15 +1 in een Beretta 92, maar herladen is niet moeilijk.quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat er zoveel kogel in een handwapen zitten.
Dat wordt een werkstraf dan.quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:02 schreef Elfletterig het volgende:
Vervolg die vader ook maar, voor ernstige nalatigheid en wat mij betreft zelfs medeplichtigheid aan moord, of dood door schuld. Je minderjarige zoon bij een schietvereniging laten schieten en een wapen in huis laten slingeren, is heel kwalijk.
quote:De dader schoot op zijn voormalige school -hij zou deze vorig jaar hebben afgemaakt- in het Zuidwest-Duitse Winnenden bij Stuttgart om 09.30 uur wild om zich heen.
Ja, herladen, maar dan moet hij dus diverse houders met patronen bij zich hebben gehad, is zoiets gebruikelijk om in bezit te hebben?quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:02 schreef Wheelgunner het volgende:
15 +1 in een Beretta 92, maar herladen is niet moeilijk.
Ja hoor, meestal zitten er 2 standaard bij een nieuw wapen, maar het is vrij gewoon om er meer bij te kopen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat ik ook verbazend vind is dat er zoveel doden zijn. Het lijkt mij dat iedereen door elkaar heen rent, het is complete chaos, en dan moet je mensen nog dodelijk weten te treffen. Je kunt natuurlijk niet precies iedereen door het hart, hoofd, ruggengraat of lever schieten. Hij moet echt ontzettend vaak geschoten hebben lijkt mij.
[..]
Ja, herladen, maar dan moet hij dus diverse houders met patronen bij zich hebben gehad, is zoiets gebruikelijk om in bezit te hebben?
Hmmm, ja, ik weet het niet. Een kogel kan natuurlijk veel schade veroorzaken maar hoeft zeker niet per definitie dodelijk te zijn, daarvoor moet je belangrijke organen raken. Waarbij hart, ruggengraat en hoofd ook nog eens door botten beschermd worden.quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:08 schreef kraaksandaal het volgende:
Als je binnenkomt in zo'n klas kun je aardig raak schieten, het hele spul zit op een kluitje en duikt onder de tafel.
Aangezien het wapen legaal in bezit was van de ouders en als sportwapen werd gebruikt neem ik aan dat hij alleen toegang had tot standaard volmantel-munitie. Ik weet niet zeker of de Duitse wetgeving veel afwijkt van de Nederlandse daarin, maar bijvoorbeeld vervormende munitie die extra veel schade veroorzaakt lijken me niet toegestaan.quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Kan het niet zijn dat hij kogels heeft gebruikt die extra veel schade veroorzaken?
Het hangt nogal af van het wapen, een dikke gun verzoorzaakt meer schade dan zo'n nog net toegelaten redelijk heftige zoals ik uit berichtgeving mag geloven. Het was geen proppenschieter.quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hmmm, ja, ik weet het niet. Een kogel kan natuurlijk veel schade veroorzaken
Het was gewoon een 9mm, niets buitengewoons.quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:20 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Het hangt nogal af van het wapen, een dikke gun verzoorzaakt meer schade dan zo'n nog net toegelaten redelijk heftige zoals ik uit berichtgeving mag geloven. Het was geen proppenschieter.
Gelukkig niet, je moet er niet aan denken wanneer zulke figuren echte spullen gaan meenemen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:21 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Het was gewoon een 9mm, niets buitengewoons.
Met echt zwaar automatisch wapentuig kun je zo'n hele klas wel ausrotten denk ik. Dan kom je toch al gauw aan 20-30 personen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:24 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Gelukkig niet, je moet er niet aan denken wanneer zulke figuren echte spullen gaan meenemen.
Toch blijken leerlingen erg snel weg te wezen bij zulke gebeurtenissen, de truc is meer snel een heleboel lokalen in korte tijd.quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:26 schreef Spitstand het volgende:
[..]
Met echt zwaar automatisch wapentuig kun je zo'n hele klas wel ausrotten denk ik. Dan kom je toch al gauw aan 20-30 personen.
Klopt.quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:30 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Toch blijken leerlingen erg snel weg te wezen bij zulke gebeurtenissen, de truc is meer snel een heleboel lokalen in korte tijd.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:35 schreef Spitstand het volgende:
[..]
Klopt.
Als de leerlingen niet door de ramen kunnen vluchten is het eigenlijk prijsschieten geblazen. De gangen stromen vol en dan hoef je in principe niet eens meer te richten en kun je gewoon rücksichtlos knallen. Komen ze niet uit de klassen dan kun je gewoon de klassen zelf ingaan.
Het probleem is dat doordat er zoveel leerlingen zijn de vluchtroutes helemaal verstopt raken, denk maar aan de ramen en deuren. Zodra er 10 leerlingen tegelijk de deur uit willen rennen (en dat willen ze) zit het vast, en hoef je er in theorie maar 1 kogel op af te vuren om er meerdere te raken.quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:37 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Elke leerling heeft op internet al weleens zoiets gelezen en als je er dan zelf middenin zit dan ben je toch wat voorbereid.
Opvallend is ook het verschil in frequentie tussen de jaren 90 en 00 (39) en de jaren 80 en eerder (7). Niet dat ik ook maar denk dat je dit soort gebeurtenissen kan voorkomen of terugdringen, ook al omdat de kans natuurlijk buitengewoon klein is dat een school doelwit wordt van dit soort geweld.quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:45 schreef Isabeau het volgende:
Jeetje, Virginia Tech shooting had behoorlijk wat slachtoffershttp://en.wikipedia.org/wiki/School_shooting
(en Beslan vind ik een hele rare om hier tussen te zetten)
In de VS bijv. 9x tussen 1966 en 1990 en 38x vanaf 1990quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
Opvallend ook het verschil in frequentie tussen de jaren 90 en 00 en de jaren 80 en eerder.
Waar zou dat aan liggen? De individualisering van onze maatschappij? De nadruk op geld, macht en materialisme en veel minder op liefde, sociale samenhang en geloof?quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In de VS bijv. 9x tussen 1966 en 1990 en 38x vanaf 1990
Men is ook meer chips gaan eten in de afgelopen 20 jaar.quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:55 schreef kraaksandaal het volgende:
Internet en TV.
Op de bank hangen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Men is ook meer chips gaan eten in de afgelopen 20 jaar.
Het is speculatie van het zuiverste soort dit soort dingen, en daar moet je voorzichtig mee zijn. Voor je het weet staan er weer politici op die wapenbezit in willen perken, games willen verbieden, de TV gaan censureren en privacy op internet in willen perken wat de vrijheid die het medium biedt niet ten goede komt. Het zijn altijd nog individuele omstandigheden (psychiatrische stoornissen) die bepalen of iemand dit soort gewelddadige acties onderneemt. Al die sociale verklaringen die in dit soort gevallen meestal gegeven worden zijn te weerleggen doordat niet iedereen die zich in een vergelijkbare situatie bevind tot geweld op scholen over gaat.quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:58 schreef kraaksandaal het volgende:
Op de bank hangen.
quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:54 schreef porsche1 het volgende:
Zijn er ook een aantal foto's beschrikbaar?
Die eerdere vond ik eik wel in hetzelfde profiel passen, de niet opvallende teruggetrokken.quote:Op donderdag 12 maart 2009 02:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hmmm, hij ziet er helemaal niet zo agressief uit als die jongens die achter eerdere schietincidenten zaten.
Eerder de *nerd* v/d klas en waarschijnlijk maagd.quote:Op donderdag 12 maart 2009 02:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hmmm, hij ziet er helemaal niet zo agressief uit als die jongens die achter eerdere schietincidenten zaten.
Ja hij heeft een brilletje dus nerd.quote:Op donderdag 12 maart 2009 03:03 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Eerder de *nerd* v/d klas en waarschijnlijk maagd.
Heerlijk om aan de hand van een foto een persoonbeschrijving te verzinnen.
Stop de persen, ban all games en dan gebeurd dit nooit meer, we hoeven ook niet uit te zoeken of er misschien een andere oorzaak kan zijn, die is er niet. Het komt allemaal door computerspelletjes en iedereen die Counterstrike speelt is een wandelende tijdbom die elk moment kan ontploffen.quote:''We hebben op zijn computer onder meer het spel Counterstrike gevonden.''
quote:Duitse schutter speelde gewelddadige games
Uitgegeven: 12 maart 2009 08:47
Laatst gewijzigd: 12 maart 2009 08:48
BERLIJN - De dader van de schietpartij in Duitsland heeft afgelopen maanden veel tijd doorgebracht met het spelen van gewelddadige games.
Ook het schieten met luchtdrukwapens was een van zijn hobby's. Dat meldde een woordvoerder van de politie donderdag.
De politie probeert te achterhalen waarom Tim Kretschmer het bloedbad op zijn oude middelbare school pleegde. Daarom onderzoekt de politie zijn computer, aldus de zegsman. ''We hebben op zijn computer onder meer het spel Counterstrike gevonden.''
De jonge dader maakte woensdag op zijn voormalige school en tijdens zijn vlucht vijftien slachtoffers. Zelf kwam de schutter tijdens een vuurgevecht met de politie om het leven. Waarschijnlijk pleegde Kretschmer zelfmoord nadat hij gewond was geraakt.
Daar gaan we weer....dat heeft er echt niks nada noppes mee te maken!quote:Duitse schutter speelde gewelddadige games
BERLIJN - De dader van de schietpartij in Duitsland heeft afgelopen maanden veel tijd doorgebracht met het spelen van gewelddadige games.
Ook het schieten met luchtdrukwapens was een van zijn hobby's. Dat meldde een woordvoerder van de politie donderdag.
De politie probeert te achterhalen waarom Tim Kretschmer het bloedbad op zijn oude middelbare school pleegde. Daarom onderzoekt de politie zijn computer, aldus de zegsman. ''We hebben op zijn computer onder meer het spel Counterstrike gevonden.''
De jonge dader maakte woensdag op zijn voormalige school en tijdens zijn vlucht vijftien slachtoffers. Zelf kwam de schutter tijdens een vuurgevecht met de politie om het leven. Waarschijnlijk pleegde Kretschmer zelfmoord nadat hij gewond was geraakt.
Natuurlijk, een gozer van 17 die ze urenlang bezighoudt en 40 km verder een gunfight maakt is stuk lastiger te verkopen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 08:06 schreef RvLaak het volgende:
Volgens de verslaggever van BNR, heeft de politie "honderden" niet afgeschoten kogels en 60 afgeschoten hulzen gevonden. Men gaat er nu van uit dat, door snel ter plaatse te zijn, veel erger is voorkomen.
quote:Hij doodde de meeste scholieren met een gericht schot in het hoofd.
Komt door dat schieten bij Counterstrike, daar heeft hij dat vast geleerd.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.limburger.nl/a(...)UWS02/261290835/1056
[..]
Zer er dit dan ff bij: "Leger psychologen aan de slag"quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.limburger.nl/a(...)UWS02/261290835/1056
[..]
Dit was de zin die me het meest opviel in 't hele artikel.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:21 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Zer er dit dan ff bij: "Leger psychologen aan de slag"
Dat kwam van die psychologen, die zijn dol op zulke gevallen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dit was de zin die me het meest opviel in 't hele artikel.
Ongetwijfeld, maar die zin die ik aanhaalde staat los van dat legertje psychologen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:24 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Dat kwam van die psychologen, die zijn dol op zulke gevallen.
Ok een geluk dan dattie zo goed door het hoofd wilde schieten, daardoor konden er meer leerlingen wegwezen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar die zin die ik aanhaalde staat los van dat legertje psychologen.
Nee, want de omgeving waarin je opgroeit heeft er niks mee te maken, toch Wheelgunner?quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:02 schreef Elfletterig het volgende:
Vervolg die vader ook maar, voor ernstige nalatigheid en wat mij betreft zelfs medeplichtigheid aan moord, of dood door schuld. Je minderjarige zoon bij een schietvereniging laten schieten en een wapen in huis laten slingeren, is heel kwalijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |