quote:Op maandag 16 maart 2009 15:01 schreef Diaan73 het volgende:
Miss, wij berekenen het als volgt:
Een fulltimer bij ons moet 1829 uur per jaar werken. Voor mij is dat 1422 uur (28 uur). De helft daarvan mag ik opnemen als ouderschapsverlof, dus 711 uur. Bij ons geldt geen min of max aantal uren en ook de duur van de periode is vrij om te kiezen. Ik neem vooralsnog 5 uur per week op, dus heb recht op (711/5=) 142 weken ouderschapsverlof van 5 uur. Ik heb nu alleen voor 2009 opgenomen. De rest neem ik vanaf volgend jaar op en dan waarschijnlijk 4 uur per week.
Volgens mij kan het ook makkelijker berekend worden: gewoon 26x je werkuren per week.... komt ongeveer gelijk uit.
Hoezo??quote:Op maandag 16 maart 2009 15:18 schreef RockabeIIa het volgende:
ik word gewoon helemaal blij van je posts, Diaan
quote:Op maandag 16 maart 2009 15:31 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik ben al 3 jaar in dienst trouwens dus...Ik ga van alle mazzeltjes profiteren!
Welk belastingvoordeel bedoel je?? Naast de inhouding van in jouw geval 75% van de uren die je niet werkt, wordt er ouderschapsverlofkorting ingehouden. Dat is wat anders dan die inhouding van die 75%. Die ouderschapsverlofkorting kun je dan volgend jaar bij je aangifte van de belastingdienst terugkrijgen.quote:Op maandag 16 maart 2009 15:36 schreef p_iglet het volgende:
Hoe zit dat met dat belastingvoordeel?
Ik ga ivm mijn co-schappen per half juli van 16 naar 12 uur, en later misschien naar 8 contracturen.
In principe zou ik dmv ouderschapsverlof gewoon 2jaar lang mijn contract voor 16 uur kunnen laten staan en dan 4 uur ouderschapsverlof opnemen. Bij ons word 25% vergoed, maar excl ORT, dus die 1 uur in de week die dan vergoed word levert niet echt wat op.
En na je ouderschapsverlof moet je bij ons minimaal 3 maanden je oude aantal uren werken anders moet je die 25% terugbetalen.
Wat zou dat belastingvoordeel dan nog helpen?
Anders laat ik het ouderschapsverlof lekker staan, wie weet heb ik het in de toekomst nog een keer nodig, al is die kans niet zo heel groot.
quote:Op maandag 16 maart 2009 16:14 schreef p_iglet het volgende:
ja die ouderschapsverlofkorting bedoelde ik dus...
hmm hoop gedoe en niet de moeite dus waarschijnlijk.
Werk je 40 uur of 38 uur per week nu? Als je 40 uur per week werkt, heb je recht op 87 weken en als je 38 uur per week werkt, heb je recht op 82 weken.quote:Op maandag 16 maart 2009 16:38 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou zeggen dat ik anderhalf jaar 12 uur ouderschapsverlof kan opnemen, aangezien er hier geen regels en restricties zijn. Is dat goed berekend?
Ik werk 36 uur en neem dan 12 uur ouderschapsverlof.quote:Op maandag 16 maart 2009 20:08 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Werk je 40 uur of 38 uur per week nu? Als je 40 uur per week werkt, heb je recht op 87 weken en als je 38 uur per week werkt, heb je recht op 82 weken.
Troel, lijkt me een goed plan. Ik ga ze toevoegen!! Ik heb nog even de info van het ministerie van Sociale zaken en werkgelegenheid toegevoegd. Daar wordt het ook goed uitgelegd en net weer iets anders dan bij Postbus 51. Ik vind het zelf daar duidelijker...
Yeps, dan heb je recht op 1,5 jaar!! 78 weken....quote:Op maandag 16 maart 2009 20:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik werk 36 uur en neem dan 12 uur ouderschapsverlof.
ja dat probeer ik echt, maar dat positief blijven is gewoon best lastig. Zeker als ik naar mijn lieve mannetje kijk dan heb ik ook wel een beetje het gevoel dat ik hem tekort doe. Breng hem drie dagen weg om ergens naartoe te gaan waar ik totaal geen zin in heb, dat is moeilijk. Aan de andere kant weet ik dat ik blij moet zijn dat ik werk heb, nou ja bijna weekendquote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:57 schreef Diaan73 het volgende:
Hmm Estrys, wat lastig zeg. Probeer positief te blijven en ondertussen gewoon de arbeidsmarkt in de gaten houden...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |