Er zit een verschil tussen de werkelijkheid laten zien zoals deze is en de beelden opzoeken. RTLZ liet ook een filmpje zien van Tim K. op het eind van zijn leven. Kan best zijn dat dat het filmpje van liveleak was. Ik heb echter niet gekeken, omdat ik daar geen interesse in heb. Jij zou waarschijnlijk wel gekeken hebben, uit interesse/nieuwsgierigheid. Niets mis mee.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:35 schreef Caesu het volgende:
[..]
ik weet niet of er veel naar die beelden kijken met een 'ziekelijk genoegen'.
ik wil wel zulke gruwelijke beelden zien (met mate), maar meer uit nieuwschierigheid/belangstelling.
de harde werkelijkheid mag je best laten zien vind ik.
oorlogen mogen wat mij betreft ook stukken minder gecensureerd in beeld gebracht worden.
dan weet de bevolking wat die regering aanricht door het leger in te zetten.
daardoor wordt een regering dan ook gedwongen om haarfijn uit te leggen waarom de inzet van het leger toch echt nodig is.
En het is ook niet verkeerd, ik deed dat ook al op die leeftijd, en zoveel mensen die ik ken. En die mensen zijn zo schoon als wat, anders konden ze immers geen verlofhouder zijn.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:16 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat heb je heel goed gezegd. Dat is niet strafbaar.
Gezien je voorbeeld, niet veel anders. Want dan komt het puur door de Koran, en dus niet door vuurwapenfascinatie, games of zijn vader. Tenminste, zo zullen de meeste mensen dan denken.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:39 schreef Dichtpiet. het volgende:
"Nee hoor, het kan niet door fascinatie voor vuurwapens komen. Nee hoor, games hebben hier niets mee te maken. En die arme vader kan er ook niks aan doen."
Hoe anders had dit topic er uit gezien als er een koran in zijn boekenkast had gestaan.
Ik weet niet hoe het zit met de FBI, maar in Nederland is het zo dat je moet kiezen voor een carrière bij de recherche. Daarna worden er zaken in je schoot geschoven, die je op moet lossen. Zit weinig keuze achter.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:39 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Je weet toch dat je naar dit soort dingen moet kijken als je zo'n baan gaat doen. Net als psychologen die met dit soort zaken te maken krijgen. En mensen die boeken over zulke dingen schrijven, die zoeken toch ook dingen op om een volledig beeld te geven etc.
Ik speel ook Counter Strike, schiet met luchtwapens en heb op een schietvereniging gezetenquote:Op donderdag 12 maart 2009 09:09 schreef SteveBudin het volgende:
De oorzaak is bekend![]()
.
http://www.nu.nl/algemeen(...)elddadige-games.html
[..]
Stop de persen, ban all games en dan gebeurd dit nooit meer, we hoeven ook niet uit te zoeken of er misschien een andere oorzaak kan zijn, die is er niet. Het komt allemaal door computerspelletjes en iedereen die Counterstrike speelt is een wandelende tijdbom die elk moment kan ontploffen.
Ja, maar als je bij de recherche gaat wéét je dat. Dus, in die zin is het wel degelijk vrijwillig.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het zit met de FBI, maar in Nederland is het zo dat je moet kiezen voor een carrière bij de recherche. Daarna worden er zaken in je schoot geschoven, die je op moet lossen. Zit weinig keuze achter.
De psychische sector is een vreemde sector wat dat betreft. Ik weet niet of die mensen naar dit soort beelden kijken, maar dat is makkelijk aan te nemen gezien de vele publicaties over dit soort onderwerpen. Wellicht hebben die mensen inderdaad zo'n kronkel, maar gaan ze er beter mee om dan mensen à lá Tim K.
Mag ik bij de club?quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:44 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik speel ook Counter Strike, schiet met luchtwapens en heb op een schietvereniging gezeten
maakt mij dat nu een potentiële moordenaar ?
Vanaf nu wordt je wel in de gaten gehouden.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:44 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik speel ook Counter Strike, schiet met luchtwapens en heb op een schietvereniging gezeten
Ok jij ook dan maar wat minder.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:47 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Mag ik bij de club?Ik heb ook even op een schietvereniging gezeten - alleen er waren weinig jongeren, dus daar ben ik weggegaan - en speel ook schietspelletjes. Oh noes.
Het is niet zo dat iedereen die counterstrike speelt tot dit soort dingen overgaat, maar het kan wel zo zijn dat dit een rol gespeeld heeft in het psychische proces dat tot dergelijke daden heeft geleid bij iemand die ook daadwerkelijk tot dit soort dingen is overgegaanquote:Op donderdag 12 maart 2009 09:11 schreef Dezz het volgende:
[..]
Daar gaan we weer....dat heeft er echt niks nada noppes mee te maken!
Voor jou zou de stap minder groot zijn naar het 'echte werk.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:44 schreef Andyy het volgende:
[..]
Hij zou bijvoorbeeld gek in zn hoofd moeten zijn.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Voor jou zou de stap minder groot zijn naar het 'echte werk.Maar dan moeten er nog wel andere factoren bij komen natuurlijk.
En wat betreft de games: mochten deze een invloed hebben gehad in dit specifieke geval, wat dan? Want bij de overgrote meerderheid die games speelt zal zoiets nooit gebeuren.
verrek, ik val af volgens mijquote:Op donderdag 12 maart 2009 10:51 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Hij zou bijvoorbeeld gek in zn hoofd moeten zijn.
Een psychopaat.
Ik geloof niet dat zoiets enkel aangeboren is, maar inderdaad is dat wel waarop ik doelde met 'andere factoren'.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:51 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Hij zou bijvoorbeeld gek in zn hoofd moeten zijn.
Een psychopaat.
Ja, dat dus. Hij zal er waarschijnlijk overgevoelig voor zijn geweest. Maar wat kan je daaraan doen?quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:50 schreef Wheelgunner het volgende:
Het zijn een hoop factoren, en de schietclub, horrorfilms en games zullen zeker een rol gespeeld hebben. Echter de belangrijkste factor blijft het jochie met zijn zieke geest die niet normaal met dat soort zaken kon omgaan.
Oké, heb je edit gelezen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat zoiets enkel aangeboren is.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:54 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
edit: aardbei heeft ge-edit, even goed lezen nog..
Niks, alleen zullen sommige politici en mensen denken dat iedereen het is en de rest benadelen die er ook gebruik van maken.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, dat dus. Hij zal er waarschijnlijk overgevoelig voor zijn geweest. Maar wat kan je daaraan doen?
Ik denk dat de discussie dan een stuk minder genuanceerd en keurig zou verlopen. Maar goed, dat is offtopic.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Gezien je voorbeeld, niet veel anders. Want dan komt het puur door de Koran, en dus niet door vuurwapenfascinatie, games of zijn vader. Tenminste, zo zullen de meeste mensen dan denken.
voor mensen met een psychologische afwijking wellicht, dat ze dan geen verschil meer kunnen zien daartussen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:57 schreef ChipsZak. het volgende:
En over je games-vraag: ik denk dat de scheiding tussen fictie en realiteit langzamerhand vervaagd.
Dat is zeker waar. Geldt ook voor films. Nu heb ik de Saw films niet gezien, maar het schijnt ook daarin steeds realistischer weergegeven te worden.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:57 schreef ChipsZak. het volgende:
En over je games-vraag: ik denk dat de scheiding tussen fictie en realiteit langzamerhand vervaagd.
Ik denk dat Chipszak het heeft over het realisme in games. Graphics etc.quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:04 schreef Andyy het volgende:
[..]
voor mensen met een psychologische afwijking wellicht, dat ze dan geen verschil meer kunnen zien daartussen.
voor de meeste gezonde mensen gebeurt dat niet zomaar neem ik aan.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:04 schreef Andyy het volgende:
[..]
voor mensen met een psychologische afwijking wellicht, dat ze dan geen verschil meer kunnen zien daartussen.
voor de meeste gezonde mensen gebeurt dat niet zomaar neem ik aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |