abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67009405
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 14:56 schreef JohnE73 het volgende:

[..]

Daar heb ik onlangs nog naar gezocht, maar niet gevonden. Dit zijn wel zeer interessante gegevens en dan kun je ook zien of een aftopping daadwerkelijk zin heeft. Wie wat weet, ik hou me aanbevolen.
Zin heeft het, hoeveel zin het heeft willen we graag weten
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_67010461
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 14:22 schreef Scorpie het volgende:

Ja, zet ze op water en brood, de criminelen!
Dat is een ander topic... maar daar ben ik van mening over verandert, zet ze in een werkkamp en laat ze hun eigen voedsel maar verbouwen, scheelt kosten hè, het is tenslotte crisis.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_67010519
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 15:24 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat is een ander topic... maar daar ben ik van mening over verandert, zet ze in een werkkamp en laat ze hun eigen voedsel maar verbouwen, scheelt kosten hè, het is tenslotte crisis.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 15:29:00 #154
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_67010630
T wordt tijd dat de starters zich eens gingen verzamelen om een vuist te kunnen vormen tegen de makelaars, onrechtvaardige hypotheekrente en de politici die onevenredig voor de belangen van vastgoedmakelaars opkomen.
Dasvidanja
pi_67010669
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 14:39 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

Ik heb een inherent wantrouwen tegen het kapitalistische systeem.
Ikke juist niet, ik geloof juist heilig in het kapitalisme, een kapitalist is geen dief van zijn eigen portemonnee. Wat wij tegenwoordig hebben is geen kapitalisme, dat is het "kredietisme", lenen tot de boel in elkaar stort i.p.v. kapitaal opbouwen.
Door het goedkope geld waande iedereen zich rijk en dat zag je terug in de huizenprijzen, lage rentestand en hypotheek aftrek. Huiseigenaar is vaak een pseudoniem voor "broke as fuck". Ik ken mensen die met droge ogen beweren dat ze geen schulden hebben, vraag ik: "en je hypotheek dan?" Krijg je als antwoord: "maar dat is anders", tuurlijk
I'll sing you a lullaby.
pi_67010676
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 15:29 schreef Verluste het volgende:
T wordt tijd dat de starters zich eens gingen verzamelen om een vuist te kunnen vormen tegen de makelaars, onrechtvaardige hypotheekrente en de politici die onevenredig voor de belangen van vastgoedmakelaars opkomen.
Revolutie! En pak dan gelijk de autoverkopers, wasmachineverkopers, beleggingverkopers, broodverkopers, melkverkopers, uienverkopers en andere verkopers aan! Weet je hoeveel winst ze wel niet maken op die handel!!!! Niet normaal meer!! Ik eis gerechtigheid!!
  vrijdag 13 maart 2009 @ 15:31:30 #157
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_67010733
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 15:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Revolutie! En pak dan gelijk de autoverkopers, wasmachineverkopers, beleggingverkopers, broodverkopers, melkverkopers, uienverkopers en andere verkopers aan! Weet je hoeveel winst ze wel niet maken op die handel!!!! Niet normaal meer!! Ik eis gerechtigheid!!
Dasvidanja
pi_67010747
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 15:29 schreef Verluste het volgende:
Wat dacht je van een kopersstaking, is volgens mij al gaande
I'll sing you a lullaby.
pi_67010785
quote:

Het werkkamp in, laat ze maar eens uien verbouwen i.p.v. verkopen, zal ze nog tegen vallen
I'll sing you a lullaby.
pi_67010936
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 15:31 schreef Verluste het volgende:

[..]

Ja dan kan je goffedomme wel gaan smijten met zo`n smiley, maar wat denk je van de uienprijs van tegenwoordig? SCHANDALIG duur! Je betaald gewoon veel te veel voor een kilo, de grondprijs is 3 cent!!

En dan auto`s, auto`s zijn veel te DUUR!! Niet normaal meer, en dan al die vieze gladde verkopers, je moet ze ophangen, de vieze criminelen dat het er zijn! Ze proberen je allemaal tegen je zin in spullen te laten kopen! Of het nu uien, auto`s of huizen zijn, verkopers van deze zaken zijn de grootste criminelen die er zijn!!
  vrijdag 13 maart 2009 @ 15:40:23 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67011054
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 15:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja dan kan je goffedomme wel gaan smijten met zo`n smiley, maar wat denk je van de uienprijs van tegenwoordig? SCHANDALIG duur! Je betaald gewoon veel te veel voor een kilo, de grondprijs is 3 cent!!

En dan auto`s, auto`s zijn veel te DUUR!! Niet normaal meer, en dan al die vieze gladde verkopers, je moet ze ophangen, de vieze criminelen dat het er zijn! Ze proberen je allemaal tegen je zin in spullen te laten kopen! Of het nu uien, auto`s of huizen zijn, verkopers van deze zaken zijn de grootste criminelen die er zijn!!
Het verschil tussen de uien- en automarkt en de huizenmarkt is dat er in het eerste geval sprake is van een werkelijke markt, zonder al te veel overheidsbemoeienis. Hierdoor kan bij een tekort aan auto's er meer geproduceerd worden waardoor de prijs weer naar kostprijs + een kleine winstopslag zakt.
Bij de huizen"markt" is er van een vrije markt totaal geen sprake, en wordt de prijs enkel nog bepaald door gemeenten, projectontwikkelaars, de overheid. Schaarste + subsidies = enorme prijzen. Dat is het verschil!
The End Times are wild
pi_67011088
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 15:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het verschil tussen de uien- en automarkt en de huizenmarkt is dat er in het eerste geval sprake is van een werkelijke markt, zonder al te veel overheidsbemoeienis. Hierdoor kan bij een tekort aan auto's er meer geproduceerd worden waardoor de prijs weer naar kostprijs + een kleine winstopslag zakt.
Bij de huizen"markt" is er van een vrije markt totaal geen sprake, en wordt de prijs enkel nog bepaald door gemeenten, projectontwikkelaars, de overheid. Schaarste + subsidies = enorme prijzen. Dat is het verschil!
anders ga je er ff serieus op in
pi_67011098
quote:

[..]

Het grote verschil tussen de producten die jij allemaal opnoemt en de huizenmarkt is dat de prijzen daar wel zakken. In ieder geval die van de luxe goederen. Auto's, wasmachines, aandelen ed zijn in tijden niet meer zo goedkoop geweest. Met andere woorden, daar is wel sprake van een echte markt.
pi_67011147
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 15:41 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Het grote verschil tussen de producten die jij allemaal opnoemt en de huizenmarkt is dat de prijzen daar wel zakken. In ieder geval die van de luxe goederen. Auto's, wasmachines, aandelen ed zijn in tijden niet meer zo goedkoop geweest. Met andere woorden, daar is wel sprake van een echte markt.
Ik snap jou niet meer. Je hebt al meerdere malen topics gepost met het feit dat de huizenprijs daalt, nu daalt hij opeens niet meer? Wat is het nu, dalen ze nu wel of niet?
Daarnaast; als er blijkbaar ook in die producten lucht zit, waarom gaan we de verkopers van dei producten niet ook aanklagen, net zoals mensen hier met makelaars willen doen
pi_67011189
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 15:37 schreef Scorpie het volgende:

Duur, tja.. de grondprijs is drie eurocent, maar dan komt er transport, opslag, sorteren, verpakken en distributiekonsten nog bij. Dan is het natuurlijk nog veel te duur, maar er moet ook veel aan verdient worden anders kan het personeel zijn veel te dure woning niet betalen

Ik stel voor halveer de huizenprijs en de prijs van uien word gewoon weer betaalbaar
I'll sing you a lullaby.
pi_67011222
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 15:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

anders ga je er ff serieus op in
maar hij heeft wel een goed punt vind ik.
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 15:45:30 #167
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67011242
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 15:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik snap jou niet meer. Je hebt al meerdere malen topics gepost met het feit dat de huizenprijs daalt, nu daalt hij opeens niet meer? Wat is het nu, dalen ze nu wel of niet?
Daarnaast; als er blijkbaar ook in die producten lucht zit, waarom gaan we de verkopers van dei producten niet ook aanklagen, net zoals mensen hier met makelaars willen doen
Wat ik zeg is dat het geen markt is. En dat de prijzen daardoor (veel) hoger zijn dan noodzakelijk. Nog steeds, en dat zal altijd ook wel zo blijven. Maar dat staat toch los van een daling?
The End Times are wild
pi_67011349
quote:

[..]

Aanklagen vind ik veel te ver gaan. Die mensen hebben gewoon mis- en gebruik gemaakt van de regels die er zijn en waren. Helaas allemaal binnen de wettelijke grenzen.

De huizenprijzen zijn aan het dalen, alleen niet in lijn met de "totale vraaguitval" waar je heel veel over hoort. Je hoort dat trouwens, ironisch genoeg, veelal van makelaarskantoren .

Veel prijzen van dure producten zakken wel in lijn met de vraaguitval dit in die sector plaats vindt.
pi_67011358
quote:

In bijna elk product zit een stuk lucht nl. de winst. Maar ik kan me voorstellen dat als een makelaar zich schuldig heeft gemaakt aan het doen van onderlinge prijsopdrijvende afspraken ze daarmee de wet overtreden hebben. Dan mag het wat mij betreft een enkeltje werkkamp worden
I'll sing you a lullaby.
pi_67011406
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 15:48 schreef xenobinol het volgende:

[..]

In bijna elk product zit een stuk lucht nl. de winst. Maar ik kan me voorstellen dat als een makelaar zich schuldig heeft gemaakt aan het doen van onderlinge prijsopdrijvende afspraken ze daarmee de wet overtreden hebben. Dan mag het wat mij betreft een enkeltje werkkamp worden
Met wie zou een makelaar prijsopdrijvende afspraken moeten maken? De verkopers?
pi_67011534
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 15:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Met wie zou een makelaar prijsopdrijvende afspraken moeten maken? De verkopers?
Met de verkopers en de andere makelaars in de buurt. Zie de bouwfraude.

Al denk ik niet dat dit gebeurt is.
pi_67012405
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 15:52 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

Al denk ik niet dat dit gebeurt is.
Nog steeds goed van vertrouwen

Saint makelaar
I'll sing you a lullaby.
pi_67013455
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 09:13 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee, die voorspellingen van jou getuigen van een groot inzicht. Het gaat alleen nog maar omhoog, hè du_ke?
Neuh, maar dat zal ik ook nergens beweren. Dat is namelijk net zo goed afkomstig uit een glazen bol als de verschillende doemscenario's die hier vaak favoriet zijn .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_67013520
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 08:54 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

De roep van "experts" voor de afschaffing wordt steeds groter. Net op BNR ook al weer. Het zou een enorme bezuiniging betekenen op de overheidsuitgaven (12 miljard wordt steeds genoemd). De enige partij die nu nog krampachtig vasthoudt aan deze regeling is de VVD. Zelfs het CDA geeft al aan om voor inperking te zijn. Al zou het nu niet kunnen.

Wat nu wel mogelijk is, is aftoppen van de regeling tot 500K of 750K. Als ik de inkomens en huizenprijzen relatie in mijn omgeving bekijk, zijn er heel weinig mensen met modaal tot 1,5/2 keer modaal die in een huis wonen met een hypotheek die zo hoog is. In het huizen-topic is al eens langsgekomen dat de gemiddelde hypotheeksom rond de 291K zou zijn. Aftoppen tot 500K zou dus voor het grootste gedeelte van de huizeneigenaren geen enkel negatief effect hebben. Voor de overheid worden er acuut miljarden bespaard.

Heeft iemand hier trouwens een overzicht over hoeveel geld er naar welke hypotheken gaat? Het mag logisch zijn dat iemand met een hypotheek van 1 miljoen meer terugkrijgt in euro's dan bij een hypotheek van 291K.
Aftoppen in hypotheekhoogte of aftrekbaar percentage zal vast wel gaan gebeuren maar dat zal de huizenprijzen in de gangbare segmenten niet ernstig drukken.

Overigens is dat natuurlijk alleen maar acceptabel als er een verlaging van de inkomstenbelasting tegenover staat.
pi_67013684
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 14:56 schreef JohnE73 het volgende:

[..]

Daar heb ik onlangs nog naar gezocht, maar niet gevonden. Dit zijn wel zeer interessante gegevens en dan kun je ook zien of een aftopping daadwerkelijk zin heeft. Wie wat weet, ik hou me aanbevolen.
Aftoppen boven de 1 miljoen euro levert volgens het lijstje gerritse een bezuiniging van 0,5% van het BBP op ofwel 3 miljard. Dat heeft dus wel zin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')