Dan tegenvuur je er maar een end op los.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:01 schreef Tuvai.net het volgende:
Tja, met zo'n 'stellingen' vraag je gewoon om tegenvuur.
Ik heb een hoop nare ervaringen met Nederlanders, echt waar. Ik ben nu ook een stuk terughoudender.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:11 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ach, ik heb van meerdere mensen gehoord dat ze door ervaring een stuk terughoudender zijn geworden.
Nee. Iedereen ten zuiden van Spanje is achterlijk en kan nooit in een reguliere baan functioneren.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:21 schreef Rossoneri het volgende:
[..]
Altijd maar weer in die slachtoffer rol kruipen heHet ligt altijd aan een ander, je lijkt zelf wel een allochtoon. Zeiken zeiken en nog een zeiken, het is nooit goed.
Dat heb ik je nou al in een heleboel posts in dit topic uitgelegd, maar schijnbaar lees je érg selectief.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:26 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Maar lik blijf me afvragen zijn ze niet geschikt? Of vinden jullie ze niet geschikt? '
Wat heeft afkomst of je geografische locatie nou te maken met het functioneren binnen een bedrijf?quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:28 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Nee. Iedereen ten zuiden van Spanje is achterlijk en kan nooit in een reguliere baan functioneren.![]()
Heeft niks met racisme te maken, ze zijn gewoon echt niet geschikt.![]()
De beste man voor de baan toch?![]()
Ze zijn niet geschikt. In een land met 20% allochtonen zijn jullie nog nooit een geschikte allochtoon tegengekomen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:32 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Dat heb ik je nou al in een heleboel posts in dit topic uitgelegd, maar schijnbaar lees je érg selectief.
En ik heb jou nou al meerdere malen verteld dat dat niks met racisme te maken heeft maar aan het feit licht dat de enkele allochtone sollicitanten die we gehad hebben niet aan de functionele eisen voldeden.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:35 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ze zijn niet geschikt. In een land met 20% allochtonen zijn jullie nog nooit een geschikte allochtoon tegengekomen.
Kijk ik probeer nou ook al de hele tijd iets duidelijk te maken. Dat geschikte allochtonen door jullie niet als geschikt worden herkend. Wellicht door (onbewust) racisme.
Dit is idd een hopeloze discussie.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:40 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
En ik heb jou nou al meerdere malen verteld dat dat niks met racisme te maken heeft maar aan het feit licht dat de enkele allochtone sollicitanten die we gehad hebben niet aan de functionele eisen voldeden.
Dat jij er nog steeds de hele tijd van alles achter blijft zoeken, is mij een raadsel. Je valt in ieder geval behoorlijk in herhaling.
quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:43 schreef Rubber_Johnny het volgende:
De werkgever zegt dat er een betere kandidaat beschikbaar was, of dat men niet aan de functionele eisen voldeed..
Het kan een goede discussie zijn, maar dan moet je een algemeen verschijnsel wat zeker voorkomt(onbewuste discriminatie) niet bij 1 specifieke situatie betrekken.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:43 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dit is idd een hopeloze discussie.![]()
De sollicitant zegt dat het discriminatie is. De werkgever zegt dat er een betere kandidaat beschikbaar was, of dat men niet aan de functionele eisen voldeed..
Ik vond hem wel goedquote:Op vrijdag 20 maart 2009 15:31 schreef B.E.D het volgende:
Whehe die grap! 'gewoon zeggen dat de schoonmakers vandaag vrij hebben!' !!!!!!!!!!!!
Klopt. Ik was dan ook wat lomp is mijn opmerking over het ' blank houden'. In het specifieke geval van dit bedrijf was het erg lullig.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 15:30 schreef Mr.K het volgende:
[..]
Het kan een goede discussie zijn, maar dan moet je een algemeen verschijnsel wat zeker voorkomt(onbewuste discriminatie) niet bij 1 specifieke situatie betrekken.
Tuurlijk is het mogelijk dat allochtone medewerkers anders beoordeeld worden in het selectieproces en zelfs zogenaamde "harde feiten" zoals een IQ test blijken een differentiële validiteit te hebben. Maar het is ook gewoon erg waarschijnlijk dat in dit geval de allochtone sollicitanten bijvoorbeeld niet de benodigde diploma's hadden. Als je dan begint over mogelijke discriminatie, dan lijkt het alsof je mensen gaat beschuldigen van rascisme en dat bedrijven maar allochtonen aan moeten nemen ongeacht kwalificaties. Kortom: ik deel je bezorgdheid over discriminatie in het selectieproces, maar door de discussie op deze wijze te voeren krijg je geen mensen mee en een hopeloze discussie.
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 09:31 schreef jeroen25 het volgende:
Gewoon zeggen dat de schoonmakers vandaag vrij zijn.
Importbruid?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:04 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik heb tegenwoordig ook gewoon een Indonesische vriendin hoor.
Dat is dan weer niet grappig.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 01:34 schreef sig000 het volgende:
[..]
Schoonmakers beginnen altijd later.![]()
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |