De inschrijving bij de belastingdienst voor een BTW-nummer heeft helemaal niets met de KvK te maken!quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:04 schreef Chinless het volgende:
Er zijn inderdaad niet veel meer voordelen aan dan als je het niet doe. Het kost je inderdaad geld per jaar.
Voordeel extra is ook wel, je kan sneller serieuzer genomen worden, maar dat geldt niet voor een styliste of kapper of iets. Verder kan je ook je Alg. Voorwaarde deponeren bij KvK als je geregistreerd ben anders kan het niet.
Ik zit overigens met dezelfde kwestie. Al is het wel zo, dat je gelijk een BTW nummer krijgt waaronder je de belasting technische zaken kan fixen.
Bij de KvK? Notquote:Op woensdag 11 maart 2009 16:04 schreef karr-1 het volgende:
Ik denk dan aan nuttige bijeenkomsten, informatievoorziening, kennis van de markt, contacten met branchegenoten etc.
Ik praat dan ook zonder enige kennis van zakenquote:
Dat is 100% waar. Als ik zaken met iemand doe, check ik eerst online hun KvK uittreksel. Wel handig om te weten of het bedrijf überhaupt bestaatquote:Op woensdag 11 maart 2009 16:04 schreef Chinless het volgende:
Voordeel extra is ook wel, je kan sneller serieuzer genomen worden, maar dat geldt niet voor een styliste of kapper of iets.
Die kun je ook bij een rechtbank deponeren afaik.quote:Verder kan je ook je Alg. Voorwaarde deponeren bij KvK als je geregistreerd ben anders kan het niet.
Nee, je krijgt helemaal niet gelijk een BTW-nummer. Dat zul je echt apart aan moeten vragen (al is de BD over het algemeen wel zo lief om je een formulier te sturen na je inschrijving bij de KvK).quote:Ik zit overigens met dezelfde kwestie. Al is het wel zo, dat je gelijk een BTW nummer krijgt waaronder je de belasting technische zaken kan fixen.
Je weet dat je aan kunt geven daar geen prijs op te stellen, waarna ze het niet doen? Omgekeerde wereld idd, maar het is dus niet iets waar je niet omhene kunt.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:26 schreef RemcoDelft het volgende:
KvK gaat je inderdaad bakken post opleveren, want ze verkopen je gegevens fijn aan diverse bedrijven.
Het gaat niet om 'teveel geld' qua financiële draagdracht, ik kan zo 10.000 op tafel leggenquote:Op woensdag 11 maart 2009 16:24 schreef Xcalibur het volgende:
Als je 44,- per jaar teveel geld vind zou ik eens serieus over het bestaansrecht van je eenmanszaak gaan nadenken... Ik vind persoonlijk de Makro/Sligro etc. pas het geld wel waard
quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:38 schreef Laureline het volgende:
... ik kan zo 10.000 op tafel leggen :
...
Ha, daar heb ik wat aan. Dat maakt het iets minder zuur, dat je voor die 44 euro wel kan aangeven dat je geen ongewenste reclame wil ontvangen. Service, die KvK.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:29 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Je weet dat je aan kunt geven daar geen prijs op te stellen, waarna ze het niet doen? Omgekeerde wereld idd, maar het is dus niet iets waar je niet omhene kunt.
Ja, zo braaf ben ik dan wel weer. Maar ik zie eerlijk gezegd het nut er niet van in, èn het feit dat dit 44 euro moet kosten per jaar (plus nòg eens 44 euro voor de 'VVE' straks!) vind ik belachelijk. Inschrijven best, maar waar betaal ik nou eigenlijk voor?quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:50 schreef sanger het volgende:
Voordelen? Nee die zie ik ook niet.
Waarom dan wel doen? Omdat het is opgenomen in de nieuwe handelsregisterwet.
De KVK doet een beetje aan brancheonderzoek. Je kunt daar best wel wat handige info vandaan halen (als het in je bedrijfsfilosofie en branche past). Daarnaast beetje naamsbescherming blabla.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:54 schreef Laureline het volgende:
[..]
Ja, zo braaf ben ik dan wel weer. Maar ik zie eerlijk gezegd het nut er niet van in, èn het feit dat dit 44 euro moet kosten per jaar (plus nòg eens 44 euro voor de 'VVE' straks!) vind ik belachelijk. Inschrijven best, maar waar betaal ik nou eigenlijk voor?
de VvE's gaan straks rond de ¤ 27 betalen, is een andere categorie :-)quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:54 schreef Laureline het volgende:
[..]
Ja, zo braaf ben ik dan wel weer. Maar ik zie eerlijk gezegd het nut er niet van in, èn het feit dat dit 44 euro moet kosten per jaar (plus nòg eens 44 euro voor de 'VVE' straks!) vind ik belachelijk. Inschrijven best, maar waar betaal ik nou eigenlijk voor?
Voor het in stand houden van het handelsregister. Dat is toch wel vrij onmisbaar omdat anders bedrijven, stichtingen en verenigingen niet te herleiden zijn tot personen die aansprakelijk zijn of over tegoeden mogen beschikken. Dat maakt het tot een sluitend geheel, anders heb je alleen maar bedrijfsnamen en postadressen en volslagen onduidelijk wie daar achter zit, wie over het geld mag beschikken, wie contracten mag afsluiten en wie er ergens voor moet betalen. Een bank kan daar dan al meteen helemaal niks mee, terwijl el voor anderen ook onwerkbare situaties kunnen ontstaan.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:54 schreef Laureline het volgende:
Nou, dan zou ik het lekker pas in 2010 doen. Ik ben dat ook van plan, het lijkt me sterk dat ze je vanwege dat ene jaartje in de cel gooien. Aangezien ik nog steeds niet ben gearresteerd voor het niet oprichten van een VVEquote:Op woensdag 11 maart 2009 18:31 schreef kahlie het volgende:
Wat raar ,de belastingdienst had mij juist verteld dat het pas verplicht zou zijn vanaf 2010... dat wordt weer opnieuw bellen dus *zucht*. Ik zie ook alleen maar nadelen en geldverspilling aan de KvK, in mijn branche is het niet gebruikelijk en heeft het ook weinig toegevoegde waarde..
Geen wonder dat ik aan 2010 dacht... gefaseerd tot eind 2009 dus. Ik wacht dus rustig af tot ik mijn brief & formulier krijg en dan moet het maar... staat er in jouw brief geen uiterste datum waarop je het moet hebben geregeld?quote:Gemak
De inschrijfplicht geldt vanaf 1 juli 2008, met een overgangstermijn tot en met 31 december 2009 om alle nieuwe inschrijvingen gefaseerd en gemakkelijk te laten verlopen. De Kamer van Koophandel benadert de ondernemers met een brief en een formulier. De nieuwe inschrijver vult de gegevens aan en stuurt het formulier met een kopie van het legitimatiebewijs van de eigenaar, maten of bestuurders terug. Een bezoek aan de Kamer van Koophandel is in principe niet nodig.
Bron
http://www.metro-mcc.nl/content/Items.asp?Menu_No=1039quote:U kunt een Makro-pas schriftelijk aanvragen. U heeft daarvoor nodig:
Indien u bent ingeschreven bij de Kamer van Koophandel
(Kopie van) Uittreksel Kamer van Koophandel, deze mag niet ouder dan 1 jaar zijn.
Kopie van een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs of identiteitskaart).
U dient beide documenten met de aanvraag mee te sturen. Als het bedrijf, de vereniging of stichting door een andere vertegenwoordiger dan aangegeven op het uittreksel Kamer van Koophandel wordt aangemeld bij Makro, dan dient u ook één van onderstaande twee documenten mee te sturen:
Schriftelijke verklaring door directeur/eigenaar zoals vermeld op uittreksel Kamer van Koophandel.
Schriftelijke verklaring door 2 bestuursleden, waaronder de voorzitter, zoals vermeld op uittreksel Kamer van Koophandel.
Indien u niet bent ingeschreven bij de Kamer van Koophandel
Schriftelijke aanmelding op officieel briefpapier met adresgegevens, getekend door de directeur/eigenaar - Kopie van een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs of identiteitskaart)
Eén van onderstaande drie documenten:
(Kopie van) Bewijs lidmaatschap van overkoepelende- of belangenorganisatie.
3 kopiefacturen, niet ouder dan 3 maanden, gericht aan uw bedrijf en waaruit uw bedrijfsvoering blijkt.
(Kopie van) Gegevens waar BTW-nummer op vermeld staat.
Alle documenten kunt u opsturen naar:
Makro Service Center
Postbus 159
2290 AD Wateringen.
Of faxen naar: 0174-292 441.
Vragen?
Als u vragen heeft, dan helpen wij u graag. U kunt contact opnemen met Makro Service Center 0900-20 25 300 (¤ 0,25 per minuut) of via klantencontact@makro.nl.
Helpt niks, want je inschrijving is openbaarquote:Op woensdag 11 maart 2009 16:45 schreef Laureline het volgende:
[..]
Ha, daar heb ik wat aan. Dat maakt het iets minder zuur, dat je voor die 44 euro wel kan aangeven dat je geen ongewenste reclame wil ontvangen. Service, die KvK.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |