En is die bliksem echt een boze god ?quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:31 schreef Bastard het volgende:
[..]
Klopt, voor hun is het meer een way of life, en zijn eerder geneigd dingen te zien. Maar ze zouden de bliksem ook nog kunnen aanzien als een boze god die geeerd moet gaan worden.
Neemt niet weg dat hun meer mystieke dingen meemaken omdat hun ogen er voor open staan!
Ik denk dat wetenschap veel magie weg weet te halen, dat ze dingen kunnen verklaren. Aarstralen worden electriciteitsmasten enz.quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:35 schreef _Led_ het volgende:
[..]
En is die bliksem echt een boze god ?
Zoals Summers het zegt : "ze ervaren het toch zelf zo, dus is het een feit !" ...?
Maar ik ben nog steeds benieuwd, denk jij dat kennisniveau geen relatie heeft met het openstaan voor onzinverklaringen ?
Een harvard-professor is net zo snel geneigd te geloven dat bliksem een boze god is als een bosjesman ?
Nee.. denk jij maar hoe ik dat eigenlijk bedoelquote:Op donderdag 19 maart 2009 10:56 schreef _Led_ het volgende:
Die laatste zin slaat echt helemaal nergens op
als het een placebo effect zou hebben zou het namelijk wel effect hebben.
Ik zou er nog eens over nadenken
Niemand zegt "dus je lult uit je nek" volgens mij.quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:56 schreef Bastard het volgende:
Ik vind gewoon niet dat je kan zeggen "oh je komt niet verder dan LBO, VMBO, dus je lult uit je nek" te generaliserend. Het is geen exacte wetenschap.
Nee, je zin klopt gewoon simpelweg nietquote:Op donderdag 19 maart 2009 10:58 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee.. denk jij maar hoe ik dat eigenlijk bedoel
Hint: ik ga er vanuit dat geestenactiviteit werkelijk waar is.
Nee zo word het niet gezegd, maar wel half neergezet..quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:58 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Niemand zegt "dus je lult uit je nek" volgens mij.
Maar het is wel een verklaring waarom sommige mensen idiote prietpraat geloven.
Ah... en hoe komt dat denk je?quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:59 schreef Flammie het volgende:
Nogmaals; hier in thailand hebben ze allemaal MASTER DEGREES en weet ik wat allemaal niet en geloven ze in de meest stompzinnige dingen![]()
Uit diezelfde post notabenequote:Verder gaat het natuurlijk om KENNISNIVEAU, niet zo zeer om OPLEIDINGSNIVEAU.
Ok.. ik leg uit..quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:59 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee, je zin klopt gewoon simpelweg niet
Je zegt dat het niet zou helpen maar een placebo effect zou hebben.
Dat komt neer op "het zou niet helpen maar het helpt wel".
Maar dat is ook zooo.. iemand met veel bijbelkennis heeft een hoog kennisniveau, iemand die onder de mensen leeft heeft veel kennis van de straat en wat er leeft.quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:02 schreef Flammie het volgende:
Gebrek aan KENNISNIVEAU. lees anders even terug ofzo.
[..]
Uit diezelfde post notabene
Raar voorbeeld, ik zie geen enkel wetenschappelijk bewijs, ik zie slechts een hypothese.quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:04 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ok.. ik leg uit..
Geestactiviteit bestaat, licht gaat aan/uit.
Wetenschappelijk bewijs, er kan een lichtnetstoring zijn, daarom is het opgelost, blue pil word geslikt.
Maar de geestactiviteit blijft bestaan.. blue pill is een placebo.
Dit voorbeeld licht aan/uit kan meerdere vormen hebben natuurlijk. Catch my drift?
Wetenschappelijk kennisniveau natuurlijk.quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:06 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar dat is ook zooo.. iemand met veel bijbelkennis heeft een hoog kennisniveau, iemand die onder de mensen leeft heeft veel kennis van de straat en wat er leeft.
..Maar pas zal beweren dat het een stroomstoring is als het bewezen is.quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:09 schreef Bastard het volgende:
Er valt iets te verklaren dmv wetenschap, een flikkerende lamp zal voor iemand met laag opleidingsniveau dus aangenomen worden als bizar en onverklaarbaar, geestactiviteit wellicht.
Terwijl de wetenchappelijke hoek er voor geleerd heeft en uit ervaring weer dat er iets is als stroomstoring.
Dus... we moeten ieder verhaal hier in TRU tot op de bodem persoonlijk uitzoeken met feiten erbij... anders zou het van alles kunnen wezen? Of nemen we aan dat er iets verklaard kan worden omdat er soortgelijke zaken ook zo verklaard zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:14 schreef _Led_ het volgende:
[..]
..Maar pas zal beweren dat het een stroomstoring is als het bewezen is.
Ik zie het punt dus niet zo, want als dat gebeurt dan klopt het, en als dat niet gebeurt zijn er geen uitspraken gedaan.
De wetenschap streeft enkel naar waarheid.
waarom lockte je het topic van Angelique dan?quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:23 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dus... we moeten ieder verhaal hier in TRU tot op de bodem persoonlijk uitzoeken met feiten erbij... anders zou het van alles kunnen wezen? Of nemen we aan dat er iets verklaard kan worden omdat er soortgelijke zaken ook zo verklaard zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |