Nee hoor, zelfs met meer dan 4 keer zoveel inwonders is de economie van China nog maar een vijfde van die van de VS. Voordat dat ingehaald is, zelfs met de enorme groei die China de laatste jaren zag, zijn we decennia verder.quote:Op zondag 15 maart 2009 01:39 schreef cerror het volgende:
[..]
Mkay. Given. Maar nu staat de US er zwakker voor dan China.
Het zal wel weer te bovenkomen ja. Over de rug van anderen zoals gewoonlijk.quote:Op zondag 15 maart 2009 01:40 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ook al zit de VS nu in stevige economische crisis, ik onderschat de VS niet. China heeft economisch gezien nog een lange weg te gaan. Qua militaire power blijft de VS onbetwist #1. De VS zal haar #1 wereldmacht echt niet zo snel prijs geven.
Amerika gooit geld eruit door zich gek te importeren.quote:Op zondag 15 maart 2009 01:44 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Nee hoor, zelfs met meer dan 4 keer zoveel inwonders is de economie van China nog maar een vijfde van die van de VS. Voordat dat ingehaald is, zelfs met de enorme groei die China de laatste jaren zag, zijn we decennia verder.
En ook China wordt momenteel keihard geraakt door de crisis, juist omdat ze zo afhankelijk zijn export naar landen als de VS, waar de vraag instort.
Het handelstekort van de VS is door de crisis al enorm gekrompen, dat is een van de positieve gevolgen van de ellende voor hen.quote:Op zondag 15 maart 2009 01:46 schreef cerror het volgende:
[..]
Amerika gooit geld eruit door zich gek te importeren.
De export is kleiner dan import. Simpele optelsom.
Ja, ik sluit een grote oorlog ook niet uit. Maar ik denk eerder aan (grote) onderlinge spanningen. De kans dat grootmachten elkaar echt in de haren vliegen, acht ik heel klein. Maar zeker niet volledig nihil.quote:Op zondag 15 maart 2009 01:41 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat de Koude oorlog koud is gebleven dankzij de dreiging van wederzijdse vernietiging, de MAD doctrine dus. Of dat in de toekomst weer voldoende zal zijn, is maar de vraag echter, ik sluit zo'n grote oorlog dus niet uit.
En toch staat er op zo'n beetje alle labels: Made in China.quote:Op zondag 15 maart 2009 01:48 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Het handelstekort van de VS is door de crisis al enorm gekrompen, dat is een van de positieve gevolgen van de ellende voor hen.
Echter is het tegenovergestelde ook niet gezond, China moet immers haar eigen markt ontwikkelen om minder afhankelijk te worden van andere landen als afzetmarkten.
Dat is zeker zo, maar dat alleen is niet voldoende om een supermacht te worden. Vooral nu de economische crisis hun export zo schaadt, en dat is gevaarlijk voor een ontwikkelende economie.quote:Op zondag 15 maart 2009 01:50 schreef cerror het volgende:
[..]
En toch staat er op zo'n beetje alle labels: Made in China.
Ze melken de koe.
Oorlog Japan en China acht ik niet supermogeljik, maar de kans kan wel aanwezig zijn, al is deze kans wel << 50%.quote:Op zondag 15 maart 2009 01:51 schreef cerror het volgende:
Ho wacht.
Dus een grote oorlog tussen Japan en China is volgens jullie supermogelijk maar China met meer economische macht dan de US is onmogelijk?
LSD?
Ik sluit me hierbij aan.quote:Op zondag 15 maart 2009 01:52 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Dat is zeker zo, maar dat alleen is niet voldoende om een supermacht te worden. Vooral nu de economische crisis hun export zo schaadt, en dat is gevaarlijk voor een ontwikkelende economie.
Ik geef China een goede kans voor de toekomst, maar het duurt nog wel even.
Gewoon kennis eerlijk gezegd. Ik weet niet of je wel eens in China geweest bent, maar de haat tegen Japan is daar nog steeds zeer sterk, wat het overigens niet supermogelijk maakt, maar wel mogelijk. En wat betreft de economische macht heb ik al gezegd wat de cijfers aangeven.quote:Op zondag 15 maart 2009 01:51 schreef cerror het volgende:
Ho wacht.
Dus een grote oorlog tussen Japan en China is volgens jullie supermogelijk maar China met meer economische macht dan de US is onmogelijk?
LSD?
China heeft Amerika al in een wurggreep. Een economische. Maar dat is dan ook wederzijds.quote:Op zondag 15 maart 2009 00:52 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Je overschat het huidige China, ze hebben nog een paar decennia nodig schat ik.
Wie heeft het over oorlog tussen de US en china?quote:Op zondag 15 maart 2009 01:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Oorlog Japan en China acht ik niet supermogeljik, maar de kans kan wel aanwezig zijn, al is deze kans wel << 50%.
Oorlog tussen China en USA acht ik echt heel, heel klein. Het zijn beide kernmachten met atoombommen. Plus economisch zijn ze erg afhankelijk van elkaar.
Nogmaals, dat is een misvatting, Japan heeft bijvoorbeeld net zo'n groot deel van de Amerikaanse schuld in handen.quote:Op zondag 15 maart 2009 01:55 schreef Verluste het volgende:
[..]
China heeft Amerika al in een wurggreep. Een economische. Maar dat is dan ook wederzijds.
Sorry ik las verkeerd.quote:Op zondag 15 maart 2009 01:55 schreef cerror het volgende:
[..]
Wie heeft het over oorlog tussen de US en china?
Ik heb het over wie er de hogere hand heeft in de economie.
Crisis, flikker met z'n allen dan gelijk naar BNW.
Ok..quote:Op zondag 15 maart 2009 02:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Sorry ik las verkeerd.
De kans dat qua economisch opzicht China > Amerika over tiental jaren acht ik niet onmogelijk, maar toch wel heel erg klein. China heeft een hoge economische groei, maar het heeft echt nog een lange weg te gaan hoor. Eerst zal China de EU moeten inhalen, en dan pas komt het in de buurt van de VS.
Zou zelf eerder andersom stellen. Het Westen gaat steeds meer letten op duurzaamheid + milieu aspect en China blijft gewoon "onverantwoord" produceren. Maar wel 3 x zo goedkoop als het Westen. Wat zou voor jou doorslaggevend zijn, de duurzaamheid of de prijs?quote:Op zondag 15 maart 2009 02:23 schreef Verluste het volgende:
[..]
Ok..
Ik denk zelf niet dat China een concurrent van formaat zal worden tov Europa en Amerika als het op de oude voet doorgaat. Daarvoor is de economische groei van China niet duurzaam genoeg. Helemaal als je de gigantische milieu- en bodemvervuiling in acht neemt. Groei moet bestendig zijn voor de toekomst, en dat is iets waar Europa en Amerika veel beter in zijn.
Of het de primaire reden voor Irak geweest is zou ik niet zeggen. Het is wel één van de redenen geweest.quote:Op zondag 15 maart 2009 01:13 schreef Drugshond het volgende:
tvp.... dit hing overigens al (minstens) een half jaartje in de lucht dat Iran de olie/gas handel niet meer in dollars wilde betalen.
Volgens BNW begrippen was dat destijds de trigger voor de Amerikaanse inval in Irak. Irak ging toen namelijk ook over in de euro.
Als Obonga hier gaat knallen is zijn krediet snel verschoten.
Moet je vooral in de VS gaan wonen...quote:Op zondag 15 maart 2009 06:15 schreef popolon het volgende:
Leuk punt, iedereen gebruikt de 'made in China' troep maar het is echt prutswerk. Hopen dat mensen het snel inzien wat voor troep er uit dat land komt.
Ik zelf let er wel wat meer op de laatste tijd. Als het even kan, 't is moeilijk, koop ik geen Chinese rotzooi. Want dat is het namelijk.
Ik denk dat je best wel eens gelijk kan hebben, zeker nu het economisch wat minder gaat.quote:Op zondag 15 maart 2009 06:08 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Zou zelf eerder andersom stellen. Het Westen gaat steeds meer letten op duurzaamheid + milieu aspect en China blijft gewoon "onverantwoord" produceren. Maar wel 3 x zo goedkoop als het Westen. Wat zou voor jou doorslaggevend zijn, de duurzaamheid of de prijs?
Dat bedoel ik. Daarom slaat biologisch vlees ook niet echt aan. Prijs is doorslaggevend .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |