abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67127867
Volgens mij was er nog geen topic over dus ik begin er maar 1.

Eerst wat info over de opleiding zelf:

quote:
Communication & Multimedia Design

De belangrijkste opleidingsinformatie

Je houdt van het uitwerken van ideeën en het creëren van verrassende producten op het gebied van de nieuwe media. Kies dan voor de opleiding Communication & Multimedia Design (CMD).
Van analyse tot opleveren en beheren

De opleiding CMD richt zich op het vakgebied van de nieuwe media, dat wil zeggen op media die op computers, vooral op computers in netwerken, zijn gebaseerd. Een ontwerper voor nieuwe media houdt zich bezig met het hele proces van het analayseren van een opdracht en het maken van schetsen en prototypes, tot en met het bouwen, testen en opleveren van een product. En ook het inpassen, onderhouden en beheren komen bij het ontwerpen aan bod.
Major en minor

De opleiding CMD bestaat, net als alle opleidingen van de HAN, uit een major en een minor. De major is de hoofdmoot van de opleiding en duurt 3,5 jaar. In deze tijd ontwikkel je de beroepscompetenties die je nodig hebt voor je latere beroep. In het kader van je major volg je minimaal 1 stage.

Minor
Je minor duurt een half jaar. Je kunt je minor zelf kiezen. Welke minor je kiest is afhankelijk van je ambities en mogelijkheden. Op deze manier kun je kiezen of je je meer wilt verbreden of verdiepen. De minor kun je bij de HAN volgen of bij een andere onderwijsinstelling, bijvoorbeeld in het buitenland.
Opbouw van je studie: een voorbeeld

Je studie kan er uitzien zoals in de tabel.
Maar een andere volgorde is ook mogelijk: stage of minor kun je bijvoorbeeld ook na het eerste of na het derde keuzesemester inplannen. Het enige dat niet mag, is je stage en afstuderen na elkaar plannen.
Jaar Studieonderdeel Studieonderdeel
1 Gezamenlijke propedeuse Gezamenlijke propedeuse
2 Keuzesemester 1 Keuzesemester 2
3 Stage Keuzesemester 3
4 Minor Afstudeeropdracht

Veel contacturen
Voltijdstudenten die de opleiding Communication & Multimedia Design volgen, hebben per week 24 lesuren (contacturen) met docenten. Een lesuur duurt 45 minuten.

Daarnaast kun je rekenen op 6 onbegeleide lesuren voor zelfwerkzaamheid. Natuurlijk is er wel een studieloopbaanbegeleider (SLB'er) beschikbaar.

Ik ga waarschijnlijk van het MBO naar het HBO en dan leek deze opleiding mij wel interessant.
Ik ben al bij een open dag geweest en wel wat mensen gesproken maar ik zou graag nog een beter beeld er van krijgen.
Nou dus mijn vraag, wie heeft ervaring met deze opleiding en wat vind/vond hij/zij ervan.

Ohja, en hoe zit het met de kamers in Arnhem zelf? is hier moeilijk aan te komen?
Zelf ook al wel wat rond gekeken op Kamernet.nl.
zoals ik hier heb gezocht leek mij een kamer al gauw behoorlijk prijzig en dan heb je nog niet eens het onderhoud erbij.
dus ik ben benieuwd hoeveel het allemaal bij elkaar dan wel niet zal kosten.?

Alvast bedankt voor de reacties!
People who have no weaknesses are terrible; there is no way of taking advantage of them.
pi_67127945
Mijn ervaring met de Han, en ervaringen van andere mensen die er zitten, dat het organisatorisch een regelrechte ramp is... Verder heb ik geen informatie voor je.
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
pi_67128013
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 09:50 schreef Market_Garden het volgende:
Mijn ervaring met de Han, en ervaringen van andere mensen die er zitten, dat het organisatorisch een regelrechte ramp is... Verder heb ik geen informatie voor je.
Welke school niet ??
Sappig !!
pi_67128036
Ik doe de I - kant maar zit dus wel met cmd in 1 gebouw. Ik zou zeggen kijk een keer op een open dag en laat je vooral niet verblinden door wat je leuk lijkt want er zijn ook dingen zoals het schrijven van wiki teksten etc wat je moet doen. kortom laat je eerst goed inlichten voor je het kiest/
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
pi_67128113
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 09:53 schreef caffeinjunk het volgende:
Ik doe de I - kant maar zit dus wel met cmd in 1 gebouw. Ik zou zeggen kijk een keer op een open dag en laat je vooral niet verblinden door wat je leuk lijkt want er zijn ook dingen zoals het schrijven van wiki teksten etc wat je moet doen. kortom laat je eerst goed inlichten voor je het kiest/
Ik heb inderdaad al een open dag meegemaakt, en weet wat ik kan verwachten van de opleiding, maar het gaat mij nu vooral om de school zelf. (en Arnhem zelf uitgaan kamers en zo)
People who have no weaknesses are terrible; there is no way of taking advantage of them.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 10:04:01 #6
108228 RedemptioN
genieten & genieten
pi_67128357
de ICA (waar deze studie onder valt) zelf valt organisatorisch wel mee, docenten zijn ook wel redelijk, maar er lopen ook wat docenten door zonder enig verstand ^^. Zoals wij altijd maar zeiden: mensen die in het bedrijfsleven niet konden slagen. Ik heb zelf de Bedrijfskundige Informatica opleiding daar gedaan. Het handige aan de indeling nu is dat je je eigen weg kan in gaan met de keuze semesters. Het eerste jaar is echter wel gezamelijk en daar moet je dan ook de saaie dingen in doen en pas na het eerste jaar (zoals zo vaak) wordt iedereen wat serieuzer.

Vergeleken met de universiteit waar ik nu zit valt de ICA wel in het niets, maar ik ken meerdere mensen van meerdere soorten HBO opleidingen en dan is de ICA redelijk goed

Kamers in Arnhem zijn redelijk makkelijk te krijgen, maar niet al te goedkoop, misschien nog even naar anti-kraak kijken? Paar jaar geleden was dat nog iig mogelijk, en anders je even inschrijven bij www.entree.nu
PSN: diTani
pi_67128629
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 09:50 schreef Market_Garden het volgende:
Klopt. Ik heb deze opleiding ook gedaan, heb het er niet langer uitgehouden dan 6 maanden. Je kon constant achter je cijfers e.d. aan. Er hebben zich toen ook redelijk veel mensen zich uit laten schrijven.

Let wel dat dit zo'n 4 jaar geleden was, wellicht dat het nu beter is.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 10:18:33 #8
108228 RedemptioN
genieten & genieten
pi_67128767
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 10:13 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Klopt. Ik heb deze opleiding ook gedaan, heb het er niet langer uitgehouden dan 6 maanden. Je kon constant achter je cijfers e.d. aan. Er hebben zich toen ook redelijk veel mensen zich uit laten schrijven.

Let wel dat dit zo'n 4 jaar geleden was, wellicht dat het nu beter is.
wachten op cijfers duurt overal lang, ligt maar net aan wie je docent is...ik heb eind januari een toets gemaakt en daarvan nog steeds het cijfer niet terug...en aangezien het een openboek tentamen was zeik ik er ook maar niet over anders wordt je op die manier nog negatief beoordeeld (universiteit Twente ^^)
pi_67128857
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 10:18 schreef RedemptioN het volgende:

[..]

wachten op cijfers duurt overal lang, ligt maar net aan wie je docent is...ik heb eind januari een toets gemaakt en daarvan nog steeds het cijfer niet terug...en aangezien het een openboek tentamen was zeik ik er ook maar niet over anders wordt je op die manier nog negatief beoordeeld (universiteit Twente ^^)
Maar het kan niet de bedoeling zijn dat je door het ontbreken van cijfers je propedeuse opnieuw kan gaan doen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_67128966
Ik sta nu nog ingeschreven als CMD maar ga DC doen maar de propedeuse daarvan is hetzelfde. Opzich leuke opleiding alleen blijft soms erg oppervlakkig.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  dinsdag 17 maart 2009 @ 10:45:30 #11
108228 RedemptioN
genieten & genieten
pi_67129557
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 10:21 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Maar het kan niet de bedoeling zijn dat je door het ontbreken van cijfers je propedeuse opnieuw kan gaan doen.
dat is idd wel belachelijk
pi_67129863
tvp, zelfde interesses als TS
pi_67131772
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 10:04 schreef RedemptioN het volgende:
de ICA (waar deze studie onder valt) zelf valt organisatorisch wel mee, docenten zijn ook wel redelijk, maar er lopen ook wat docenten door zonder enig verstand ^^. Zoals wij altijd maar zeiden: mensen die in het bedrijfsleven niet konden slagen. Ik heb zelf de Bedrijfskundige Informatica opleiding daar gedaan. Het handige aan de indeling nu is dat je je eigen weg kan in gaan met de keuze semesters. Het eerste jaar is echter wel gezamelijk en daar moet je dan ook de saaie dingen in doen en pas na het eerste jaar (zoals zo vaak) wordt iedereen wat serieuzer.

Vergeleken met de universiteit waar ik nu zit valt de ICA wel in het niets, maar ik ken meerdere mensen van meerdere soorten HBO opleidingen en dan is de ICA redelijk goed

Kamers in Arnhem zijn redelijk makkelijk te krijgen, maar niet al te goedkoop, misschien nog even naar anti-kraak kijken? Paar jaar geleden was dat nog iig mogelijk, en anders je even inschrijven bij www.entree.nu
Ahha die link is wel een goeie tip ga ik is beter bekijken
Danke alvast voor de informatie
pi_67133121
heb één blok HAN gedaan en was er niet over te spreken.
begeleiding, becijfering en onderwijs vond ik er niet goed... docenten verschilden van ongeschikt tot overgeschikt (teveel kennis, te weinig overdraagmogelijkheden) en ga zo maar door.

Deed ook ICA, Informatica-P wilde richting Bedrijfskunde Informatica, maar ben omdat ik VWO als vooropleiding heb, toch WO Informatiekunde gaan studeren.
Bevalt een stuk beter, maar die overgang kun je (nog) niet maken vanuit het MBO..
Ja doei.
pi_67160486
Dus niemand heeft er een positieve ervaring mee?
Vraag me af of de ervaring dan wel recent zijn.

mja meer ervaringen over deze school zijn welkom.
  donderdag 19 maart 2009 @ 11:18:35 #16
241293 FashionXstar
A shy,gypsy girl
pi_67200505
HAN is kut, leraren kunnen niet uitleggen,weten niet een hoe de tentamen eruit gaat zien.
Daarnaast scoren ze ook niet erg hoog op verschillende onderzoeken, alleen voor accountancy zou ik je aanraden om voor HAN te kiezen, dat is het enige waar ze wel goed in zijn.
Maybe She's Born With It, Maybe It's Maybelline
  donderdag 19 maart 2009 @ 17:33:02 #17
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_67212232
Oeh, dit topic had ik nog niet gezien
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  donderdag 19 maart 2009 @ 17:33:31 #18
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_67212248
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 11:18 schreef FashionXstar het volgende:
HAN is kut, leraren kunnen niet uitleggen,weten niet een hoe de tentamen eruit gaat zien.
Daarnaast scoren ze ook niet erg hoog op verschillende onderzoeken, alleen voor accountancy zou ik je aanraden om voor HAN te kiezen, dat is het enige waar ze wel goed in zijn.

CMD'ers hebben geen tentamen, dubbel fail!
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_67212336
Ik volg deze opleiding op de HAN en het bevalt mij redelijk goed. Er zitten gewoon goede, maar ook slechte docneten tussen, maar dat heb je overal wel een beetje. Zelf ben ik een CMD-I'er (2dejaars), meneer donroyco hierboven is een CMD-C'er, dus als je vragen hebt kan je ze stellen.

Kamers vinden in Arnhem is niet zo moeilijk.. ik had direct een kamer bij mijn eerste kijkavond. Dat was de tweede kamer waar ik op reageerde, de eerste was ik simpelweg misgelopen. Ik had mijn kamer via Kamernet.nl gevonden.
pi_67212372
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 17:33 schreef donroyco het volgende:

[..]

CMD'ers hebben geen tentamen, dubbel fail!
Ik zit in het tweede jaar en heb toevallig vandaag mijn derde toets gehad Heb ook gehoord dat ze dat weer iets meer wilden gaan doen. Maar laat je daardoor niet tegenhouden. Dat is juist een goed iets want dan onthoud je de begrippen tenminste. Gewoon wat meer pure kennis.
  donderdag 19 maart 2009 @ 17:40:31 #21
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_67212406
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 17:38 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Ik zit in het tweede jaar en heb toevallig vandaag mijn derde toets gehad Heb ook gehoord dat ze dat weer iets meer wilden gaan doen. Maar laat je daardoor niet tegenhouden. Dat is juist een goed iets want dan onthoud je de begrippen tenminste. Gewoon wat meer pure kennis.
Toets of tentamen, do you know the difference? I do.
pi_67212429
Ik zit er sinds februari op en moet zeggen dat het naar mijn ervaring echt geen verkeerde school is. De leraren, m.u.z. van eentje, zijn altijd op tijd, behulpzaam, vriendelijk etc. Verder vind ik het organisatorisch wel oké.
pi_67212433
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 17:40 schreef donroyco het volgende:

[..]

Toets of tentamen, do you know the difference? I do.
blijkbaar niet, maar ik ben nieuwsgierig.
  donderdag 19 maart 2009 @ 17:43:23 #24
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_67212463
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 10:18 schreef RedemptioN het volgende:

[..]

Da's niks, ik heb in de 1e een verslag gemaakt en wacht nu nog steeds op het cijfer, ben nu bezig met m'n eindexamens.

verkapte tvp omdat ik in 2010 naar de HAN ga, wel informatica maar toch.
  donderdag 19 maart 2009 @ 17:44:33 #25
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_67212485
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 17:41 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

blijkbaar niet, maar ik ben nieuwsgierig.
Een toets kan tussendoor zijn, een tentamen is afsluitend aan een periode/jaar/vak etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')