Een wonderquote:Op donderdag 19 maart 2009 14:07 schreef sjoep het volgende:
[..]
Dat is wel precies wat ik bedoel inderdaad.
Stel het is echt 100% doorgetest, met elk meetinstrument bekeken, elke denkbare verklaring is doorgeanalyseert, en het is het allemaal niet.
Nou ben ik dus gewoon benieuwd hoe je, in dit geval _Led_ , het dan noemt.
Righto, uhuh. Joh, die had ik niet aan zien komen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:18 schreef Paules het volgende:
Klinkt raar en ongeloofwaarig maar die foto is er niet meer.Wij wilde het uitprinten en alles sloeg op hol.Maar geloof me op mijn woord,het was er echt!Alles weg alle foto's die erop stonden.
Of ik het nou over aardbeienyoghurt of over een geest heb, maakt niks uit.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:19 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Een wonder
Ik vraag me af wat je hier wilt bereiken - "Stel nou dat er wel een geest is he, hoe zou je dat noemen ?"
Ja maar ik stel juist dat ze niet bestaan !
Mijn rit op het monster van loch ness was ook echt ! Klote-Yeti !quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:23 schreef Paules het volgende:
Waarom wil je me niet geloven?Ben je er bang voor?Schaam je je ervoor?Ik ben niet snel te overtuigen,maar dit was echt!Geen waanzin,geen storing niets van dat alles.Gewoon,het is er.Waarom zouden geesten niet bestaan????En jij wel!
Is ze er nog steeds voor je?quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:59 schreef Paules het volgende:
Soms is het anderen moeilijk te overtuigen dat er iets is wat jij wel ziet en een andere niet.Met die vraag heb ik ook 4 jaar rondgelopen.Soms als ik wakker werd zag ik en klein meisje met zwart haar.Soms zat ze op mijn stoel,soms zweefde ze boven me bed,en de andere keer stond ze bij me op de gang.Ik dachte dat ik gek werd.Toen kwam er iemand die de gave heeft om geesten waar te nemen.Zonder dat ze van dat meisje wist,begon ze gelijk over dat meisje te praten.Ik schrok me wild.
Ik vroeg aan haar:Hoe ziet het meisje eruit?Zei antwoorde: Klein,zwart haar en ze zit op het stoeltje.Toen viel voor mij het kwartje!Ik ben niet gek,dat meisje is er echt.Ze heeft goede bedoelingen.Ik ben al jaren depresief,en zei maakt zorgen om me dat meisje daarom is zei bij mij.In het begin durfde ze niets te zeggen omdat er veel kwade geesten bij me waren,omdat ik depresief ben.
Toen maakte een buurvrouw van mij een foto.Op die foto had ik een dubbel gezicht.Zag er echt raar uit.De andere helft me gezicht had ik stekeltjes en lange tanden,en op de achtergrond stonden 3 kwade geesten te wachten.De meesten zijn nu weggejaagt en het meisje dat bij me is,spreekt nu voluit,en ik vind dat ontzettend mooi dat ze over me waakt.
In de categorie "dat gaan we uitzoeken".quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:25 schreef sjoep het volgende:
[..]
Of ik het nou over aardbeienyoghurt of over een geest heb, maakt niks uit.
Ik wil weten waar jij een "iets" dat niet te verklaren is plaatst.
Jij vroeg wat ik in zo'n geval ermee zou doen.quote:Ik begrijp ook niet hoe jouw, blijkbaar, analyserende geest elke keer niet-relevante dingen erbij sleept.
(zoals "een miljoen ophalen").
Een miljoen ophalen bij Randi dus, want die heeft een miljoen klaar staan voor dat soort gevallen.quote:Dus, echt, iemand heeft iets "onverklaarbaars". Dus, alles is getest, en het is bewezen geen van al die dingen.
Wat doe je daar dan mee?
Den denk ik "potjandosie, ik moet wat bij leren !".quote:Als ik zeg dat het een geest is (wat jij zegt in je voorbeeld), is er al een verklaring. M.a.w. dan is het al niet meer totaal onverklaarbaar, er is een mogelijke verklaring gegeven.
Het gaat dus niet over geesten, maar over het principe.
Jij stelt namelijk dat gebrek aan kennis leidt tot fantaseren.
Ik wil weten wat jij doet, als jij het niet meer weet, niet meer op kunt zoeken, kortom gewoon echt het niet meer redt met je hoofd (met kennis dus).
Ok, je vat de zin letterlijk op, dat is jammer. Ik bedoel wat je met dat gegeven zou doen. Wat je vervolgstap is in het proces. Maar dat snap jij denk ik ook wel.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:36 schreef _Led_ het volgende:
Jij vroeg wat ik in zo'n geval ermee zou doen.
Hoe? Er is geen methode voor namelijk. Alle methoden zijn al uitgeprobeerd.quote:Den denk ik "potjandosie, ik moet wat bij leren !".
zie bovenquote:Wat is je punt nou ?
Ja je moet toch wel een beetje in een ander verplaatsen hierin:quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:23 schreef Paules het volgende:
Waarom wil je me niet geloven?Ben je er bang voor?Schaam je je ervoor?Ik ben niet snel te overtuigen,maar dit was echt!Geen waanzin,geen storing niets van dat alles.Gewoon,het is er.Waarom zouden geesten niet bestaan????En jij wel!
Wat is dat nou voor onzin ?quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:44 schreef sjoep het volgende:
Hoe? Er is geen methode voor namelijk. Alle methoden zijn al uitgeprobeerd.
Je snapt iets niet ("ik snap niet waar je heen wilt met je stelling") en dan noem je het onzin? Vreemd.quote:Op donderdag 19 maart 2009 15:21 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor onzin ?
"stel nou dat er iets gebeurt dat je niet kunt verklaren en de mensheid is compleet uitgeleerd en weet alles al want alle methodes zijn al uitgeprobeerd en toch kunnen ze dit niet verklaren"
Ik snap niet waar je heen wilt met je stelling.
Ja, dat vragen hele hordes mensen zich nou af..quote:Op donderdag 19 maart 2009 15:38 schreef _Led_ het volgende:
Ik kan het zien maar niet meten ? Hoe nemen m'n ogen het dan waar als die fotonen niet te meten zijn ?
Mag het niet persoonlijk worden?quote:Alles valt te onderzoeken, en aangezien we nooit uitgeleerd zijn zullen we ook telkens andere methodes bedenken.
Intuitie is geen meetinstrument.
Nee, het is onzin.quote:Op donderdag 19 maart 2009 15:43 schreef sjoep het volgende:
[..]
Ja, dat vragen hele hordes mensen zich nou af..
Het mag zo persoonlijk als maar kan.quote:Mag het niet persoonlijk worden?
niks "volgens mij", intuitie IS gewoon geen meetinstrument, net zo min als intuitie een sorbet-ijsje is.quote:Ik vraag," ben je bereid?". Ik vraag niet of het een meetinstrument is volgens jou.
Er is zo veel dat nog niet verklaard kan worden in de wetenschap, maar elke dag leren we bij. Da's de essentie van wetenschap.quote:Of kun je je gewoon niet voorstellen dat je iets tegen komt dat niet te verklaren is?
goed voorbeeld hoe mensen voor zichzelf kunnen bewijzen dat ze bestaan .quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:59 schreef Paules het volgende:
Soms is het anderen moeilijk te overtuigen dat er iets is wat jij wel ziet en een andere niet.Met die vraag heb ik ook 4 jaar rondgelopen.Soms als ik wakker werd zag ik en klein meisje met zwart haar.Soms zat ze op mijn stoel,soms zweefde ze boven me bed,en de andere keer stond ze bij me op de gang.Ik dachte dat ik gek werd.Toen kwam er iemand die de gave heeft om geesten waar te nemen.Zonder dat ze van dat meisje wist,begon ze gelijk over dat meisje te praten.Ik schrok me wild.
Ik vroeg aan haar:Hoe ziet het meisje eruit?Zei antwoorde: Klein,zwart haar en ze zit op het stoeltje.Toen viel voor mij het kwartje!Ik ben niet gek,dat meisje is er echt.Ze heeft goede bedoelingen.Ik ben al jaren depresief,en zei maakt zorgen om me dat meisje daarom is zei bij mij.In het begin durfde ze niets te zeggen omdat er veel kwade geesten bij me waren,omdat ik depresief ben.
Toen maakte een buurvrouw van mij een foto.Op die foto had ik een dubbel gezicht.Zag er echt raar uit.De andere helft me gezicht had ik stekeltjes en lange tanden,en op de achtergrond stonden 3 kwade geesten te wachten.De meesten zijn nu weggejaagt en het meisje dat bij me is,spreekt nu voluit,en ik vind dat ontzettend mooi dat ze over me waakt.
Huh en ik lees zeker niet goed want ik zie je steeds zeggen " onzin het bestaat niet ! " ik zie je niks bijleren of zelfs luisteren hoor .quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:36 schreef _Led_ het volgende:
[..]
In de categorie "dat gaan we uitzoeken".
[..]
Jij vroeg wat ik in zo'n geval ermee zou doen.
Zie:
[..]
Een miljoen ophalen bij Randi dus, want die heeft een miljoen klaar staan voor dat soort gevallen.
[..]
Den denk ik "potjandosie, ik moet wat bij leren !".
Wat is je punt nou ?
omdat het hier niet over onverklaarbare zaken gaat maar over perfect aardse en wetenschappelijk te verklaren fenomenen die alleen voor mensen zonder kennis onverklaarbaar zijn of "paranormaal" genoemd worden.quote:Op donderdag 19 maart 2009 16:35 schreef Summers het volgende:
[..]
Huh en ik lees zeker niet goed want ik zie je steeds zeggen " onzin het bestaat niet ! " ik zie je niks bijleren of zelfs luisteren hoor .
Ikzelf geloof ook niks ervan. Interesse heb ik wel. mensen die mekennen weten tevens waarom.quote:Op donderdag 19 maart 2009 16:37 schreef Paules het volgende:
Ik vind dat LED nogal geintereseerd is in het ''Onverklaarbare'' terwijl hij er niet in gelooft.
Ik wil best wat bijleren hoor, als jij me even zo'n geval kunt laten zien als waar sjoep het over heeft !quote:Op donderdag 19 maart 2009 16:35 schreef Summers het volgende:
[..]
Huh en ik lees zeker niet goed want ik zie je steeds zeggen " onzin het bestaat niet ! " ik zie je niks bijleren of zelfs luisteren hoor .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |