Het is wel een idee om de film meerdere keren te kijken omdat de 'douche' van monologen soms een beetje overweldigend is
A must see als je geïnteresseerd bent in filosofie.
Fantastisch mooie animatietechniek ook. Ze hebben alles 'live action' gefilmd en vervolgens de film omgezet m.b.v. computers om een tekenfilm-achtig beeld te creëeren. Het resulaat is heel vreemd maar tegelijkertijd realistisch (en erg mooi)
Volgens mij een manier om helemaal 'into' de film te komen (in de realiteit die de film schept )
De soundtrack is ook gaaf: tango
Deze film zou ik graag willen zien op DVD met commentaar van Linklater zelf en de rest van de cast.
Ben benieuwd wat anderen er van vinden!
(Ik heb 't idee dat het een 'love it or hate it' film is)
Ik heb hem op het filmfestival in Rotterdam gezien en ik was ook erg onder de indruk, vooral door de animaties eigenlijk, het is echt moeilijk in woorden te beschrijven hoe het er uit ziet...
En dan die animaties. Heel anders dan ik ooit gezien heb, maar zo mooi. En sommige details waren erg kewl. Bijvoorbeeld bij het verhaal over de benzinepomp in het cafe. Dan wordt de rook van de vrouw op de achtergrond in de vorm van bijvoorbeeld een spuit, als verteld wordt dat de man waarschijnlijk onder invloed van drug was, en dat soort dingen.
Egt een hele goede film
quote:Hoe wat gedaan is?
Op vrijdag 27 december 2002 19:25 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Iemand die trouwens weet hoe dat gedaan is, of hoe erachter te komen...?
quote:
Op vrijdag 27 december 2002 20:26 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Het tekenfilmeffect bedoelde ik
quote:Eigenlijk gewoon ingekleurd en eroverheen getekend...
Fantastisch mooie animatietechniek ook. Ze hebben alles 'live action' gefilmd en vervolgens de film omgezet m.b.v. computers om een tekenfilm-achtig beeld te creëeren.
quote:Tape is ook gaaf. Niet super ofzo maar iig erg onderhoudend. Ook leuk om Robert Sean Leonard weer es te zien, vooral bekend van Dead Poets Society.
Op maandag 30 december 2002 20:01 schreef a_Man het volgende:
Iemand Tape gezien? Hoe was tie?
* Ik weet dat niet alle films een achterliggende gedachte of booschappen hebben, maar juist bij waking life heb ik het vermoeden dat die er wel is. Ik ben dus eigenlijk ook benieuwd wat die is, buiten een soort samenvatting van de verschillende denkwijze van mensen aangaande evolutie en filosofie.
ps Ik hoop dat mensen deze film nog kunnen herinneren aangezien hij toch al bijna een jaar geleden in NL vertoond is en toen ook ongeveer dit topic geopend is.
De stijl is al heel verrassend, maar het vergt ook heel wat durf om een film met zo'n inhoud uit te brengen. Zou je een korte samenvatting lezen, dan zou je de film waarschijnlijk nooit kijken, maar je blijft continu geboeid kijken. Al met al een prettige verrassing.
ga zo snel mogelijk even kijken
quote:Dus de film is niet op DVD verkrijgbaar? Jammer, ik ben vanmiddag toch in de stad, had ik hem gelijk even kunnen halen.
Op zondag 28 december 2003 16:19 schreef Mike het volgende:
Interessante film.De stijl is al heel verrassend, maar het vergt ook heel wat durf om een film met zo'n inhoud uit te brengen. Zou je een korte samenvatting lezen, dan zou je de film waarschijnlijk nooit kijken, maar je blijft continu geboeid kijken. Al met al een prettige verrassing.
quote:Die amerikaan heeft'um wel
Op maandag 29 december 2003 11:38 schreef Demol het volgende:[..]
Dus de film is niet op DVD verkrijgbaar? Jammer, ik ben vanmiddag toch in de stad, had ik hem gelijk even kunnen halen.
Hoe kwam je daar nu bij?quote:Op zondag 28 maart 2004 21:41 schreef sweek het volgende:
Heb hem nu voor een tweede keer gezien...
Hoe kwam ik waar bij?quote:Op zondag 28 maart 2004 21:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hoe kwam je daar nu bij?
Wel.... daarquote:Op zondag 28 maart 2004 21:59 schreef sweek het volgende:
[..]
Hoe kwam ik waar bij?.
Omdat ik al dacht dat het iets met m'n mood te maken kon hebben...quote:Op zondag 28 maart 2004 22:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Wel.... daar(hem voor de 2de maal zien)
Dat vond ik juist zo goed eraan. Het effect is duidelijk prominent aanwezig en niet naar de achtergrond gedrukt waardoor het beeld op zich al interessant genoeg is om naar te kijken en er niet eens een verhaal nodig isquote:Op maandag 29 maart 2004 14:26 schreef Jordy-B het volgende:
Ik vond de animaties eigenlijk behoorlijk tegenvallen... Het is iets te duidelijk zichtbaar welke dingen zijn overgetekend en welke delen niet... En dat merk je ook duidelijk aan de kwaliteit van de animaties...
Erg storend, imo...
Wellicht een verschil in perceptie (een van de fundamentele punten in de film.quote:Op zondag 20 juni 2004 21:35 schreef sweek het volgende:
Hmm, Seborik, ik vond net de overvloed aan informatie ontzettend leuk. Het is niet zo zeer de bedoeling dat je er echt diep op ingaat, alhoewel het zeker een mogelijkheid is. Daarvoor is de snelheid te hoog. Ik vind de film eerder relaxerend werken, met heel veel leuke "weetjes", bijna. Gewoon interessante gedachtegangen die leuk zijn om even te volgen.
Het is zelfs niet echt de belangrijk dat je alles volgt, je kunt af en toe gewoon relaxeren en genieten van de beelden, zonder op de inhoud te letten, en wat verderdoor de draad weer even oppikken bij een nieuwe ontmoeting.
quote:Op vrijdag 16 december 2005 00:13 schreef HAL9000S het volgende:
Prachtige film dit... zowel visueel als inhoudelijk, een echte aanrader!
Volgens mij kun je 'm alleen via internet kopen of via een winkel die dvd's importeert vanuit Engeland. Ik heb 'm zelf ooit via play.com gekocht.quote:Op woensdag 27 september 2006 21:20 schreef jogy het volgende:
Ik kan dit ding niet vinden, waar kan ik de dvd kopen? Ja ik ben ouderwets.
Moet je zeker een creditcard voor hebben?quote:Op woensdag 27 september 2006 23:34 schreef Mike het volgende:
[..]
Volgens mij kun je 'm alleen via internet kopen of via een winkel die dvd's importeert vanuit Engeland. Ik heb 'm zelf ooit via play.com gekocht.
Hier niet: Boudisquequote:Op woensdag 27 september 2006 23:49 schreef jogy het volgende:
[..]
Moet je zeker een creditcard voor hebben?
Bedankt. deze gaat in mijn favoritesquote:
Misschien wel ja, maar deze zal ik alleen gebruiken als ik niets kan vinden op de grotere sites, prima aanvulling dusquote:Op donderdag 28 september 2006 00:12 schreef California het volgende:
[..]
Goeie winkel, maar meestal gierend duur.
Whehe...ja, dat vergeet je niet meer.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:16 schreef jogy het volgende:
Stoere film trouwens, aan het einde van de film moest ik even het licht testen of het nog wel reageerde.
Het grappige is dat ik vanaf jongs af aan in mijn dromen het licht test of naar digitale klokjes kijk om te controleren of ik droom of niet. Ja, goede film, heerlijk om naar te kijken maar je moet wel even wennen aan het camera/tekenwerk. Zodra je erin zit is dat juist weer een toevoegingquote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:17 schreef Mike het volgende:
[..]
Whehe...ja, dat vergeet je niet meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |