quote:Op donderdag 12 maart 2009 14:43 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
IKEA-medewerkers kunnen we wel missen.
Dank.quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:02 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
http://www1.at5.nl/media/stream.asp
Lijkt er niet op.quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:06 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Tenminste ik neem aan dat het zo daar op komt.
Ja ga ik ook doenquote:Op donderdag 12 maart 2009 21:13 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Lijkt er niet op.
Ik schakel idd naar NOS.
2 minuten voor tijd was er nog steeds een heel ander item.
Ok drie prominente stoelen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:17 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Nou er zitten niet echt veel journalisten zo te zien.
rest kijkt gewoon tvquote:Op donderdag 12 maart 2009 21:17 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ik denk dat het nog niet zo was op het moment dat het was afgelast, en dan kun je het natuurlijk niet op het laatste moment door laten gaanquote:Op donderdag 12 maart 2009 21:14 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Maarre als alle winkels al zijn vrijgegeven waarom kan dat concert dan niet gewoon doorgaan?
Nee niet echt. Had je moeten kijken als er wel een bom was afgegaan. Dan was de grootste zaal nog te klein geweest.quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:17 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Nee dat is waar maarja dat hadden ze wel wat eerder kunnen melden.quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:18 schreef Oplaatbatterij het volgende:
[..]
Ik denk dat het nog niet zo was op het moment dat het was afgelast, en dan kun je het natuurlijk niet op het laatste moment door laten gaan
Ja die loopt voor.quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:21 schreef ImTheBase het volgende:
Op Journaal 24 nu ook.. die doet het tenminste wel bij mij
Misschien daarom ja.quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:35 schreef bosb het volgende:
Wel raar dat de NCTB vanochtend zo snel zei dat het niet ging om moslim dreiging. Of zou het de bedoeling zijn de verdachten niet te laten vluchten ofzo. Was echt opvallend dat dat vanochtend al binnen een uur bekend was.
Nope denk het niet, dan was dat wel trots gemeld lijkt me, of er is meer en ze willen dat stil houden ofzo.quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:35 schreef hondjes het volgende:
had die AIVD die gasten niet in de gaten,
Dat denk ik ook, de dreiging is nog niet weg.quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:36 schreef bosb het volgende:
[..]
Nope denk het niet, dan was dat wel trots gemeld lijkt me, of er is meer en ze willen dat stil houden ofzo.
Op at5 wordt de perconferentie herhaald, ik hoorde het ook niet.quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:44 schreef hondjes het volgende:
Voorlopig niet,
Waarom hadden ze het station niet gesloten, hoorde het antwoord niet.
Het station hebben ze zeer goed in de gaten gehouden, gebouwen waren technisch gezien makkelijker af te sluiten.quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:44 schreef hondjes het volgende:
Voorlopig niet,
Waarom hadden ze het station niet gesloten, hoorde het antwoord niet.
Nou las ik afgelopen dagen ergens dat er ook in den haag aanslagen gepleegd zouden worden. Ook met bommen.quote:Dreiging Amsterdam had terroristische achtergrond
Uitgegeven: 12 maart 2009 21:34
Laatst gewijzigd: 12 maart 2009 21:42
AMSTERDAM - De dreiging tegen gebouwen in Amsterdan Zuid-Oost had een terroristische achtergrond. De politie heeft donderdag in verband hiermee zeven personen aangehouden.
Een van de verdachten heeft een relatie met een persoon die was betrokken bij de aanslagen in Madrid. Dit zei hoofdofficier van justitie Bolhaar donderdagavond op een persconferentie in Amsterdam.
De verdachten zijn zes mannen en een vrouw in de leeftijd van 19 tot 64 jaar. Het zijn Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond, zei hij.
Burgemeester Cohen van Amsterdam benadrukte op de persconferentie dat het nog onduidelijk is in hoeverre de diverse aanhoudingen echt verband houden met de bedreiging.
Zeer zeker! Bij deze: prepaid Belg, ontzettend bedankt!quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:39 schreef bosb het volgende:
Die prepaid belg mag ook wel even bedankt worden, lijkt me er eentje met een gewetensprobleem
Eens, met als aanvulling dat er ook in het telefoontje van 00.00 al gerefereerd werd aan de aanslagen in Madrid volgens mij.quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:41 schreef miss_bleu het volgende:
in notendop dit dus:
afgelopen nacht net na 00.00 telefoontje vanaf een prepaid toestel uit brussel met de dreiging
- dreiging was geen bom in gebouw, maar naar binnen lopen met een explosief bij ikea en mediamarkt en andere grote winkel
- 7 mensen aangehouden
- eerste aanhouding net na middag uur
- laatste aanhouding kwart voor 6 vanavond
- groep bestaat uit Nederlanders van marrokaanse komaf
- van 19 t/m 65 jaar oud
- 1 had er een familielid die was terrorist die om is gekomen in madrid
of ze gaan nu naar den haag omdat de focus op adam ligtquote:Op donderdag 12 maart 2009 21:47 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou las ik afgelopen dagen ergens dat er ook in den haag aanslagen gepleegd zouden worden. Ook met bommen.
Ze hebben zich bedacht en daarom a'dam genomen?
Zelfmoord kneusjes dusquote:Op donderdag 12 maart 2009 21:41 schreef miss_bleu het volgende:
in notendop dit dus:
- dreiging was geen bom in gebouw, maar naar binnen lopen met een explosief bij ikea en mediamarkt en andere grote winkel
quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:47 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou las ik afgelopen dagen ergens dat er ook in den haag aanslagen gepleegd zouden worden. Ook met bommen.
Ze hebben zich bedacht en daarom a'dam genomen?
Dan hoop ik maar voor de aivd dat ze daar geen telefoontje voor nodig hebben om alert op gemaakt te wordenquote:Op donderdag 12 maart 2009 21:49 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
of ze gaan nu naar den haag omdat de focus op adam ligt
Sowieso snap ik het niet echt, als ze toch de Ikea niet in kunnen gaan ze toch gewoon ergens anders de boel opblazen? Die gasten denken echt niet van "he shit politie, nu kan het niet meer".quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:48 schreef bosb het volgende:
[..]
Eens, met als aanvulling dat er ook in het telefoontje van 00.00 al gerefereerd werd aan de aanslagen in Madrid volgens mij.
- Huiszoekingen in Brussel maar geen arrestaties daar.
- Melder vannacht wist te melden wie, welke gebouwen ze te vinden waren en welke bussen ze gingen gebruiken
Wat is dan de afleiding?? zou ook best kunnen zijn dat iemand bij de overheid bewust den haag lekt om te zorgen dat er geen vermoedens bestaan bij de "groep Amsterdam"quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:49 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Afleiding![]()
Bij dit soort dingen denk ik vaak dat het een afleidings truc is, dat anderen het stiekum morgen doen
Zat ik ook aan te denken.quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:51 schreef bosb het volgende:
[..]
Wat is dan de afleiding?? zou ook best kunnen zijn dat iemand bij de overheid bewust den haag lekt om te zorgen dat er geen vermoedens bestaan bij de "groep Amsterdam"
Dat iedereen nu denkt oew gelukkig ze zijn opgepakt en dan doen andere mensen van dezelfde groep het morgen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:51 schreef bosb het volgende:
[..]
Wat is dan de afleiding?? zou ook best kunnen zijn dat iemand bij de overheid bewust den haag lekt om te zorgen dat er geen vermoedens bestaan bij de "groep Amsterdam"
Ik snap de Ikea en de andere winkels als doel op donderdag sowieso niet zo goed.... Tref je daar nou echt een hele grote groep mensen? Volgende week donderdag de ArenA was een stuk druker geweest, ivm wedstrijd Ajaxquote:Op donderdag 12 maart 2009 21:50 schreef tomaad het volgende:
[..]
Sowieso snap ik het niet echt, als ze toch de Ikea niet in kunnen gaan ze toch gewoon ergens anders de boel opblazen? Die gasten denken echt niet van "he shit politie, nu kan het niet meer".
Dat zou de wereld een stuk mooier makenquote:Op donderdag 12 maart 2009 21:50 schreef tomaad het volgende:
[..]
Sowieso snap ik het niet echt, als ze toch de Ikea niet in kunnen gaan ze toch gewoon ergens anders de boel opblazen? Die gasten denken echt niet van "he shit politie, nu kan het niet meer".
Ook dat, er zijn wel wat drukkere plekken te bedenken jaquote:Op donderdag 12 maart 2009 21:52 schreef bosb het volgende:
[..]
Ik snap de Ikea en de andere winkels als doel op donderdag sowieso niet zo goed.... Tref je daar nou echt een hele grote groep mensen? Volgende week donderdag de ArenA was een stuk druker geweest, ivm wedstrijd Ajax
quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:41 schreef miss_bleu het volgende:
in notendop dit dus:
afgelopen nacht net na 00.00 telefoontje vanaf een prepaid toestel uit brussel met de dreiging
- 7 mensen aangehouden
- eerste aanhouding net na middag uur
- laatste aanhouding kwart voor 6 vanavond
- groep bestaat uit Nederlanders van marrokaanse komaf Groep bestaat uit Marokkanen met Nederlands paspoort.
- van 19 t/m 65 jaar oud
- 1 had er een familielid die was terrorist die om is gekomen in madrid
Ben 'bang' van wel jaquote:Op donderdag 12 maart 2009 21:51 schreef Disorder het volgende:
Wilders +20
Hadden ze beter de zaterdag kunnen nemen , maar ja we mogen blij zijn dat er niks gebeurd is.quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:52 schreef bosb het volgende:
[..]
Ik snap de Ikea en de andere winkels als doel op donderdag sowieso niet zo goed.... Tref je daar nou echt een hele grote groep mensen? Volgende week donderdag de ArenA was een stuk druker geweest, ivm wedstrijd Ajax
Dan had heel Nederland morgen op zn kop gestaan.quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:56 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Hadden ze beter de zaterdag kunnen nemen , maar ja we mogen blij zijn dat er niks gebeurd is.
Stel je voor dat ze het wel voor elkaar gekregen hadden
Dat dacht ik dus vanmiddag toen ik bij Ikea Utrecht was. "Nu is Ikea Amsterdam ontruimd, en liggen de bommen bij Ikea Utrecht, zul je net zien..."quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:49 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Afleiding![]()
Bij dit soort dingen denk ik vaak dat het een afleidings truc is, dat anderen het stiekum morgen doen
Dan hebben zij een andere bron dan de rest van media-nederlandquote:Op donderdag 12 maart 2009 21:58 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
De NOS: "Is nog niet bekend uit welke hoek de dreigingen komen".![]()
Ja er zijn veel meer plekken waar veel mensen komen te bedenken, maargoed laten we hopen dat ze iedereen hebben kunnen pakken en dat ze niet op vormfouten volgende week weer buiten lopen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:56 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Hadden ze beter de zaterdag kunnen nemen , maar ja we mogen blij zijn dat er niks gebeurd is.
Stel je voor dat ze het wel voor elkaar gekregen hadden
Haha ja dat dusquote:Op donderdag 12 maart 2009 21:57 schreef sunmoonstar het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus vanmiddag toen ik bij Ikea Utrecht was. "Nu is Ikea Amsterdam ontruimd, en liggen de bommen bij Ikea Utrecht, zul je net zien..."
http://www2.at5.nl/artike(...)rroristische-aanslagquote:Amsterdam ontsnapt waarschijnlijk aan terroristische aanslag
Op de personferentie is donderdagavond bekendgemaakt dat de politie een specifieke tip heeft gekregen op woensdagavond.
Op woensdagavond is er rond middernacht een telefonische melding binnengekomen bij de politie. Hier werd de politie getipt over een mogelijke aanslag in winkels rondom het Arenaboulevard gebied. De daders zouden van plan zijn om veel slachtoffers te maken. Ook gaf de tipgever een lijst met adressen waar de verdachten zich ophielden.
Hierop heeft de politie contact gezocht met de AIVD. Daarna bleek dat een van de verdachten een familielid was van een van de daders van de aanslagen in Madrid 5 jaar geleden. Een aantal van de verdachten hadden al geweldsdelicten op hun naam staan. De verdachten zijn 6 mannen en een vrouw in de leeftijd van 19 tot 64 jaar. Het zijn allemaal Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond. Het is nog niet duidelijk of ze allemaal met de dreiging te maken hebben. De eerste werd rond het middaguur gearresteerd de laatste om kwart over zes. De aangehouden personen worden op dit moment verhoord. Er zijn op vier adressen huiszoekkingen verricht, deze zijn nog gaande. Een van de huiszoekkingen was in een garage in Amsterdam-West, maar die bleek niets met de dreiging te maken te hebben.
De tipgever heeft gebeld met een prepaid telefoon vanuit Brussel. Daarom is er ook contact gezocht met de politie in Brussel en zij ook daar huiszoekingen verricht. In Brussel zijn geen arrestaties verricht.
De driehoek beraadt zich in de loop van de avond over of zij het gebied in Zuidoost morgen weer helemaal vrij kunnen geven.
http://www2.at5.nl/artike(...)n-in-amsterdam-noordquote:Op de Meeuwenlaan is een hele politiemacht bezig met het doorzoeken van een huis.
Een deel van de straat is afgezet en er wordt door zes mensen in witte pakken in de buurt en rond de auto's gezocht met een hond. Buurtbewoners staan te kijken maar willen niets kwijt over wie er in het pand wonen.
De politie wil verder niets bevestigen noch ontkennen.
Ja klopt, dat was gisteren.quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:57 schreef hondjes het volgende:
Van de week was er toch ,,herdenking van de aanslag in Madrid
Wildersquote:
quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:59 schreef bosb het volgende:
[..]
Ja er zijn veel meer plekken waar veel mensen komen te bedenken, maargoed laten we hopen dat ze iedereen hebben kunnen pakken en dat ze niet op vormfouten volgende week weer buiten lopen.
Vermoed dat dit weer een beejt een hofstad-achtig traject kan gaan worden.
Ik hoop het niet, dat is zwaar besmettelijk en kost klauwen aan medische kosten.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |