quote:
Op maandag 16 maart 2009 16:46 schreef Potjandorie het volgende:Misschien kun je beter naar een NAS zoeken met een schijf erbij, die hebben meestal een backup functie+ software ingebouwd, en zijn veel sneller (netwerk aansluiting etc.)
Ik geloof dat een linksys NAS rond de ~150 kost, met plaats voor 2 schijven. 1 TB Schijfje kost nu rond de 90.
Het is wel iets boven je budget, maar voor de lange termijn wel handiger.
Je kunt ook gewoon een WD my book 1TB edition kopen, ~99 bij alternate, er staat alleen geen cache informatie bij.
Bedankt voor je reply. Ik merk dat mijn OP niet heel duidelijk is. Met backup bedoel ik meer zo nu en dan even een beetje data erop knallen, om mijn interne schijven te kunnen legen voor een verse installatie. Ik heb nu 2x 1 TB intern zitten, maar wil ze dus beide een keertje ff helemaal opschonen zodat ze weer lekker snel zijn.
Hoeveel snelheidsverschil zit er tussen de NAS en USB2.0/eSATA?
Ik kwam net een review tegen waarbij eSATA kont schopte ten opzichte van USB2.0. Dit werd getest met 500 GB schijven, maar dat zal niet al teveel uitmaken gok ik zo.
Leer spaties gebruiken! Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P