Luiheid de grootste vijand van de mensheid?quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:47 schreef Pardus het volgende:
[..]
Je kunt het leven krijgen wat je wil, maar je moet er wel voor 'vechten'. En dat luiheid de grootste vijand is van de mensheid.
Bwhehehe, heb je wat tegen trouwen ofzo?!quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:48 schreef Min-e het volgende:
[..]
En dat in 2009?!![]()
Gelukkig, geen idee.
Ik snap het ook niet echt. Maar blijkbaar moet ik eerst n badjas, handdoeken en perfecte lakens hebben eer alles plaats kan vinden. OOK in 2009 onmisbare spullen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:48 schreef Min-e het volgende:
[..]
En dat in 2009?!![]()
Gelukkig, geen idee.
Heeft iedereen.. Tot.....quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:50 schreef Pardus het volgende:
[..]
Bwhehehe, heb je wat tegen trouwen ofzo?!.
.
Het is verspilling van tijd, geld en moeite. Bijna niemand gebruikt of draagt die dingen; alles belandt in een kist. Vette 'israf'.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:50 schreef Pardus het volgende:
[..]
.
Niet?quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:49 schreef Yel het volgende:
[..]
Luiheid de grootste vijand van de mensheid?
Was Hitler maar lui geweest.
Wel van geld, niet van tijd en moeite.. Mama wilt het, mama krijgt.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:52 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Het is verspilling van tijd, geld en moeite. Bijna niemand gebruikt of draagt die dingen; alles belandt in een kist. Vette 'israf'.
Ja, vette israf, totdat jezelf trouwt en die dingen krijgt. Dan is het allemaal opeens minder erg,quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:52 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Het is verspilling van tijd, geld en moeite. Bijna niemand gebruikt of draagt die dingen; alles belandt in een kist. Vette 'israf'.
Triest,quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:53 schreef Yel het volgende:
[..]
Het kan erger, die dingen tentoonstellen bijv.. In n aparte kamer pronken met je spullen..
Vond het redelijk onheilspellend overkomen in het Turks, zo van "je moet wel zo en zo doen want anders zwaait er wat!".quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:47 schreef Pardus het volgende:
[..]
Je kunt het leven krijgen wat je wil, maar je moet er wel voor 'vechten'. En dat luiheid de grootste vijand is van de mensheid.
De mens is de vijand van de mensheid... Ik vind onszelf rare wezens. Begrijp maar niet dat God ons op de wereld heeft gezet, met wat voor nut?quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:53 schreef Pardus het volgende:
[..]
Niet?
Potentie die je hebt niet benutten, doelen willen behalen zonder enige concrete inspanning, wachten totdat zaken veranderen... En uiteindelijk talenten die je bezit, onbenut kwijtraken. Spijt is altijd wel leuk.
Wat is het dan volgens jou wel?
Het Turks is nou eenmaal een krachtige taal.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:54 schreef Min-e het volgende:
[..]
Vond het redelijk onheilspellend overkomen in het Turks, zo van "je moet wel zo en zo doen want anders zwaait er wat!".
Gemakzucht is slechts een van de vele dingen die je in de weg kunnen zitten. Vijand vind ik te "overstated", maar idd alles is een battle zolang je het niet hebt overwonnen.
Ik hoorde laatst mijn Turkse collega pronken over haar spullen.. Ik begreep het even niet.. Maar het was pronken, kijk hoeveel geld wij spenderen, kijk wat wij gehaald hebben.quote:
Kom nou, prullaria aanschaffen heeft niets met trouwen te maken.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:50 schreef Pardus het volgende:
[..]
.
En moeilijk.. Word te vaak uitgelachen..quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:56 schreef Pardus het volgende:
[..]
Het Turks is nou eenmaal een krachtige taal..
Het gaat bij ons niet om de spullen... Vind het fijn samen met mijn liefste mama die dingen te halen. Zij vindt het leuk, dus doe ik het. Ook al snap ik het nut niet van die stomme badjas waarover ze maar doorzeuren.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:57 schreef Min-e het volgende:
[..]
Kom nou, prullaria aanschaffen heeft niets met trouwen te maken.
Het is gewoon typisch menselijk. Jezelf beter voelen dan een ander. Maar ach, wat doe je eraan... Vriendelijk lachen, want een discussie is het niet waard.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:56 schreef Yel het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst mijn Turkse collega pronken over haar spullen.. Ik begreep het even niet.. Maar het was pronken, kijk hoeveel geld wij spenderen, kijk wat wij gehaald hebben.
Grappig die dwang om te bewijzen dat wij het altijd beter doen.
Wat heeft in het leven, uiteindelijk, nut?quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:55 schreef Yel het volgende:
[..]
De mens is de vijand van de mensheid... Ik vind onszelf rare wezens. Begrijp maar niet dat God ons op de wereld heeft gezet, met wat voor nut?
Bij ons (in Eskisehir) worden die dingen (patik, havlu, örtü, yazma, etc.) zelf met de hand gemaakt door tantes en oma's. Daar zit behoorlijk wat tijd en moeite in. Er worden natuurlijk ook dingen gekocht die ze zelf niet (kunnen) maken. Pasgetrouwde stellen gebruiken het toch niet en alles belandt vervolgens in een kist. Ik vind dat behoorlijk zonde van de tijd en de moeite. En niemand die ''durft'' om die traditie af te schaffen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:53 schreef Yel het volgende:
[..]
Wel van geld, niet van tijd en moeite.. Mama wilt het, mama krijgt.
Het kan erger, die dingen tentoonstellen bijv.. In n aparte kamer pronken met je spullen..
quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:59 schreef Pardus het volgende:
[..]
Het is gewoon typisch menselijk. Jezelf beter voelen dan een ander. Maar ach, wat doe je eraan... Vriendelijk lachen, want een discussie is het niet waard..
Ik weet natuurlijk niet waar jij woont, maar hoogstwaarschijnlijk hebben ze daar vast wel winkels, waar je gewoon een paar handdoeken kan kopen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:59 schreef Yel het volgende:
[..]
Het gaat bij ons niet om de spullen... Vind het fijn samen met mijn liefste mama die dingen te halen. Zij vindt het leuk, dus doe ik het. Ook al snap ik het nut niet van die stomme badjas waarover ze maar doorzeuren.
Dingen zijn niet compleet zonder die badjas!quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:59 schreef Yel het volgende:
[..]
Het gaat bij ons niet om de spullen... Vind het fijn samen met mijn liefste mama die dingen te halen. Zij vindt het leuk, dus doe ik het. Ook al snap ik het nut niet van die stomme badjas waarover ze maar doorzeuren.
quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:02 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Bij ons (in Eskisehir) worden die dingen (patik, havlu, örtü, yazma, etc.) zelf met de hand gemaakt door tantes en oma's. Daar zit behoorlijk wat tijd en moeite in. Er worden natuurlijke ook dingen gekocht die ze niet zelf (kunnen) maken. Pasgetrouwde stellen gebruiken het toch niet en alles belandt vervolgens in een kist. Ik vind dat behoorlijk zonde. En niemand die ''durft'' om die traditie af te schaffen.
Nee, met typisch menselijk bedoelde ik niet het praten over ceyiz, maar meer het opscheppen. Opscheppen geld je hebt en wat je ermee doet. Of opscheppen met dingen die je hebt behaald in het leven. Het hoort er gewoon bij.quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:02 schreef Yel het volgende:
[..]
Dat is niet typisch menselijk. Ik praat er niet over met mensen.. Boeie hoeveel we spenderen aan ceyiz, hoeveel ik gespaard heb, hoeveel we uitgeven aan ons huis etc... Hoeveel goud zij heeft gekregen..
Walgelijk.
Neeeee, het moeten wel doeken zijn van die handgenaaide prutdingen er aan..... Stel je voor! Misafir gelirse rezil olurum...quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:02 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet waar jij woont, maar hoogstwaarschijnlijk hebben ze daar vast wel winkels, waar je gewoon een paar handdoeken kan kopen.![]()
Tenzij het perse lelijk, roze met een goud randje moet hebben natuurlijk. Dan vrees ik dat je verder moet zoeken.
Weet je nog dat je laatst hier een plaatje postte, met het woord yazma erbij?quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:02 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Bij ons (in Eskisehir) worden die dingen (patik, havlu, örtü, yazma, etc.) zelf met de hand gemaakt door tantes en oma's. Daar zit behoorlijk wat tijd en moeite in. Er worden natuurlijke ook dingen gekocht die ze niet zelf (kunnen) maken. Pasgetrouwde stellen gebruiken het toch niet en alles belandt vervolgens in een kist. Ik vind dat behoorlijk zonde van de tijd en de moeite. En niemand die ''durft'' om die traditie af te schaffen.
Het beste kun je de dingen die je tocg niet gebruikt na je bruiloft uitdelen aan arme mensen.
Oh, weet ik niet.quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:04 schreef Yel het volgende:
[..]
Ik doel op iets anders met ceyiz geloof ik
Volgens mij is het iets vrouwelijks ofzo. Serieus, als man denk ik precies hetzelfde. Geef dan dingen die eraan toedoen, zoals een blender ofzo. Die wordt tenminste nog gebruikt.quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:02 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Bij ons (in Eskisehir) worden die dingen (patik, havlu, örtü, yazma, etc.) zelf met de hand gemaakt door tantes en oma's. Daar zit behoorlijk wat tijd en moeite in. Er worden natuurlijke ook dingen gekocht die ze niet zelf (kunnen) maken. Pasgetrouwde stellen gebruiken het toch niet en alles belandt vervolgens in een kist. Ik vind dat behoorlijk zonde van de tijd en de moeite. En niemand die ''durft'' om die traditie af te schaffen.
Het beste kun je de dingen die je tocg niet gebruikt na je bruiloft uitdelen aan arme mensen.
Hahaha.quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:05 schreef Yel het volgende:
[..]
Neeeee, het moeten wel doeken zijn van die handgenaaide prutdingen er aan..... Stel je voor! Misafir gelirse rezil olurum...
Vayyyyy ne rezalet!quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:05 schreef Yel het volgende:
[..]
Neeeee, het moeten wel doeken zijn van die handgenaaide prutdingen er aan..... Stel je voor! Misafir gelirse rezil olurum...
Oh, no...quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:06 schreef Min-e het volgende:
[..]
Weet je nog dat je laatst hier een plaatje postte, met het woord yazma erbij?
Heb het moeten navragen wat dat was
quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:06 schreef Min-e het volgende:
[..]
Weet je nog dat je laatst hier een plaatje postte, met het woord yazma erbij?
Heb het moeten navragen wat dat was
Yazma= schrijf niet, heb wel 2 dagen zitten puzzelen, alsof het een raadseltje was.quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:09 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Oh, no...Het is wel behoorlijk ernstig gesteld met jouw Turks hè?
Zo'n reusachtige lap 'dantel'-werk op de bank...quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:05 schreef Yel het volgende:
[..]
Yazmaquote:Op woensdag 11 maart 2009 23:11 schreef Min-e het volgende:
[..]
Yazma= schrijf niet, heb wel 2 dagen zitten puzzelen, alsof het een raadseltje was.
Die komt er niet..... !quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:11 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Zo'n reusachtige lap 'dantel'-werk op de bank...![]()
[ afbeelding ]
Oh dat is helemaal erg..... WIj hebben geen eisen gesteld.. Dus geen 20 armbanden en 2 koeienquote:
Veeg mij op!quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:11 schreef Min-e het volgende:
[..]
Yazma= schrijf niet, heb wel 2 dagen zitten puzzelen, alsof het een raadseltje was.
quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:11 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ik moet zo hard schateren hierom. Iedereen behalve de personen die trouwen hebben zeggenschap.quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:12 schreef Yel het volgende:
Ceyiz is blender en al die ondingen die ik moet halen.. en dan heb je nog die badjas en lakens en zo, ama die mag ik niet bij de Blokker halen om maar even n plek te noemen...
Tis lastig hoor.. Straks meubels halen, 2 mama's mee en dan respectvol proberen hun mening te ontwijken en onze eigen ding te doen.. Ben dol op ons cultuur, maar dit hele gedoe..... Buren die zich overal mee bemoeien. WAT!!! Betaalt je dochter haar eigen spullen!!! Ik heb mijn dochters dingen uit eigen zak betaald, zij hoefde geen cent te betalen. WAT!! betalen ze SAMEN de bruiloft? De man moet betalen bla bla
Allahim, bewaar me...
Ik ben opgevoed als n jongen.. Ik doe wat ik wil. Ik ben zelfstandig en heb het niet op die zeikwijven. Snap je dat ik me heb lopen opvreten tijdens dat gesprek?quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:17 schreef Pardus het volgende:
[..]
Ik moet zo hard schateren hierom. Iedereen behalve de personen die trouwen hebben zeggenschap..
Wat n lief plaatje.. Wat n lieve oma..quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:18 schreef TheMagnificent het volgende:
Dit is nou een 'yazma':
[ afbeelding ]
Naja voor minder dan 50 armbanden en een 10 meter lange ketting, vind je het gek dat men van schande spreekt!quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:15 schreef Yel het volgende:
[..]
Oh dat is helemaal erg..... WIj hebben geen eisen gesteld.. Dus geen 20 armbanden en 2 koeien
Gonlunuzden ne gelirse is bij ons het motto.... Hoef geen goud eigenlijk. Die dingen zijn duur man :S Het moet wel Burma zijn, anders spreken ze schande.
Ja, sorry. Het heeft twee betekenissen en jij kwam met de letterlijke vertaling aan.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |