Wat een onzin.quote:'Stopknop op videogames nodig'
Uitgegeven: 12 maart 2009 13:08
Laatst gewijzigd: 12 maart 2009 13:09
STRAATSBURG - Videospellen zouden een rode stopknop moeten krijgen. Ouders kunnen zo enkele uren een spel blokkeren als ze dat ongeschikt vinden voor hun kind.
Een oproep hiertoe van VVD'er Toine Manders kreeg donderdag bijna unanieme steun bij een stemming in het Europarlement. Spelletjes zijn tegenwoordig zo ingewikkeld dat ouders ze soms lastig kunnen uitzetten.
Het adviesrapport dringt verder aan op strenge straffen voor eigenaars van internetcafés als die kinderen spelletjes laten spelen die zijn bedoeld voor een hogere leeftijdsgroep. De eigenaren zouden jongeren dan steeds naar hun leeftijd moeten vragen.
Het parlement bepleit ook een betere leeftijdsindeling voor spellen, met name onlinespellen. Dat kan helpen voorkomen dat een minderjarige per ongeluk een spel voor minstens achttienjarigen koopt.
Europeanen hebben tamelijk veel videogames. In 2008 is hier 7,3 miljard euro aan uitgegeven in de EU. Dat is meer dan aan bioscoopfilms.
Hee?? En dat van een Liberaal???quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:28 schreef Godshand het volgende:http://www.nu.nl/internet(...)ideogames-nodig.html
[..]
Wat een onzin.
De grootste stopknop is gewoon de aan-uitknop (en anders haal je de stop er ff uit en kick je je kind met speelgoed op straat).
Wat een technisch benul hebben die Europarlementariërs![]()
![]()
Een stopknop op het kind is dan een stuk makkelijker en goedkoper.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:50 schreef _Led_ het volgende:
"...en we willen dit idee doorzetten, dus ook een rode stopknop op elke schommel, wip en skelter, tevens een stopknop op bordspelletjes en op klapperpistolen."
Ik zou beginnen met een stopknop op alle politici rechtser dan Pechtold. En op alle christenen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:50 schreef _Led_ het volgende:
"...en we willen dit idee doorzetten, dus ook een rode stopknop op elke schommel, wip en skelter, tevens een stopknop op bordspelletjes en op klapperpistolen."
"Uiteindelijk willen we een stopknop op ieder kind om hen uit ongewenst, repeterend gedrag te kunnen halen"quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:50 schreef _Led_ het volgende:
Mijn ouders schakelde gewoon de aardlekschakelaar om... Als ik te lang computerspelletjes te spelen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:30 schreef _Led_ het volgende:
Wat is er mis met de stekker er uit trekken ?
Zit trouwens ook op de 360quote:
Lekker, zitten ze zelf ook in het donker.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:54 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Mijn ouders schakelde gewoon de aardlekschakelaar om... Als ik te lang computerspelletjes te spelen.
Inderdaad, het zit er al gewoon opquote:
Ja, voor even dan..quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Lekker, zitten ze zelf ook in het donker.
Zit er ook op.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:15 schreef PirE het volgende:
Een stopknop op wapens lijkt me een beter idee.
safety ja, maar ik bedoelde een andere nieuwe vorm van beveiliging, niet dat het wat uitmaakt, elke beveiliging kan gekraakt worden.quote:
De aan/uit knop bedoel je?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
Inderdaad, het zit er al gewoon op
Vast niet alleen aan die games, maar er wordt ook wel érg makkelijk net gedaan alsof die games geen enkele invloed hebben. Je hoort het gewoon vaker: jongeren die door het lint gaan, om zich heen schieten en waarvan dan blijkt dat ze regelmatig gewelddadige videospelletjes deden op de computer. Vaak zijn ze ook depressief, hebben ze gedragsproblemen, zijn ze onzeker, of wat dan ook, maar het wordt echt tijd om in te zien dat die spelletjes OOK een factor in het verhaal zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:56 schreef PieterBas het volgende:
Voor Manders komt zo'n high school shooting natuurlijk goed uit... want ja.. het zal wel aan de gewelddadige videospelletjes gelegen hebben..![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |