abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 maart 2009 @ 12:39:24 #126
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_67098439
tvp
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_67098692
quote:
Op maandag 16 maart 2009 12:35 schreef ZwarteMagika het volgende:
Dat vraag ik me ook de hele tijd af. Op die flash animatie zie je het podium letterlijk in het midden staan met ook de staanplaatsen rondom, maar op al die plattegronden staat ie gewoon aan 1 kant. Dan is het enige verschil met een normaal concert dat er 'achter' het podium zitplaatsen zijn en er geen achterwand is..
Precies, dat denk ik dus ook. Ik ben van plan om inderdaad maar gewoon te wachten tot de tour begonnen is en hopelijk kom ik er dan door recensies van concerten in het buitenland achter hoe dat nou zit met die 360 graden.
  maandag 16 maart 2009 @ 13:10:30 #128
152668 Ternerito
El Pueblo Vencerá
pi_67099206
Ik vermoed dat het podium zelf waar U2 op staat iets meer naar voren dan normaal wordt gebracht, maar heel veel zal dit niet zijn denk ik. Ik vind de layout zoals op de franse site van stade de france wel erg duidelijk hierin. Tot nu toe de meest gedetaillieerde layout van allemaal. Hieruit blijkt dat het in feite bijna een normaal podium is zonder achterwand. Hooguit een meter of 20 naar voren. Een beetje zoals de elevation tour, alleen dan aangepast aan open stadions.
White Water Flipperkast
pi_67099331
Dat viel me ook al op; op alle plattegronden lijkt het podium "vast" te zitten aan 1 zijde (wel met ruimte ertussen). Ik denk dat het gewoon puur een open podium is, welke van alle kanten is te bekijken. Klinkt nogal logisch gezien de flash animatie, maar het is denk ik niet meer dan dat. Handig, kunnen er nog meer mensen in een stadion...
Nu ben ik wel benieuwd naar de opzet van de geluidsinstallaties.
  Moderator maandag 16 maart 2009 @ 13:21:33 #130
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_67099542
quote:
Op maandag 16 maart 2009 12:50 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Precies, dat denk ik dus ook. Ik ben van plan om inderdaad maar gewoon te wachten tot de tour begonnen is en hopelijk kom ik er dan door recensies van concerten in het buitenland achter hoe dat nou zit met die 360 graden.
Je kunt het zo al zien aan de prijs van de kaartjes. De noordkant eerste ring, achter het podium dus, is vierde rang. Als de band op een roterend podium zou spelen, zouden dat de absolute topplaatsen zijn.

Toch lijken het me wel toffe plaatsen hoor, ook al zie je de band van achteren. Is weer eens wat anders. Je zit er wél dicht op en kunt goed de interactie met het pibliek aan de andere kant volgen. Ook zal het geluid wel in orde zijn, zo dicht op het podium. Want dat wordt neem ik aan wel goed geregeld. 360 graden geldt óók voor het geluid.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  maandag 16 maart 2009 @ 13:29:00 #131
60704 LeonH
pi_67099772
ah hier vallen net de kaartjes in de brievenbus!
wat een saaie dingen zeg
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_67100029
Op de site van Stade de France (waar U2 11 juli optreedt) staat overigens dit:

Ouverture des portes - 17h30
1ere partie KAISER CHIEFS - 20h
Concert – 21h15

Zou dit al iets kunnen zeggen over het voorprogramma in Amsterdam?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 16 maart 2009 @ 13:50:14 #133
60704 LeonH
pi_67100368
quote:
Op maandag 16 maart 2009 13:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Op de site van Stade de France (waar U2 11 juli optreedt) staat overigens dit:

Ouverture des portes - 17h30
1ere partie KAISER CHIEFS - 20h
Concert – 21h15

Zou dit al iets kunnen zeggen over het voorprogramma in Amsterdam?
Ik hoop het, en dat zou betekenen maar 1 voorprogramma
pi_67100437
quote:
Dates of which support acts will be with U2 in which cities are also being confirmed including: Snow Patrol (Milan, Nice, Gothenburg); Glasvegas (Dublin, Glasgow, Cardiff), Elbow (London, Sheffield) and Kaiser Chiefs (Paris, Dublin).
zo jammer dit..
Ben benieuwd naar Amsterdam...
pi_67100520
Straks komen ze hier met Kane aanzetten ofzo
pi_67100548
quote:
Op maandag 16 maart 2009 13:52 schreef Roland1981 het volgende:

[..]

zo jammer dit..
Hmm..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_67101372
quote:
Op maandag 16 maart 2009 13:52 schreef Roland1981 het volgende:

[..]

zo jammer dit..
Ik vind het eng dat zowel the black eyed peas en amsterdam nog niet genoemd zijn ...

[ Bericht 0% gewijzigd door Young_David op 16-03-2009 15:10:04 ]
pi_67101734
quote:
Op maandag 16 maart 2009 14:24 schreef Young_David het volgende:

[..]

Ik vindt het eng dat zowel the black eyed peas en amsterdam nog niet genoemd zijn ...
Zal wel weer ja
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
  maandag 16 maart 2009 @ 14:48:48 #139
154446 steve-urkel
Did I Do That??
pi_67102083
quote:
Op maandag 16 maart 2009 14:24 schreef Young_David het volgende:

[..]

Ik vindt het eng dat zowel the black eyed peas en amsterdam nog niet genoemd zijn ...
*ril

maandag 16 maart 2009 @ 14:55:02 #140
60704 LeonH
pi_67102272
quote:
Op zondag 15 maart 2009 22:41 schreef DrowningMan het volgende:

[..]

All I Want Is You/Streets is legendarisch hierop
toch vind ik het op de Boston DVD mooier in beeld gebracht.

En alsjeblieft laat het geen BEP worden!!
Hoop toch ook wel dat ze weten dat de Chiefs hier geliefd zijn, en dat er geen 16 jarigen vooraan staan mee te bleren met de "kunsten" van Fergie..
pi_67102867
'Mojo benadeelt muziekliefhebber'

Met de nodige tamtam kondigde Mojo Concerts het afgelopen najaar aan: Concertkaartjes worden vanaf 1 januari 2009 alleen nog via het internet verkocht. Dat hebben trouwe muziekliefhebbers die zaterdag een ticket voor U2 wilden bemachtigen, geweten.

Uiteraard presenteerde de concertorganisator het nieuws dat kaarten alleen nog per internet en telefoon verkrijgbaar zijn als grote zegen. Nooit meer door weer en wind naar het Postkantoor, GWK of de Free Record Shop, maar de ticket van je favoriete band gewoon vanaf je thuis-pc bestellen.

Waar ik toen meteen bang voor was, werd zaterdagochtend waarheid. Niet alleen verdwijnt de romantiek van het wachten (het uren in de rij staan en onder het genot van zelfgesmeerde boterhammen en meegebrachte koffie met andere die hards praten over je lievelingsband en andere concerten die je hebt bezocht), erger is dat de echte liefhebbers nu zijn overgeleverd aan de absolute willekeur van het internet.

Zaterdag 10:00: de verkoop begint
Zaterdag om 10 uur was het zo ver: samen met honderdduizenden andere U2-liefhebbers zat ik achter mijn pc, ingelogd op eventim.nl (het adres waarop Mojo tickets online verkoopt). Het doel: veldkaarten bemachtigen voor het concert op 20 juli in de AmsterdamArena. Het moest die datum worden, een dag later ga ik op vakantie. Meteen op de seconde klik ik ‘U2 kaarten’. Er verschijnt een scherm met ‘Nog even geduld alstublieft’. Gelukkig zie ik een teller die vanaf 30 seconde aftelt. ‘Klik hier’ lees ik nadat de teller op nul staat. Gretig klik ik met mijn muis. Helaas kom ik er niet in: ‘Bezoekt u ons op een later moment nogmaals’ lees ik teleurgesteld.

Uiteraard laat ik mij geenszins uit het veld slaan. Ik tik opnieuw ‘eventim.nl’ en begin opnieuw. Nadat het hierboven beschreven procedé zich meerdere keren heeft herhaald, kom ik rond 10:15 wel verder. Yes! Ik klik op ‘U2’ en wordt weer het systeem uitgesmeten. ‘Het maximale aantal mensen dat op de site aanwezig kan zijn, is bereikt. Omdat het op piekmomenten tot lange wachttijden kan leiden, raden wij aan op een later moment terug te keren.’ Tien minuten later lukt het wel. Ik klik opnieuw op ‘U2’ en kan kaarten bestellen. Hoera, er zijn nog vier veldkaarten! Gaat het dan toch lukken? Ik klik vier veldkaarten aan en zie weer het scherm ‘Bezoekt u ons op een later moment opnieuw.’

Weer een tijdje later, kom ik er nog eens door. Helaas is er slechts 1 veldkaart over. Daar heb ik niets aan, in je eentje naar een concert is ook niet gezellig. Toch klik ik er op, om te kijken of ik die zou mogen kopen. Helaas, weer pech. Moedeloos en gefrustreerd geef ik het rond 11:00 op. Wel zie ik dat er een nieuw concert op de 21e is ingepland. Jammer voor mij (ik kan dan niet), maar geluk voor een heleboel gefrustreerde muziekliefhebbers die zo alsnog een kaartje kunnen bemachtigen.

Geluksfactor
Moraal van dit verhaal: dergelijke megaconcerten via internet in de verkoop doen, leidt alleen maar tot frustraties en onzekerheid. Tot afgelopen najaar wist je dat de kans een kaartje te bemachtigen aan het zekere grensde als je maar vroeg genoeg in de rij ging staan. Je zag de rij fysiek kleiner worden en wist wanneer je ongeveer aan de beurt was. Of je koos niet voor die enorme rij voor het Leidse postkantoor, maar reed met je vrienden naar dat adresje in Wassenaar waar de rij altijd veel korter is.

Nu bepaalt de geluksfactor of je een kaartje krijgt toegeworpen. Je weet totaal niet of je vijf minuten, een kwartier of een uur moet wachten voordat je het systeem in komt. Toevallig een haperende ADSL-verbinding en je bent gezien. Erger is dat elke Jan Doedel die het eens probeert nu evenveel kans van slagen heeft als de echte fan. Vervelend voor die fans, maar ook voor de band. Die krijgt zo wellicht een minder enthousiast publiek voor zich.

Handlangers
Uiteraard zal Mojo tegenwerpen dat de echte fans via de site van U2 kaarten met voorrang konden bestellen. Is waar, maar een abonnement op U2.com kost 50 dollar per jaar. Als ik nu dus toch nog een kaart wil moet ik naar zo’n woekerbureautje dat vanaf heden 3x de werkelijke prijs vraagt. O ja, zijn dat niet precies die bureaus die Mojo de wind uit de zeilen zegt te willen nemen? Dat verkoop via internet daarvoor zou zorgen is natuurlijk onzin. Tot voor kort moesten zulke bureaus tenminste nog handenvol studenten inhuren om in de rij te gaan staan. Nu kunnen hun handlangers gewoon achter de pc gaan zitten.

Teleurstelling
Het wordt dan ook hoogtijd dat Mojo Concerts dit onbegrijpelijke besluit terugdraait en dat muziekliefhebbers gaan protesteren. Met ondergetekende hoeft u ten slotte niet te veel medelijden te hebben. Zelf woonde ik al de Elevation-tour (2001) en de Vertigo-tour (2006) bij. Deze teleurstelling overleef ik ook wel. Hoewel, die eerste twee optredens smaakten wel naar meer...

Bron:

David Bremmer

http://www.geldenrecht.nl(...)uziekliefhebber.html
pi_67102886
Had net even een mailtje gestuurd.. maar inderdaad, Kaiser Chiefs zal het niet worden (of ze veranderen nu van gedachten).

Sadly Kaisers wont be playing these U2 shows….

paul

Over BEP:
Ik snap niet waarom ze eigenlijk een Black Eyed Peas voor U2 laten komen.. 't is toch iets heel anders?? Sowieso de muziek alleen al! Of ligt het aan mij..?
pi_67103176
quote:
Op maandag 16 maart 2009 15:12 schreef Luni het volgende:

Uiteraard zal Mojo tegenwerpen dat de echte fans via de site van U2 kaarten met voorrang konden bestellen. Is waar, maar een abonnement op U2.com kost 50 dollar per jaar.
Het kon allemaal redelijk goedkoop. Week voor verkoop lid worden van u2.com en dan 4 kaarten bestellen. Dat is 12.50 extra per kaart voor een vrijwel gegarandeerde ticket, plus een mooie U2 CD.

Lijkt mij een goede deal.
pi_67103596
De pre-sale tickets zijn binnen
  Moderator maandag 16 maart 2009 @ 15:37:01 #146
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_67103628
quote:
Op maandag 16 maart 2009 15:13 schreef Roland1981 het volgende:

Ik snap niet waarom ze eigenlijk een Black Eyed Peas voor U2 laten komen.. 't is toch iets heel anders?? Sowieso de muziek alleen al! Of ligt het aan mij..?
Maar echt belangrijk is het nou ook weer niet, dat voorprogramma. Kom maar op met die Black Eyed Peas. Met Kelis hebben we ons destijds in het Gelredome ook wel vermaakt. Het "I hate you so much right now" gaf erg treffend de gevoelens van bijna het voltallige publiek weer.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_67104257
Dat is ook zo. Ik denk iig wel dat ze het publiek min of meer kunnen vermaken.. heb ik dat ook weer 'n keer gezien. Het wordt ook alleen maar beter naarmate het later wordt...
  maandag 16 maart 2009 @ 16:02:12 #148
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_67104393
Kaarten gewoon op naam en pas met de juiste ID echt naar binnen kunnen zou ideaal zijn. Zijn we ook van die kutwoekerbureautjes af...sta je alleen weer langer in de rij...
  maandag 16 maart 2009 @ 16:23:37 #149
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_67105072
quote:
Op maandag 16 maart 2009 15:12 schreef Luni het volgende:
'Mojo benadeelt muziekliefhebber'
[knip]
pff wat een gezeur zeg. Zeker die verhalen over de nostalgie. Okay het had wel wat zo voor het postkantoor, maar dat hadden stoomboten ook. Zong die vent die mooie liedjes schrijf maar niet kan zingen niet "The times, they are changing!"...
De vvk verliep dan wel niet heel soepel, maar volgens mij was het prima mogelijk om kaarten te kopen. En als de schrijver nou inderdaad de vroegkomers bij het postkantoor zou vergelijken met hen die lid zijn van u2.com, dan lijkt het al een stuk meer op hoe het voorheen ging. Wie vroeg komt heeft tickets, wie laat is de gok.
quote:
Over BEP:
Will i.am heeft volgens mij de productie van een track op No line gedaan. dus er is wel een link.
Dan zou ik graag Roxy Music in het voorprogramma zien
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_67106878
quote:
Op maandag 16 maart 2009 16:23 schreef Dandelion het volgende:

Will i.am heeft volgens mij de productie van een track op No line gedaan. dus er is wel een link.
Dan zou ik graag Roxy Music in het voorprogramma zien
HOE vet zou dat zijn....

B.E.P.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')