abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 maart 2004 @ 14:20:49 #26
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_18039651
Erg vette film. Niet alle monologen zijn even interessant, maar er gebeurt dan altijd wel iets met het beeld wat je genoeg blijft boeien tot de volgende scene.
pi_18039791
Ik vond de animaties eigenlijk behoorlijk tegenvallen... Het is iets te duidelijk zichtbaar welke dingen zijn overgetekend en welke delen niet... En dat merk je ook duidelijk aan de kwaliteit van de animaties...

Erg storend, imo...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 29 maart 2004 @ 14:28:43 #28
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_18039849
quote:
Op maandag 29 maart 2004 14:26 schreef Jordy-B het volgende:
Ik vond de animaties eigenlijk behoorlijk tegenvallen... Het is iets te duidelijk zichtbaar welke dingen zijn overgetekend en welke delen niet... En dat merk je ook duidelijk aan de kwaliteit van de animaties...

Erg storend, imo...
Dat vond ik juist zo goed eraan. Het effect is duidelijk prominent aanwezig en niet naar de achtergrond gedrukt waardoor het beeld op zich al interessant genoeg is om naar te kijken en er niet eens een verhaal nodig is
pi_19771453
De film als film was mooi. De inhoud had beter gekund. De karakters waren vaak vrij typisch neergezet voor hun stroming. Knap. Abstracten van vele denkwijzen, opinies, overtuigingen en inhoudsgevingen. Ik denk dat hierdoor best wat mensen geïnspireerd zouden kunnen worden, wanneer ze er de moeite voor zouden nemen om het te bekijken. Niet dat er nu baanbrekende dingen in de film gezegd werden (nou ja, dat zal wel aan m'n eigen achtergrond liggen). Het jammere vond ik, dat dit ook werd toegegeven in de film zelf (het stukje met die soap, het grietje met het rode haar en de grijze stoel, "de connotaties", etc.).

Ik vraag me af wat iemand ertoe beweegt zo'n film te maken (ik heb geen docu's gekeken, heb ook niet gekeken of deze op mijn dvd'tje te vinden zijn. Ondergeschikt belang). Wellicht als aanklacht tegen de nieuwlichterij en oppervlakkige consumering van aanwezige potentialen. Op dit punt vind ik hem zowel geslaagd als mislukt. De film zet aan tot denken, tenminste, hij kan aanzetten tot denken, echter kan de stroom aan informatie ook afschrikwekkend werken. Het mooie van de film was hier ook, dat die afschrikking ook weer terug kwam in de maatschappelijke en persoonlijke pathologie bij enkele van de karakters.

Wel een mooie film dus, zoals al eerder gezegd, en een stuk interessanter dan "there is no spoon" en ander pretentieus geneuzel.
pi_20050038
Hmm, Seborik, ik vond net de overvloed aan informatie ontzettend leuk. Het is niet zo zeer de bedoeling dat je er echt diep op ingaat, alhoewel het zeker een mogelijkheid is. Daarvoor is de snelheid te hoog. Ik vind de film eerder relaxerend werken, met heel veel leuke "weetjes", bijna. Gewoon interessante gedachtegangen die leuk zijn om even te volgen.
Het is zelfs niet echt de belangrijk dat je alles volgt, je kunt af en toe gewoon relaxeren en genieten van de beelden, zonder op de inhoud te letten, en wat verderdoor de draad weer even oppikken bij een nieuwe ontmoeting.

Ik heb net wat documentaires bekeken over de animatie... jeetje wat een werk, zeg! Ik dacht dat het gewoon een soort van filter was die er even overheen werd gegooid, met af en toe wat extra animatie. Maar het is echt allemaal opnieuw getekend en gekleurd, veel dingen frame voor frame.
Wat ook best raar is, is dat alles toch zo mooi samenhoort, ookal waren er 25 animatoren met ieder een eigen stijl, die alles redelijk apart van elkaar hebben gemaakt.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  maandag 21 juni 2004 @ 01:56:24 #31
9613 Seborik
I, Voyager
pi_20056263
quote:
Op zondag 20 juni 2004 21:35 schreef sweek het volgende:
Hmm, Seborik, ik vond net de overvloed aan informatie ontzettend leuk. Het is niet zo zeer de bedoeling dat je er echt diep op ingaat, alhoewel het zeker een mogelijkheid is. Daarvoor is de snelheid te hoog. Ik vind de film eerder relaxerend werken, met heel veel leuke "weetjes", bijna. Gewoon interessante gedachtegangen die leuk zijn om even te volgen.
Het is zelfs niet echt de belangrijk dat je alles volgt, je kunt af en toe gewoon relaxeren en genieten van de beelden, zonder op de inhoud te letten, en wat verderdoor de draad weer even oppikken bij een nieuwe ontmoeting.
Wellicht een verschil in perceptie (een van de fundamentele punten in de film. ). Ik kan me niet voorstellen dat je naar zo'n film kijkt en niet erover na gaat denken wanneer je volkomen onbekend bent met bepaalde gedachtenstromingen.

Hetgeen je beschrijft, is wellicht typerend voor deze film om hem te herkijken, want iedere keer zou je dan kunnen letten op een andere stroom van kennis, of (maatschappij)pathologie.
pi_21371505
Ik heb 'm net gezien en ben er behoorlijk stil van. Niet alleen houden mijn hersenen me voor de gek door alles in mijn kamer te laten bewegen zoals in die film, maar ik heb ook een lichte neiging tot huilen.

Dit is een van de beste films die ik ooit gezien heb.
  vrijdag 16 december 2005 @ 00:43:09 #33
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_33121688
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 00:13 schreef HAL9000S het volgende:
Prachtige film dit... zowel visueel als inhoudelijk, een echte aanrader!
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  † In Memoriam † vrijdag 16 december 2005 @ 00:53:50 #34
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_33121872
Ik had 'm misschien best interessant kunnen vinden, als ik me door die vervelende tekenstijl heen had kunnen worstelen. Helaas.
Sheridana +1
  woensdag 27 september 2006 @ 21:20:49 #35
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42180462
Ik kan dit ding niet vinden, waar kan ik de dvd kopen? Ja ik ben ouderwets.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  Moderator woensdag 27 september 2006 @ 23:34:17 #36
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_42185451
quote:
Op woensdag 27 september 2006 21:20 schreef jogy het volgende:
Ik kan dit ding niet vinden, waar kan ik de dvd kopen? Ja ik ben ouderwets.
Volgens mij kun je 'm alleen via internet kopen of via een winkel die dvd's importeert vanuit Engeland. Ik heb 'm zelf ooit via play.com gekocht.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 27 september 2006 @ 23:49:30 #37
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42185876
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:34 schreef Mike het volgende:

[..]

Volgens mij kun je 'm alleen via internet kopen of via een winkel die dvd's importeert vanuit Engeland. Ik heb 'm zelf ooit via play.com gekocht.
Moet je zeker een creditcard voor hebben?
Vrijheid
  Moderator woensdag 27 september 2006 @ 23:51:03 #38
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_42185933
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:49 schreef jogy het volgende:

[..]

Moet je zeker een creditcard voor hebben?
Hier niet: Boudisque
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 27 september 2006 @ 23:51:51 #39
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42185956
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:51 schreef Mike het volgende:

[..]

Hier niet: Boudisque
Bedankt. deze gaat in mijn favorites .
Vrijheid
  donderdag 28 september 2006 @ 00:12:37 #40
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_42186586
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:51 schreef Mike het volgende:
Boudisque
Goeie winkel, maar meestal gierend duur.
The short weekend begins with longing...
  donderdag 28 september 2006 @ 07:45:09 #41
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42190682
quote:
Op donderdag 28 september 2006 00:12 schreef California het volgende:

[..]

Goeie winkel, maar meestal gierend duur.
Misschien wel ja, maar deze zal ik alleen gebruiken als ik niets kan vinden op de grotere sites, prima aanvulling dus .
Vrijheid
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:16:38 #42
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42372329
Stoere film trouwens, aan het einde van de film moest ik even het licht testen of het nog wel reageerde .
Vrijheid
  Moderator woensdag 4 oktober 2006 @ 22:17:07 #43
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_42372357
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:16 schreef jogy het volgende:
Stoere film trouwens, aan het einde van de film moest ik even het licht testen of het nog wel reageerde .
Whehe...ja, dat vergeet je niet meer.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:24:56 #44
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42372756
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:17 schreef Mike het volgende:

[..]

Whehe...ja, dat vergeet je niet meer.
Het grappige is dat ik vanaf jongs af aan in mijn dromen het licht test of naar digitale klokjes kijk om te controleren of ik droom of niet. Ja, goede film, heerlijk om naar te kijken maar je moet wel even wennen aan het camera/tekenwerk. Zodra je erin zit is dat juist weer een toevoeging .
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')