Als je nou iets tegen Turken zou hebben, dan was het nog te begrijpenquote:Op woensdag 18 maart 2009 03:33 schreef TheZapster het volgende:
Ik eet vandaag geen croissantjes!!
HAHAHA DAT ZAL ZE LEREN DIE FRANSEN!

------------------------Vermeer------------------------quote:Van Basten: 'Marseille vooral in uitduels gevaarlijk'
18/03/2009 09:05
Ajax neemt het woensdag in de achtste finale van de strijd om de UEFA Cup op tegen Olympique Marseille. In de Amsterdam Arena probeert de ploeg van Marco van Basten het 2-1 verlies van vorige week ongedaan te maken. 'Het is een hele opgave, maar ook een mooie uitdaging om verder te komen.'
'We hebben geen favorietenrol. Ook niet omdat Olympique Marseille de laatste jaren heeft bewezen vooral in uitwedstrijden zeer gevaarlijk te zijn. Het is gewoon een heel goede tegenstander', laat Ajax-coach Van Basten weten. 'Vooral op omschakelmomenten zijn ze erg sterk. Olympique speelt vanuit een gesloten defensie en beschikt over een aantal snelle jongens. Het wordt dan ook geen gemakkelijke klus.'
De coach heeft door de schorsingen van Gregory van der Wiel en Thomas Vermaelen, de blessure van Jan Vertonghen (hamstrings) en doordat Robbie Wielaert niet speelgerechtigd is defensieve problemen. 'Ik heb niet lang hoeven puzzelen over de opstelling, want er zijn nog maar vier verdedigers over', zei de oefenmeester.
De achterhoede zal waarschijnlijk bestaan uit Bruno Silva -hij speelde dit seizoen slechts acht competitieduels -, Oleguer, de jonge Toby Alderweireld en middenvelder Robbert Schilder. Een bijzonder omervaren linie dus. 'Hij heeft nu dus al meer internationale ervaring dan dat hij aan officiële wedstrijden heeft gespeeld', zegt Van Basten over Alderweireld, wiens vijfde duel in de hoofdmacht al zijn derde in het UEFA Cup-toernooi betekent. 'Toby is een uitstekende prof en een intelligente en leergierige jongen.'
Het middenveld wordt gevormd door het kleine drietal Vurnon Anita, Ismael Aissati en Eyong Enoh. Vooral van Aissati verwacht Van Basten veel: 'Ik hoop dat hij een belangrijke rol gaat spelen
Hij is een speler die staat voor creativiteit. Ismaďl kan een steekpass geven en een doelpunt maken.'
Voorin hoopt Van Basten op de snelle en wendbare Miralem Sulejmani. Hij moet het grote, sterke centrale verdedigingsduo van Marseille - Renato Civelli en Hilton - verontrusten. 'Via een individuele actie, een een-tweetje en veel beweging valt daar misschien iets te halen.'
Het bereiken van de kwartfinale wordt een moeilijke klus, verwacht Van Basten, maar er valt het nodige te winnen. 'Ook voor het vertrouwen en de ervaring is het belangrijk om door te gaan. Maar om de volgende ronde te bereiken zal door ons gescoord moeten worden. Of dat aan het begin of aan het einde van de wedstrijd gebeurt, is minder belangrijk.'
Vermoedelijke opstelling Ajax:
Vermeer; Silva, Oleguer, Alderweireld, Schilder; Enoh, Aissati, Anita; Suárez, Sulejmani, Emanuelson

Precies, als Ajax even ging aanzetten werd het direct gevaarlijk. Ajax moet gewoon zelf gaan voetballen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:05 schreef Dvm86 het volgende:
Ik vond dat 'sterke verdedigingsduo' van OLM anders helemaal niet zo sterk overkomen. De verdediging van OLM is juist hun achilleshiel.

ik zit hier al in mn Ajax trui tussen allemaal NAC supporters op mn stage adres.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:20 schreef Roycoooooo het volgende:
Vanaaf knallen! Ben alleen mn Ajax shirt vergeten

quote:Van den Boog: 'Van Basten moet nog veel leren en niet indringend gesproken met Cruijff'
18-03-09
Algemeen directeur Rik van den Boog liet in het AT5 programma FC Godenzonen en Co weten dat Marco van Basten als coach nog veel te leren heeft. "Hij kan nog heel veel leren. Technisch en tactisch briljant, maar dit moet je ook over kunnen dragen op de spelers. En dat kost tijd", aldus de directeur.
AjaxF-side.NL
Volgens Van den Boog is het voor een voormalig superspits als Van Basten soms lastig om zaken te vertalen naar 'mindere spelers'. "Marco heeft erg veel bagage meegenomen, maar daar zitten stukken in - zoals communicatie met spelers of begrijpen hoe spelers denken en voelen - die een andere manier van communiceren met zich meebrengen. Het kost tijd om zoiets te vertalen. Ik vind het fijn om hem waar nodig te helpen."
Van den Boog vindt niet dat Van Basten door Ajax op zijn vingers is getikt wat betreft de communicatie. "Hij begrijpt hoe het zit, Marco is een heel intelligente man en hij pikt dingen heel snel op. De klasse van een trainer is als hij zich focust op zijn sterke punten, maar ook weet waar hij nog moet leren en daar hulp voor zoekt. Dat onderscheidt Marco wel, daar is hij zich absoluut van bewust."
Geen alleenheerser
De clubbestuurder ontkende de veelgehoorde stelling dat Van Basten binnen Ajax een soort alleenheerser is. "Marco is gekomen om het voetbalgedeelte te managen en te doen, en eindverantwoordelijkheid te dragen voor een aantal facetten, zoals het aan- en verkoopbeleid. Maar operationeel sturen andere mensen dat aan. Marco is dus niet degene die alles bepaalt. Marco is geen alleenheerser, dat is een fabeltje. Laat ik het gewoon wegnemen: Marco bepaalt niet wat er bijvoorbeeld bij de jeugdopleiding gebeurt. Ik heb op een aantal punten de eindverantwoording, en niet Marco. Voetbaltechnisch is Marco de baas en nee, daar hoeft hij geen verantwoording voor af te leggen."
Van den Boog liet verder weten dat hij niet tevreden is over het huidige seizoen, maar dat hij wel lichtpuntjes ziet. "Het is geen geslaagd seizoen, maar er zijn nog een aantal dingen die kunnen gebeuren. We gaan nu primair voor de tweede plek. Dat moeten we nastreven", aldus de algemeen directeur.
Nieuw beleidsplan
Van den Boog zei ook dat Ajax werkt aan een nieuw of aangepast beleidsplan. "We zijn het beleidsplan aan het herschrijven. Wij willen elk jaar voor het kampioenschap gaan. Nee, ik spreek niet over moeten. Sommige dingen kun je wel willen, maar we moeten niks."
Cruijff
De directeur gaf verder aan dat hij nog geen echt gesprek met Johan Cruijff heeft gehad. Het ziet er niet naar uit dat het erelid op korte termijn bij Ajax wordt betrokken. "Johan Cruijff heb ik wel ontmoet, maar niet indringend gesproken. Hij heeft nog wel een keer een gesprek met Marco gehad. We moeten Johan Cruijff koesteren, maar dat betekent niet dat Johan Cruijff moet gaan vertellen hoe de wereld in elkaar zit en hoe we moeten gaan voetballen. Wat hij zegt, is ook gewoon maar een mening."

quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:05 schreef Dvm86 het volgende:
Ik vond dat 'sterke verdedigingsduo' van OLM anders helemaal niet zo sterk overkomen. De verdediging van OLM is juist hun achilleshiel.

Dat moeten ze al het hele seizoen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:06 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ajax moet gewoon zelf gaan voetballen.

Ik vrees er ook voor dat ons middenveld omver wordt geblazen, danwel geschopt.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:38 schreef thewishmaster het volgende:
Met allemaal van die lichtgewichten op het middenveld, zoals Anita, Enoh en Aisatti, zal dat middenveld wel weer opgevreten worden door die sterke Afrikanen van Marseille. Helaas zijn er weinig andere opties.

Ik hoop dat Peter Beense ook nog even langs komt in de rustquote:Het stadion wordt sfeervol aangekleed en rond de wedstrijd treden er diverse artiesten op, onder wie André Rieu.

Gewoon terugschoppen! We laten ons niet gek maken door een paar Franse Afrikanen!!quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:41 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Ik vrees er ook voor dat ons middenveld omver wordt geblazen, danwel geschopt.

Kun je dan even je gebruikte tactiek en opstelling doorsturen naar MvBquote:Op woensdag 18 maart 2009 10:43 schreef w00h00 het volgende:
Met fifa heb ik zojuist gewonnen van OLM, telt dat ook?

quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:43 schreef w00h00 het volgende:
 wat wil je nou dat we zeggen?
 wat wil je nou dat we zeggen?

quote:18/3/2009 - Van Marwijk: polsen Van der Sar geen wantrouwen naar Stekelenburg
In De Telegraaf liet Van Marwijk weten dat het overigens zonder succes polsen van Van der Sar geen motie van wantrouwen is richting Stekelenburg. "Helemaal niet zelfs. Maar gezien de huidige keepersituatie in Nederland leek het me logisch tot actie over te gaan."
Stekelenburg verraste hem juist in positieve zin, zo liet hij weten. "Je verwacht toch een geknakt iemand aan de lijn te krijgen, maar het tegendeel was waar. Maarten was strijdbaar. Hij wil de wedstrijden bij Oranje gebruiken om zich te bewijzen en kan hier sterker uitkomen. Van alle keepers heeft hij de meeste potentie, is hij het sterkst voor zijn doel en heeft hij op internationaal niveau de meeste ervaring."

Ik heb nog geen boek ontvangenquote:Op woensdag 18 maart 2009 10:43 schreef w00h00 het volgende:

Steek kan zich bewijzen in Oranje voor Ajax.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:46 schreef TIM-846 het volgende:
Van veel vertrouwen getuigt het ook niet. Wel?
[..]
 Het lijkt de omgedraaide wereld wel.
 Het lijkt de omgedraaide wereld wel.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |