Voor kronen is de basis niet goedgenoeg. Liggen er binnen een paar maanden uit net zoals vullingen en andere restauratie werkzaamheden.quote:Op zondag 15 maart 2009 08:42 schreef Divel het volgende:
Je kunt ook denken aan kronen. Is een duurdere oplossing maar dan heb je geen kunstgebit. Voorwaarde voor kronen is wel dat je wortels nog in tact zijn.
Je kunt ook voor implantaten gaan. Is uiteraard een stuk duurder maar wel permanent. (Wordt vast geschroeft in het kaakbeen). Al met al mijns inziens een mooiere en praktischere oplossing dan een kunstgebit.quote:Op zondag 15 maart 2009 08:52 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Voor kronen is de basis niet goedgenoeg. Liggen er binnen een paar maanden uit net zoals vullingen en andere restauratie werkzaamheden.
lotgenoot . . .
Je bent meestal, in de ogen van de tandarts, een mooi project. Mijn tandarts heeft aan mij een mooie Jaguar X type overgehouden. En elke keer hebben ze aan ander verhaal. Nu gaan we dit proberen, dit is nieuw en geeft verbluffend resultaat. Oow wacht, dat werkt niet ? Dan gaan we nu iets duurders proberen. Een second opinion heeft weinig nut want je eigen tandarts heeft altijd het laatste woord.quote:Op zondag 15 maart 2009 09:50 schreef Lubbert het volgende:
Ik had op school een klasgenoot die op z'n 16e al een kunstgebit had. Die had ook een erfvelijk gebitsziekte waardoor alles eruit moest. Dit is al meer dan 20 jaar geleden dus toen was het geen probleem. Waarom die tandarts van je vriend het niet wil doen is me daarom een raadsel
Nee toch? Ik heb ook een kroon en bij mij hebben ze juist de wortel eruit gehaald!quote:Op zondag 15 maart 2009 08:42 schreef Divel het volgende:
Je kunt ook denken aan kronen. Is een duurdere oplossing maar dan heb je geen kunstgebit. Voorwaarde voor kronen is wel dat je wortels nog in tact zijn.
Waar zit die kroon dan op vast?quote:Op zondag 15 maart 2009 13:49 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Nee toch? Ik heb ook een kroon en bij mij hebben ze juist de wortel eruit gehaald!
Implantaten in de onderkaak worden sowieso vergoed als ze er allemaal uitmoeten en boven onder bepaalde voorwaarden. Ik dacht zelfs dat implantaten boven vergoed worden als alle tanden en kiezen getrokken moeten worden in geval van een ziekte als ts.quote:Op zondag 15 maart 2009 09:19 schreef Iced_Lips het volgende:
[..]
Je kunt ook voor implantaten gaan. Is uiteraard een stuk duurder maar wel permanent. (Wordt vast geschroeft in het kaakbeen). Al met al mijns inziens een mooiere en praktischere oplossing dan een kunstgebit.
laat hem naar de huisarts gaan en vertellen dat ie helemaal depressief en mensenschuw wordt vanwege zijn slechte gebit, misschien krijgt hij een Medische Indicatie wegens psychische problemen en hij hoeft er waarschijnlijk geen woord om te liegen want dat lijkt me echt een ramp en zo ervaart hij het zelf ook blijkbaar.quote:Op zondag 15 maart 2009 08:12 schreef AliedaHGZ het volgende:
Mijn vriend heeft een erfelijke gebitsziekte waardoor zijn hele gebit onder de gaatjes, bruine plekken zit. Sommige tanden zijn zelfs al bijna helemaal weg. Laten vullen en extra vaak poetsen helpt niks, `t wordt steeds erger.
Hij heeft tegen zijn tandarts gezegt dat hij graag alles wil laten trekken en dan een kunstgebit wil. Maar zijn tandarts wil dat niet doen vanwege zijn jonge leeftijd (hij is 27).
Weet iemand of een tandarts dat zomaar kan weigeren? Mijn vriend vind het vreselijk dat hij zo`n lelijk verrot gebit heeft en hij wil er dolgraag zo snel mogelijk vanaf.
Er zit toch geen leeftijdsgrens aan het krijgen van een kunstgebit? Is toch belachelijk dat ze iemand die dankzij een erfelijke ziekte een verrot gebit heeft niet eens willen helpen.
quote:Op zondag 15 maart 2009 14:35 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Misschien bedoelt hij de variant die in je kaakbot geschroefd wordt.
Ja proberen kan altijd, ik heb er verder ook geen verstand van, maar mensen krijgen wel meer medische indicaties al ze met een lichamelijk probleem psychische problemen hebben, nou dan lijkt me dit toch ook wel onder vallen. Hopenlijk dan voor die jongen....quote:Op zondag 15 maart 2009 14:36 schreef DuchessX het volgende:
Vaak moet je voor de verzekering ook nog eens naar een verzekeringsarts of -tandarts ter beoordeling. Ik weet niet of je dan iets hebt aan een medische indicatie van de huisarts. Kan het altijd proberen natuurlijk
zeker een duur grapje !quote:Op zondag 15 maart 2009 14:47 schreef DuchessX het volgende:
Niet geschoten is altijd mis, dus altijd proberen ja
Ik heb overigens 4 implantaten in mijn bovenkaak met daarop een brug met 7 kronen. Ondanks de meest uitgebreide tandartsverzekering kreeg ik maar 500 euro vergoed (de andere 500 was al verbruikt voor andere tandheelkundige behandelingen, anders was het meer geweest, totaal bij mijn verzekering is 1000 euro). De rekeningen van de implantoloog waren rond de 4000 euro en de rekeningen van de tandarts en tandtechnicus samen waren rond de 4400 euro. Zelf te betalen dus, een heel dure grap.
Ik kwam niet in aanmerking voor totale vergoeding omdat om de een of andere reden dat implantaten in de onderkaak wel maar in de bovenkaak niet vergoed worden, mits het een aangeboren ziekte oid dergelijks betreft. Anyway, het was dag met het handje tegen ons spaargeld. Overigens ben ik op 1 juli begonnen aan het traject en was half december pas klaar. Toch ook belangrijk om mee te nemen in je overweging.
Het kaakbeen poreus?? Dan breekt je kaak toch gewoon door?quote:Op zondag 15 maart 2009 14:37 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Dat is dan een implantaat met daarop een kroon of brug met kronen.
Bij sommige mensen wordt of is het kaakbeen ook poreus, dan zijn implantaten bijna niet mogelijk.
Nee hoor, het kaakbeen kan plaatselijk zo poreus zijn dat een implantaat niet meer hecht. Vaak is dit het gevolg van langdurige ontsteking of langdurig loszittende tanden die langzamerhand het kaakbeen 'afbreken'.quote:Op zondag 15 maart 2009 15:11 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Het kaakbeen poreus?? Dan breekt je kaak toch gewoon door?
Bij een kroon slijpen ze je eigen tand/kies bij het tandvlees af en lijmen daar een kroon op. Althans, dat is mijn ervaring. En ik heb er al een stuk of vijftien, zestien?quote:Op zondag 15 maart 2009 13:49 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Nee toch? Ik heb ook een kroon en bij mij hebben ze juist de wortel eruit gehaald!
Nee ze hebben een metaal (gok ik weet niet precies wel materiaal het is) pinnetje in de plaats van de wortel aangebracht.quote:Op zondag 15 maart 2009 16:07 schreef Divel het volgende:
[..]
Bij een kroon slijpen ze je eigen tand/kies bij het tandvlees af en lijmen daar een kroon op. Althans, dat is mijn ervaring. En ik heb er al een stuk of vijftien, zestien?
Een kroon moet ergens op vastgezet worden. Misschien dat ze bij jou een brug gemaakt hebben? Daar kun je met één bestaande wortel meerdere tanden/kiezen mee overbruggen.
moet je toch waarschijnlijk eerst naar je huisarts voor een verwijskaart (denk ik?) want van zijn tandartsquote:Op zondag 15 maart 2009 17:20 schreef Niek. het volgende:
Ik zou ook naar de kaakchirurg gaan of daar in elk geval even te vragen wat de mogelijkheden zijn.
ik denk ook dat het een spookverhaaltje was voor kinderen zodat ze hun tanden beter gingen poetsenquote:
oh nee dat lijkt me ook niet, dan zal het wel zo zijn, best triest dan......quote:Op zondag 15 maart 2009 19:28 schreef EggsTC het volgende:
Ik was zelf al 18 dus hij hoefde mij niet meer te overtuigen. Het was niet een man die loog in mijn ogen. Misschien dat hij wat overdreef, maar liegen? Nee.
vaak zijn er nog andere problemen waardoor ook kronen geen lang leven beschoren is....eigen ervaring....mijn midderif had een gat en daardoor had ik veel last van maagzuur...vanaf kleinkind aanquote:Op zondag 15 maart 2009 08:52 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Voor kronen is de basis niet goedgenoeg. Liggen er binnen een paar maanden uit net zoals vullingen en andere restauratie werkzaamheden.
lotgenoot . . .
klopt mijn moeder had met haar 36 jaar al een kunstgebit..quote:Op zondag 15 maart 2009 21:27 schreef codemss het volgende:
mijn opa had op zn 14e een kunstgebit, maarja dat waren andere tijden he...
implantaten in de kaak zijn een goede oplossing...maar heeel heeeel duur voor mijn bovengebit (en het wordt niet vergoed) vraagt de tandarts 5000 pleuri's...tja dat heb ik nietquote:Op zondag 15 maart 2009 16:54 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Nee ze hebben een metaal (gok ik weet niet precies wel materiaal het is) pinnetje in de plaats van de wortel aangebracht.
Daar overheen zit de kroon.
Het gaat om mijn voortand, in eerste instantie was de tand nog groot genoeg om daar de kroon overheen te zetten. Maar toen ging ik nog een keer op mn gezicht en hebben ze de wortel eruit geboord en er een plaatje ingezet.
vind je dat eigenlijk geen rotstreek....het bovengebit is zeer belangrijk en als je bedenkt dat je anders met zo een plaat in je mond rondloopt brrrr.quote:Op zondag 15 maart 2009 14:47 schreef DuchessX het volgende:
Niet geschoten is altijd mis, dus altijd proberen ja
Ik heb overigens 4 implantaten in mijn bovenkaak met daarop een brug met 7 kronen. Ondanks de meest uitgebreide tandartsverzekering kreeg ik maar 500 euro vergoed (de andere 500 was al verbruikt voor andere tandheelkundige behandelingen, anders was het meer geweest, totaal bij mijn verzekering is 1000 euro). De rekeningen van de implantoloog waren rond de 4000 euro en de rekeningen van de tandarts en tandtechnicus samen waren rond de 4400 euro. Zelf te betalen dus, een heel dure grap.
Ik kwam niet in aanmerking voor totale vergoeding omdat om de een of andere reden dat implantaten in de onderkaak wel maar in de bovenkaak niet vergoed worden, mits het een aangeboren ziekte oid dergelijks betreft. Anyway, het was dag met het handje tegen ons spaargeld. Overigens ben ik op 1 juli begonnen aan het traject en was half december pas klaar. Toch ook belangrijk om mee te nemen in je overweging.
Als je wortels niet meer in tact zijn dan heb je meestal ook geen tand of kies meer, die twee kunnen namelijk niet zonder elkaar.quote:Op zondag 15 maart 2009 08:42 schreef Divel het volgende:
quote:Op zondag 15 maart 2009 16:07 schreef Divel het volgende:
[..]
Bij een kroon slijpen ze je eigen tand/kies bij het tandvlees af en lijmen daar een kroon op. Althans, dat is mijn ervaring. En ik heb er al een stuk of vijftien, zestien?
Een kroon moet ergens op vastgezet worden. Misschien dat ze bij jou een brug gemaakt hebben? Daar kun je met één bestaande wortel meerdere tanden/kiezen mee overbruggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |