abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67206596
Klinkt raar en ongeloofwaarig maar die foto is er niet meer.Wij wilde het uitprinten en alles sloeg op hol .Maar geloof me op mijn woord,het was er echt!Alles weg alle foto's die erop stonden.
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:19:28 #202
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_67206616
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:07 schreef sjoep het volgende:

[..]

Dat is wel precies wat ik bedoel inderdaad.
Stel het is echt 100% doorgetest, met elk meetinstrument bekeken, elke denkbare verklaring is doorgeanalyseert, en het is het allemaal niet.
Nou ben ik dus gewoon benieuwd hoe je, in dit geval _Led_ , het dan noemt.
Een wonder

Ik vraag me af wat je hier wilt bereiken - "Stel nou dat er wel een geest is he, hoe zou je dat noemen ?"
Ja maar ik stel juist dat ze niet bestaan !
zzz
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:19:58 #203
31101 _Led_
pi_67206634
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:18 schreef Paules het volgende:
Klinkt raar en ongeloofwaarig maar die foto is er niet meer.Wij wilde het uitprinten en alles sloeg op hol .Maar geloof me op mijn woord,het was er echt!Alles weg alle foto's die erop stonden.
Righto, uhuh. Joh, die had ik niet aan zien komen.

Had ik je al eens verteld over die keer dat ik het monster van loch ness bereden heb ?
Uuuuuuren hebben we het gefilmd ! Helaas is de camera gestolen door een Yeti een uurtje later.
zzz
pi_67206728
Waarom wil je me niet geloven?Ben je er bang voor?Schaam je je ervoor?Ik ben niet snel te overtuigen,maar dit was echt!Geen waanzin,geen storing niets van dat alles.Gewoon,het is er.Waarom zouden geesten niet bestaan????En jij wel!
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:25:13 #205
230727 sjoep
a new day!
pi_67206776
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:19 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Een wonder

Ik vraag me af wat je hier wilt bereiken - "Stel nou dat er wel een geest is he, hoe zou je dat noemen ?"
Ja maar ik stel juist dat ze niet bestaan !
Of ik het nou over aardbeienyoghurt of over een geest heb, maakt niks uit.
Ik wil weten waar jij een "iets" dat niet te verklaren is plaatst.
Ik begrijp ook niet hoe jouw, blijkbaar, analyserende geest elke keer niet-relevante dingen erbij sleept.
(zoals "een miljoen ophalen").

Als ik zeg dat het een geest is (wat jij zegt in je voorbeeld), is er al een verklaring. M.a.w. dan is het al niet meer totaal onverklaarbaar, er is een mogelijke verklaring gegeven.
Het gaat dus niet over geesten, maar over het principe.
Jij stelt namelijk dat gebrek aan kennis leidt tot fantaseren.
Ik wil weten wat jij doet, als jij het niet meer weet, niet meer op kunt zoeken, kortom gewoon echt het niet meer redt met je hoofd (met kennis dus).
-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:33:31 #206
31101 _Led_
pi_67207011
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:23 schreef Paules het volgende:
Waarom wil je me niet geloven?Ben je er bang voor?Schaam je je ervoor?Ik ben niet snel te overtuigen,maar dit was echt!Geen waanzin,geen storing niets van dat alles.Gewoon,het is er.Waarom zouden geesten niet bestaan????En jij wel!
Mijn rit op het monster van loch ness was ook echt ! Klote-Yeti !
zzz
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:34:16 #207
8372 Bastard
Persona non grata
pi_67207032
Euh bijna overbodig om te melden maar het is TRU, wat dat langskomen betreft bij die mensen voor 'ghosthunting' not gonna happen
The truth was in here.
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:35:22 #208
8372 Bastard
Persona non grata
pi_67207060
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 13:59 schreef Paules het volgende:
Soms is het anderen moeilijk te overtuigen dat er iets is wat jij wel ziet en een andere niet.Met die vraag heb ik ook 4 jaar rondgelopen.Soms als ik wakker werd zag ik en klein meisje met zwart haar.Soms zat ze op mijn stoel,soms zweefde ze boven me bed,en de andere keer stond ze bij me op de gang.Ik dachte dat ik gek werd.Toen kwam er iemand die de gave heeft om geesten waar te nemen.Zonder dat ze van dat meisje wist,begon ze gelijk over dat meisje te praten.Ik schrok me wild.

Ik vroeg aan haar:Hoe ziet het meisje eruit?Zei antwoorde: Klein,zwart haar en ze zit op het stoeltje.Toen viel voor mij het kwartje!Ik ben niet gek,dat meisje is er echt.Ze heeft goede bedoelingen.Ik ben al jaren depresief,en zei maakt zorgen om me dat meisje daarom is zei bij mij.In het begin durfde ze niets te zeggen omdat er veel kwade geesten bij me waren,omdat ik depresief ben.

Toen maakte een buurvrouw van mij een foto.Op die foto had ik een dubbel gezicht.Zag er echt raar uit.De andere helft me gezicht had ik stekeltjes en lange tanden,en op de achtergrond stonden 3 kwade geesten te wachten.De meesten zijn nu weggejaagt en het meisje dat bij me is,spreekt nu voluit,en ik vind dat ontzettend mooi dat ze over me waakt.
Is ze er nog steeds voor je?
The truth was in here.
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:36:57 #209
31101 _Led_
pi_67207103
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:25 schreef sjoep het volgende:

[..]

Of ik het nou over aardbeienyoghurt of over een geest heb, maakt niks uit.
Ik wil weten waar jij een "iets" dat niet te verklaren is plaatst.
In de categorie "dat gaan we uitzoeken".
quote:
Ik begrijp ook niet hoe jouw, blijkbaar, analyserende geest elke keer niet-relevante dingen erbij sleept.
(zoals "een miljoen ophalen").
Jij vroeg wat ik in zo'n geval ermee zou doen.

Zie:
quote:
Dus, echt, iemand heeft iets "onverklaarbaars". Dus, alles is getest, en het is bewezen geen van al die dingen.
Wat doe je daar dan mee?
Een miljoen ophalen bij Randi dus, want die heeft een miljoen klaar staan voor dat soort gevallen.
quote:
Als ik zeg dat het een geest is (wat jij zegt in je voorbeeld), is er al een verklaring. M.a.w. dan is het al niet meer totaal onverklaarbaar, er is een mogelijke verklaring gegeven.
Het gaat dus niet over geesten, maar over het principe.
Jij stelt namelijk dat gebrek aan kennis leidt tot fantaseren.
Ik wil weten wat jij doet, als jij het niet meer weet, niet meer op kunt zoeken, kortom gewoon echt het niet meer redt met je hoofd (met kennis dus).
Den denk ik "potjandosie, ik moet wat bij leren !".
Wat is je punt nou ?
zzz
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:44:08 #210
230727 sjoep
a new day!
pi_67207321
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:36 schreef _Led_ het volgende:
Ok, je vat de zin letterlijk op, dat is jammer. Ik bedoel wat je met dat gegeven zou doen. Wat je vervolgstap is in het proces. Maar dat snap jij denk ik ook wel.
quote:
Hoe? Er is geen methode voor namelijk. Alle methoden zijn al uitgeprobeerd.
quote:
Wat is je punt nou ?
zie boven
-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
pi_67207557
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:23 schreef Paules het volgende:
Ja je moet toch wel een beetje in een ander verplaatsen hierin:
Iedereen kan altijd alles roepen. Daarom wordt er altijd om bewijs gevraagd.
Het is niet dat ik jou niet zou willen geloven, maar ik kan je moeilijk geloven. Er zijn namelijk heel veel (echt heel veel) mensen met een superfantasie of mensen die graag in de spotlight staan met rare verhalen. Je hebt ook veel mensen die proberen er geld mee te verdienen of die gewoon een geestelijke aandoening hebben die constant fantaseren en anderen daarmee mee willen trekken.

Bijvoorbeeld Astro-tv presentatoren. Je ziet aan hun koppen dat het huichelaars zijn die gewoon ter plekke onzin staan/zitten te verkondigen en daaraan geld verdienen.
Nu zeg ik niet dat jij onder die mensen valt, maar we kunnen wel klakkeloos aannemen wat jij beweert, maar eerlijk gezegd geloof ik het nog steeds niet. Als je altijd maar van iedereen gaat aannemen, dan word je redelijk vaak bedonderd in je leven. Of trap jij ook klakkeloos in alle spam/phishingmailtjes en win jij ook advies in bij de astro-tv mensen?

Dus het is echt geen angst/schaamte of wat dan ook, maar er zijn zoveel mensen die van alles beweren, dat je en filter ontwikkelt voor sterke verhalen. Dus helaas zul je bewijs moeten leveren, en het liefst geen half gaar fotootje met een mobieltje of een foto die je hele pc op hol heeft doen slaan (hoe dat ook kan).
Dus...
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:21:36 #212
31101 _Led_
pi_67208434
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:44 schreef sjoep het volgende:
Hoe? Er is geen methode voor namelijk. Alle methoden zijn al uitgeprobeerd.
Wat is dat nou voor onzin ?
"stel nou dat er iets gebeurt dat je niet kunt verklaren en de mensheid is compleet uitgeleerd en weet alles al want alle methodes zijn al uitgeprobeerd en toch kunnen ze dit niet verklaren"

Ik snap niet waar je heen wilt met je stelling.
zzz
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:33:45 #213
230727 sjoep
a new day!
pi_67208805
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:21 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor onzin ?
"stel nou dat er iets gebeurt dat je niet kunt verklaren en de mensheid is compleet uitgeleerd en weet alles al want alle methodes zijn al uitgeprobeerd en toch kunnen ze dit niet verklaren"

Ik snap niet waar je heen wilt met je stelling.
Je snapt iets niet ("ik snap niet waar je heen wilt met je stelling") en dan noem je het onzin? Vreemd.

Ik weet niet of je met die enorme zin tussen aanhalingstekens mijn vraag parafraseert, maar als dat zo is, dan is het niet goed overgekomen. Ik stel namelijk niet dat dat de mensheid uitgeleerd zou zijn.
Ik vraag (!) aan jou wat je zou doen, als er zich iets voordoet, dat niet te verklaren is, niet te meten, niet op te zoeken, kortom dat je met geen enkele test of wikipediapagina kunt duiden, hoe je dat beschouwt, en wat je vervolgstappen dan zouden zijn. Doe je het af als "bestaat niet" (je ziet het overduidelijk), interesseert het je niet, neem je het voor kennisgeving aan? Ik kan me niet voorstellen dat nou juist jij een afwachtende houding aan neemt.

Of je misschien bereid zou zijn je intuïtie in te zetten als meetinstrument.
Daar wil ik uiteindelijk heen natuurlijk.

Je hoeft er niet over te publiceren in een wetenschappelijk blad. Zou je bereid zijn?
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:38:06 #214
31101 _Led_
pi_67208924
Ik kan het zien maar niet meten ? Hoe nemen m'n ogen het dan waar als die fotonen niet te meten zijn ?

Alles valt te onderzoeken, en aangezien we nooit uitgeleerd zijn zullen we ook telkens andere methodes bedenken.
Intuitie is geen meetinstrument.
zzz
pi_67209045
zo zie ik het:

het gaat er in dit plaatje over religie, maar het kan ook over spoken gaan. Ik geloof pas in spoken als ik er een kan zien in het echt en er naartoe kan lopen enz.

donderdag 19 maart 2009 @ 15:43:17 #216
230727 sjoep
a new day!
pi_67209115
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:38 schreef _Led_ het volgende:
Ik kan het zien maar niet meten ? Hoe nemen m'n ogen het dan waar als die fotonen niet te meten zijn ?
Ja, dat vragen hele hordes mensen zich nou af..
quote:
Alles valt te onderzoeken, en aangezien we nooit uitgeleerd zijn zullen we ook telkens andere methodes bedenken.
Intuitie is geen meetinstrument.
Mag het niet persoonlijk worden?
Ik vraag," ben je bereid?". Ik vraag niet of het een meetinstrument is volgens jou.
Of kun je je gewoon niet voorstellen dat je iets tegen komt dat niet te verklaren is?
pi_67209233
Het bestaat gewoon niet.
Anders hier is de contest: stel je een kleur voor die je nog nooit gezien hebt.
of ben je te bang om het je voor te stellen
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:57:13 #218
31101 _Led_
pi_67209504
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:43 schreef sjoep het volgende:

[..]

Ja, dat vragen hele hordes mensen zich nou af..
Nee, het is onzin.
Om iets te zien moeten er fotonen op je retina vallen.
Fotonen kun je meten.
Zo simpel is het.
quote:
Mag het niet persoonlijk worden?
Het mag zo persoonlijk als maar kan.
Ik heb me hier in TRU regelmatig aangeboden als vrijwillig slachtoffer voor voodoo, vervloekingen en roep het maar.
quote:
Ik vraag," ben je bereid?". Ik vraag niet of het een meetinstrument is volgens jou.
niks "volgens mij", intuitie IS gewoon geen meetinstrument, net zo min als intuitie een sorbet-ijsje is.
Intuitie kan je misschien de juiste richting op sturen als je het onderzoekt, maar het zou je ook de verkeerde kant op kunnen sturen.
quote:
Of kun je je gewoon niet voorstellen dat je iets tegen komt dat niet te verklaren is?
Er is zo veel dat nog niet verklaard kan worden in de wetenschap, maar elke dag leren we bij. Da's de essentie van wetenschap.
zzz
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:28:42 #219
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_67210472
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 13:59 schreef Paules het volgende:
Soms is het anderen moeilijk te overtuigen dat er iets is wat jij wel ziet en een andere niet.Met die vraag heb ik ook 4 jaar rondgelopen.Soms als ik wakker werd zag ik en klein meisje met zwart haar.Soms zat ze op mijn stoel,soms zweefde ze boven me bed,en de andere keer stond ze bij me op de gang.Ik dachte dat ik gek werd.Toen kwam er iemand die de gave heeft om geesten waar te nemen.Zonder dat ze van dat meisje wist,begon ze gelijk over dat meisje te praten.Ik schrok me wild.

Ik vroeg aan haar:Hoe ziet het meisje eruit?Zei antwoorde: Klein,zwart haar en ze zit op het stoeltje.Toen viel voor mij het kwartje!Ik ben niet gek,dat meisje is er echt.Ze heeft goede bedoelingen.Ik ben al jaren depresief,en zei maakt zorgen om me dat meisje daarom is zei bij mij.In het begin durfde ze niets te zeggen omdat er veel kwade geesten bij me waren,omdat ik depresief ben.

Toen maakte een buurvrouw van mij een foto.Op die foto had ik een dubbel gezicht.Zag er echt raar uit.De andere helft me gezicht had ik stekeltjes en lange tanden,en op de achtergrond stonden 3 kwade geesten te wachten.De meesten zijn nu weggejaagt en het meisje dat bij me is,spreekt nu voluit,en ik vind dat ontzettend mooi dat ze over me waakt.
goed voorbeeld hoe mensen voor zichzelf kunnen bewijzen dat ze bestaan .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:35:46 #220
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_67210668
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:36 schreef _Led_ het volgende:

[..]

In de categorie "dat gaan we uitzoeken".
[..]

Zie:
[..]

Een miljoen ophalen bij Randi dus, want die heeft een miljoen klaar staan voor dat soort gevallen.
[..]

Wat is je punt nou ?
Huh en ik lees zeker niet goed want ik zie je steeds zeggen " onzin het bestaat niet ! " ik zie je niks bijleren of zelfs luisteren hoor .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_67210711
Ik vind dat LED nogal geintereseerd is in het ''Onverklaarbare'' terwijl hij er niet in gelooft.
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:38:38 #222
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_67210760
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:35 schreef Summers het volgende:

[..]

Huh en ik lees zeker niet goed want ik zie je steeds zeggen " onzin het bestaat niet ! " ik zie je niks bijleren of zelfs luisteren hoor .
omdat het hier niet over onverklaarbare zaken gaat maar over perfect aardse en wetenschappelijk te verklaren fenomenen die alleen voor mensen zonder kennis onverklaarbaar zijn of "paranormaal" genoemd worden.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:39:14 #223
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_67210776
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:37 schreef Paules het volgende:
Ik vind dat LED nogal geintereseerd is in het ''Onverklaarbare'' terwijl hij er niet in gelooft.
Ikzelf geloof ook niks ervan. Interesse heb ik wel. mensen die mekennen weten tevens waarom.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_67211343
Waarom zouden geesten wetenschappelijk bewezen moeten zijn?Dus alles wat de Wetenschap zegt dat het ''bewezen'' is geloof jij ook?Lijkt dan net op een stel jongens die achter 1 leider aanlopen op het schoolplein om eens een aantal jongens/meisjes te gaan pesten die niet bij de groep aangesloten zijn.Elk mens moet luisteren wat zijn hart en verstand zegt.Klinkt heel flauw,maar zo zie ik het wel.Dus als jij iets meemaakt in je leven bijvoorbeeld een geest ziet of iets ziet bewegen door de kamer heen kan dat niet waargebeurt zijn,omdat het niet bewezen is door wetenschap.

Klinkt stom,en zo is het ook.Je hebt ogen gehad en een volle verstand van je Lieve Heer om je eigen ogen te geloven,en niet in die eigenwijze wetenschapper die denkt beter te weten.!!!!!
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:59:48 #225
31101 _Led_
pi_67211401
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:35 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik wil best wat bijleren hoor, als jij me even zo'n geval kunt laten zien als waar sjoep het over heeft !
Als jij me een spookhuis kunt laten zien waar stekkers uit de stopcontacten vliegen, als je een remote-viewing testje met me wilt doen, roep het maar.

Maar zolang het beste wat ik krijg een foto is die 'toevallig' kwijt is zie ik niet wat er bij te leren valt eerlijk gezegd.
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')