPG het volgende:
[..]
Je vergeet het algehele verbod op vouwfietsen.
Slaaptreinen, een heleboel!quote:Op woensdag 18 maart 2009 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar zonder gekheid: Hoe zouden de spoorwegen in het algemeen eruit zien als alles geoptimaliseerd was voor spoorhobbyisten?
Altijd glimmend gewassen treinstellen, duidelijk leesbare materieelnummers, dagtrajectkaarten, goeie spotplekken overal, betaalbare catering, goederen op een totaal losstaand netwerk apart van reizigers, wat denken jullie?![]()
Behalve dat dat allemaal niet erg realistisch is natuurlijk he, maar dat geeft even niet
Er is ook nog eentje die net na vertrek omgeroepen wordt. Namelijk dat je geen jassen en tassen op de stoelen mag plaatsen als je hiermee een zitplaats bezet houdt, zodat er iemand moet staan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |