quote:Bij een bloedige schietpartij in de Duitse plaats Winnenden, in de buurt van Stuttgart, zijn in totaal zestien mensen gedood. Een jongen van zeventien jaar drong vanochtend omstreeks 09.30 uur zijn oude school binnen en opende in drie lokalen het vuur.
Bij de schietpartij kwamen negen leerlingen, in de leeftijd van 14 en 15 jaar, om en drie leraren. Enkele uren later overleed nog een leerling in het ziekenhuis.
Na de school bezocht te hebben, vluchtte de schutter naar buiten waar hij opnieuw iemand neerschoot. Vervolgens maakte de in zwarte gevechtskleding gehulde jongeman zich uit de voeten door voor korte tijd een automobilist te gijzelen.
Hij dwong een automobilist hem ergens heen te rijden. In de plaats Wendlingen schoot hij bij een autogarage twee voorbijgangers dood en daarbij raakten twee agenten gewond. Daarna is de dader bij een schotenwisseling zelf om het leven gekomen. Het is nog onduidelijk of de jongen door politiekogels is gedood of de hand aan zichzelf heeft geslagen.
Het Duitse persbureau DPA meldt dat de schutter een bekende was van de politie. Toen de politie nog op zoek was naar de dader, werden de inwoners van Winnenden opgeroepen binnen te blijven. Ook werd opgeroepen geen lifters mee te nemen.
Winnenden telt 27.000 inwoners. De website van de school is uit de lucht gehaald.
Verder zou de politie bij de ouders van de schutter achttien wapens in beslag genomen hebben.
Enkele uren nadat de schutter was gedood, sprak de Baden-Würtembergse minister-president Oettinger van een "afschuwelijke en op geen enkele manier te verklaren daad". "Heel Baden-Würtemberg is aangeslagen."
Volgens de schoolleiding heeft de jongen de school gewoon met een examen afgerond. Hij zou een onopvallende leerling zijn geweest.
De Duitse bondskanselier sprak rond 16.00 uur namens de Duitse regering haar deelneming uit met de nabestaanden. Ze zei dat het een trieste dag is voor Duitsland. Merkel noemde de schietpartij een "afschuwklijke misdaad".
Kijk hierom vind ik je dus een beetje, laat ik zeggen ... "minder slim"?quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:44 schreef Wheelgunner het volgende:
Met minimaal één wapen in de helft van alle huishoudens heeft het leger dus GEEN geweldsmonopolie in dat land.
Natuurlijk is er een verband, maar ik denk echt niet dat het een zaak wordt van "the computer made him do it".quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:48 schreef John.Milton het volgende:
Ik hoorde op de radio al dat hij gewelddadige computerspellen speelde. Er zal wel weer 'n "deskundige" zijn die daar een of ander verband tussen ziet.
Iddquote:Op woensdag 11 maart 2009 16:53 schreef FireMan.EXE het volgende:
Lees op teletekst dat de doden op school 9 meisjes , 3 leraressen en 1 jongen zijn.. Wel erg opvallend..Zou hij speciaal achter vrouwen aangegaan zijn op de school?
voor zover je van vrouwen kunt spreken bij een leeftijd van 14/15, lijkt het er wel op. Is er al iets bekend geworden over de 2 mensen die omgekomen zijn tijdens de schietpartij met de politie?quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:53 schreef FireMan.EXE het volgende:
Lees op teletekst dat de doden op school 9 meisjes , 3 leraressen en 1 jongen zijn.. Wel erg opvallend..Zou hij speciaal achter vrouwen aangegaan zijn op de school?
Kzal er een aantal opzoeken en in de OP plaatsen...quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:54 schreef porsche1 het volgende:
Zijn er ook een aantal foto's beschrikbaar?
quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Kzal er een aantal opzoeken en in de OP plaatsen...
dude, hij was 17, voor hem zijn de relevante vrouwen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]
voor zover je van vrouwen kunt spreken bij een leeftijd van 14/15, lijkt het er wel op. Is er al iets bekend geworden over de 2 mensen die omgekomen zijn tijdens de schietpartij met de politie?
always leave your gettaway driver alive....quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:56 schreef FireMan.EXE het volgende:
Wat ik ontzettend vaag vind voor iemand die klablijkelijk willekeurig mensen doodt, dat hij die automobilist heeft laten leven..Enige wat ik kan bedenken is dat ie hem/haar als spreekbuis heeft willen gebruiken ofzo..
De VS kent wel degelijk georganiseerde burgermilities, burgers zijn ook vrij dat te doen. De National en State Guards zijn weer wat anders.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:50 schreef AxisForOll het volgende:
[..]
Kijk hierom vind ik je dus een beetje, laat ik zeggen ... "minder slim"?:
1. die huishoudens zijn NIET GEORGANISEERD, als ze dat wel waren, waren ze OOK een leger. En kom ajb niet met de National Guard, google zelf maar waarom.
En politie natuurlijk, maar ook die taken worden in de VS regelmatig aan niet-overheidsdiensten uitbesteed, van mall cops tot PMC's.quote:2. Belangrijker: "Monopolie" in deze zin, slaat niet op wie het MEESTE heeft, maar wat een land democratisch besluit wie het voor het zeggen heeft op dit gebied. Alle landen ter wereld hebben besloten dat geweld alleen of voornamelijk bij het leger ligt.
Toen ik 17 was, vond ik de meiden van 14 maar kinderen. Wellicht is dat nu anders.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:59 schreef AxisForOll het volgende:
[..]
dude, hij was 17, voor hem zijn de relevante vrouwen.
maar ja dat zou misschien wel een verklaring kunnen zijn voor het feit dat die automobilist nog leeft: hij had een pindaatje.
En die burgers kunnen ook door de politie zijn gedood?
Pas als jij wat beter je best doet, anders is het verspilde moeite.quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:04 schreef AxisForOll het volgende:
je geeft blijk van misschien wat feitenkennis met hier en daar gaten. Slim is heeel wat anders ...
analyse, verbanden leggen .... Doe je best, hé!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |