abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66938173
Vanochtend kreeg ik een brief dat ik (eigenlijk al vanaf januari 2008 ) verplicht was als eenmanszaak in één van de zogenaamde vrije beroepen me nu toch in te schrijven bij de Kamer van Koophandel. Voorheen hoefde dit nooit, maar nu heeft de Belastingdienst bedacht dat het toch heel erg handig is. Voor hen, neem ik aan. Zelf zie ik de voordelen niet zo, en ik vraag me dan ook af wat er zou gebeuren als ik het niet doe.

Nadelen inschrijving KvK:
- kost (teveel) geld
- nog meer stomme post
- nog meer administratieve rompslomp

Voordelen inschrijving KvK:
- Macropas
- Sligropas
- Bouwmaatpas

verder kom ik niet.

Nu is die hele KvK voor mij ook een gezichtsloze instantie, maar misschien is er hier iemand die er geweldige ervaringen mee heeft, waardoor ik denk: Ja! Dat is mij die 44 euro per jaar dubbel en dwars waard!
Ik las daarbij dat Verenigingen van Eigenaren straks óók verplicht zijn zich in te schrijven bij de KvK. Die van ons is niet eens opgericht (foei! ), maar dat wordt dadelijk dus nòg een donatie richting de KvK.

Het stoort me eerlijk gezegd dat je nu wordt gedwongen je in te schrijven bij een instantie (wat ook nog eens belachelijk veel geld kost, 44 euro voor het invoeren van een formuliertje?), waaraan ik geen enkel voordeel heb. Maar ik heb tot nu toe ook nog niemand hierover met een protest gehoord. Doen jullie dit allemaal braaf? Of is er een enorm voordeel buiten de Macropas voor kleine zelfstandigen wat ik over het hoofd zie?
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:04:44 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_66938739
Ik ben geen zelfstandige, dus ik verzin dit nu compleet blanco. Ik denk dan aan nuttige bijeenkomsten, informatievoorziening, kennis van de markt, contacten met branchegenoten etc.

En de Makro pas natuurlijk, maar die kan ik zelf goed gebruiken (als ik er 1 had).
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_66938745
Er zijn inderdaad niet veel meer voordelen aan dan als je het niet doe. Het kost je inderdaad geld per jaar.

Voordeel extra is ook wel, je kan sneller serieuzer genomen worden, maar dat geldt niet voor een styliste of kapper of iets. Verder kan je ook je Alg. Voorwaarde deponeren bij KvK als je geregistreerd ben anders kan het niet.

Ik zit overigens met dezelfde kwestie. Al is het wel zo, dat je gelijk een BTW nummer krijgt waaronder je de belasting technische zaken kan fixen.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_66938925
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:04 schreef Chinless het volgende:
Er zijn inderdaad niet veel meer voordelen aan dan als je het niet doe. Het kost je inderdaad geld per jaar.

Voordeel extra is ook wel, je kan sneller serieuzer genomen worden, maar dat geldt niet voor een styliste of kapper of iets. Verder kan je ook je Alg. Voorwaarde deponeren bij KvK als je geregistreerd ben anders kan het niet.

Ik zit overigens met dezelfde kwestie. Al is het wel zo, dat je gelijk een BTW nummer krijgt waaronder je de belasting technische zaken kan fixen.
De inschrijving bij de belastingdienst voor een BTW-nummer heeft helemaal niets met de KvK te maken!

Ik zie ook geen voordelen trouwens.
pi_66939556
Als je 44,- per jaar teveel geld vind zou ik eens serieus over het bestaansrecht van je eenmanszaak gaan nadenken... Ik vind persoonlijk de Makro/Sligro etc. pas het geld wel waard
pi_66939629
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:04 schreef karr-1 het volgende:
Ik denk dan aan nuttige bijeenkomsten, informatievoorziening, kennis van de markt, contacten met branchegenoten etc.
Bij de KvK? Not
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:26:43 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66939650
KvK gaat je inderdaad bakken post opleveren, want ze verkopen je gegevens fijn aan diverse bedrijven.
censuur :O
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:26:48 #8
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_66939656
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:26 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Bij de KvK? Not
Ik praat dan ook zonder enige kennis van zaken
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_66939737
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:04 schreef Chinless het volgende:

Voordeel extra is ook wel, je kan sneller serieuzer genomen worden, maar dat geldt niet voor een styliste of kapper of iets.
Dat is 100% waar. Als ik zaken met iemand doe, check ik eerst online hun KvK uittreksel. Wel handig om te weten of het bedrijf überhaupt bestaat
quote:
Verder kan je ook je Alg. Voorwaarde deponeren bij KvK als je geregistreerd ben anders kan het niet.
Die kun je ook bij een rechtbank deponeren afaik.
quote:
Nee, je krijgt helemaal niet gelijk een BTW-nummer. Dat zul je echt apart aan moeten vragen (al is de BD over het algemeen wel zo lief om je een formulier te sturen na je inschrijving bij de KvK).
pi_66939763
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:26 schreef RemcoDelft het volgende:
KvK gaat je inderdaad bakken post opleveren, want ze verkopen je gegevens fijn aan diverse bedrijven.
Je weet dat je aan kunt geven daar geen prijs op te stellen, waarna ze het niet doen? Omgekeerde wereld idd, maar het is dus niet iets waar je niet omhene kunt.
pi_66940055
BTW nummer heb ik al eeuwen gewoon van de belastingdienst, evenals VAR-verklaringen. Dus daarvoor hoef ik het ook niet te doen. En dat doorverkopen van gegevens....tja, dat vreesde ik al. Vervelend zeg
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:24 schreef Xcalibur het volgende:
Als je 44,- per jaar teveel geld vind zou ik eens serieus over het bestaansrecht van je eenmanszaak gaan nadenken... Ik vind persoonlijk de Makro/Sligro etc. pas het geld wel waard
Het gaat niet om 'teveel geld' qua financiële draagdracht, ik kan zo 10.000 op tafel leggen , maar het gaat erom dat ik bij de Albert Heyn ook geen 44,- ga neertellen voor één wortel. Totnutoe is het enige voordeel voor de KvK en de Belastingdienst, en levert het mij niets op (behalve een uitpuilende brievenbus).

Maar wat haal allemaal jij bij de Makro/Sligro?
pi_66940183
Off topic: Makro heb je ook geen ruk aan overigens, heel veel dingen (zoals electronica) die ze als "winstpakker" aanmerken, bestel je online voor minder geld. Sligro is wel weer oké door hun enorm diverse food aanbod.
pi_66940278
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:38 schreef Laureline het volgende:
... ik kan zo 10.000 op tafel leggen :
...
Je bent helemaal mijn type!
pi_66940281
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:29 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Je weet dat je aan kunt geven daar geen prijs op te stellen, waarna ze het niet doen? Omgekeerde wereld idd, maar het is dus niet iets waar je niet omhene kunt.
Ha, daar heb ik wat aan. Dat maakt het iets minder zuur, dat je voor die 44 euro wel kan aangeven dat je geen ongewenste reclame wil ontvangen. Service, die KvK.
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:50:11 #15
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_66940447
Voordelen? Nee die zie ik ook niet.

Waarom dan wel doen? Omdat het is opgenomen in de nieuwe handelsregisterwet.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_66940584
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:50 schreef sanger het volgende:
Voordelen? Nee die zie ik ook niet.

Waarom dan wel doen? Omdat het is opgenomen in de nieuwe handelsregisterwet.
Ja, zo braaf ben ik dan wel weer. Maar ik zie eerlijk gezegd het nut er niet van in, èn het feit dat dit 44 euro moet kosten per jaar (plus nòg eens 44 euro voor de 'VVE' straks!) vind ik belachelijk. Inschrijven best, maar waar betaal ik nou eigenlijk voor?
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:56:23 #17
65960 sanger
pi_66940649
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:54 schreef Laureline het volgende:

[..]

Ja, zo braaf ben ik dan wel weer. Maar ik zie eerlijk gezegd het nut er niet van in, èn het feit dat dit 44 euro moet kosten per jaar (plus nòg eens 44 euro voor de 'VVE' straks!) vind ik belachelijk. Inschrijven best, maar waar betaal ik nou eigenlijk voor?
De KVK doet een beetje aan brancheonderzoek. Je kunt daar best wel wat handige info vandaan halen (als het in je bedrijfsfilosofie en branche past). Daarnaast beetje naamsbescherming blabla.

En het onderscheidt je van malafide ondernemers. Zonder kvk gewoon geen zaken doen
pi_66941224
quote:

[..]

de VvE's gaan straks rond de ¤ 27 betalen, is een andere categorie :-)

van de KvK site:
Waarom moet een VvE zich inschrijven in het Handelsregister?
De Handelsregisterwet 2007 stelt dat VvE´s deelnemen aan het economisch verkeer. Dit blijkt ook uit de activiteiten van de VvE´s. VvE´s zijn verplicht om een onderhoudsfonds te vormen en daarvoor hebben ze een bankrekening nodig. Sommige grotere VvE´s hebben zelfs personeel, zoals een tuinman, in dienst. Ook gaan VvE’s regelmatig overeenkomsten aan met schoonmaakbedrijven, dakdekkers of schilders voor het onderhoud van het pand. Omdat dit vaak om substantiële bedragen gaat, is voor deze bedrijven belangrijk dat ze kunnen nagaan wie de bestuurders van de VvE zijn. In het complete Handelsregister worden al deze gegevens geregistreerd.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_66942660
quote:

Voor het in stand houden van het handelsregister. Dat is toch wel vrij onmisbaar omdat anders bedrijven, stichtingen en verenigingen niet te herleiden zijn tot personen die aansprakelijk zijn of over tegoeden mogen beschikken. Dat maakt het tot een sluitend geheel, anders heb je alleen maar bedrijfsnamen en postadressen en volslagen onduidelijk wie daar achter zit, wie over het geld mag beschikken, wie contracten mag afsluiten en wie er ergens voor moet betalen. Een bank kan daar dan al meteen helemaal niks mee, terwijl el voor anderen ook onwerkbare situaties kunnen ontstaan.

Nuttig is het dus wel, noodzakelijk zelfs. Maar ik vind het ook veel te duur. Dat krijg je als er wel een verplichting is en geen concurrentie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_66943697
Wat raar ,de belastingdienst had mij juist verteld dat het pas verplicht zou zijn vanaf 2010... dat wordt weer opnieuw bellen dus *zucht*. Ik zie ook alleen maar nadelen en geldverspilling aan de KvK, in mijn branche is het niet gebruikelijk en heeft het ook weinig toegevoegde waarde..
pi_66944044
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 18:31 schreef kahlie het volgende:
Wat raar ,de belastingdienst had mij juist verteld dat het pas verplicht zou zijn vanaf 2010... dat wordt weer opnieuw bellen dus *zucht*. Ik zie ook alleen maar nadelen en geldverspilling aan de KvK, in mijn branche is het niet gebruikelijk en heeft het ook weinig toegevoegde waarde..
Nou, dan zou ik het lekker pas in 2010 doen. Ik ben dat ook van plan, het lijkt me sterk dat ze je vanwege dat ene jaartje in de cel gooien. Aangezien ik nog steeds niet ben gearresteerd voor het niet oprichten van een VVE
Geniale zet trouwens van die KvK/Belastingdienst, om die allemaal óók nog eens tot inschrijving te verplichten. Al die sukkelige VVE's van 2 eigenaartjes zoals de onze, 2-onder-1 kapwoningen, kleine 4-persoonsportiekjes, die nu allemaal gedwongen inschrijfgeld gaan betalen...miljoenenwinst! Als die persoon nu eens wordt overgeplaatst naar de ING ofzo
pi_66944617
quote:
Gemak
De inschrijfplicht geldt vanaf 1 juli 2008, met een overgangstermijn tot en met 31 december 2009 om alle nieuwe inschrijvingen gefaseerd en gemakkelijk te laten verlopen. De Kamer van Koophandel benadert de ondernemers met een brief en een formulier. De nieuwe inschrijver vult de gegevens aan en stuurt het formulier met een kopie van het legitimatiebewijs van de eigenaar, maten of bestuurders terug. Een bezoek aan de Kamer van Koophandel is in principe niet nodig.
Bron
Geen wonder dat ik aan 2010 dacht... gefaseerd tot eind 2009 dus. Ik wacht dus rustig af tot ik mijn brief & formulier krijg en dan moet het maar... staat er in jouw brief geen uiterste datum waarop je het moet hebben geregeld?
  woensdag 11 maart 2009 @ 19:41:13 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_66946131
Makro pas kan je, als vrij beroeper, ook zonder inschrijving bij KVK krijgen.
quote:
U kunt een Makro-pas schriftelijk aanvragen. U heeft daarvoor nodig:

Indien u bent ingeschreven bij de Kamer van Koophandel

(Kopie van) Uittreksel Kamer van Koophandel, deze mag niet ouder dan 1 jaar zijn.
Kopie van een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs of identiteitskaart).
U dient beide documenten met de aanvraag mee te sturen. Als het bedrijf, de vereniging of stichting door een andere vertegenwoordiger dan aangegeven op het uittreksel Kamer van Koophandel wordt aangemeld bij Makro, dan dient u ook één van onderstaande twee documenten mee te sturen:
Schriftelijke verklaring door directeur/eigenaar zoals vermeld op uittreksel Kamer van Koophandel.
Schriftelijke verklaring door 2 bestuursleden, waaronder de voorzitter, zoals vermeld op uittreksel Kamer van Koophandel.

Indien u niet bent ingeschreven bij de Kamer van Koophandel
Schriftelijke aanmelding op officieel briefpapier met adresgegevens, getekend door de directeur/eigenaar - Kopie van een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs of identiteitskaart)
Eén van onderstaande drie documenten:
(Kopie van) Bewijs lidmaatschap van overkoepelende- of belangenorganisatie.
3 kopiefacturen, niet ouder dan 3 maanden, gericht aan uw bedrijf en waaruit uw bedrijfsvoering blijkt.
(Kopie van) Gegevens waar BTW-nummer op vermeld staat.

Alle documenten kunt u opsturen naar:
Makro Service Center
Postbus 159
2290 AD Wateringen.

Of faxen naar: 0174-292 441.

Vragen?
Als u vragen heeft, dan helpen wij u graag. U kunt contact opnemen met Makro Service Center 0900-20 25 300 (¤ 0,25 per minuut) of via klantencontact@makro.nl.
http://www.metro-mcc.nl/content/Items.asp?Menu_No=1039

Enige voordeel van de Makro is dat je een heleboel zooi in 1 keer kan halen en achterin je auto kunt storten.
Maar goedkoper dan de Appie is het nauwlijks, afgezien van een paar aanbiedingen.
Zakelijke zooi laat ik wel bezorgen; daar ga ik niet zelf mee sjouwen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 11 maart 2009 @ 20:02:57 #24
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_66946802
Hier kost inschrijving van een eenmanszaak EUR 38,94. Wat ik daar voor terug ga krijgen is mij ook volstrekt onduidelijk. Ondernemingsplan is niet verplicht voor een eenmanszaak overigens.

Als je opdrachten krijgt van bedrijven vind ik het wel een meerwaarde hebben, het heeft toch iets professionelers zo'n KvK nummer. Ik zal voornamelijk zaken gaan doen met particulieren, denk niet dat die bij de KvK informatie zullen gaan inwinnen eerlijk gezegd.
~gedachten zijn meestal geen feiten~
pi_66947010
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:45 schreef Laureline het volgende:

[..]

Ha, daar heb ik wat aan. Dat maakt het iets minder zuur, dat je voor die 44 euro wel kan aangeven dat je geen ongewenste reclame wil ontvangen. Service, die KvK.
Helpt niks, want je inschrijving is openbaar .

Tip; geef niet, ik herhaal NIET je telefoonnummer op. Ze bellen. Allemaal. Of je in hun gidsje wil en andere ongein. Zeg maar tegen de inschrijfmiep dat je geen telefoon hebt. Hebben van telefoon is (nog) niet wettelijk verplicht..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_66947718
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Helpt niks, want je inschrijving is openbaar .

Tip; geef niet, ik herhaal NIET je telefoonnummer op. Ze bellen. Allemaal. Of je in hun gidsje wil en andere ongein. Zeg maar tegen de inschrijfmiep dat je geen telefoon hebt. Hebben van telefoon is (nog) niet wettelijk verplicht..
Goeie tip, ga ik doen, dat ik zo'n middeleeuws bedrijf heb waar alles nog per postkoets en met rooksignalen wordt geregeld
Maarrrr...bedenk ik me: ze delen hun gegevens nu met de Belastingdienst. En die heeft wel de telefoonnummers
pi_66947843
Oh jee, dit gaat straks natuurlijk ook verplicht worden voor tekstschrijvers... (Tekstschrijver, dat was eerst een vrij beroep,waarbij inschrijving niet verplicht was.)

Is er echt geen manier om onder al die bergen post uit te komen, want daar zit ik dus écht niet op te wachten. Het is onvoorstelbaar hoeveel er bij mij nu al retour afzender gaat...

En inderdaad, wat zijn nu precies de voordelen van inschrijving? Waar betaal ik eigenlijk voor?
pi_66948038
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:30 schreef Laureline het volgende:

[..]

Goeie tip, ga ik doen, dat ik zo'n middeleeuws bedrijf heb waar alles nog per postkoets en met rooksignalen wordt geregeld
Maarrrr...bedenk ik me: ze delen hun gegevens nu met de Belastingdienst. En die heeft wel de telefoonnummers
De belastingdienst is niet zo scheutig met het vrijgeven van prive-informatie. Ik geef je goede kans de bellers te ontlopen door de KvK geen telefoonnummer te geven.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_66948076
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:33 schreef _Arual_ het volgende:

En inderdaad, wat zijn nu precies de voordelen van inschrijving? Waar betaal ik eigenlijk voor?
Geen.

Niks van voorstellen, het is gewoon de zoveelste verkapte afdracht. Je hebt er last van en het kost geld. Meer niet.
pi_66948157
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Geen.

Niks van voorstellen, het is gewoon de zoveelste verkapte afdracht. Je hebt er last van en het kost geld. Meer niet.
* _Arual_ wandelt mopperend naar de KvK - binnenkort.
pi_66951001
Ze zijn lekker bezig daar bij de KvK (not).
Ik doe al een aantal jaren de administratie van mijn oom. De beste man is bijna 80 jaar oud en had vroeger een boederij(tje), sinds een jaar of 10 heeft hij alleen nog maar een paar koeien. Gewoon voor de fun, het zijn veredelde grasmaaiers Of ie zich even in wil laten schrijven bij de KvK.
Ik ga er eerdaags wel eens achteraan bellen, maar heeft iemand een idee waar ze het nou in hemelsnaam vandaan halen dat de beste man een bedrijf zou hebben?
pi_66955915
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:56 schreef sanger het volgende:

Daarnaast beetje naamsbescherming blabla.
Mwa. Als jij morgen een cafetaria met de naam "McDonalds" in wilt schrijven, dan doet de KvK dat gewoon voor je hoor
pi_66955960
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:02 schreef Kaar68 het volgende:

Ondernemingsplan is niet verplicht voor een eenmanszaak overigens.
Voor andere bedrijfsvormen wel dan Alsof het de KvK iets kan schelen of je een plan hebt
pi_66959876
Het hele probleem met het inschrijven bij de KvK ontgaat me een beetje eerlijk gezegd

Je hebt een bedrijf, het enige "bewijs" wat je daarvan hebt is een KvK-inschrijving.... knutselaars zonder KvK neem ik echt niet serieus, en met mij vele andere nvolgens mij....
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:14:49 #35
65960 sanger
pi_66959963
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 18:31 schreef kahlie het volgende:
Ook in jouw branche is het zometeen gewoon gebruikelijk

Ik baal er ook wel van, ik wil juist wat erbij gaan doen nu
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:15:04 #36
65960 sanger
pi_66959974
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 00:06 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Mwa. Als jij morgen een cafetaria met de naam "McDonalds" in wilt schrijven, dan doet de KvK dat gewoon voor je hoor
Volgens mij niet hoor
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:15:38 #37
65960 sanger
pi_66959989
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 00:08 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Voor andere bedrijfsvormen wel dan Alsof het de KvK iets kan schelen of je een plan hebt
De KVK niet nee, de bank wel

De KVK heeft daar wel weer handige software en documentatie over.
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:16:40 #38
65960 sanger
pi_66960018
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:12 schreef Xcalibur het volgende:
Het hele probleem met het inschrijven bij de KvK ontgaat me een beetje eerlijk gezegd

Je hebt een bedrijf, het enige "bewijs" wat je daarvan hebt is een KvK-inschrijving.... knutselaars zonder KvK neem ik echt niet serieus, en met mij vele andere nvolgens mij....
Dat was ook altijd zo. Behalve voor de zogenoemde vrije beroepen.
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:19:52 #39
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66960107
Ze hebben soms leuke seminars, bijvoorbeeld over verkopen, werving etc.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_66960126
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:15 schreef sanger het volgende:

Volgens mij niet hoor
Toch wel Ik wilde (vooruit, in 2002) een bedrijf inschrijven met een redelijk algemene naam, die veel voorkwam in handelsnamen van anderen. De KvK reageerde toen simpelweg door te zeggen dat ik er wellicht last mee zou krijgen (van die andere bedrijven), maar dat zij me wel gewoon in wilden schrijven. Het was meer een vrijblijvend advies dus.

Wellicht dat hier in 7 jaar tijd iets veranderd is echter, geen idee.

[ Bericht 4% gewijzigd door Roy_T op 12-03-2009 09:28:49 ]
pi_66960169
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:15 schreef sanger het volgende:

De KVK niet nee, de bank wel
Alleen als je geld van ze wilt

Imo heeft de KvK niets aan informatie wat je elders niet kunt vinden, maar dan nog vind ik het een goede besteding van mijn 107 euri ofzo, puur omdat je in het handelsregister staat en daar door anderen kan worden opgezocht.
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:53:54 #42
65960 sanger
pi_66961085
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:20 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Toch wel Ik wilde (vooruit, in 2002) een bedrijf inschrijven met een redelijk algemene naam, die veel voorkwam in handelsnamen van anderen. De KvK reageerde toen simpelweg door te zeggen dat ik er wellicht last mee zou krijgen (van die andere bedrijven), maar dat zij me wel gewoon in wilden schrijven. Het was meer een vrijblijvend advies dus.

Wellicht dat hier in 7 jaar tijd iets veranderd is echter, geen idee.
Vielen die in dezelfde branche? In dezelfde branche/werkzaamheden doen ze het volgens mij niet.
pi_66961175
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:53 schreef sanger het volgende:

Vielen die in dezelfde branche? In dezelfde branche/werkzaamheden doen ze het volgens mij niet.
Ja, dezelfde branch. Maar ik baseer mijn aanname op dit ene voorval, wie weet was die typmiep gewoon een muts
pi_66961623
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:12 schreef Xcalibur het volgende:

Ja, want het is heel belangrijk dat je masseur, haarstyliste, visagiste, coach, tekstschrijver, kunstenaar etc. een KvK inschrijving heeft Sanger heeft gelijk, het wordt nu 'gebruikelijk', maar omdat het opgelegd is. In heel veel vrije beroepen kwam dit nooit ter sprake.

Ik heb nog nooit een particuliere klant horen vragen naar m'n KvK-nummer Oh, wacht, weleens, toen iemand graag een factuur wilde hebben i.v.m. het mogelijk vergoed krijgen via de baas van de sessies. Ze wilde weten of ik officieel was. Ik heb toen aangegeven dat ik netjes m'n belastingaangifte en alles heb, een BTW-nummer etc. maar geen KvK, dat vond ze geen probleem.
  donderdag 12 maart 2009 @ 10:15:12 #45
65960 sanger
pi_66961662
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:57 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Ja, dezelfde branch. Maar ik baseer mijn aanname op dit ene voorval, wie weet was die typmiep gewoon een muts
Mijn schoonvader kon destijds niet zijn familienaam gebruiken omdat zijn broer dat ook al deed in dezelfde branche
  donderdag 12 maart 2009 @ 10:19:46 #46
65960 sanger
pi_66961782
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:13 schreef kahlie het volgende:

[..]

Ja, want het is heel belangrijk dat je masseur, haarstyliste, visagiste, coach, tekstschrijver, kunstenaar etc. een KvK inschrijving heeft Sanger heeft gelijk, het wordt nu 'gebruikelijk', maar omdat het opgelegd is. In heel veel vrije beroepen kwam dit nooit ter sprake.

Ik heb nog nooit een particuliere klant horen vragen naar m'n KvK-nummer Oh, wacht, weleens, toen iemand graag een factuur wilde hebben i.v.m. het mogelijk vergoed krijgen via de baas van de sessies. Ze wilde weten of ik officieel was. Ik heb toen aangegeven dat ik netjes m'n belastingaangifte en alles heb, een BTW-nummer etc. maar geen KvK, dat vond ze geen probleem.
Voor de particulier wellicht niet. Maar ook een masseur en dergelijke hebben leveranciers die willen weten met wie ze zaken doen
pi_66962185
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:19 schreef sanger het volgende:

[..]

Voor de particulier wellicht niet. Maar ook een masseur en dergelijke hebben leveranciers die willen weten met wie ze zaken doen
Oh? Ik heb echt nog nooit gehoord van een kunstenaar dat de verfwinkel wilde weten wat voor vlees ze in de kuip hadden door een KvK-uittreksel op te vragen De masseur die olie gaat halen heeft d'r ook geen problemen mee...

En als je een bedrijfsruimte huurt is je BTW-nummer vaak meer dan genoeg. Dit is serieus een van boven opgelegde maatregel. Prima, maar dan hoef je daar als ondernemer nog niet blij mee te zijn...
pi_66962331
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:33 schreef kahlie het volgende:

Oh? Ik heb echt nog nooit gehoord van een kunstenaar dat de verfwinkel wilde weten wat voor vlees ze in de kuip hadden door een KvK-uittreksel op te vragen De masseur die olie gaat halen heeft d'r ook geen problemen mee...
Je hebt het nu alleen over consumentenproducten. Maar die masseur wil misschien wel een website gebouwd laten hebben (mijn vakgebied), en dan ga ik toch even de KvK checken
  donderdag 12 maart 2009 @ 10:43:01 #49
65960 sanger
pi_66962462
Wat Roy hierboven zegt indd. En daarnaast zijn er zat kunstenaren en masseurs die op rekening kopen. En juist bij de KVK kun je dan achterhalen wie het is en zelfs een beetje wat de financiele situatie van het bedrijf is.
  donderdag 12 maart 2009 @ 10:51:24 #50
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_66962729
En toch zijn er mensen die het echt niet nodig hebben. Ikzelf verleen een dienst (advies) bij de cliënt thuis. Heb daarvoor alleen m'n prive auto nodig, kilometers en reistijd worden door cliënt vergoed. Ik koop niets in, en verkoop niets aan bedrijven. Dus wat moet ik dan met dat KvK nummer? Ik kan niets verzinnen dat zij voor mij kunnen betekenen.
Oh ja, en ik heb m'n eigen website gemaakt, en doe m'n eigen financiën.
pi_66964124
Als je helemaal self supporting bent, dan heb je er inderdaad niets aan. Uitzonderingen zijn er altijd, en daar ben jij nu "de dupe" van.
pi_66966203
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:51 schreef Kaar68 het volgende:
En toch zijn er mensen die het echt niet nodig hebben. Ikzelf verleen een dienst (advies) bij de cliënt thuis. Heb daarvoor alleen m'n prive auto nodig, kilometers en reistijd worden door cliënt vergoed. Ik koop niets in, en verkoop niets aan bedrijven. Dus wat moet ik dan met dat KvK nummer? Ik kan niets verzinnen dat zij voor mij kunnen betekenen.
Oh ja, en ik heb m'n eigen website gemaakt, en doe m'n eigen financiën.
Als jij een auto hebt, moet die verzekerd zijn. Een verzekeringsmaatschappij kan niet bestaan zonder handelsregister. Dus pluk je er de vruchten van, en moet je bijdragen in de kosten.
pi_66972645
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:38 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Je hebt het nu alleen over consumentenproducten. Maar die masseur wil misschien wel een website gebouwd laten hebben (mijn vakgebied), en dan ga ik toch even de KvK checken
Ik denk dat er weinig bedrijfsproducten zijn die mensen in vrije beroepen afnemen, wat hebben masseurs en kunstenaars aan een website? Het kan best helpen, maar adverteren in de krant of plaatsing in een galerie is veel belangrijker... maar goed... er zijn dus self-supporting mensen die deze verplichte inschrijving flauwekul vinden =) Ik vind het ook nogal 'grasping at straws' om dan aan te komen met website laten bouwen voor je bedrijf

Er zijn ook mensen die er wel wat aan hebben, aan de KvK. Prima toch? Jammer dat we allemaal moeten, in ieder geval geef ik wel het bedrijfsadres op, geen zin in telkens bedelpost.
pi_66973457
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 15:41 schreef kahlie het volgende:

Ik denk dat er weinig bedrijfsproducten zijn die mensen in vrije beroepen afnemen, wat hebben masseurs en kunstenaars aan een website? Het kan best helpen, maar adverteren in de krant of plaatsing in een galerie is veel belangrijker... maar goed... er zijn dus self-supporting mensen die deze verplichte inschrijving flauwekul vinden =) Ik vind het ook nogal 'grasping at straws' om dan aan te komen met website laten bouwen voor je bedrijf
Oh, ik kan nog wel 100 voorbeelden verzinnen hoor Je maakt mij niet wijs dat mensen in vrije beroepen nooit iets bij een zakelijke dienstverlener afnemen.

Maar inderdaad, de een zal er blijer mee zijn dan de ander. Het is nu eenmaal één van de vele regeltjes, en die paar tientjes per jaar vallen uiteraard volledig in het niet bij de zaken waar je wél grof voor mag schuiven. Ik zou me eerder daar op richten
quote:
Jammer dat we allemaal moeten, in ieder geval geef ik wel het bedrijfsadres op, geen zin in telkens bedelpost.
Sowieso meteen aangeven dat je niet in het verkoopbare adressenbestand wilt, anders krijg je vooral de eerste maand bergen nutteloze troep.
pi_66974110
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 16:03 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Oh, ik kan nog wel 100 voorbeelden verzinnen hoor Je maakt mij niet wijs dat mensen in vrije beroepen nooit iets bij een zakelijke dienstverlener afnemen.

Het punt is... wanneer ik dat doe is m'n BTW-nummer voldoende. Ik ben bezig sinds 2005 en heb nog nooit problemen gehad over het niet hebben van een KvK. Vandaar dat je dan wel met voorbeelden aan kan komen... maar bij mij de vraag opkomt: "En hoe vaak komt dat voor dan"

Kennelijk ben ik niet de enige, want er zijn meer mensen die het verspilling vinden en zonde. Natuurlijk kun je je ook ergens anders druk om maken. Ik vind het zonde dat het van regeltjesland moet, zonder dat ik daar duidelijk voordeel bij haal. Volgens mij is dat wel een goede ondernemerseigenschap
pi_66974608
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 16:21 schreef kahlie het volgende:

Het punt is... wanneer ik dat doe is m'n BTW-nummer voldoende. Ik ben bezig sinds 2005 en heb nog nooit problemen gehad over het niet hebben van een KvK. Vandaar dat je dan wel met voorbeelden aan kan komen... maar bij mij de vraag opkomt: "En hoe vaak komt dat voor dan"
Veel bedrijven zijn te laks om iets te checken. Ik ben helaas door schade en schande wijs geworden, en check van iedere partij waar ik zaken mee doe het KvK uittreksel (tekeningsbevoegd, bestaat stiekem niet meer, etc). Het is dan wel zo handig als je in dat register te vinden bent, ook al is een BTW-nummer voldoende om zaken te kunnen doen. Het heeft mij iig een veiliger gevoel (wat niet wil zeggen dat jouw leveranciers en/of afnemers datzelfde hebben).
pi_66974876
Wel een geniaal business model:

- ze hebben geen concurrenten;
- je moet van de wet lid worden;
- je moet betalen om lid te worden;
- je moet betalen voor hun diensten;
- en ze verdienen ook nog aan je omdat ze je adres verkopen aan spamclubs.

Met hun slogan "weet je wat jij zou moeten doen?" bedoelen ze met "moeten" dus ook dat je geen keuze hebt om lid te worden, en het antwoord op de retorische vraag is waarschijnlijk "al je geld aan ons geven"
pi_66978485
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 16:03 schreef Roy_T het volgende:

Maar inderdaad, de een zal er blijer mee zijn dan de ander. Het is nu eenmaal één van de vele regeltjes, en die paar tientjes per jaar vallen uiteraard volledig in het niet bij de zaken waar je wél grof voor mag schuiven. Ik zou me eerder daar op richten
Die zijn er niet. De enige, echt allerenige kostenpost die ik heb voor mijn eenmanszaak is die verplichte KvK-inschrijving.

Waar geen enkele klant van mij behoefte aan heeft. Ik verhuur mijzelf in persoon als ICT'er - echt niemand die daarvoor dient te weten of ik wel tekenbevoegd ben voor mezelf .
  donderdag 12 maart 2009 @ 18:48:30 #59
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66979030
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 16:41 schreef DonJames het volgende:

Met hun slogan "weet je wat jij zou moeten doen?" bedoelen ze met "moeten" dus ook dat je geen keuze hebt om lid te worden, en het antwoord op de retorische vraag is waarschijnlijk "al je geld aan ons geven"
Ze geven dan ook iets van een kwart van hun omzet uit aan reclame-voor-zichzelf...
Enige concurrentie voor dergelijke overheidsmonopolisten zou goed zijn. Net als voor de belastingdienst trouwens
censuur :O
pi_66980380
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 18:32 schreef sigme het volgende:

Die zijn er niet. De enige, echt allerenige kostenpost die ik heb voor mijn eenmanszaak is die verplichte KvK-inschrijving.
Jij hebt geen bankrekening, postzegels, computer, internetabonnement, gsm, etc.?

Apart.
  donderdag 12 maart 2009 @ 19:37:31 #61
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_66980736
quote:

...
Ze hebben niets meer dan het aloude bekende "Big Government" model overgenomen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_66980815
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:27 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Jij hebt geen bankrekening, postzegels, computer, internetabonnement, gsm, etc.?

Apart.
Eh.. Nee. Niet zakelijk. En had ik ze wel, dan had ik er de KvK niet bij nodig.
Jij wel? Apart .
pi_66981920
quote:

Precies! Jammer dat ze geen aandelen hebben. Dit zou mij nou een prima belegging lijken om eens mee te beginnen dit jaar
pi_66982158
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:39 schreef sigme het volgende:
Jij wel? Apart .
Niet zakelijk? Betaal je het allemaal prive dan, of stuur je geen facturen?
Het ontgaat me een beetje, niet bedoeld als flame ofzo

Maar ik heb dat allemaal wel ja, en m'n transactiekosten bij de bank zijn al een stuk hoger dan de bijdrage voor de KvK (voor een VOF), om het nog maar niet over de rest van de kosten te hebben....
pi_66982464
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 20:15 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Niet zakelijk? Betaal je het allemaal prive dan, of stuur je geen facturen?
Het ontgaat me een beetje, niet bedoeld als flame ofzo
Met de nieuwe regelgeving ben ik verplicht de facturen te ondertekenen met een KvK-nummer. Maar mijn opdrachtgevers hebben dat niet nodig om mij 'na te trekken'of zo; ik bied nooit mijn bedrijf aan, ik bied mijn persoon aan.
Voor de belasting is die KvK ook al niet nodig, een BTWnummer volstaat (volstond).

En computer, telefoon en dat soort reutemeteut heb ik echt niet nodig voor mijn werk. Dat krijg ik allemaal aangeleverd op de werkplek door de opdrachtgever. En dat ik internet gebruik om te kijken naar nieuwe opdrachten, tsja, dat maakt het hebben van een internetverbinding niet zakelijk.
quote:
Maar ik heb dat allemaal wel ja, en m'n transactiekosten bij de bank zijn al een stuk hoger dan de bijdrage voor de KvK (voor een VOF), om het nog maar niet over de rest van de kosten te hebben....
Dat geloof ik best; maar ben je die zaken door de overheid verplicht bij wet?
pi_66988532
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 20:22 schreef sigme het volgende:

En dat ik internet gebruik om te kijken naar nieuwe opdrachten, tsja, dat maakt het hebben van een internetverbinding niet zakelijk.
Toch zou je die, net als je telefoon, prima zakelijk kunnen boeken verwacht ik
pi_66989188
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:39 schreef sigme het volgende:

[..]

Jij wel? Apart .
Ik neem aan dat je factureert aan jouw klanten en dat dit incl btw is? Dan zou het handig zijn dat als je de zakelijke kosten die je hebt ook als zakelijk aan te laten merken als zakelijk. BTW daarover is namelijk te verrekenen met de btw die je periodiek betaald aan de fiscus... Kan toch wat schelen in wat je moet betalen...
http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
Stemt allen op Groove Garden!
pi_66989784
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 20:22 schreef sigme het volgende:
Dat geloof ik best; maar ben je die zaken door de overheid verplicht bij wet?
Nee, maar zonder kan ik mijn werk niet doen

Je betoog over het "natrekken" was niet wat ik bedoelde, ik doelde erop dat jij toch ook facturen moet sturen, en daarvoor papier, een printer, computer, enveloppen en postzegels nodig hebt? Je kunt dit wel prive betalen ofzo, maar waarom zou je dit niet gewoon als zakelijke kosten opvoeren?
pi_66990026
Daarom, btw is daarvan te verrekenen met de btw die je klanten aan jou betalen welke je weer moet afdragen aan de fiscus. Zorgt ervoor dat wat je afdraagt aan de fiscus ook wat lager is.
pi_66990963
Ik doe al jaren af en toe wat simpel IT werk op freelance basis. Komt meestal niet eens boven de 100 euro per jaar uit. Altijd alles netjes gedaan en opgegeven bij de belastingdienst. Ik zou mij nu dus ook per dec 2009 in moeten schrijven...

Leuke feitjes:
- de verplichte kosten KvK zijn bijna de helft van mijn omzet
- ik heb alleen een prive adres
- ik heb een hekel aan spam

M.a.w. ik wordt nu eigenlijk gedwongen om mijn freelance activiteiten te stoppen, want de KvK is gewoon het grote kwaad waar ik dus echt niet bij wil horen.
  donderdag 12 maart 2009 @ 23:11:03 #71
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_66991906
Ik heb ook al geïnformeerd naar een postbus, kost 125 euro per jaar, bij vooruitbetaling te voldoen. Ik zit nog te twijfelen, maar ben ook niet zo happig om m'n cliënten m'n priveadres te geven (en de KvK liever ook niet, ivm die spam).
pi_66992447
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 23:11 schreef Kaar68 het volgende:
Ik heb ook al geïnformeerd naar een postbus, kost 125 euro per jaar, bij vooruitbetaling te voldoen. Ik zit nog te twijfelen, maar ben ook niet zo happig om m'n cliënten m'n priveadres te geven (en de KvK liever ook niet, ivm die spam).
Waarom denk je dat je de KvK en/of je klanten je privéadres zou moeten geven Het draait allemaal om je zaak, dus waarom zou je niet je zakelijke adres gebruiken Als je alleen een privéadres hebt, dan zul je dat moeten gebruiken. Dit is meteen een mooie illustratie waarom de KvK ook toegevoegde waarde kan hebben: jij wilt niet dat je klanten weten waar ze je fysiek kunnen vinden, terwijl ik als klant juist wél wil weten waar ik moet zijn als alles de mist in gaat. Enter KvK

De KvK wil overigens een bezoekadres van je hebben. Je kunt je postbus op laten nemen als postadres, maar niet als vestigingsadres. En nogmaals, die spam kun je simpelweg oplossen door aan te geven dat je niet in het verkoopbare bestand wilt komen.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 18:06:41 #73
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_67015963
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, ik ben eruit!
Ik weet wat ik aan de KvK heb: vanmorgen wezen inschrijven, stelde weinig voor want ik stond in 15 minuutjes weer buiten. Wat gegevens doorgenomen en in de computer ingevoerd, afgerekend per pin, en toen kreeg ik de felicitaties met een hand, en een klein flesje "champagne". Daar heb ik het dus voor gedaan!
  vrijdag 13 maart 2009 @ 18:08:50 #74
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_67016028
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 23:23 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Waarom denk je dat je de KvK en/of je klanten je privéadres zou moeten geven Het draait allemaal om je zaak, dus waarom zou je niet je zakelijke adres gebruiken Als je alleen een privéadres hebt, dan zul je dat moeten gebruiken. Dit is meteen een mooie illustratie waarom de KvK ook toegevoegde waarde kan hebben: jij wilt niet dat je klanten weten waar ze je fysiek kunnen vinden, terwijl ik als klant juist wél wil weten waar ik moet zijn als alles de mist in gaat. Enter KvK

De KvK wil overigens een bezoekadres van je hebben. Je kunt je postbus op laten nemen als postadres, maar niet als vestigingsadres. En nogmaals, die spam kun je simpelweg oplossen door aan te geven dat je niet in het verkoopbare bestand wilt komen.
Mijn werkadres is mijn privéadres, waar ik woon met man en kinderen. Heb ik liever geen zakelijke klanten aan de deur. Tuurlijk moeten ze weten waar ze terecht kunnen als er echt een geschil is, maar als het niet nodig is liever niet.
pi_67016184
Anonimiteit en een bedrijf hebben, dat gaat nou eenmaal niet samen (en gelukkig maar, wat mij betreft)
pi_67017606
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:23 schreef sjakie007 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je factureert aan jouw klanten en dat dit incl btw is? Dan zou het handig zijn dat als je de zakelijke kosten die je hebt ook als zakelijk aan te laten merken als zakelijk. BTW daarover is namelijk te verrekenen met de btw die je periodiek betaald aan de fiscus... Kan toch wat schelen in wat je moet betalen...
Kan niet uit tegen inschrijfkosten KvK. Nog los van het feit dat een BTWnummer los staat van KvK.

Ik begrijp dat sommigen wel nut hebben van inschrijving bij KvK. Prachtig, houden zo, bestrijd ik niet, voel je vrij je in te schrijven.

Ik zie alleen niet heel goed waarom het moeilijk is om aan te nemen dat al die zelfstandigen die jaaaaaaaaaaaaaren lang uitstekend en winstgevend zaken hebben kunnen doen zonder KvK-inschrijving nu, omdat inschrijving verplicht wordt, plotseling daar blij mee moeten zijn.

Als het voor die personen functioneel of zakelijk aantrekkelijk was geweest in te schrijven bij KvK hadden ze het al wel gedaan hoor. 't Is puur een dure plicht iets te doen wat al toegestaan was en wat men geheel vrijwillig NIET wou. En nu dus nog niet, maar wel moet.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 19:29:18 #77
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_67018146
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 18:15 schreef Roy_T het volgende:
Anonimiteit en een bedrijf hebben, dat gaat nou eenmaal niet samen (en gelukkig maar, wat mij betreft)
Maar met de nieuwe regeling moeten bijvoorbeeld schrijvers ook een inschrijving hebben. Die hebben natuurlijk meestal ook geen zakelijk adres en kun je boeken schrijven echt als "bedrijf" zien? Lijkt me niet dat veel auteurs erop zitten te wachten dat er "fans" langskomen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_67018208
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 18:40 schreef Laureline het volgende:

[..]

. Aangezien ik nog steeds niet ben gearresteerd voor het niet oprichten van een VVE
Even ter informatie; de VvE wordt tegelijkertijd met het splitsen in appartementsrechten opgericht.

on topic: Geen flauw idee wat nog verder de voordelen zouden moeten zijn, maar een makro/sligro pas is natuurlijk wel handig.
pi_67019904
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 19:29 schreef wonderer het volgende:

Maar met de nieuwe regeling moeten bijvoorbeeld schrijvers ook een inschrijving hebben. Die hebben natuurlijk meestal ook geen zakelijk adres en kun je boeken schrijven echt als "bedrijf" zien? Lijkt me niet dat veel auteurs erop zitten te wachten dat er "fans" langskomen.
Ja, dat kun je als een bedrijf zien Je maakt immers een product, verkoopt dat en voorziet daarmee in je inkomen.

Desnoods gebruik je het adres van je agent of uitgever, maar van tig BN'ers kun je via de KvK aan hun adres komen. De meesten hebben een persoonlijke holding waar hun activiteiten onder vallen, en die staan vaak gewoon op hun privé (en dus ook zakelijke) adres.
pi_67021938
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 19:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Kan niet uit tegen inschrijfkosten KvK. Nog los van het feit dat een BTWnummer los staat van KvK.

Ik begrijp dat sommigen wel nut hebben van inschrijving bij KvK. Prachtig, houden zo, bestrijd ik niet, voel je vrij je in te schrijven.

Ik zie alleen niet heel goed waarom het moeilijk is om aan te nemen dat al die zelfstandigen die jaaaaaaaaaaaaaren lang uitstekend en winstgevend zaken hebben kunnen doen zonder KvK-inschrijving nu, omdat inschrijving verplicht wordt, plotseling daar blij mee moeten zijn.

Als het voor die personen functioneel of zakelijk aantrekkelijk was geweest in te schrijven bij KvK hadden ze het al wel gedaan hoor. 't Is puur een dure plicht iets te doen wat al toegestaan was en wat men geheel vrijwillig NIET wou. En nu dus nog niet, maar wel moet.
Ik snap iets niet, een KvK inschrijving kost in het mkb vaak hoogstens 141 euro. Als je echt jarenlang uitstekend en winstgevend gedraaid hebt, lijkt de materialiteit van een jaarlijkse kvk factuur me echt nihil. Ik zou me meer druk gaan maken om de facturering van vaste leveranciers of dat mijn klanten op tijd betalen.
pi_67022634
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 19:31 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Even ter informatie; de VvE wordt tegelijkertijd met het splitsen in appartementsrechten opgericht.

on topic: Geen flauw idee wat nog verder de voordelen zouden moeten zijn, maar een makro/sligro pas is natuurlijk wel handig.
Ja, dat wist ik allang, maar in tig gevallen is de VVE 'slapend' (de makelaarsterm ), en is er ook geen enkele behoefte aan. Het gedwongen activeren van VVE's, met verplicht een potje maken voor eventuele onkosten, is ook zo'n betuttelende overheidsmaatregel, alsof je niet zelf op het moment dat het nodig is met die ene medebewoner van je pand beslissingen kan nemen.
Zulk beleid irriteert me, als zelfstandig denkend mens. Net als dus de ineens verplichte, nutteloze, belachelijk overprijsde KvK-inschrijving.
pi_67025908
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 21:19 schreef sjakie007 het volgende:

Ik snap iets niet, een KvK inschrijving kost in het mkb vaak hoogstens 141 euro.
Voor deze eenmanszaken, afhankelijk van de regio, ongeveer 35 euro. Maar het ging sigme volgens mij niet om het geld, want dan kun je je inderdaad beter druk maken over iets anders.
pi_67047381
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 21:36 schreef Laureline het volgende:

[..]

Ja, dat wist ik allang, maar in tig gevallen is de VVE 'slapend' (de makelaarsterm ), en is er ook geen enkele behoefte aan. Het gedwongen activeren van VVE's, met verplicht een potje maken voor eventuele onkosten, is ook zo'n betuttelende overheidsmaatregel, alsof je niet zelf op het moment dat het nodig is met die ene medebewoner van je pand beslissingen kan nemen.
Zulk beleid irriteert me, als zelfstandig denkend mens. Net als dus de ineens verplichte, nutteloze, belachelijk overprijsde KvK-inschrijving.
Dat is alleen soms het probleem, zodra het om geld gaat zijn mensen vaak tot veel minder bereid. Sommige buren kunnen er dan ook gewoonweg niet uitkomen. Met zo'n VvE voorkom je geschillen.
Dat het niet altijd even nodig is, moet dan maar voor lief genomen worden.
  zondag 15 maart 2009 @ 11:23:06 #84
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_67063083
Ik vond de 'bergen' post, spam en telefoontjes wel mee vallen trouwens
Telefoontjes: 0
spam: apart e-mailadresje voor aanmaken, maar ook daar bijna niks. Spam is voornamelijk als je online je mailadres achterlaat.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_67063308
Via de mail heb ik nooit iets ontvangen, volgens mij worden die niet verkocht door de KvK. Telefoontjes ook niet, alleen via de post inderdaad.
pi_67138355
quote:
Op zondag 15 maart 2009 11:33 schreef Roy_T het volgende:
Via de mail heb ik nooit iets ontvangen, volgens mij worden die niet verkocht door de KvK. Telefoontjes ook niet, alleen via de post inderdaad.
Mailadressen worden wel doorverkocht.
pi_67138894
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 15:29 schreef MadGuy het volgende:

Mailadressen worden wel doorverkocht.
Ah, dan blijkt mijn spamfilter toch 100% dekkend te zijn
pi_67139083
Blijkbaar. Ik moet zeggen dat ik ook niet veel krijg, maar toch.
  woensdag 18 maart 2009 @ 20:47:14 #89
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_67183475
Ik was laatst bij de KvK om te vragen wat het voordeel is van de KvK. 'Wij spreken niet over voor- en nadelen', zo was het antwoord. Kortom: er zijn geen voordelen. Ik vind het bestaan van de KvK ronduit absurd eerlijk gezegd. Bureaucratische regelgeving die nergens op slaat, ondernemers geld kost en geen toegevoegde waarde heeft.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_68503319
Zijn er sancties op het niet inschrijven bij de KVK? Het lijkt me dat burgerlijke ongeholorzaamheid hier op zijn plaats is voor iedereen die al jaren bekend is bij zijn opdrachtgevers, bij voorbeeld schrijvers en vertalers, en geen enkel voordeel heeft van zo`n inschrijving, die alleen maar geld kost
pi_68504841
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:47 schreef darktower het volgende:
Ik was laatst bij de KvK om te vragen wat het voordeel is van de KvK. 'Wij spreken niet over voor- en nadelen', zo was het antwoord. Kortom: er zijn geen voordelen.
Klopt, er is slechts de noodzaak.
quote:
Ik vind het bestaan van de KvK ronduit absurd eerlijk gezegd. Bureaucratische regelgeving die nergens op slaat, ondernemers geld kost en geen toegevoegde waarde heeft.
Je snapt het gewoon niet.
pi_68537572
quote:
Op woensdag 29 april 2009 17:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Je snapt het gewoon niet.
Wat een goed argument van je....
Zo win je vast elke discussie, gewoon niet op de inhoud ingaan.
pi_68556080
quote:
Op woensdag 29 april 2009 16:41 schreef haakman het volgende:
Zijn er sancties op het niet inschrijven bij de KVK? Het lijkt me dat burgerlijke ongeholorzaamheid hier op zijn plaats is voor iedereen die al jaren bekend is bij zijn opdrachtgevers, bij voorbeeld schrijvers en vertalers, en geen enkel voordeel heeft van zo`n inschrijving, die alleen maar geld kost
Geen idee, ik hoop dat het net zulke 'sancties' zijn als op het niet opruimen van je hondepoep
Maar dat merken we wel, ik kan me in ieder geval voorstellen dat heel veel mensen zich toch niet in gaan schrijven. Ook hoorde ik dat mensen die een btw-vrijstelling hebben ook een brief kregen van de KVK om zich in te schrijven. Terwijl die dat niet eens hoeven.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:14:41 #94
65960 sanger
pi_68556160
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:11 schreef Laureline het volgende:

[..]

Geen idee, ik hoop dat het net zulke 'sancties' zijn als op het niet opruimen van je hondepoep
Maar dat merken we wel, ik kan me in ieder geval voorstellen dat heel veel mensen zich toch niet in gaan schrijven. Ook hoorde ik dat mensen die een btw-vrijstelling hebben ook een brief kregen van de KVK om zich in te schrijven. Terwijl die dat niet eens hoeven.
Volgens mij moet iedereen die deelneemt aan het economisch verkeer zich inschrijven. Dus ondanks of je een BTW vrijstelling hebt of niet.
pi_68583651
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 23:23 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Waarom denk je dat je de KvK en/of je klanten je privéadres zou moeten geven Het draait allemaal om je zaak, dus waarom zou je niet je zakelijke adres gebruiken
Ik heb mijn inschrijvingsbrief inmiddels binnen. Mij is verteld dat je privéadres niet volledig kan afschermen. Je hoort als eigenaar ook op te geven wat je vestigingsadres is, dit wordt gecheckt bij het GBA, klopt dat niet, dan veranderen ze het dus terug naar je privéadres.

Weet iemand of dit waar is? Ik hoorde het van iemand van de KvK toen ik belde om iets na te vragen...?

Kahlie
pi_68585542
quote:
Op donderdag 30 april 2009 19:54 schreef dyna18 het volgende:
Wat een goed argument van je....
Zo win je vast elke discussie, gewoon niet op de inhoud ingaan.
Welke inhoud?

Als je het bestaan van de de KvK absurd vindt, dan heb je er gewoon totaal niet over nagedacht en roep je maar wat. Dan is er helemaal niks te discussieren, laat staan te winnen.
pi_68587731
Ik ben nu blijkbaar ingeschreven, en nu kreeg ik een brief waarin me om mijn communicatiegegevens wordt gevraagd. Telefoonnummer, faxnummer, e-mail.

Weet iemand of je verplicht bent om deze gegevens te verstrekken? Ik ben tekstschrijver, mijn (mini)onderneming is meer een uit de hand gelopen hobby, ik zit niet te wachten op allerlei telefoontjes, spam, e.d. Ik heb niet eens een bedrijfstelefoon! (Mijn onderneming bestaat uit mijn laptop en de keukentafel )
pi_69427213
... En de eerste spam ligt inmiddels op de deurmat. Nou ja, in de oudpapierbak eigenlijk. Ik heb het bedrijf gemaild dat ik geen prijs stel op de diensten die zij me aanbieden. Mailtje terug: we verwijderen u uit het systeem, moet u bedrijf er wel in blijven staan?

Ik bén verdikkeme mijn bedrijf.

Ik heb overigens geen gehoor gegeven aan de oproep om mijn verdere gegevens door te geven (zie mijn vorige post). Anders krijg ik die spam ook nog via mail en telefoon. Brrrr.

Ik heb een beetje weerzin omdat ik een bijbaan heb waarbij ik o.a. aan de telefoon zit en post verwerk. Je wilt niet weten wat dat dagelijks voor rompslomp met zich meebrengt. En dan zou ik dat thuis ook maar zo laten gebeuren
pi_69428007
En doordat ik van huis werk, staan al mijn privégegevens waarover de KvK beschikt zomaar op o.a. Google maps. No way dat ze ook nog mijn 06 daar gaan publiceren.

* _Arual_ is boos.
pi_69428043
Van de post die ik van willekeurige bedrijven via KVK krijg word ik ook hartstikke gek af en toe. Een periode wel eens niks, en van de een op de andere dag écht pakketten vol in je brievenbus gepropt.

Ik ben ook maar bezitter van een kleine eenmanszaak, nota bene.
pi_69428155
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 19:26 schreef Tuvai.net het volgende:
Van de post die ik van willekeurige bedrijven via KVK krijg word ik ook hartstikke gek af en toe. Een periode wel eens niks, en van de een op de andere dag écht pakketten vol in je brievenbus gepropt.

Ik ben ook maar bezitter van een kleine eenmanszaak, nota bene.
Op mijn bijbaan zie ik talloze duimdikke catalogi voorbij komen, daar zit ik echt niet op te wachten. Ik ga alles retour afzender doen.

Maar goed, irritanter vind ik dat dus gewoon al mijn gegevens nu op het internet gepleurd worden. Naam, toenaam, adres, alles. Dat wil ik helemaal niet!
  dinsdag 26 mei 2009 @ 20:34:16 #102
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_69431088
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 19:05 schreef _Arual_ het volgende:
... En de eerste spam ligt inmiddels op de deurmat. Nou ja, in de oudpapierbak eigenlijk. Ik heb het bedrijf gemaild dat ik geen prijs stel op de diensten die zij me aanbieden.
Dan krijg je het druk de komende jaren
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_69431519
Je kunt bij de KvK gewoon aangeven dat je uit het adressenbestand gehaald wilt worden dat ze doorverkopen. Het is niet netjes dat ze dat standaard wel doen, maar je kan het dus wel stopzetten.
pi_69431865
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:34 schreef eleusis het volgende:

[..]

Dan krijg je het druk de komende jaren
De standaardmail staat al voor ze klaar!
pi_69431952
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:43 schreef Roy_T het volgende:
Je kunt bij de KvK gewoon aangeven dat je uit het adressenbestand gehaald wilt worden dat ze doorverkopen. Het is niet netjes dat ze dat standaard wel doen, maar je kan het dus wel stopzetten.
Heb je een bron hiervoor? Op google vind ik alleen maar verontrustende berichten over bn'ers die plots ook met al hun gegevens op bijvoorbeeld google maps staan.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 21:13:11 #106
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_69432592
TVP, ben ook erg geinteresseerd in het kunnen aangeven van geen spam willen ontvangen.

De mailbox puilt uit en iedere maand wel een stapel post van gemeente, FNV en vele anderen.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  dinsdag 26 mei 2009 @ 21:16:14 #107
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_69432681
Trouwens:

Zakelijk spamverbod
Daarnaast wordt per 1 juli het spamverbod uitgebreid voor zakelijke ontvangers. Consumenten mochten vanaf 2004 al niet meer zonder toestemming per e-mail of fax worden benaderd. Dit spamverbod gaat nu ook voor bedrijven gelden. Alleen als een consument of bedrijf heeft aangegeven open te staan voor reclame, is commercieel e-mailen of faxen toegestaan.

Zou dit echt het einde van spam op mijn zakelijke adressen betekenen? Ik ben benieuwd.
Dan heb je in ieder geval een handvat om spammers mee om de oren te slaan.

(Wat ook leuk is: mailspammers terugmailen dat ze asociaal bezig zijn maar in het subject van je mail iets van 'offerte aanvraag' o.i.d. zetten. Dan weet je in iedergeval dat ze je mail lezen.)
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  dinsdag 26 mei 2009 @ 23:07:53 #108
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_69437347
Toevallig las ik van de week ergens, dat als het een bedrijf is waar je al mee te maken hebt, de spam wel mag. Het moet dan wel om een soortgelijk produkt gaan.
Dus je eigen mobiele aanbieder mag jou bestoken met onzinnige telefoonakties, maar mag je bijvoorbeeld geen burostoel proberen aan te smeren. Een andere mobiele aanbieder mag geen ongevraagde akties opdringen, dan is het meteen spam.
pi_69444192
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:54 schreef _Arual_ het volgende:

Heb je een bron hiervoor? Op google vind ik alleen maar verontrustende berichten over bn'ers die plots ook met al hun gegevens op bijvoorbeeld google maps staan.
Je adres kunnen ze altijd achterhalen, maar dat doen ze niet: ze kopen gewoon adreslijsten van de KvK. Daar kun je je dus vanaf laten halen door de KvK.
  woensdag 27 mei 2009 @ 09:24:55 #110
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_69444826
Ok, maar hoe?
Gisteren al de kvk site zitten doorzoeken maar helaas.
Op het wijzigingsformulier staat ook geen checkbox ofzo.
pi_69447566
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:24 schreef _Flash_ het volgende:
Ok, maar hoe?
Gisteren al de kvk site zitten doorzoeken maar helaas.
Op het wijzigingsformulier staat ook geen checkbox ofzo.
Mail ze even. Heb ik ook gedaan en toen was het geregeld. Je kut het uiteraard niet zelf doen met een formulier, want dat is te laagdrempelig. Ze willen namelijk niet dat je opt-out
pi_69455906
Ik stel die vraag aan KvK, krijg ik dit linkje, dat daar meer informatie staat over het stoppen van verkoop van gegevens:

http://www.kvk.nl/regio/b(...)persoonsgegevens.asp

Maar ik kan nergens iets aanklikken?

Zou ik ze nu nog een keer moeten mailen?

Zucht.

Dit gedoe heeft me nu binnen 24 al vijf mails gekost. En de KvK zegt doodleuk: zo kunnen potentiële klanten u vinden. Maar ik zoek zelf wel naar mijn klanten. Ik wil helemaal niet door Jan en Alleman benaderd worden.

Had ik nog maar gewoon een vrij beroep...

Ik voel me zo'n mopperkont nu.

[ Bericht 3% gewijzigd door _Arual_ op 27-05-2009 15:18:57 ]
pi_69456190
Ik zit dus met hetzelfde probleem. Ik verkoop wat zelfgebouwde software als freelancer. Dat doe ik alleen met een zakelijke website + e-mail adres. De rest van mijn gegevens zijn allemaal privé-gegevens en NO WAY dat ik die te grabbel laat gooien door de KvK.
Maar door de wetswijziging wordt het dus eind 2009 verplicht om wel ingeschreven te staan bij de KvK.

Is hier dan echt helemaal geen oplossing voor? Ik stop nog liever met werken dan dat ik mijn gegevens prijsgeef. Of anders ga ik misschien wel zwart werken.
pi_69456376
Ze bedenken zich gewoon niet dat er mensen zijn met een uit de hand gelopen hobby, die het dan toch allemaal netjes willen regelen. Sinds ik officieel ondernemer ben voor belasting en KvK voel ik me zo ongeveer wekelijks gen****.
pi_74203953
Ik heb inmiddels de 2e brief van de KvK, dat ik verpllicht ben me uiterlijk 31 december 2009 in te schrijven. Wel vreemd, want in het 'antwoord op veelgestelde vragen' staat dat uiterlijk 2014 alle overheidsinstellingen pas zijn aangesloten op het Handelsregister en onderling gegevens gaan uitwisselen. Ja, dat scheelt dan toch 5 keer die 44 euro per jaar betalen.

Als 'voordeel' beweren ze dat zaken doen voor mij, door die inschrijving, eenvoudiger wordt

Ook pleeg ik volgens de brief, als ik niet ingeschreven sta per 31 december, een economisch delict
Wat is dat precies? En hoe wordt dat gestraft?

Misschien wel met gedwongen uitschrijving uit het handelsregister?
pi_74207323
Nou, vooruit een 'voordeel'.

Telecomaanbieders hebben soms zeer interessante aanbiedingen voor nieuwe zakelijke klanten. Krijg je bijv. een laptop van 400 euro bij een abonnement dat je jaarlijks maar 200 euro kost ofzo. Noodzakelijk is dan wel een kvk inschrijving. Zonder inschrijving heb je dikke pech.
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_74212705
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 21:51 schreef Laureline het volgende:
Ook pleeg ik volgens de brief, als ik niet ingeschreven sta per 31 december, een economisch delict
Wat is dat precies? En hoe wordt dat gestraft?

Misschien wel met gedwongen uitschrijving uit het handelsregister?

nee, een economisch delict levert een geldboete op.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_76030793
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 23:03 schreef nachtdier3 het volgende:
Nou, vooruit een 'voordeel'.

Telecomaanbieders hebben soms zeer interessante aanbiedingen voor nieuwe zakelijke klanten. Krijg je bijv. een laptop van 400 euro bij een abonnement dat je jaarlijks maar 200 euro kost ofzo. Noodzakelijk is dan wel een kvk inschrijving. Zonder inschrijving heb je dikke pech.
Ff serieus. Ik ben al 14 jaar ZZP'er en neem van mij aan: Elke dozenschuiver verkoopt mij en jou maar al te graag elke 'actie laptop' die ze hebben. En wel drie ook als ik dat vraag. Er bij zetten dat het 'alleen voor zakelijke klanten' is, verhoogt waarschijnlijk het 'buitenkansje-gevoel' bij potentiële slachtoffers, meer niet.

Ik ben jaren lid geweest van de KvK omdat ik toen nog zo naïef was om de lieve mensen van de Kamer van Koophandel te geloven, als ze beweerden dat het voor grafisch vormgevers en webdesigners ook verplicht was. Bull. Grafisch vormgever is een vrij beroep en dan was je dat niet verplicht tot voor kort.

Toen ik daar achter kwam heb ik gewoon opgezegd en dat scheelt inderdaad heel wat onzinnige reclame. Want reken maar dat je, ook als eenmanszaak, allerlei reclame krijgt toegestuurd voor zaken die niet eens bruikbaar zijn. Voor een cursus personeelsmanagement bijvoorbeeld..
pi_76031692
Kvk heeft me uit de reclamedatabase gehaald, maar de spam blijft komen... Een bedrijf deed zelfs moeilijk toen ik mailde dat ik geen prijs stel op hun diensten. Kon alleen uit hun bestand als mijn directeur dat aangaf. Hallo, ik ben zzp'er! En het lukt me ook maar niet om van googlemaps en iLocal af te komen. Dus sta ik, omdat mijn werkadres ook mijn privéadres is, nog steeds net naam en toenaam op het web.

En voor die ellende moet ik nog betalen ook.
pi_76032576
Als ik al die verhalen hier zo lees zou ik wel gek zijn om mij met een prive adres in te schrijven.
En aangezien ik geen ander adres heb neem ik misschien de gok maar om mij niet in te schrijven.
pi_76033705
Helaas is de verplichte inschrijving van de Kamer van Koophandel niets meer dan een betaalde deelname aan een openbaar register, waar geen enkel voordeel mee te behalen valt. In het verleden logen ze doodleuk tegen je, dat je verplicht lid moest zijn, nu is het dan officieel verplicht. Hoera!

Dat het voor de overheid een voordeel is, slaat ook nergens op want die hebben al deze info - en veel meer - al via de Belastingdienst, gemeente, etc.

Makkelijk te vinden voor klanten? Ik sta al op internet, in de telefoongids/gouden gids (zolang die nog bestaan want ook die gebruikt niemand meer). Alle klanten die ik heb, heb ik al jaren en allemaal hebben ze me op informele wijze benaderd, of ik hen. Dit geldt voor veel ZZP'ers.

Zoals bekend verkopen ze je NAW gegevens voor een paar cent aan iedereen. Dit kan je laten blokkeren, maar dat helpt niet. De NAW info is sowieso gratis te vinden op de site..

De KvK organiseert zo'n 1x per jaar een 'netwerkavond' waar je dan met altijd hetzelfde kliekje borrelgrage figuren gratis kan zuipen en snacken. Een keukenboer of ander bedrijf vindt zoiets geweldig, maar op zo'n manier netwerken heeft mij nog nooit een opdracht opgeleverd.

Niet dat ik het niet geprobeerd heb. Ik heb bijvoorbeeld wel eens een, door de KvK georganiseerde 'internet informatie markt' gestaan. Betaald voor een plekje, computer erheen gezeuld, zelfs nog opgeleukt met spotjes door een professioneel bedrijf. Allerlei quasi-geïnteresseerde mensen gesproken, uiteindelijk zelfs nog één grafische voorstel en offerte gemaakt en uiteindelijk geen enkele klus aan overgehouden, net zo min als aan 4 van die 'netwerkavonden'.

Bij een andere gelegenheid besloot de overheid dat ondernemers actief gestimuleerd moesten worden de mogelijkheden van internet te gebruiken. Dat moest de Kamer van Koophandel uitvoeren. Die besteedden dat doodleuk uit aan Syntens die daar een grote zak geld voor kreeg. 'Van inspiratie... naar innovatie' heette het. "Een inspirerende middag die u niet mag missen". Ook dit was weer een compleet zinloze actie waar vooral IT'ers en webdesigners op af kwamen, die meer wisten van internet dan de sprekers zelf.

Andere inspirerende anekdote: Veel mensen weten niet dat, als je ingeschreven staat bij de KvK, je verplicht bent een uittreksel van jezelf in je boekhouding te hebben. Uiteraard kost dat ook weer ¤ 11. Natuurlijk is zo'n uittreksel maar een jaar geldig, dus moet je er elk jaar weer een kopen. Net als je elk jaar je inschrijving moet betalen. Op mijn vraag aan één of andere hotemetoot bij de KvK Rotterdam, of het geen idee was de betaling van die twee dan maar gelijk te combineren, antwoordde hij, dat ze 'daar inderdaad al naar aan het kijken waren'. Dat was in 2002.. Is nog steeds niets mee gedaan uiteraard.

Vergeet ik bijna nog het KvK krantje! Deze zijn nóg eh.. laat ik het netjes zeggen: voorspelbaarder dan de gewone regionale krantjes. Daar staat namelijk nog wel eens een 'echt' stukje in. Bij de KvK krant echter, weet je op voorhand 100% zeker dat àlles reclame is. Ongeveer 60 % ziet er uit als reclame, de rest is geschreven in de vorm van een 'advertorial' of nog erger: Alsof het objectief nieuws is.

OK nog ééntje dan: Je moet bij de KvK langskomen om je in te schrijven. Want dan kunnen ze 'zien of je het wel echt bent'. De klerk achter de balie verontschuldigde zich voor het wel heel erg dicht bij de monitor kruipen, maar dat kwam doordat hij zijn lenzen op doktersvoorschrift die middag niet mocht dragen.. Echt, die kerel moest zijn toetsenbord op de tast vinden. Op mijn vraag, wat er dan mis kon gaan als iemand zich als een ander in zou schrijven, wilde hij alleen kwijt dat er nogal eens 'goederen besteld werden op naam van een ander'. Aha, dus dat kan niet meer als je ingeschreven staat! Een hele opluchting

OK, echt de allerlaatste: Ik sprak op een verjaardag iemand die bij de KvK werkt. Uiteraard kwam de verplichte inschrijving ter sprake. Hij beaamde de verplichting, en ja het was een 'economisch delict', maar wist me te vertellen dat 'er geen enkele sanctie op staat'. Nou, dat ga ik uitproberen! Al was het maar omdat ik het kabinet Balkenende II hou aan hun belofte van meer werk, minder regeltjes.
pi_76034697
pringles zijn bij de makro 50 cent. Inschrijven dus! En ik dacht dat 1 euro bij de blokker goedkoop was!
pi_76043851
quote:
Op donderdag 24 december 2009 22:34 schreef jongegast het volgende:
pringles zijn bij de makro 50 cent. Inschrijven dus! En ik dacht dat 1 euro bij de blokker goedkoop was!
Je moet wel verrekte veel pringles eten wil je de 'voordeelurenkaart' (Lees:registratie kvk) eruit halen.

Ik vind het inschrijfbedrag bij de kvk ook verdomd hoog overigens. Zoals ik al zei: mijn bedrijf je is een betaalde hobby, vijftig euro plus elf euro voor het uittreksel is dan ook niet iets wat ik even met twee vingers in mijn neus verdien. Voor dat bedrag kan ik ook bijna 2 weken boodschappen doen.
  vrijdag 25 december 2009 @ 10:41:25 #124
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_76043898
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 10:39 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Je moet wel verrekte veel pringles eten wil je de 'voordeelurenkaart' (Lees:registratie kvk) eruit halen.

Ik vind het inschrijfbedrag bij de kvk ook verdomd hoog overigens. Zoals ik al zei: mijn bedrijf je is een betaalde hobby, vijftig euro plus elf euro voor het uittreksel is dan ook niet iets wat ik even met twee vingers in mijn neus verdien. Voor dat bedrag kan ik ook bijna 2 weken boodschappen doen.
Vanaf 2010 krijg je 1 keer per jaar een gratis uittreksel. De 11 euro heb je dan alvast verdient.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  vrijdag 25 december 2009 @ 10:45:05 #125
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_76043960
quote:
Op donderdag 24 december 2009 21:30 schreef dyna18 het volgende:
Als ik al die verhalen hier zo lees zou ik wel gek zijn om mij met een prive adres in te schrijven.
En aangezien ik geen ander adres heb neem ik misschien de gok maar om mij niet in te schrijven.
Kun je doen. Maar als je bij de belastingdienst bekend bent als ondernemer, krijg je vanzelf een vriendelijk (doch dringend) verzoek om je in te schrijven.
Leuker kunnen ze het niet maken, voor de KvK wel makkelijker.
  vrijdag 25 december 2009 @ 13:08:27 #126
65960 sanger
pi_76047389
quote:
Op donderdag 24 december 2009 22:05 schreef laptopleon het volgende:
-knip zeikverhaal-
De KVK biedt ook wel wat voordeeltjes en niet alleen de nadelen die jij roept. Voor de 1 wat meer voor de ander. Jij hebt blijkbaar geen baat bij de KVK dus is het jammer voor jou.

De verplichte inschrijving is een feit dus zeuren heeft geen zin. Het blijft verplicht. Daarnaast had het vanaf beginne verplicht moeten zijn. Wat is dat voor onzin dat het ene bedrijf wel, en een andere niet hoeft te worden ingeschreven.
quote:
OK, echt de allerlaatste: Ik sprak op een verjaardag iemand die bij de KvK werkt. Uiteraard kwam de verplichte inschrijving ter sprake. Hij beaamde de verplichting, en ja het was een 'economisch delict', maar wist me te vertellen dat 'er geen enkele sanctie op staat'. Nou, dat ga ik uitproberen! Al was het maar omdat ik het kabinet Balkenende II hou aan hun belofte van meer werk, minder regeltjes.
Dat er geen sanctie opstaat klopt voor 2009 omdat het een overgangsperiode betreft. In 2010 zou er een sanctie op komen te staan.
pi_76048585
Ik vind de verhalen van laptopleon geweldig, en zeker geen gezeik. Hij vertelt het ook met veel humor. Inzenden voor het KvK-blaadje, zou ik zeggen

Helaas bevestigen ze alleen maar mijn beeld van de KvK: dat het een bijzonder incompetent, nutteloos orgaan is, dat geen enkel verstand van zaken heeft, maar in leven blijft omdat er geen concurrentie is. En natuurlijk ook door dit soort onzinregeltjes. Waarom zou het voor ieder 'bedrijf' verplicht moeten zijn? Een zzp-er is toch onmogelijk gelijk te stellen aan een multinational? En waarom kost deze handeling, die de KvK alleen maar geld oplevert (want: doorverkoop van gegevens!) ieder jaar 40 euro? Het blijft onzin.
pi_76049078
Dat jij het nut nog niet hebt kunnen bedenken, ondanks dat je zo ontzettend je best hebt gedaan, betekent nog niet dat het geen nut heeft.
  vrijdag 25 december 2009 @ 14:11:51 #129
65960 sanger
pi_76049310
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 13:49 schreef Laureline het volgende:
Waarom zou het voor ieder 'bedrijf' verplicht moeten zijn? Een zzp-er is toch onmogelijk gelijk te stellen aan een multinational? En waarom kost deze handeling, die de KvK alleen maar geld oplevert (want: doorverkoop van gegevens!) ieder jaar 40 euro? Het blijft onzin.
Omdat iedereen voor de wet gelijk is misschien, dus waarom voor de KVK niet?

De definitie is: eenieder die deelneemt aan het economisch verkeer. Een ZZP'er doet dat net zo goed als een BV.

1 van de voordelen; als jij bij mij wat wilt kopen/huren check ik of je een inschrijving hebt. Zo niet dan krijg je ook niets. Als ik een aannemer inhuur check ik ook zijn inschrijving. Geen inschrijving dan maar die andere aannemer.
pi_76061684
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 14:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat jij het nut nog niet hebt kunnen bedenken, ondanks dat je zo ontzettend je best hebt gedaan, betekent nog niet dat het geen nut heeft.
Ja, die redenatie hoor ik wel eens vaker. Over het bestaan van God, of het nut van verticaal tandenpoetsen.
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 14:11 schreef sanger het volgende:

[..]

Omdat iedereen voor de wet gelijk is misschien, dus waarom voor de KVK niet?

De definitie is: eenieder die deelneemt aan het economisch verkeer. Een ZZP'er doet dat net zo goed als een BV.

1 van de voordelen; als jij bij mij wat wilt kopen/huren check ik of je een inschrijving hebt. Zo niet dan krijg je ook niets. Als ik een aannemer inhuur check ik ook zijn inschrijving. Geen inschrijving dan maar die andere aannemer.
Tja, in mijn 'branche' werk ik met zangers, acteurs, dansers, musici en kunstenaars. Of iemand een KvK-inschrijving heeft is wel het meest absurde criterium waarop je zou worden aangenomen of afgewezen. Er zijn gewoon vakgebieden waarin het KvK-verhaal lariekoek is, en geen enkele toegevoegde waarde heeft (behalve voor de geldstroom van de KvK zelf uiteraard). Bij aannemers ligt dat waarschijnlijk anders, prima dan dat de KvK bestaat. Maar de zogenaamde 'vrije beroepen' waren niet voor niets altijd vrijgesteld van deze, voor die beroepsgroep nutteloze, verplichting.

[ Bericht 56% gewijzigd door Laureline op 25-12-2009 23:34:51 ]
pi_76061828
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 23:26 schreef Laureline het volgende:

[..]

Ja, die redenatie hoor ik wel eens vaker. Over het bestaan van God, of het nut van verticaal tandenpoetsen.
  zaterdag 26 december 2009 @ 10:49:31 #132
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_76070269
quote:

[..]

Tja, in mijn 'branche' werk ik met zangers, acteurs, dansers, musici en kunstenaars. Of iemand een KvK-inschrijving heeft is wel het meest absurde criterium waarop je zou worden aangenomen of afgewezen. Er zijn gewoon vakgebieden waarin het KvK-verhaal lariekoek is, en geen enkele toegevoegde waarde heeft (behalve voor de geldstroom van de KvK zelf uiteraard). Bij aannemers ligt dat waarschijnlijk anders, prima dan dat de KvK bestaat.
Dit geeft maar weer aan hoe kortzichtig sommige mensen zijn. Als het voor hun/hun branche geen toegevoegde waarde heeft, is het maar onzin.
quote:
Maar de zogenaamde 'vrije beroepen' waren niet voor niets altijd vrijgesteld van deze, voor die beroepsgroep nutteloze, verplichting.
Ook vrije beroepen als accountants, advocaten en notarissen waren vrijgesteld. Maar ik ben blij dat ik nu via een uittreksel van de KvK kan zien wie er aansprakelijk gesteld kan worden en eventueel wie er bestuurder is.

Dus waarom uitzonderingen gaan bedenken als iedereen gelijk is? O ja, voor de vier of vijf tientjes per jaar,...
  zaterdag 26 december 2009 @ 12:32:33 #133
65960 sanger
pi_76072673
quote:
Maar de zogenaamde 'vrije beroepen' waren niet voor niets altijd vrijgesteld van deze, voor die beroepsgroep nutteloze, verplichting.
Die kregen dus een voordeel boven de anderen. En dat is tegen het principe in Nederland waarin iedereeen gelijk behoort te zijn.
pi_76075568
Gelijk, gelijk, gelijk...ik vind dat een aannemersbedrijf met een paar ton omzet per jaar juist helemáál niet gelijk staat aan iemand die in dit topic aangaf ongeveer honderd euro per jaar met wat computerwerk bij te verdienen.

En over de vier à vijf tientjes per jaar " " - nogmaals voor de mensen voor wie het teveel moeite was het hele topic door te lezen - het gaat me niet om het bedrag. Ik betaal duizenden euro's belasting per jaar, en dat doe ik grager dan straks die paar tientjes betalen aan de KvK. Omdat ik bij de belasting nog de illusie kan hebben dat het wordt besteed aan iets nuttigs -defensie daargelaten. Terwijl de miljoenen euro's die de KvK door deze maatregel ieder jaar extra gaat opstijken besteed zullen worden aan:
- reclame voor de KvK zelf
- het organiseren van de geweldige ter zake kundige voorlichtings- en ontmoetingsdagen waarover we hierboven al lazen
- het doorverkopen van gegevens
  zaterdag 26 december 2009 @ 18:43:46 #135
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_76082731
Waarom maak je dan geen bezwaar tegen de factuur als je van mening bent dat de inning van de contributie onevenredig zwaar is ten opzichte van de geleverde dienst.

Moet je ook gelijk evrn een briefje naar De Jager sturen en hem vragen in welke bodemloze putten een groot deel van onze belastingcenten verdwijnen.
  maandag 28 december 2009 @ 11:05:53 #136
65960 sanger
pi_76133253
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 13:54 schreef Laureline het volgende:
Gelijk, gelijk, gelijk...ik vind dat een aannemersbedrijf met een paar ton omzet per jaar juist helemáál niet gelijk staat aan iemand die in dit topic aangaf ongeveer honderd euro per jaar met wat computerwerk bij te verdienen.
Allebei ondernemen ze, dus ze staan wel aan elkaar gelijk.
quote:
En over de vier à vijf tientjes per jaar " " - nogmaals voor de mensen voor wie het teveel moeite was het hele topic door te lezen - het gaat me niet om het bedrag. Ik betaal duizenden euro's belasting per jaar, en dat doe ik grager dan straks die paar tientjes betalen aan de KvK. Omdat ik bij de belasting nog de illusie kan hebben dat het wordt besteed aan iets nuttigs -defensie daargelaten. Terwijl de miljoenen euro's die de KvK door deze maatregel ieder jaar extra gaat opstijken besteed zullen worden aan:
- reclame voor de KvK zelf
- het organiseren van de geweldige ter zake kundige voorlichtings- en ontmoetingsdagen waarover we hierboven al lazen
- het doorverkopen van gegevens
En dan vergeet je natuurlijk de wel interessante dingen.
pi_76157589
quote:
Op maandag 28 december 2009 11:05 schreef sanger het volgende:

[..]

En dan vergeet je natuurlijk de wel interessante dingen.
zoals...?
pi_76158325
je komt trouwens in google maps te staan met KVK

das toch leuk
pi_76164063
quote:
Op maandag 28 december 2009 21:36 schreef jongegast het volgende:
je komt trouwens in google maps te staan met KVK

das toch leuk
Vooral als je alleen maar een prive adres hebt en geen zakelijk adres. Dag privacy.
pi_76169823
quote:
Op maandag 28 december 2009 23:36 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Vooral als je alleen maar een prive adres hebt en geen zakelijk adres. Dag privacy.
Precies. Ik heb hiernaast nog een baan waarbij ik in contact kom met mensen waarvan ik eigenlijk liever niet heb dat ze mijn privé-adres kunnen achterhalen. En dan krijg je dit!
  dinsdag 29 december 2009 @ 08:51:51 #141
65960 sanger
pi_76169832
quote:
Op maandag 28 december 2009 21:22 schreef Laureline het volgende:

[..]

zoals...?
Brancheinfo die je kan opvragen bv. Of bijeenkomsten die ze organiseren. Of advies bij oprichting.

Er zijn ook echt voordelen
pi_76170065
Ze hebben ook een afdeling regio stimulering.
Deze zitten om de tafel met gemeentes, winkeliersverenigingen etc. Ze doen dit ook voor de ondernemers alleen merk je er als ondernemer direct vaak weinig van. Maar ze werken aan regelvermindering, denken mee over de inrichting van bedrijventerreinen, adviseren op het gebied van veiligheid en zo nog veel meer onderwerpen.
pi_76170178
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 09:10 schreef nelisb het volgende:
Ze hebben ook een afdeling regio stimulering.
Deze zitten om de tafel met gemeentes, winkeliersverenigingen etc. Ze doen dit ook voor de ondernemers alleen merk je er als ondernemer direct vaak weinig van. Maar ze werken aan regelvermindering, denken mee over de inrichting van bedrijventerreinen, adviseren op het gebied van veiligheid en zo nog veel meer onderwerpen.
Ik wil best 11 euro betalen om dit soort dingen geregeld te hebben. En ook de controle dat de overheid graag wil weten wie bij welk bedrijf hoort is wat mij betreft goed.

Echter 1 ding moeten ze echt aanpassen en dat is wat mij betreft het grootste probleem van de KvK. Ze hebben lak aan privacy. Persoonsgegevens en adressen worden verkocht en op internet verspreid. Dat kan in deze tijd echt niet meer.
De overheid snapt toch ook wel dat mensen niet zitten te wachten op bergen onwelkome post en dat prive gegevens op internet voor veel mensen voor problemen zorgt?
pi_76170274
Ja dat privacy verhaal is dramatisch. Sta sinds begin november ingeschreven en wordt echt gespamt met post en van de week zelfs een belletje en dat is echt not done!
  dinsdag 29 december 2009 @ 09:31:53 #145
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_76170449
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 09:23 schreef nelisb het volgende:
Ja dat privacy verhaal is dramatisch. Sta sinds begin november ingeschreven en wordt echt gespamt met post en van de week zelfs een belletje en dat is echt not done!
Dat neemt vanzelf af.
Er zijn bedrijven die regelmatig nieuwe inschrijvingen aanschrijven. Dit doen ze één tot twee keer en dan houdt het wel op.
En wie weet zit er een keer iets interessants tussen.

Trouwens: hoe doe jij aan acquisitie? Toch niet met de voeten op het bureau wachten tot iemand je belt (o nee, dat kan niet want je hebt geen telefoonnummer openbaar gemaakt), mailt (o nee, ook niet mogelijk want je hebt bewust geen contactgegevens op je website staan) of per post vraagt om een offerte (ships, ook niet mogelijk wat ze weten je niet te bereiken).
pi_76181454
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 09:31 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Dat neemt vanzelf af.
Er zijn bedrijven die regelmatig nieuwe inschrijvingen aanschrijven. Dit doen ze één tot twee keer en dan houdt het wel op.
En wie weet zit er een keer iets interessants tussen.

Trouwens: hoe doe jij aan acquisitie? Toch niet met de voeten op het bureau wachten tot iemand je belt (o nee, dat kan niet want je hebt geen telefoonnummer openbaar gemaakt), mailt (o nee, ook niet mogelijk want je hebt bewust geen contactgegevens op je website staan) of per post vraagt om een offerte (ships, ook niet mogelijk wat ze weten je niet te bereiken).
In mijn vakgebied gaat alles alleen via via. Nog nooit iemand gesproken die een klus heeft gekregen door zijn of haar website, advertentie of branchebijeenkomst georganiseerd door de KvK. Dus ja, wachten tot de telefoon gaat. Werkt bij mij tot nu toe prima
Dat is ook mijn hele punt: ik vind veel 'vrije' beroepen (schilders, muzikanten, schrijvers, acteurs...) geen bedrijven. Die beroepen zijn ook met een reden vrijgesteld van de BTW-verplichting. En die hebben geen enkel baat bij de KvK-inschrijving. Sterker nog, de meeste zijn zeker niet gebaat bij een oppoppend adres op Googlemaps!

Ik zie nog steeds voor mijzelf alleen maar nadelen, waarvan het gebrek aan privacybescherming inderdaad verreweg het grootste is. Ik denk er zelfs over mijn inschrijving toch uit te stellen tot ze mij wat meer privacy kunnen garanderen. En dat sanger mij dan geen kropsla (of wat verkoop je eigenlijk?) wil verkopen, omdat hij ziet dat ik geen inschrijving in het register heb, neem ik dan maar voor lief. Eigenlijk heb ik nog nooit iemand ontmoet die mij geen artikelen wilde leveren, ondanks dat ik geen inschrijving heb bij de KvK.

En de KvK biedt toch ook geen bescherming, als je door iemand die wèl ingeschreven staat gigantisch wordt genaaid? Ik heb de meest malafide aannemers visitekaartjes met KvKnummer zien rondstrooien Sancties zitten er dus blijkbaar ook niet in, dus wat zegt zo'n inschrijving dan helemaal?
  dinsdag 29 december 2009 @ 15:04:09 #147
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_76181958
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:50 schreef Laureline het volgende:

[..]

In mijn vakgebied gaat alles alleen via via. Nog nooit iemand gesproken die een klus heeft gekregen door zijn of haar website, advertentie of branchebijeenkomst georganiseerd door de KvK. Dus ja, wachten tot de telefoon gaat. Werkt bij mij tot nu toe prima
Dat is ook mijn hele punt: ik vind veel 'vrije' beroepen (schilders, muzikanten, schrijvers, acteurs...) geen bedrijven. Die beroepen zijn ook met een reden vrijgesteld van de BTW-verplichting. En die hebben geen enkel baat bij de KvK-inschrijving. Sterker nog, de meeste zijn zeker niet gebaat bij een oppoppend adres op Googlemaps!
Vrije beroepen zijn niet per definitie vrijgesteld van BTW!
En zoals al eerder en vaker gezegd: er zijn vast uitzonderingen die nagenoeg geen voordeel zien van een KvK-inschrijving. Mijn opmerking wat betreft het wachten was dan ook niet aan jou gericht maar aan nelisb.
quote:
Ik zie nog steeds voor mijzelf alleen maar nadelen, waarvan het gebrek aan privacybescherming inderdaad verreweg het grootste is. Ik denk er zelfs over mijn inschrijving toch uit te stellen tot ze mij wat meer privacy kunnen garanderen. En dat sanger mij dan geen kropsla (of wat verkoop je eigenlijk?) wil verkopen, omdat hij ziet dat ik geen inschrijving in het register heb, neem ik dan maar voor lief. Eigenlijk heb ik nog nooit iemand ontmoet die mij geen artikelen wilde leveren, ondanks dat ik geen inschrijving heb bij de KvK.
Jij hebt dan waarschijnlijk mooie blauwe ogen. En zolang er dan geen blinde voor je staat, gaat het bij jou wel lukken.
quote:
En de KvK biedt toch ook geen bescherming, als je door iemand die wèl ingeschreven staat gigantisch wordt genaaid? Ik heb de meest malafide aannemers visitekaartjes met KvKnummer zien rondstrooien Sancties zitten er dus blijkbaar ook niet in, dus wat zegt zo'n inschrijving dan helemaal?
Als het malafide aannemers zijn, zullen ze wel niet zijn ingeschreven. Want juist door middel van een inschrijving kun je iemand bij malafide praktijken makkelijker achterhalen dan wanneer je alleen maar een visitekaartje hebt.
En nee, bescherming biedt de KvK niet. Er bestaat ook nog zo iets als nuchter nadenken en eigen verantwoordelijkheid. Het is alleen een hulpmiddel waar blijkbaar (bijna) niemand het nut van inziet.

Wat ik dan alleen niet begrijp is: waarom ga je zitten afwachten tot ze je meer privacy kunnen garanderen in plaats van actief bezwaar te maken tegen de inschrijving waarbij je je moverende redenen in dit topic uitgebreid kunt weerleggen bij de KvK? Want echt, door met je voeten op het bureau te blijven liggen wordt je echt niet anders behandeld dan een andere ondernemer.
pi_76200053
Ja, dat is wel een idee. Ik zal mijn bezwaren eens sturen aan de KvK. Zal dan wel met een standaardbriefje afgescheept worden ("befehl ist befehl") vrees ik. Spannend!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')