Dat is precies wat ik denk. Tim van Di-rect stelt zonder Di-rect niet zoveel voor.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:10 schreef elplato het volgende:
Wat je van Direct vindt mag iedereen zelf bepalen. Maar dat die tim zo pretentieus is te denken wel even een solo-carriere uit de grond te stampen is lachwekkend en tenenkrommend tegelijk. Net als z'n zorgvuldig uitgekozen imago met hoedje trouwens.
Ja.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 00:53 schreef booo het volgende:
Goed, dan ben ik zo'n beetje de enige hier die het wel erg vindt?
Ik wou dat ik iets anders kon zeggen.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 00:53 schreef booo het volgende:
Goed, dan ben ik zo'n beetje de enige hier die het wel erg vindt?
quote:
Schijnbaar moet je eerst een zwakzinnige mongool zonder smaak zijn voordat je mod mag wordenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:34 schreef MASD het volgende:
[..]
Kom op. Die band stelt echt helemaal niks voor.
MASD is een baas met toffe muzieksmaak, ja?!quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:18 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Schijnbaar moet je eerst een zwakzinnige mongool zonder smaak zijn voordat je mod mag worden
Pink Floyd
Met je bruine tongetjequote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:20 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
MASD is een baas met toffe muzieksmaak, ja?!
Alleen m'n duimquote:
Dat dus. Di-rect moest al heel lang dood, Pink Floyd = briljant, Nick Drake = onovertroffen, Tim = kkhomo.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:18 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Schijnbaar moet je eerst een zwakzinnige mongool zonder smaak zijn voordat je mod mag worden
Pink Floyd
Dat, inderdaad.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:17 schreef IQM het volgende:
Pretentieus "Kijk mij Nick Drake kennen"-topic.
Dan is het meer een 'kijk mij eens goede muzieksmaak hebben' topic. Want het kennen én waarderen van Nick Drake zegt wel wat over iemand.quote:
quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:26 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ja, Nick Drake is ook zooo onbekend!
Wáárom is Pink Floyd briljant? Ik moet de eerste fan nog tegenkomen die daar een antwoord op kan geven. Hypocriete lemmings.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:28 schreef sinadO het volgende:
[..]
Dat dus. Di-rect moest al heel lang dood, Pink Floyd = briljant, Nick Drake = onovertroffen, Tim = kkhomo.
Is dat 'direct' genoeg?
Nick Drake was ook een goede muzikant, hoor. Begrijp me niet verkeerd.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:41 schreef sinadO het volgende:
[..]
Dan is het meer een 'kijk mij eens goede muzieksmaak hebben' topic. Want het kennen én waarderen van Nick Drake zegt wel wat over iemand.
Ga jij eens op straat een Maurice de Hond enquete houden.quote:
Ja, dus?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:45 schreef sinadO het volgende:
[..]
Ga jij eens op straat een Maurice de Hond enquete houden.
Kent u:
A - Nick Drake
B - Di-rect
C - geen van beiden
Moet jij eens kijken.
Die kennen alle quasi muziekkenners dan weer nietquote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:46 schreef Bosbeetle het volgende:
waarom heeft nietmand het over josh ritter
Ik heb dat ergens gelezen, weet je.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:52 schreef MASD het volgende:
Zeg, zit iedereen een gigantisch epistel uit te typen of weet niemand een reden te verzinnen waarom Floyd zóóó briljant kawaiii ^^ is?
Voor mij is het gewoon goed vanwege de behandelde thema's en sfeer die gecreeerd wordt, ik ben me ervan bewust dat ze later zijn verdronken in hun "this shit is deep, man"-houding.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:52 schreef MASD het volgende:
Zeg, zit iedereen een gigantisch epistel uit te typen of weet niemand een reden te verzinnen waarom Floyd zóóó briljant kawaiii ^^ is?
Omdat pink floyd de eerste band was die het psychedelische geluid uitbuiten, en omdat ze muziek hebben gemaakt die gewoon goed klinkt en niet al te voorspelbaar in elkaar zit, zodat mensen dat zien als een diepere laag.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:52 schreef MASD het volgende:
Josh Ritter is ook een held, maar wel één die min of meer standaard singer/songwriter muziek maakt. Als zanger van Di-rect zeggen dat je muziek wil maken die daar op lijkt is geen schande, vind ik. Hij komt qua niveau vast niet eens in de buurt, maar qua stijl moet het lukken.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:46 schreef Bosbeetle het volgende:
waarom heeft nietmand het over josh ritter
Inderdaad, dat dus. Ik draai elke zondagochtend Bryter Layter, daar kan ik geen genoeg van krijgen. De ultieme zondagochtend -rustig-aan plaat.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 14:14 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Josh Ritter is ook een held, maar wel één die min of meer standaard singer/songwriter muziek maakt. Als zanger van Di-rect zeggen dat je muziek wil maken die daar op lijkt is geen schande, vind ik. Hij komt qua niveau vast niet eens in de buurt, maar qua stijl moet het lukken.
Nick Drake daarentegen, noem eens een andere singer/songwriter die zo'n geweldige melancholische sfeer/emotie neer kan zetten. Dat zijn er vrij weinig.
Ze zijn goed omdat het een stel muzikanten zijn die heel erg goed kunnen spelen, een goede muziekschrijver hebben, en de kunst van het weglaten beheersen als geen ander (als het gaat om de muziek, niet om de showsquote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:52 schreef MASD het volgende:
De enige goede Nederlandse band: Good Things Endquote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:01 schreef Trannellius het volgende:
Mag ik vragen aan iedereen die hier Di-Rect loopt af te kraken welke hedendaagse band ze wel goed vinden? Ik vind persoonlijk namelijk Di-Rect wel een van de betere bands van dit moment. Het is niet mijn smaak, maar dat terzijde.
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:42 schreef B.E.D het volgende:
[..]
De enige goede Nederlandse band: Good Things End
Hoeveel Nederlandse bands ken je?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:42 schreef B.E.D het volgende:
[..]
De enige goede Nederlandse band: Good Things End
Spike Frans.quote:
35007quote:Op zaterdag 14 maart 2009 17:41 schreef Bosbeetle het volgende:
nederland kent zeker goede artiesten een lijstje met mijn favorieten
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 17:41 schreef Bosbeetle het volgende:
nederland kent zeker goede artiesten een lijstje met mijn favorieten
'nederlandstalig'
- Meindert Talma
- Spinvis (+vinkenoog)
- Roosbeef
- Krang/fratsen/ketterse fanfare
- Hausmagger
- machinefabriek
- Raggende Manne
- Opgezwolle
- Osdorp Posse
- Neuk!
'niet nederlandstalig'
- Palinkx
- Cuby en de blizzards
- 35007
- the wounded
- Bong-ra
- killimanjaro darkjazz ensemble
- Gore
-Coparck
ik kan ook nog wel even doorgaanquote:Op zaterdag 14 maart 2009 17:44 schreef Seam het volgende:
[..]
35007Wat een band
Verder mis je er nog wel een aantal maar goed
Ik ken ze allemaal, en Good Things End steekt daar 100% met kop en schouders boven uit.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 17:09 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Hoeveel Nederlandse bands ken je?
[..]
Spike Frans.
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 19:09 schreef McFearless het volgende:
Zo lang hij Elliott Smith maar met rust laat maar onder een hele grote zware bus komt die over zijn fucking stembanden rijdt .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |