Oké, ik ga jullie toch vervelen met mijn Londen verhaal. Met foto's.

Sla de niet interessante stukken vooral over, maar er staat ook veul over Lush in. Het is copy paste van een ander forum, dus wellicht dat ik er wat in heb laten staan wat hier niet zo goed te plaatsen is.
Dus, ik ben weer terug uit Londen.
![]()
Op woensdagavond ben ik naar The Electric bioscoop geweest, een van de oudste van Londen, erg leuke ervaring. Je kunt een lekkere leren stoel boeken, inclusief voetenplankje. Met een bordje pitabrood met hummus is het dan erg relaxed film kijken. Een film die ook mooi paste in de reis: Young Victoria gaat namelijk over de eerste jaren dat koningin Victoria en prins Albert samen zijn.
Ook mijn eerste Lush gespot, Lush Portobello Road, zo ongeveer tegenover de bioscoop. Helaas had ik geen camera bij me. En aangezien het 9 uur ’s avonds was, was de winkel gesloten.
Donderdag:
Ik ben begonnen met een bezoekje aan Leadenhall market, heel mooie galerij met leuke winkeltjes. Ik was er wat vroeg waardoor er weinig open was en het geheel wat rommelig uitzag met af- en aanrijdende bevoorradingswagens.
En dit plaatje hoort natuurlijk bij Londen. (p de voorgrond mijn ontbijt)
![]()
Daarna ben ik een rondje theaters gaan doen om mijn avonden te vullen. Drie tickets geboekt, ik kan vooruit! Vervolgens richting Covent Garden om de Lush en B never te bezoeken.
Lush Covent Garden:
![]()
Leuk gekletst met één van de verkopers, die eigenlijk bleek te werken in de winkel waar op op zaterdag ging partyen. Ik wist meer van retro dan hij.
En voor het eerst inkopen gedaan bij B Never: een appel BBS en twee proefjes meegekregen, mintig gezichts- en lichaamsmasker en de B never showergel.
![]()
Tussen de middag heb ik een erg lekkere hamburger gegeten bij een zaakje waarvan ik de naam alweer vergeten ben. Het was een keten vlakbij Covent Garden en je moet bestellen en betalen voordat je gaat zitten. Iets wat ik in eerste instantie niet doorhad.
Daarna ben ik op zoek gegaan naar een bepaalde soort thee. De winkel Harvy nicols zou niet moeilijk te vinden moeten zijn, maar aangezien heel Londen verbouwd wordt heb ik flink rondgedwaald voordat ik er was. Maar de thee is gevonden! En jelly beans.
Daarna nog een kort bezoekje aan het Victoria and Albert museum, mooie collectie maar mijn voeten waren te moe om er lang te blijven. Dus even terug naar het hotel, lekker op bed hangen en tv kijken.
Het hotel was overigens prima. Het was pas verbouwd en ziet er strak en netjes uit. Mijn kamer was prima, klein maar fijn, want veel ruimte heb je toch niet nodig. Badkamer: mooi en schoon. Ik sliep aan de straatkant maar de straat is hele rustig, ik heb geen last gehad van het verkeer. Het hotel ligt ook erg centraal, da’s prettig. Het ligt op loopafstand van 2 metrostations en binnen een half uur ben je bij alle grote attracties in Londen. Als ik een minpuntje moet noemen: de kamer was wat te warm en de temperatuur kun je niet zelf regelen. Maar ik sliep onder een dunne deken met korte mouwen en had nergens last van. Naam: Central Park Hotel. Aanrader!
Mijn kamer (check de inkopen!)
![]()
Ik sta voor de deur naar badkamer (links).
En ’s nachts is het roze/paars!
![]()
Daarna weer de stad in, naar de musical Les Miserables.Mijn eerste musical en nog steeds mijn grootste liefde. Na 8 keer ben ik er nog steeds niet op uitgekeken. Ik zat naast een Japans meisje, zij ging voor de eerste keer maar was acuut fan. Logisch. Alleen jammer dat er blijkbaar een Amerikaanse soap schrijver over de sterfscène van Eponime is heen gegaan. Was vroeger een stille, serene scène was van een meisje wat sterft in de armen van haar onbereikbare liefde was nu een rommelig geheel waarbij de stervende dame erg veel energie overhad om hem overal te grijpen waar ze kon. Ze kon zich zelfs nog met haar laatste adem oprichten om hem een kus te geven. Blegh, dat moet niet zo! Vind ik.
Vrijdag:
Vandaag had ik afgesproken met een vriend van me. We zijn naar het Natural History Museum gegaan. Vooral voor kinderen is het een erg leuk museum, je kunt allerlei testjes doen en vragen beantwoorden. Daardoor waren we vaak omringd door schoolklassen. Mijn neefje is dinosaurusfan en die kun je daar genoeg vinden.
![]()
Grote poten:
![]()
![]()
Babies!
![]()
Een afdeling is gewijd aan Charles Darwin. Kijk: vliegende aapjes!
![]()
Maar het gebouw zelf is ook zeer de moeite waard.
Entree:
![]()
Centrale hal
![]()
Op donderdag had ik gekeken hoe ik zoveel mogelijk musical in zo kort mogelijk tijd kon proppen. Resultaat: vandaag om 17.30 uur Avenue Q en om 20.30 uur Mamma Mia. Avenue Q was een gok, ik kende de musical verder niet en schrok een beetje toen ik later zag dat het met poppen gespeeld werd. Maar het was een erg leuke verrassing. Feitelijk is het een hard-core Sesamstraat, met liedjes ( en toneel) over seks, hoeren en racisme. Maar dan op een ontzettend grappige manier. Ik heb me prima geamuseerd. Als je ernaartoe wil moet je haast maken: hij sluit op 28 maart.
Daarna had ik een half uurtje over voordat ik naar Mamma Mia ging dus ik heb me even vergaapt aan de toeristenstromen op Leicester Square.
Bij boeken kwam een kaartje voor Mamma Mia uit op 57 pond. Gloep. Is er niks goedkopers? Ja, maar dat was met limited view. Maakt mij niet zoveel uit, meestal kun je met een beetje creativiteit wel een mooi uitzicht regelen. En het scheelde 30 pond. Groot was mijn verrassing toen ik bij het theater aankwam: ik zat in een loge!
Ik heb een (illegale) foto van mijn ‘overburen’ gemaakt, rechts is het toneel.
![]()
In onze loge stonden vier losse kuipstoeltjes, dus je kon gaan zitten waar je wilde. Ik had prima zicht, zat heerlijk, kon mijn benen strekken en dat voor 27 pond.
De voorstelling zelf is een soort feestje: alle bekende Abba liedjes komen voorbij, inclusief glitterpakken. Leuk, leuk!
Zaterdag was de grote dag: ik ging naar de retro party!
Lush White City (uitstappen bij metrostop Shepards Bush) is gelegen in een gloedjenieuw winkelcentrum.
Winkelcentrum, hoezo kredietcrisis?
![]()
Walhalla:
![]()
Toen ik arriveerde was de winkel bijna leeg, er was wat gedoe bij de kassa want de meiden hadden problemen met het afrekenen van de retro produkten.
Oh ja, die willen jullie vast ook zien:
![]()
![]()
Terwijl ik deze foto’s maakte werd ik aangeklampt door iemand: ‘Are you a forumite?’ Zij bleek ook op het UK forum te zitten! We hebben een half uurtje gekletst terwijl ik wachtte op mijn afspraak met twee andere forumites. Intussen had ik mijn kadootjes erbij gepakt: stroopwafels en drop. Dat ging er goed in bij de meiden. J
De winkel raakte steeds voller, met name met personeel en iedereen vond het hartstikke leuk me te zien. De store manager wenkte me opzij en ik heb een produkt mogen testen wat mogelijk over een poosje in de winkels ligt. Top secret, dus ik kan er niks van zeggen. Nee, echt niet, heb ik ze beloofd. Maar het was njam!
Vervolgens mijn boodschapjes gedaan:
Night in for two: masker, 2 toner tabs, 2 maal Ultrabland en 2 gezichtscremes voor 10 pond.
![]()
Verder heb ik een Karma melt (retro) gekocht en wat reguliere dingen, niet zo interessant voor de foto.
Goodiebag!
![]()
Psychodelic BBS, 2 maal Uluru ballistic, Bon Bomb en Banana moon zeep.
En daarna gingen we koffie drinken. Waarop één van de forumites (die dus ook bij Lush werkt) een doos tevoorschijn haalde. En toen kreeg ik kadootjes!
![]()
Haar manager was in Japan geweest en had allerlei spullen meegebracht.
![]()
In de potjes zit Potion SP en (denk ik) American Cream SP. En ze had een hoop toner tabs die we eerlijk gedeeld hebben.
Wat niet op de foto staat is de 500 gram fles Taai taai die ze me kado gaven. Lief! Het was de aller aller laatste 500 grams fles, van de heerlijke batch dus ik = blij. Helaas had de manager er niet bij stil gestaan dat ik met handbagage reisde, dus die krijg ik nagestuurd.
Na drie uur of een kop koffie te hebben gedaan ben ik met één van hen gaan eten bij Wagamamma’s. Altijd lekker en een goede bodem voor de terugreis. En toen was het tijd om richitng vliegveld te gaan. In Weeze was mijn bagage gewogen, dus ik heb mijn koffer in de winkel op de weegschaal gegooid zodat ik niet over de limieten heen ging. Ik weet niet of ik blij of teleurgesteld moet zijn dat op Gatwick niet gewogen werd. Maar de vloeistofcontrole is weer flink aanwezig. Zowel bij aankomst als vertrek moest ik het zakje met vloeistoffen laten zien, had ik eerder niet zo meegemaakt.
En da’s mijn (uitgebreide) reisverhaal. Ik wil weer terug!
[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 15-03-2009 14:51:48 ]