Even de ruimte opmeten tussen de lugs (de uitsteeksels aan de kast waar de pennetjes in klikken), naar ebay gaan en zoeken op spring bar. Daar vind je ze voor een paar dollar.quote:Op donderdag 23 april 2009 15:05 schreef Bill_E het volgende:
Aangezien hier de experts zitten op gebied van horloge's en ik er geen nieuw topic over wil maken. Mijn horloge was stuk. het pinnetje dat de schakels met het uurwerk verbind is stuk. Dus aangezien ik meestal overdag werk en een hekel aan winkelen heb dat ding aan me vriendin gegeven om hem te laten repareren. Met direct de op opdracht om het andere pinnetje aan de andere kant ook te laten vervangen ( als ze nu toch bezig zijn dacht ik..)
Komt ze terug met een bonnetje met de geschatte kosten : 30 euro en ruim een week er op wachten.. iets wat me voor een horloge maker 10 minuten werk lijkt. Vrij duur? Of zie ik dat verkeerd? het is trouwens een citizen, geneens zoon extreem dure.
En dan heb je er met een beetje geluk direct 100 stuks voor ''een paar dollar''quote:Op donderdag 23 april 2009 16:51 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Even de ruimte opmeten tussen de lugs (de uitsteeksels aan de kast waar de pennetjes in klikken), naar ebay gaan en zoeken op spring bar. Daar vind je ze voor een paar dollar.
Mja ik heb er even naar gekeken maar hij was wel appart.. 3 verschillende diktes enzo. Dus vond het al te veel moeite. Hoe dan ook was me vraag eigelijk wat een normaal tarief voor een horloge maker was. De geschatte kosten van 30 euro vind ik gewoon te veel. Het is nu niet meer terug te draaien omdat me vriendin hem al weggebracht heeft, maar ik heb toch een gevoel dat ik genaait wordt.. En dan wil ik ook zoennenquote:Op donderdag 23 april 2009 16:51 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Even de ruimte opmeten tussen de lugs (de uitsteeksels aan de kast waar de pennetjes in klikken), naar ebay gaan en zoeken op spring bar. Daar vind je ze voor een paar dollar.
Duur, zeer duur.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:34 schreef Queque het volgende:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een Tourbillon horloge, bij welke prijscategorie beginnen deze ongeveer?
http://www.watchalla.nl/f(...)-fr0602gs-p-694.html ?quote:Op donderdag 23 april 2009 20:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Duur, zeer duur.
Precies weet ik het niet, maar reken op veel, heel veel duizenden euro's. Voor een Zwitsers of Duits horloge.
Je hebt ook nog Chinese horloges, maar ook daarvoor betaal je voor een goede ook al gauw minimaal een eurotje of 3000 (dat heb ik tenminste ooit eens ergens op een horlogeforum gelezen).
Ik denk dat je in Nederland bij een juwelier geen (echte en kwaliteits) tourbillon onder de 15k vindt....en dan zit ik nog laag denk ik...quote:Op donderdag 23 april 2009 21:25 schreef Queque het volgende:
Ja zoiets zoek ik wel, maar ik koop niet graag voor zo'n bedrag iets uit het buitenland.
Met garantie etc. altijd lastig. Binnenkort hier maar eens bij de juwelier kijken, zullen de prijzen wel hoger liggen maargoed... bedankt in ieder geval
Ik zou voor de bovenste gaan, die lijkt op Max Bill horloges:quote:Op zaterdag 25 april 2009 18:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
en heb er 3 potentiele kanshebbers gevonden
a.b. art oc101 ¤275
[ afbeelding ]
http://www.abart-uk.com/acatalog/OC101.html
citizen bm7021-02a ¤159
[ afbeelding ]
citizen AS4041-10W ¤500
[ afbeelding ]
al heb ik lagere prijzen gevonden zoals de laatste voor ¤340 maar dat vertrouw ik niet helemaal.
http://www.newatch.com/tienda/product_info.php/products_id/5194
Ik zou die a.b. art oc101 nemen.quote:Op zaterdag 25 april 2009 18:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
en heb er 3 potentiele kanshebbers gevonden
a.b. art oc101 ¤275
[ afbeelding ]
http://www.abart-uk.com/acatalog/OC101.html
citizen bm7021-02a ¤159
[ afbeelding ]
citizen AS4041-10W ¤500
[ afbeelding ]
al heb ik lagere prijzen gevonden zoals de laatste voor ¤340 maar dat vertrouw ik niet helemaal.
http://www.newatch.com/tienda/product_info.php/products_id/5194
en waaromquote:
Omdat de mensen hier van klassieke horloges houden i.p.v. sportieve horloges.quote:Op zaterdag 25 april 2009 19:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en waaromwant persoonlijk zou ik voor de citizen gaan maar die is 1,5x zo duur dan dat ik begroot had
ok ja ik twijfel tussen 2 benen de ab art is de strakste die ik tot nu toe gezien heb.quote:Op zaterdag 25 april 2009 19:25 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Omdat de mensen hier van klassieke horloges houden i.p.v. sportieve horloges.
Niet waar. Er zitten hier ook genoeg mensen die van sportieve horloges houden.quote:Op zaterdag 25 april 2009 19:25 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Omdat de mensen hier van klassieke horloges houden i.p.v. sportieve horloges.
die is mij weer net iets te druk met al die letters en dergelijke op de ring, vind de citizen er zo mooi tussenin zitten.quote:Op zaterdag 25 april 2009 19:39 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Vind je dit niks? Kost rond de 300 euro.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die onderste is erg mooi!quote:Op zaterdag 25 april 2009 19:39 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Vind je dit niks? Kost rond de 300 euro.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hij is zender gestuurd, als je dat niet nodig hebt, ben je 250 euro goedkoper met een eco-drive model zonder deze functie.quote:Op zaterdag 25 april 2009 19:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en waaromwant persoonlijk zou ik voor de citizen gaan maar die is 1,5x zo duur dan dat ik begroot had
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |