Voordat de DSL 100 euro kost is dat design al uitgefaseerd, netzo als bij de originele GBA of de phat DS.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 21:27 schreef e-wok het volgende:
Ik zag in mn email dat de ds bij bigdennis nu voor 129 euro te halen is zonder verzendkosten. Er staat trouwens niet bij tot hoe lang die aanbieding duurt..Ik denk dat het na het uitkomen van de dsi nog wel een poosje duurt voor dat de ds onder de 100euro te krijgen is...
Dit soort posts... so sad.quote:Op donderdag 26 maart 2009 18:41 schreef marvdeparv het volgende:
We gaan natuurlijk niet betalen voor games!
Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een RPG heb gespeeld. Als dit een mooi game wordt... zal ik 'm spelen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
DQIX presenteert: de boot:
http://news.dengeki.com/elem/000/000/148/148334/
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Dit is IX (VIII is PS2) en komt later dit jaar uit in Japan. 2010 in Europa dus ofzo.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 22:26 schreef Slappy het volgende:
Wanneer komt Dragonquest uit ik bedoel dus deel 9?of is het nou 8?En ik bedoel niet die ports.
Deel 9, en aangezien de voorlopige release voor japan pas in novermber geplanned staat gok ik ergens rond Q2 of Q3 2010.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 22:26 schreef Slappy het volgende:
Wanneer komt Dragonquest uit ik bedoel dus deel 9?of is het nou 8?En ik bedoel niet die ports.
maar het voordeel is wel dat de DS regiovrij is en dat er maar een een maand of 3 verschil zat verschil zat tussen de releases van de US en de EU van de remakes van de eerdere delen, waar het bij DQ VIII echt bijna een jaar wasquote:
Nope, overal waar ik kijk staat er nog TBA itt DQ IX, denk dat DQ VI ook na DQ IX uitkomt en dat square-enix in de tussentijd wat de DS betrefd mssn wat titels in de heroes of monsters spin-offs gaat doen, danwel andere snes rpgs gaat porten/remaken. Het maakt mij eilk niet zoveel uit eilk, zolang ze maar games uitbrengen die ik eerder niet op een normale manier heb kunnen spelen(titels als Romancing Saga, Bahamut Lagoon of Radical Dreamers lijken mij met een goede vertaling nl best geschikt nu ik DQ V aan het uitspelen ben).quote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mij maakt het niet zoveel uit, ben toch van plan om eerst de drie remakes te spelen. Iemand al enig idee wanneer VI uitkomt?
En het mooiste is nog dat je ze kan importeren en daardoor niet eens op een EU release hoeft te wachten danwel een US DS hoeft aan te schaffenquote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb nog wel een verlanglijstje voor S-E wat betreft SNES games ja
Illusion of Gaia, Terranigma, Soul Blazer, Treasure Hunter G, Secret of Mana, Seiken Densetsu 3, etc, etcAllemaal met nieuwe vertaling en tweaks zoals Chrono Trigger
De DS kan zo nog jaaaaaren mee zonder dat het ze teveel kost. Zij blij. Ik blij. Nintendo blij.
Maar goed, S-E moet eerst maar eens in gaan zien dat dit een geweldig idee isquote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:08 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
En het mooiste is nog dat je ze kan importeren en daardoor niet eens op een EU release hoeft te wachten danwel een US DS hoeft aan te schaffen
Dat doen ze toch al sinds de release van FFV op de GBA? en met de huidige economische situatie denk ik dat er nog wel meer van dat soort titels uitkomen, de japanners kopen het tochwel, en het is goedkoper om een bestaande game te polijsten en vertalen dan dat je een nieuwe maakt(en dan hoef je ook maar een stuk of 2 goede nieuwe games per jaar te brengen ipv 10 matige)quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Maar goed, S-E moet eerst maar eens in gaan zien dat dit een geweldig idee is
FFVII:re was sowieso onzin geweest, zelfs als S-E een remake zou maken zou het net zo 'oud' aanvoelen als de remake van FFIII op de DS, dat zijn geen titels die je voor een next-gen(zeker met FFXII in het achterhoofd) niet wil uitbrengen, toch heb ik het gevoel dat er ooit wel een handheld versie voor uitkomt, op de PSP of de opvolger van de DS ofzo, maar aangezien S-E op de next gen zich voornamelijk richt op games die meer de actie-rpg kant op gaan dan de meer traditionele turn based of ATB aanpak denk ik dat het maar goed is dat die demotot nu toe alleen maar een teaser was van wat er mogenlijk met de graphs was.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb ook goede hoop! Na Chrono Trigger is alles mogelijk! Alleen tja, je moet nooit teveel hopen, dan krijg je FFVII:re taferelen
True, maar als ik zo de screens bekijk ziet het er wel uit alsof het ook een heel belangrijk onderdeel van de game is. En de hele sfeer die bij zo'n echt zee avontuur komt kijken bevalt me gewoon altijd erg goed. Ik heb me dan bijv. in Windwaker ook nooit gestoord aan de lange trips met je bootje.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 15:34 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
In bijna elk deel van DQ en FF zit wel een boot(die je overigens toch maar een fractie van de tijd gebruikt vanwege de zoom spell of andere voertiugen die wel immuun zijn voor random encounters).
sorry man! dusseh... download/stream jij ook nooit films of muziek?quote:
Op de PSP valt FFVII via emulator erg goed te spelen! En zou de huidige DS niet al krachtig genoeg zijn om in de buurt te komen van de graphics van de PSX versie van FFVII? Natuurlijk zou er veel meer ruimte voor nodig zijn dan het formaat van de DS aankan, maar als ik zo kijk naar de remake FFIV dan lijkt me de grafische stijl van FFVII (misschien met uitzondering van de battles) zeker na te bootsen, de sfeer zouden ze er sowieso mee kunnen pakken.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
FFVII:re was sowieso onzin geweest, zelfs als S-E een remake zou maken zou het net zo 'oud' aanvoelen als de remake van FFIII op de DS, dat zijn geen titels die je voor een next-gen(zeker met FFXII in het achterhoofd) niet wil uitbrengen, toch heb ik het gevoel dat er ooit wel een handheld versie voor uitkomt, op de PSP of de opvolger van de DS ofzo, maar aangezien S-E op de next gen zich voornamelijk richt op games die meer de actie-rpg kant op gaan dan de meer traditionele turn based of ATB aanpak denk ik dat het maar goed is dat die demotot nu toe alleen maar een teaser was van wat er mogenlijk met de graphs was.
In DQ VIII op de PS2 zag de boot en de zee er nog beter uit, toch is de DQ serie nog traditioneler dan de FF serie, en zegt die boot,afgezien dat je deze in elk deel van DQ ong 5 % van het spel gebruikt(om plaatsen te vinden die je later met de Zoom kan bezoeken, afgezien van 2-3 plaatsen die je hooguit nodig hebt voor goldfarming danwel kan bezoeken via transport methodes die geen random encounters met zich mee brengen), daarnaast is zo'n boot helemaal niks nieuws, in het eerste deel van Final fantasy moet je al een boot kapen van piraten om verder te kunnen. Ik vind ook die screens er voor de DS goed uitzien maar ik kan mij bij DQ niet een pirate story voorstellen eilk, tenzij de Hero door piraten is opgevoed ofzo.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 01:39 schreef marvdeparv het volgende:
[..]
True, maar als ik zo de screens bekijk ziet het er wel uit alsof het ook een heel belangrijk onderdeel van de game is. En de hele sfeer die bij zo'n echt zee avontuur komt kijken bevalt me gewoon altijd erg goed. Ik heb me dan bijv. in Windwaker ook nooit gestoord aan de lange trips met je bootje.
Tsja ik weet dat FFVII een game is die veel gamers into de JRPG gekregen hebben, toch denk ik dat elke remake die er van gemaakt zou worden,zelfs als het op zo'n cartdridge zou kunnen, enorm tegen gaat vallen. FFVII hat indertijd de charme omdat er niks anders vergelijkbaars beschikbaar was, als je er op de current-gen consoles een remake van gaat maken dan is de gameplay verouderd, en als je er op de huidige handhelds een remake van gaat maken zal deze minder zijn dan het origineel. de graphische stijl valt nl best na te bootsen op en DS en op een PSP zou je hem zelfs kunnen maken met betere graphs, toch blijf ik FFVII, qua setting en script een stuk minder interessant vinden een stuk minder tof vinden dan FFVI, en qua gameplay een stuk minder dan FFV. Daarom hoop ik ook niet op ports/remakes van de FF serie(waarvan er al genoeg gedaan zijn, maar eerder van pre-/sequels.quote:Op de PSP valt FFVII via emulator erg goed te spelen! En zou de huidige DS niet al krachtig genoeg zijn om in de buurt te komen van de graphics van de PSX versie van FFVII? Natuurlijk zou er veel meer ruimte voor nodig zijn dan het formaat van de DS aankan, maar als ik zo kijk naar de remake FFIV dan lijkt me de grafische stijl van FFVII (misschien met uitzondering van de battles) zeker na te bootsen, de sfeer zouden ze er sowieso mee kunnen pakken.
DQ kan ik niet over meepraten. Want idd FFVII is de titel geweest die mij met JRPG's in contact heeft gebracht. De stijl en sfeer van DQ heeft me echter nooit genoeg kunnen boeien om zo'n game uit te spelen.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 01:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Tsja ik weet dat FFVII een game is die veel gamers into de JRPG gekregen hebben, toch denk ik dat elke remake die ervan gemaakt zou worden,zelfs als het op zo'n cartdridge zou kunnen, enorm tegen gaat vallen. FFVII hat indertijd de charme omdat er niks anders vergelijkbaars beschikbaar was, als je er op de current-gen consoles een remake van gaat maken dan is de gameplay verouderd, en als je er op de huidige handhelds een remake van gaat maken zal deze minder zijn dan het origineel. de graphische stijl valt nl best na te bootsen op en DS en op een PSP zou je hem zelfs kunnen maken met betere graphs, toch blijf ik FFVII, qua setting en script een stuk minder interessant vinden een stuk minder tof vinden dan FFVI, en qua gameplay een stuk minder dan FFV. Daarom hoop ik ook niet op ports/remakes van de FF serie(waarvan er al genoeg gedaan zijn, maar eerder van pre-/sequels.
de ports van IV, V en VI heb ik op de GBA gespeeld, en die ports waren tof en goed vertaald, mssn dat ik als er een remake van komt V nog wel koop omdat ik de gameplay van V enorm waardeer, persoonlijk ben ik geen liefhebber van 3d remakes van 2 d games aangezien ik tot nu toe merk dat ik het gevoel om mij in zo'n verhaal in te leven gewoon mis zodra die overgang plaats vind en ik die spellen toch al een keer of 3 gespeeld heb, daarom vind ik die remakes van DQ en chrono trigger ook tof, dat zijn nl games die ik nooit heb kunnen spelen(afgezien van een emulator mssn maar dat geeft mij niet het zelfde gevoel), vanwege dat heb ik liever dat S-E doorgaat met het maken van toffe ports die ze niet eerder in US/EU gereleased hebben dan dat ze bezig gaan met remakes van games die ik 5 jaar geleden al helemaal doodgespeeld zou hebben.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 02:08 schreef marvdeparv het volgende:
[..]
DQ kan ik niet over meepraten. Want idd FFVII is de titel geweest die mij met JRPG's in contact heeft gebracht. De stijl en sfeer van DQ heeft me echter nooit genoeg kunnen boeien om zo'n game uit te spelen.
Maarja een FFVII:re blijft een moeilijke kwestie. Het blijft een heerlijk idee om het FFVII nog op een nieuwere manier te kunnen overdoen, maar als ik erover nadenk, daarvoor ik zet net zo lief mn PSX weer aan, zoals ik eerder dit jaar ook weer gedaan heb.
Maar ja het lijkt me toch echt fijn om van FFV en FFVI een remake te hebben ala FFIV voor de DS. Die games heb ik alleen op snes emulator en later FFVI op de PSX gespeeld. En een handheld is gewoon een perfecte manier om zulke games opnieuw te ervaren vind ik, ook al is de gameplay verouderd, het blijft mijn favoriete manier van RPG's spelen.
Ik koop ze. Ik heb ook een tijd gehad dat ik op de PC twilight discs had enzo, maar ik merkte op een gegeven moment dat je als je 200 'nieuwe' games hebt dat je de moeite niet neemt om er ook maar 5% van uit te spelen, terwijl als je ze koopt je die moeite wel neemt(aangezien je er toch geld voor betaald hebt), true er zit soms wel een misser tussen die achteraf gezien weggegooid geld is, maar dan heb ik iig wel de moeite genomen om hem te spelen.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 10:59 schreef Sala-adin het volgende:
Kopen jullie alle games? of downloaden jullie het gewoon allemaal?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |