abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 maart 2009 @ 15:14:08 #26
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_67137790
En als laatste, als ze dingen vragen die van belang zijn voor het hele huis, ga dan niet liegen. Als ze bijvoorbeeld vragen of je rookt en je zegt nee, maar je doet het wel, dan krijg je later vervelende situaties met iedereen. Dat soort dingen beter voorkomen dus.
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_67143743
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 00:17 schreef kless het volgende:
ìets mee nemen om te consumeren.

Bijvoorbeeld
overdag de koekjes voor bij de koffie.
savonds chippies voor bij de borrel.
Dit zou ik (in elk geval bij ons) juist niet doen. Je geeft het signaal af dat je je probeert in te likken door iets mee te brengen. Hospiteren krijg je bier van ons (en chippies evt ) en wij willen van jou (als hospitant) zien of je leuk bent en in ons huis past. Dus in feite zorgen dat je een beetje spontaan antwoord geeft op de vragen en probeer niet andere hospitanten af te zeiken want daarmee maak je jezelf niet populairder.

Een vraag die vaak gesteld wordt: "Wat is je meest genante ervaring?"
Als je op dergelijke vragen vast een leuk verhaaltje voorbereid hebt kom je denk ik al een heel eind.
Succes!
pi_67143839
Bereid je voor op de vraag: "als je een voorwerp in de keuken was, wat zou je dan zijn, en waarom? "

Briljante reacties altijd
pi_67144388
Noo wai, worden echt dat soort vage dingen gevraagd?
Dat had ik nog nooit gehoord
gr gr
  woensdag 18 maart 2009 @ 14:54:17 #30
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_67171174
"Pluspunten? Hier heb je er twee!" En dan je shirt uittrekken.

Callback gegarandeerd.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:32:22 #31
239294 PierreTT
pi_67213539
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 18:13 schreef Shoombak het volgende:
Bereid je voor op de vraag: "als je een voorwerp in de keuken was, wat zou je dan zijn, en waarom? "

Briljante reacties altijd

Wij hebben ook altijd dat soort dingen "Kan je goed een stofzuiger nadoen? Gewoon voor de interesse hoor!"
pi_67213707
Dat zou voor mij zo'n afknapper zijn dat ik wel ergens anders ging wonen.
C'est magnifique, mais ce n'est pas la guerre.
-
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:43:37 #33
167595 mirved
Infobesitas
pi_67213830
Zeggen dat je graag de afwas doet het liefst ook van anderen.
En je erg geniet van plee's en douches schrobben
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:46:22 #34
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_67213902
Zeg dat je een Wii of Playstation of Xbox hebt die je wel in de keuken wilt zetten
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_67214966
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 18:32 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Wij hebben ook altijd dat soort dingen "Kan je goed een stofzuiger nadoen? Gewoon voor de interesse hoor!"
Ik ben vooral erg goed in groepsstofzuigerimmitatie
gr gr
pi_67217573
Dat hangt nogal af per huis. In het ene huis willen ze het liefst iemand die elke avond een paar vrienden over de vloer heeft zodat ze hun 'netwerk' kunnen verbreden... In het andere huis willen ze het liefst iemand die de hele dag weg is, 's avonds geen lawaai maakt en verder geen overlast zorgt.

Met andere woorden, wees gewoon eerlijk. Anders word je er tzt. toch wel uitgepest als blijkt dat je er een geheel ander leefpatroon op nahoudt dan de rest.
  donderdag 19 maart 2009 @ 21:55:04 #37
239294 PierreTT
pi_67220564
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 20:38 schreef Palomar het volgende:
Dat hangt nogal af per huis. In het ene huis willen ze het liefst iemand die elke avond een paar vrienden over de vloer heeft zodat ze hun 'netwerk' kunnen verbreden... In het andere huis willen ze het liefst iemand die de hele dag weg is, 's avonds geen lawaai maakt en verder geen overlast zorgt.

Met andere woorden, wees gewoon eerlijk. Anders word je er tzt. toch wel uitgepest als blijkt dat je er een geheel ander leefpatroon op nahoudt dan de rest.
Precies, dat is waar het om draait.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 19:58:26 #38
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_68704250
Schopje!

Hoe werkt dat nou precies? Wordt iedereen een voor een ondervraagd (als bij een sollicitatiegesprek zegmaar), of is het een soort kennismakingsborrel met de studenten en geinteresseerden? Ik ben benieuwd, aangezien ik er binnenkort ook aan moet geloven.
Primum non nocere
pi_68704772
Het hangt er vanaf, je hebt hospiteeravonden (met meerdere tegelijk) en ook huizen waar ze iedereen omstebeurt uitnodigen. Vond ik zelf altijd veel relaxeder, want bij zo'n hospiborrel is er altijd één iemand die het hardste blaat en alle anderen overschreeuwt.
Het kan zijn dat de huisgenoten alle kijkers vragen stellen, kan ook zijn dat het gewoon een gezellige borrel is. Vaak wordt iig wel gevraagd waarom ze juist jou zouden kiezen..
En die rare vragen zoals welk keukenvoorwerp je zou willen zijn, komen ook regelmatig voor idd.

Als ik zelf nieuwe huisgenoten zocht vroeg ik vaak iig wat ze verwachten van wonen in mijn studentenhuis. Samen koken/eten, huisavonden etc. In sommige huizen is het bijvoorbeeld zo'n beetje not done om je kamerdeur een keertje dicht te hebben terwijl je thuis bent, ben je direct antisociaal enzo.. Tja, tis maar net in wat voor je huis je wilt wonen.
pi_68705025
Ik ging laatst voor het eerst "hospiteren" (instemming heet dat hier).
Ben gelijk gekozen

Het belangrijkste is gewoon jezelf blijven en zeggen wat je echt doet, dan weten ze ook wat ze aan je hebben.
En ga asjeblieft niet te sociaal en beleefd doen, daar prikken ze echt zo doorheen heb ik me laten vertellen.

Er was een andere jongen bij die gelijk bij de dames ging aanpappen en heel erg 'sociaal alpha mannetjes' overkwam. Die mocht dus als eerst naar huis

Bij mij waren er eerst wat vragenrondjes, toen gingen er een paar weg, en daarna was het lekker ouwehoeren met de huisgenoten met een biertje erbij.

Relaxt dus.

Maar ik ben ook maar op 1 instemming ooit geweest dus echt heel veel verstand heb ik er niet van
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  dinsdag 5 mei 2009 @ 21:00:37 #41
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_68706736
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 20:19 schreef Agiath het volgende:
Bij mij waren er eerst wat vragenrondjes, toen gingen er een paar weg, en daarna was het lekker ouwehoeren met de huisgenoten met een biertje erbij.
Ze gingen weg na vragenrondjes? Weggestuurd omdat ze niet in de groep passen ofzo?

In ieder geval, ik moet dus nu hospiteren bij een huis met ongeveer 20 inwoners. Belachelijk veel, maarja. Heb het nog nooit eerder gedaan, dus ik ga maar eens een kijkje nemen. In welke stad heb jij een kamer gevonden Agiath?
Primum non nocere
pi_68708065
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 21:00 schreef Florian_ het volgende:

[..]

Ze gingen weg na vragenrondjes? Weggestuurd omdat ze niet in de groep passen ofzo?

In ieder geval, ik moet dus nu hospiteren bij een huis met ongeveer 20 inwoners. Belachelijk veel, maarja. Heb het nog nooit eerder gedaan, dus ik ga maar eens een kijkje nemen. In welke stad heb jij een kamer gevonden Agiath?
Je was toch aan het PM-en met een Fok!er over een kamer?
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_68709300
En (vooral voor vrouwen): veel lachen!

Ik heb 1 hospiteeravond gehad, de meest domme antwoorden gegeven en maar een beetje schaapachtig zitten lachen, maar wel gelijk uitgekozen omdat ze me zo'n lief, vrolijk meisje vonden
  dinsdag 5 mei 2009 @ 22:06:35 #44
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_68709342
Waarom zou je hospiteren?
We leven potdomme niet meer in de middeleeuwen
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
  dinsdag 5 mei 2009 @ 22:08:15 #45
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_68709406
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 21:35 schreef Nam_Soldier het volgende:

[..]

Je was toch aan het PM-en met een Fok!er over een kamer?
Jaja, maar ik ben uiteraard een beetje aan het rondkijken.
Primum non nocere
pi_68710853
Lijkt me echt verschrikkelijk om dat te doen. Word je een beetje gekeurd. Ik zou zeker weten niet gekozen worden wat dan weer leidt tot onzekerheden waardoor het daarna alleen maar moeilijker wordt.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_68712925
Als iemand die al aardig wat hospiteeravonden heeft meegemaakt, zowel als kamerzoekende en als bewonerzoekende, wil ik hier ook nog wat over zeggen. Ik denk niet dat er algemene tips zijn, maar probeer vooral jezelf te zijn. Je kunt je wel iets positiever voordoen dan je eigenlijk bent (dingen als: in mijn vorige huis deed ik nooit mijn huistaak want ik was lui oid moet je vooral voor je houden), maar uiteindelijk moet je toch met die mensen samenwonen, dus beter houdt je het wat eerlijk.

Bij ons worden mensen apart uitgenodigd, elke kwartier eentje en de huisgenoten vertellen eerst wat over zichzelf en het huis, en vervolgens verteld de hospitant wat over zichzelf.Wat ik als "bewonerzoekende" heb gemerkt is dat je eigenlijk na 30 seconden al weet of iemand wel of niet in het huis past, puur door de uitstraling, of (het gebrek aan) een klik.

Probeer vooral niet te hard, zo hadden we vorige hospiteeravond een jongen die 'toevallig' van bijna iedereen huisgenoot wel een hobby had en dat ook aanstipte, en door dat soort dingen prik je zo heen. Wat wel belangrijk is enthousiasme, stel vragen, breng je verhaal een beetje enthousiast maar breng het allemaal niet mooier dan het is. Stel dat je als je er woont een heel ander persoon blijkt te zijn dan je voordeed en het werkt totaal niet, moet je binnen de kortste keren weer hospiteren!

edit: Vergeet niet: er is altijd wel een huis waar je in past!
  woensdag 6 mei 2009 @ 10:21:34 #48
107594 Nr.G
m411007
pi_68721225
instemmingen

en dan heb je een avond gezellig gebabbeld met de bewoners en ben je ingestemd, blijken ze helemaal niet zo leuk, sociaal en aardig te zijn zoals ze zich voordeden op de instemming. Vooral in grote huizen heb je groepjes die elkaar tegenstaan.
Veel handiger om zelf met een groep mensen een woonhuis te huren. Nog goedkoper ook.
pi_68721762
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 21:00 schreef Florian_ het volgende:

[..]

Ja, aan de hand van de vragen en hoe de mensen zich opstelden wisten ze al dat ze er niet in zouden passen, ze werden niet echt weggestuurd omdat ze echt kansloos waren ofzo. Maar de mensen die overbleven pasten er gewoon beter bij volgens de groep.
Al waren sommigen wel echt incapabel
De vragen bij mij waren niet zo raar als de voorbeelden hier, gewoon dingen als "wat luister je vaag", "hoe ga je uit" etc.
quote:
20 is gemiddeld, maar voor deze tijd van het jaar nog best wel wat.
Ik woon zelf in Delft, waar de kamernood niet zo groot is, dus vooral rond deze tijd van het jaar is het niet echt heel druk bij de instemmingen.

In september/oktober kunnen er zomaar 45 mensen komen naar een instemming , dan worden er van te voren via de mail al mensen geselecteerd.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  woensdag 6 mei 2009 @ 11:46:31 #50
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_68724008
Zit je bij DSC, Agiath?
Primum non nocere
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties