abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67520934
Nou, Snuggle, toch maar over gegaan op de wat andere films. Na tig typical amerikaanse comedies te hebben gezien en gepost hier heb ik gisteren True Romance (1993) gezien.

Wat een toffe vette film zeg! Toen ik naar het acteurs lijstje keek had ik al zo'n vermoeden dat dit wel eens een goede film kon worden ( Samuel L. Jackson, Brad Pitt, Christian Slater, Dennis Hopper, Val Kilmer, Gary Oldman, Christopher Walken, James Gandolfini, Michael Rapaport ) Zoveel top acteurs in een film, ook al komen sommige acteurs niet heel lang in beeld, ze dragen wel hun steentje bij

De film zelf ademt een heerlijke 90ies sfeer uit, die chick is weer oké , de muziek is perfect (hans zimmer ). Het verhaal zit lekker in elkaar al moet ik wel zeggen dat ik de 2e helft ( nadat ze weg gingen uit hun stad ) wat vlotter liep.
Die pa van die dat verhaal opsteekt van dat sicilians eigenlijk neger bloed hebben en zo . Een combinatie van 2 sukkels met drugs wat ze per ongeluk hebben meegekregen, met politie die achter ze aan zit omdat het stel de drugs willen verkopen aan een filmbaas en een stelletje maffiosi die die drugs weer terug wil en eindigt op een heerlijke samenkomst van alle partijen. TOP FILM

9/10
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_67526016
Haha, dat is 1 van mn favoriete films allertijden. Heerlijk gevoel krijg je bij die film!
pi_67526074
Slumdog Millionaire voor de tweede keer. Ik neem gewoon iedereen mee
pi_67530481
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 21:47 schreef SnuggLe het volgende:
Snow Cake

Snelle knip i.v.m. lezen van spoilers tijdens quoten.

100% aanrader!!!!!

IMDB: 7.6
Zelf: 8.6
Je post heeft me nieuwsgierig gemaakt.
Zal hem morgenavond kijken. (Vervelende zomertijd... de zondag is vandaag niets meer. )
  zondag 29 maart 2009 @ 22:02:57 #205
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_67530796

Juggernaut (1974)
Brittanic is een oceanliner cruise-schip. Als het goed en wel op weg is wordt een telefoontje gepleegd met de mededeling dat er 7 bomben geplaatst zijn aan boord. Er wordt een half miljoen geëist. Daar geeft Scotland Yard geen gehoor aan een stuurt een stel bom-ontmantelaars.

Apart dat er geen massa-hysterie uitbreekt als er bekend wordt gemaakt dat er bommen aan boord zijn. Er wordt nog een zielig verkleedfeestje gegeven.

Anthony Hopkins is een agent binnen Scotland Yard, met een berg haar:). Omar Shariff is de kapitein van de Brittanic.

Het berust op een waargebeurde bommelding op een cruiseschip

cijfer 6 / imdb 6.4
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 29 maart 2009 @ 22:52:06 #206
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_67532252
quote:
Op zondag 29 maart 2009 16:29 schreef sitting_elfling het volgende:
Nou, Snuggle, toch maar over gegaan op de wat andere films. Na tig typical amerikaanse comedies te hebben gezien en gepost hier heb ik gisteren True Romance (1993) gezien.

[ afbeelding ]

Wat een toffe vette film zeg! Toen ik naar het acteurs lijstje keek had ik al zo'n vermoeden dat dit wel eens een goede film kon worden ( Samuel L. Jackson, Brad Pitt, Christian Slater, Dennis Hopper, Val Kilmer, Gary Oldman, Christopher Walken, James Gandolfini, Michael Rapaport ) Zoveel top acteurs in een film, ook al komen sommige acteurs niet heel lang in beeld, ze dragen wel hun steentje bij

De film zelf ademt een heerlijke 90ies sfeer uit, die chick is weer oké , de muziek is perfect (hans zimmer ). Het verhaal zit lekker in elkaar al moet ik wel zeggen dat ik de 2e helft ( nadat ze weg gingen uit hun stad ) wat vlotter liep.
Die pa van die dat verhaal opsteekt van dat sicilians eigenlijk neger bloed hebben en zo . Een combinatie van 2 sukkels met drugs wat ze per ongeluk hebben meegekregen, met politie die achter ze aan zit omdat het stel de drugs willen verkopen aan een filmbaas en een stelletje maffiosi die die drugs weer terug wil en eindigt op een heerlijke samenkomst van alle partijen. TOP FILM

9/10
Naar aanleiding van deze post de film maar opgezet . Wat een toffe film + cast inderdaad. De ene klasbak komt wat meer dan de andere klasbak in beeld. Die Brad Pitt moest bijvoorbeeld alleen maar suf op een bankje te zitten en die hele Val Kilmer heb ik helemaal niet gespot, raar .
Aangename film met geniaal uitgevoerde scenes en sfeer . Ik moest ook hard lachen om Hopper die Walken uitlegde dat hij van negers afstamt. Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_67536095
True Romance ja, wat een gewéldige film!! De dialogen zijn zo sterk en hoe ze die hele cast ooit zo voor elkaar hebben gekregen daar blijf ik me ook over verbazen! 10/10
pi_67540860
Changeling

Eindelijk deze film gezien, vantevoren verwachtte ik eigenlijk een ontzettende trage drama film maar dit bleek eigenlijk helemaal niet zo te zijn. Heb de volledige 2 uur en 20 minuten geboeid gekeken en geen moment de drang gehad om op de klok te kijken. Top film
Cijfer: 8,5
pi_67541090
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:52 schreef Falco het volgende:
en die hele Val Kilmer heb ik helemaal niet gespot, raar .
Op een gegeven moment denkt Clarence dat Elvis tegen hem staat te praten en dat is dan Kilmer.
Wel toffe film verder ja, vooral die Sicilianendialoog.
pi_67542335
Marley & Me

Zelden een film gezien die zo niet aan mijn verwachtingen voldeed. Ik houd helemaal niet van honden. Maar wel van Owen Wilson, en in sommige films ook van Jennifer Aniston. In deze film helemaal

Maar goed, telkens als ik de cover zag werd ik een beetje misselijk, maar bij de trailer moest ik per ongeluk toch erg lachen (als die hond uit het autoraampje hangt). Ik verwachtte dus een comedy, en na het lezen van de reviews op dit forum had ik al het vermoeden dat het met de komische stukjes wat mee zou vallen, maar ik was toch benieuwd.

Ik vond het een originele film! Het volgt eigenlijk het leven van een gezin aan de hand van het leven van de hond. Dus de momenten waarop de hond 'opspeelt' zijn eigenlijk allemaal hele belangrijke momenten in het leven van het gezin. Mooi bedacht, vind ik (maar neem dan een kat , geintje). Inderdaad, Jennifer is wel erg actief aan 't baren, maar ik vond de sneltreinvaart door Owen's leven erg leuk, en ze waren allebei gewoon zo normaal. Dat de hondentrainster flipt en dat ze daar dan stiekem de grootste lol om hebben. Dat soort dingen vind ik gewoon lief.

De rol van McSteamy was ook leuk, wel gezapig dat uiteindelijk het gezinsleven natuurlijk meer waard is dan het losbollig maar alleen zijn tot je dood. Maar ach, tis wel waar.

Meevaller, en ik moest ook nog keihard huilen, en dat voor elkaar krijgen met een film over een hond, is wel een prestatie.

7 (IMDB 7.2)
  maandag 30 maart 2009 @ 13:12:29 #211
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_67544065
13 Tzameti

Sebastien, 22 jaar, krijgt een brief in handen met instructies. Deze was echter voor iemand anders bedoeld, desondanks volgt hij de instructies op en stort zich zo in het onbekende.

Spannende, erg sterke film noir, welke je het beste kan kijken als je er zo weinig mogelijk over weet. Het is een film die je niet snel vergeet.

IMDB: 7,4/10
ik: 8/10
pi_67545841
Scoop
Film van Woody Allen waar hij zelf ook in mee doet.
Journaliste (Scarlett Johansson) krijgt tijdens een goocheltruc een boodschap van een recentelijk overleden journalist over de mogelijke Tarotkaartmoordenaar. Zij probeer samen met Sidney Waterman (Woody Allen) de dader te pakken.
Wel grappig, af en toe een beetje te lang. Ook jammer was het abrupte einde.
Een 7- (IMDb: 6,8)
pi_67555959

mooi gedaan.
ben nu wel erg benieuwd naar de boeken.
  maandag 30 maart 2009 @ 20:19:13 #214
16701 scanman01
Today's a good day
pi_67556994
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:08 schreef Guppi het volgende:
Dat de hondentrainster flipt en dat ze daar dan stiekem de grootste lol om hebben. Dat soort dingen vind ik gewoon lief.
Ik schrok best een beetje toen ik Kathleen Turner zag in die rol. Pasgeleden nog 'Romancing the stone' 'weer gekeken. Toen was ze echt nog echt wel heel erg mooi. Het is wel 25 jaar geleden, maar toch...
My soul is painted like the wings of butterflies
  maandag 30 maart 2009 @ 22:07:31 #215
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_67560996
Ride Lonesome
Door veel liefhebbers en ook door Boetticher zelf wordt dit gezien als de beste van de westerns die hij heeft gemaakt. Zo ver wil ik niet gaan, maar het is wel een goede film. Wederom met Randolph Scott in de hoofdrol, is dit een mix van (uiteraard) western, een buddie movie en een road movie te paard. Vooral in dat laatste gedeelte vond ik de film erg sterk, waarbij de in widescreen gefilmde uitgestrekte woestijn landschappen van Californië erg prachtig uitzien. Ze onderstrepen nogmaals het eenzame personage en karakter van Scott`s personage.
Met een leuke, kleine bijrol van Lee van Cleef en een einde dat zowel optimistisch als prachtig is, is het dus opnieuw een film om te koesteren.

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_67566340
Pas gezien: Death Takes A Holiday (1934)

Het plot van deze film zal jullie niet geheel onbekend voorkomen, aangezien Meet Joe Black hier min of meer een remake van is (alleen is deze versie 100 minuten korter ).
De Dood is het op een dag zat om steeds maar door iedereen gevreesd te worden en daarom chanteert hij een hertog die hem net ontsnapt is en die hem als prins Sirki drie dagen dagen lang met zijn gasten moet laten optrekken om zo het menselijk leven te kunnen ervaren. Na een tijdje beginnen de gasten echter argwaan te krijgen door het vreemde gedrag van Sirki en bovendien lijkt zijn liefdesleven ook niet al te best te verlopen als hij zichzelf toch uiteindelijk bekend zal moeten maken voordat hij iemand mee 'naar huis' kan nemen.

Erg mooie film. Tikkeltje morbide misschien, maar eigenlijk ook wel erg liev. Na een tijdje kun je niet anders dan medelijden hebben met deze arme Magere Hein die tot zijn dodelijk saaie gevreesde bestaan gedoemd lijkt te zijn, terwijl hij niet eens zo slecht is. Soms is het nog redelijk grappig ook. Leuk detail is dat door de film heen iedereen zich verwondert over alle berichten over rampen en ongelukken met alleen maar overlevenden.

cijfer: 8, IMDB: 7.1
pi_67572268
quote:
Op maandag 30 maart 2009 11:13 schreef Darkzell het volgende:

[...]
Alleen al zo'n verschrikkelijke stil zou iedereen toch moeten doen walgen.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_67575255
The Straight Story

Een typische oude film, er word niet veel gezegd en toch blijft de film interessant.
Het verhaal is vrij dun maar wel oke, het is geen ingewikkelde film, toch is het een leuk filmpje.
Het gaat over een man die met een grasmaaier naar een vriend gaat geniaal.
8/10

[ Bericht 4% gewijzigd door ScarFace- op 31-03-2009 14:45:08 (plaatje nu @ tinypic) ]
pi_67575595
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:48 schreef ScarFace- het volgende:
The Straight Story
[ afbeelding ]

Een typische oude film, er word niet veel gezegd en toch blijft de film interessant.
Het verhaal is vrij dun maar wel oke, het is geen ingewikkelde film, toch is het een leuk filmpje.
8/10
Oude film? Kom op zeg, 1999 is dat tegenwoordig al oud?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 13:06:45 #220
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_67575867
Ik dacht juist dat het een eigenschap was van moderne films, zo weinig mogelijk zeggen en zo moeilijk mogelijk kijken.
pi_67576441
Dead Reckoning John Cromwell, 1947
Degelijke film-noir met Humphrey Bogart in de hoofdrol. Het verhaal is af en toe wat warrig, maar het lekkere sfeertje en Bogart maken veel goed. De bijrollen vond ik trouwens een stuk minder, met name Lizabeth Scott is matig. 7.3

Leatherheads George Clooney, 2008
Aardige film van en met George Clooney. De humor is vaak (te) flauw en het verhaaltje mager, maar met name het lekkere jaren ’20 sfeertje maakt dit toch nog een vermakelijke film. Verder was goed te zien dat de cast zelf ook veel lol had bij het maken van de film. Leuk voor een keertje. 7.0
pi_67576693
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:21 schreef Doff het volgende:

[..]

Alleen al zo'n verschrikkelijke stil zou iedereen toch moeten doen walgen.
gelukkig zegt zo'n still niks over de film zelf
pi_67576709
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:48 schreef ScarFace- het volgende:
The Straight Story
[ afbeelding ]

8/10
je mag niet hotlinken naar moviemeter....
pi_67577910
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:19 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ik schrok best een beetje toen ik Kathleen Turner zag in die rol. Pasgeleden nog 'Romancing the stone' 'weer gekeken. Toen was ze echt nog echt wel heel erg mooi. Het is wel 25 jaar geleden, maar toch...
Ik had haar niet eens herkend!
pi_67578919
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:58 schreef trebremmit het volgende:

[..]

Oude film? Kom op zeg, 1999 is dat tegenwoordig al oud?
De film is dus in de trend van oude films
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')