abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67101808
BE, heeft hij al zoiets als de 5e of 6e ziekte gehad..?
Ik kan me nog herinneren dat de meiden ook zoiets hadden, op een gegeven moment alles ok. Na 2 weken overal vlekjes.
pi_67102442
de 5e of 6e ziekte Troel? Dat had Nathan een week geleden volgens de huisarts. Ging hem in bad doen en zat hij onder de rode vlekken die niet weg gingen.
  maandag 16 maart 2009 @ 15:55:07 #53
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_67104181
quote:
Op maandag 16 maart 2009 14:27 schreef Brighteyes het volgende:
Nou moe... Sasha is nog steeds ziekjes, maar ik snap er niks meer van.
Vorig week eerst een loopoor (volgens het kdv, volgens mij moeder was at alleen wat oorsmeer en meer niet, wij hebben zelf ook niks gezien) en koorts, toen weer een dag niks, toen weer een 2 dagen flinke koorts, af en aan, toen weer een dag niks aan de hand maar wel 's avonds zijn bedje onder gespuugd, gisteren weer een hele dag niks aan de hand (ok, niet veel eten, maar verder prima vrolijk en ook geen verhoging) en nu ineens weer 2 luiers met korreltjespoep (poepwater met korreltjes erin ).

Heel apart zo. Wel een beetje ziekig dus, maar niet ziek.
Kunnen het kiezen zijn?

Beterschap voor de kindjes met de zoveelste ziekte
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 16 maart 2009 @ 21:21:59 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67115913
5e of 6e heeft hij afgelopen zomer al gehad, maar goed, vlekjes kunnen nu natuurlijk ook nog komen.

Davinia, hij heeft volgens mij alles wat normaal is al. Volgens mij hoort de volgende ronde kiezen pas over een jaar te komen. Dacht ik. Maar het zou wel kunnen, want hij zit wel op zijn flesjes te kauwen.

We zien het wel weer. Vooralsnog is er een klein beetje spaghetti ingebleven. En ook yogi. Appelsap (diksap) is ineens uit de gratie lijkt het.

Even gezocht naar een tanden en kiezen schema:

6 maanden eerste snijtanden onder
9 maanden eerste snijtanden boven
12 maanden de tweede snijtanden
16 maanden de eerste melkkiezen
20 maanden de vier hoektanden
24-30 maanden de tweede melkkiezen

bron

Nou liep Sasha natuurlijk enorm voor, de eerste snijtanden waren er met 3 maanden en die vier hoektanden, daarvan was de laatste een week of 2 geleden door, met 14 maanden dus. Dus op zich... het zou kunnen...
  dinsdag 17 maart 2009 @ 09:37:31 #55
35189 Troel
scherp en bot
pi_67127593
quote:
Op maandag 16 maart 2009 15:00 schreef Faja-Lobi het volgende:
de 5e of 6e ziekte Troel? Dat had Nathan een week geleden volgens de huisarts. Ging hem in bad doen en zat hij onder de rode vlekken die niet weg gingen.
Een aantal van de vlekjes zijn toch echt blaasjes en gisteren zijn het er meer geworden, maar vanochtend geen nieuwe gespot. Toch is hij alles behalve lekker.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67127662
waterpokken?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 09:44:05 #57
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_67127770
zijn er maar 8 melkkiezen in totaal?
ik dacht dat het er 12 waren! 3 per kaak.

want bij een grote-mensen gebit krijg je toch ergens een vierde kies en daarna nog een keer je verstandskiezen erachter, vijf in totaal, dus?

ff gecheckt: zo gaat het verder (zelfde bron):
quote:
5 tot 6 jaar eerste blijvende kiezen
6 jaar eerste snijtanden onder
6 tot 7 jaar eerste snijtanden boven
7 jaar tweede snijtanden onder
7 tot 8 jaar tweede snijtanden boven
8 tot 10 jaar rustfase
10 jaar hoektanden onder
10 tot 12 jaar eerste premolaren boven
eerste premolaren onder
tweede premolaren boven
tweede premolaren onder
hoektanden boven
12 tot 13 jaar tweede blijvende kiezen
18 tot 24 jaar derde blijvende kiezen, ofwel de verstandskiezen
pi_67133729
BE, het zou zomaar kunnen, gezien de kwaaltjes. Niet ieder kind volgt de standaard maanden
Ik dacht ook dat er 8 kiezenwaren, 2 per kaakkant in het melkgebit. En dan die 3e kiezen bij het blijvende gebit erbij. En dan naar behoefte nog wat verstandskiezen..
Troel, blaasjes klinkt als waterpokken. Heerst dat niet toevallig op het KDV?

En hier gaat het lekker.. Het is echt waar.. Het is echt gebeurd.. Ik heb het zelf gezien.. Chris loopt!!!
Eindelijk heeft hij het echt door. En nu ook direct goed. Het begon vanochtend al met stukje wandelen in de gang, en wat verder oversteken. En toen we naar buiten gingen, liep hij eerste een paar keer op en neer in onze voortuin. Daarna wandelde hij de stoep op, en liep er zo vandoor. Zeker 50 meter zo de straat uit, en het hoekje om..
pi_67133865
Go Chris!!
  dinsdag 17 maart 2009 @ 13:08:45 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67134011
Go Chris! Goed zeg!

Bedankt voor het vervolg-schema dames. We zullen het wel zien.
pi_67134084
Je loopt alleen als ze iets vast heeft. Dus gister bijvoorbeeld met haar borstel en haarlotion in haar handje. Pak je het af dan durft ze niet meer.
pi_67134511
Chris
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2009 @ 13:36:00 #63
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_67134755
quote:
Op maandag 16 maart 2009 14:39 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
BE, heeft hij al zoiets als de 5e of 6e ziekte gehad..?
Ik kan me nog herinneren dat de meiden ook zoiets hadden, op een gegeven moment alles ok. Na 2 weken overal vlekjes.
Zesde ziekte begint met koorts en een paar dagen daarna vlekjes, vijfde ziekte begint meteen met vlekjes.
ik ben me hier vast aan het inlezen voor over tien dagen
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 17 maart 2009 @ 13:56:49 #64
35189 Troel
scherp en bot
pi_67135326
10 dagen nog maar? Wat grappig dat bij jou de tijd ook zo snel gaat Hier gaat het ook al zo hard
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 17 maart 2009 @ 14:02:23 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67135490
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 13:36 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Zesde ziekte begint met koorts en een paar dagen daarna vlekjes, vijfde ziekte begint meteen met vlekjes.
ik ben me hier vast aan het inlezen voor over tien dagen
Dan was het de zesde!
  dinsdag 17 maart 2009 @ 14:09:55 #66
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_67135742
Jeej! Heel goed Chris!
pi_67135799
Chris aan de wandel ! Top !

Ik ben vanochtend wezen winkelen met de dames. Super leuke zomerkleding !!!
pi_67135856
hahaha dat hoeven we hier niet te kopen, want meneer past vast nog prima in zijn korte broeken van vorig jaar

Maar je moet natuurlijk wel ff foto's showen Liefst van flensjes die modeshow lopen
pi_67135931
Als ze de cpc kunnen lopen, dan lopen we de catwalk ook nog wel even. Foto's maken is vrij lastig momenteel, omdat ze graag door het schermpje willen kijken, maar ja...daar gebeurt niet zoveel als ze in 2-voud bij mij staan. Ergens ooit gaat het lukken.

Ik heb gewoon maat 98 /104 enzo gekocht, het worden reuze flensjes!
pi_67135960
98/104
pi_67136009
ja
Dat zit ze shirt en trui technisch een beetje groot, maar niet echt heel veel.
Broeken moeten 80 x omgeslagen worden.

*KP raapt P_iglet van de grond*
pi_67136137
98/104!? Dat zijn al bijna pannekoeken!!
pi_67136218
maat 98/104 heeft Pepijn vast wel tegen de tijd dat ie het huis uit gaat

Ik was wel helemaal hyper van de week, Pepijn gaat van de zomer hopelijk eindelijk qua shirts/truien in de kleinste peutermaat van de h&m passen (86/92) en daar hebben ze super leuke mouwloze shirtjes van met een tijger en olifant in knaloranje en knalgroen.

Maar jemig, 2 van die grote groeiers, en dat van maatje 44 af...
Das in 2 jaar tijd van 44-98 = 10 kleding maten!!!

Wij halen er 5 in 2 jaar tijd van 56 naar hopelijk 80 rond zijn 2e verjaardag.
pi_67136305
Jen zit nu in 80!! Maar dan moet ik wel omslaan... Maar ik was de kleding maat 74 helemaal zat, dus ik heb nu alles maat 80 tevoorschijn gehaald.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 14:32:51 #75
35189 Troel
scherp en bot
pi_67136441
Ruben zit in 86/92, maar kan qua buikdikte ook nog broekjes 68 aan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67136474
ja dat probleem heb ik dus ook. Dus kijk ik echt naar broekjes die ik helemaal kan insnoeren.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 14:34:51 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67136507
Sasha zit nog in 74. Keurig aangesnoerd idd.
Maatje 80 duurt niet heel erg lang meer, maar vooralsnog dus no 74.
pi_67136954
Die flensje worden ook al echt groot! Maar het zijn ook de oudste dreumesje hier. Dus dat hoort ook zo

Hier een 86-er. De laatste 80 shirts worden echt te klein. En die 86 zitten soms ook al krap. Dus we gaan lekker 92 kleding inslaan voor de zomer. Broeken wil 80 nog wel lukken. Zeker qua heupen.. Bekend probleem hier
En hopelijk doet hij nu iets langer met de broeken.. Nu de knieen niet zo snel meer slijten
pi_67137335
Maarten heeft 80 en soms 86. Maar 80 is klein aan het worden.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 15:24:53 #80
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67138194
Chris wat goed

Linde draagt maat 80 en soms 86 als het klein valt of uit de droger komt. We hebben trouwens echt een slaapkopje vandaag. De buren verbouwen met veel gezaag, geboor en getimmer en de kermis aan de overkant draait op volle toeren, maar Linde slaapt er al bijna 2,5 uur doorheen
pi_67143170
Linde, slaapkoppie..

Wij zijn net even wezen uitwaaien in de kinderboerderij.. En Chris heeft lekker gewandeld. Gewoon heen en weer tussen de kippies door, naar de geitjes (en aai zeggen en doen), naar de konijntjes, en daarna nog even heerlijk in de speeltuin. Het leek gewoon alsof hij al maanden wandelt.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 18:11:27 #82
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_67143772
Goed zo Chris, en dan gelijk al zoveel wandelen in een keer

Jeetje, dat zijn grote flenzen zeg

Devin draagt shirts maat 86 (maat 80 van H&M) en broeken maat 80. Ook flink vastgesnoerd, ze vallen zo van zijn magere kont af anders. Schoenen al een poosje maat 23.
.... met gevoel voor drama....
pi_67145911
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 14:25 schreef p_iglet het volgende:
maat 98/104 heeft Pepijn vast wel tegen de tijd dat ie het huis uit gaat

Ik was wel helemaal hyper van de week, Pepijn gaat van de zomer hopelijk eindelijk qua shirts/truien in de kleinste peutermaat van de h&m passen (86/92) en daar hebben ze super leuke mouwloze shirtjes van met een tijger en olifant in knaloranje en knalgroen.

Maar jemig, 2 van die grote groeiers, en dat van maatje 44 af...
Das in 2 jaar tijd van 44-98 = 10 kleding maten!!!

Wij halen er 5 in 2 jaar tijd van 56 naar hopelijk 80 rond zijn 2e verjaardag.
10 kleding maten, lol
pi_67147312
Chris wat goed .

KP, lekker geslaagd zo te lezen!

Linde, slaapkoppie!

Hier maat 80/86. Broekjes zijn we net over naar 80 (leve het verstelbare elastiek!) en shirtjes is het maar net hoe het valt. 80 kan nog best.
Fake it till you make it...
pi_67162845
ik heb gister Jen zelf even gemeten en gewogen. Ik moest alleen even lachen dat wat ik dacht helemaal niet klopte. Ik schatte haar toch wel rond de 80 cm en rond de 10 kilo. (Als je ziet wat mevrouw naar binnen werkt)

Maar ze komt echt niet verder dan 75 cm en 9 kilo (mijn weegschaal is niet zo heel nauwkeurig). De broekjes die ze nu draagt zijn toch nog wel 74, ik dacht gister dat ik nu allemaal 80 in de kast had liggen, maar dat had ik dus fout. Mijn mam had een hele stapel 74 meegegeven. Truitjes heb ik wel maat 80 in de kast liggen. Ik heb weer een hele zwik van mexx ergens vandaan en volgens mij valt mexx gewoon klein. Want de mexx truitjes past ze prima maar als ik haar iets van de h&m maat 80 aan doe dan moet ik mouwen omslaan en ziet het er eigenlijk niet uit.

Ik verwacht wel dat ze van de zomer echt in 80 zit. Ik heb namelijk nu heel veel zomerspul allemaal in maat 80.
pi_67163617
Maarten word stout
Als ik "nee" zeg dan is het janken, niet willen meewerken met jas aantrekken, prutsen met eten soms, ineens vroeg wakker en te weinig overdag slapen.
Hahaha en toch moet ik er zo om lachen (ok op het moment zelf niet )

Ook stopte hij z'n vinger in z'n neus en maar lachen
Zat hij de volgende dag bij papa op schoot en die dacht dat Maarten z'n oor zou pakken. Is Maarten zo met z'n vinger aan het mikken dat hij bijna in papa's neus zat
Gisteren zei ik koe (rugzak met koe erop) en hij ineens "kwoewah" en later zelfs "koe"
En ook zo lief....ik stond in de keuken en papa kwam met Maarten naar beneden met een vieze luier. Papa zei al "geef maar aan mama" ineens loopt hij mij straal voorbij...doet de deksel van de afvalbak open en doet zo de luier erin.
Stond echt even perplex!!
Blijkbaar zag hij dat wij dat ook doen en helemaal uit zichzelf deed hij het na zonder dat wij het hem geleerd hadden.
Hij was zo trots dus nu mag hij elke keer z'n vieze luier in de bak doen.

Stond meneer gisteren ook ineens hard te lachen "WHAHAHAHA" was het

Zo lekker nutteloos dit bericht
maar ben zo trots op die donder van ons. Onwijs vermoeiend als hij etter is maar tering wat mooi!!
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:13:17 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67163716

Het had een tekst van mij kunnen zijn.
Ik vind het echt zo onwijs leuk. Kan echt genieten als ik hem zo lekker zie rondscharrelen in de kamer. Hij begrijpt echt al zo veel. Pakt zijn rugzakje en gaat dan bij de deur staan rammelen enzo. Idd meehelpen met zijn jas aantrekken, maar ook even zovaak niet.

Ik liet hem gisteren loslopen in de supermarkt omdat ik even snel met de fiets daarlangs kwam. Luidbabbelend die winkel door! Hij vond het echt geweldig! En ik er maar achteraan, want richtingsgevoel heeft hij nog niet.
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:14:12 #88
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_67163744
Anna zit in 92, soms 98, maar van broeken nog 86. En haar zomerjas zal wel een 98/104 worden idd.
Tico, de shirtjes van Mexx vallen idd heel erg klein!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_67163774
JAaaa, Jen pakt ook vaak iets uit de wasmand (met schone was) en probeert dan bijvoorbeeld haar pyjama aan te trekken. Of zelf haartjes kammen.
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:17:01 #90
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_67163831
Ik ruik tegenwoordig ook naar de Zwitsal, omdat Anna bij mij ook een klets van die haarlotion in mijn haren doet!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_67163918
Ow en nog iets.
Ik kan hem nu gewoon vragen of hij naar bed wil (wel rond zijn bedtijd natuurlijk) en hij loopt helemaal zelf naar het raphekje te wijzen naar de trap "daa!"
Zo onwijs lief dat hij zelf aangeeft dat hij heel graag naar bed wil
Dat deed hij maandag avond ook. Hij had die ochtend prikjes gekregen en was zo moe maar overdag waren de tukkies kort.
Maar een dik half uur voor z'n betijd liep hij naar het traphekje (zonder dat ik iets zei) "DAA" was het inees
Hij wilde zo graag al naar bed toe

BE: boodschapjes doen met Maarten is zo leuk Maar los in de supermarkt durf ik niet haha.
Komt nog wel als mijn man ook mee is. Inplaats van 2 zijn er dan 4 ogen die op hem letten

Ticootje: Maarten helpt "mee" met stofzuigen en krijgt(wil hij persee) ook een doekje als ik schoon ga maken.

Memmel: prachtig! ik smeer mijn handen in met creme en dan wil onze tut ook een beetje en smeer hij zo lief zijn eign handjes ermee in

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2009 11:21:44 ]
pi_67164042
Los in de supermarkt gaat hier prima.
Behalve wanneer meneer moe en hongerig is.

Dan krijg je situaties zoals gisteren dat hij de zak krentenbollen per se zelf vast wil houden, eigenlijk acuut open wil hebben en dus ook echt bij de kassa niet ff af wil geven om te scannen.
Supermarkt was te klein
Tsja had ie toch ff pech want we betalen eerst voordat we verpakkingen open maken...
pi_67164060
JA Ardenlyn, zo herkenbaar. Als Jen klaar is met eten maakt ze ook altijd de tafel schoon.... Dat ik daarna moet stofzuigen telt niet.
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:25:09 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67164124
Leuk he, ineens zie je van alles terugkomen.

Over dat naar bed gaan, dat lijkt hier ook te komen.
Vorige week zei ik een keer 'Sasha gaat zo lekker slapen' en toen liep hij naar de deur en nu van de week een paar keer toen ik het zij kwam hij echt naar ons toe en dan met zijn hoofdje op mijn benen liggen.

Ik had ook maar 1 dingetje nodig hoor Ardenlyn, bij meer dan dat had ik het niet gedaan.

Over dat schoonmaken, dat las ik ook in de oei ik groei, maar ik doe dat meestal juist als hij op bed ligt, dus dat krijg hij niet zo mee.
Hoewel ze gisteren bij het kdv vroegen of ik aan het opruimen geweest was, want hij ging alle speeltjes in een mandje stoppen en toen moest dat mandje hoog weggezet worden.
pi_67164286
Ardelyn, wat klinkt dat heerlijk.. En herkenbaar. Opeens doen ze weer een stapel nieuwe dingen en lijken ze weer een paar maanden ouder.

Los laten in de supermarkt doe ik echt nog niet.. Hij pakt nu al vanalles uit de schappen waar hij bij kan vanuit de kinderwagen/winkelwagentje..
Maar als je hem iets geeft als hij in de winkelwagen zit, dan legt hij het netjes in de wagen neer
pi_67164398
Kun je voor de grap een keer doenals hij erbij is. Wie weet helpt hij dan ook mee.

Maarten poetst de tafel, vloer, z'n auto enz
Alleen als ik klaar ben dan moet zijn doekje ook weg en dat vind hij niet zo leuk.
Meneer is net wakker en heeft 1,5 uur geslapen!! Heerlijk!!
Brabbel brabbel is het nu
Zal hem ophalen en kijken wat hij nu weer in petto heeft voor mij hahaha
pi_67164410
Oh wat lief he al die kindjes die steeds meer zelf (willen) kunnen

Mijn kleine meisje wordt ook zo snel groot. Ze gaat nu echt zinnetjes maken 'papa douchen' en 'Kom maar mee' (en dan pakt ze je hand vast ), als ze pino of ernie op tv ziet zegt ze 'Sesamstraat ' en gisteren zochten we Dribbel in het flapjesboek en toen zei ze gewoon zomaar krokodil (die zit in dat boek verstopt achter zo'n flapje)

Overigens is ze de laatste tijd wel de kat erg aan het 'drillen'. 'Poesje hier komen', 'Poesje nu!', 'Poesje kom nou!' En als de kat niet wil, probeert ze 'm gewoon aan zijn staart mee te trekken (daar krijgt ze dus straf voor want ik hou niet van kindjes die dieren plagen ) . Poes wordt ook regelmatig weggejaagd als ie in het poppenbed in slaap is gevallen 'Bedje pop, niet poes!'
pi_67164564
ik vergeet helemaal dat ze ook wilt helpen met koken!!

heel handig als je aan het koken bent, maar het is zo leuk.
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:45:56 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67164959
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Ardelyn, wat klinkt dat heerlijk.. En herkenbaar. Opeens doen ze weer een stapel nieuwe dingen en lijken ze weer een paar maanden ouder.

Los laten in de supermarkt doe ik echt nog niet.. Hij pakt nu al vanalles uit de schappen waar hij bij kan vanuit de kinderwagen/winkelwagentje..
Maar als je hem iets geeft als hij in de winkelwagen zit, dan legt hij het netjes in de wagen neer
Sasha laat het juist het liefst buiten het wagentje vallen dan! Die zit half omgedraait vanalles uit die kar te trekken!
pi_67165058
Die van jullie blijven tenminste in die kar zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')