abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66953907
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 23:02 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Bij ons (in Eskisehir) worden die dingen (patik, havlu, örtü, yazma, etc.) zelf met de hand gemaakt door tantes en oma's. Daar zit behoorlijk wat tijd en moeite in. Er worden natuurlijke ook dingen gekocht die ze niet zelf (kunnen) maken. Pasgetrouwde stellen gebruiken het toch niet en alles belandt vervolgens in een kist. Ik vind dat behoorlijk zonde van de tijd en de moeite. En niemand die ''durft'' om die traditie af te schaffen.
Het beste kun je de dingen die je tocg niet gebruikt na je bruiloft uitdelen aan arme mensen.
Weet je nog dat je laatst hier een plaatje postte, met het woord yazma erbij?
Heb het moeten navragen wat dat was
pi_66953919
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 23:04 schreef Yel het volgende:

[..]

Ik doel op iets anders met ceyiz geloof ik
Oh, weet ik niet. Misschien heb ik hier niet echt verstand van omdat ik een jongen ben.
pi_66953926
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 23:02 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Bij ons (in Eskisehir) worden die dingen (patik, havlu, örtü, yazma, etc.) zelf met de hand gemaakt door tantes en oma's. Daar zit behoorlijk wat tijd en moeite in. Er worden natuurlijke ook dingen gekocht die ze niet zelf (kunnen) maken. Pasgetrouwde stellen gebruiken het toch niet en alles belandt vervolgens in een kist. Ik vind dat behoorlijk zonde van de tijd en de moeite. En niemand die ''durft'' om die traditie af te schaffen.
Het beste kun je de dingen die je tocg niet gebruikt na je bruiloft uitdelen aan arme mensen.
Volgens mij is het iets vrouwelijks ofzo. Serieus, als man denk ik precies hetzelfde. Geef dan dingen die eraan toedoen, zoals een blender ofzo. Die wordt tenminste nog gebruikt.
pi_66953964
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 23:05 schreef Yel het volgende:

[..]

Neeeee, het moeten wel doeken zijn van die handgenaaide prutdingen er aan..... Stel je voor! Misafir gelirse rezil olurum...

Hahaha. .
pi_66953977
quote:

[..]

Neeeee, het moeten wel doeken zijn van die handgenaaide prutdingen er aan..... Stel je voor! Misafir gelirse rezil olurum...

Vayyyyy ne rezalet!
pi_66954022
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 23:06 schreef Min-e het volgende:

[..]

Oh, no... Het is wel behoorlijk ernstig gesteld met jouw Turks hè?
pi_66954068
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 23:06 schreef Min-e het volgende:

[..]

.

En? Weet je al wat het is? .
pi_66954072
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 23:09 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Oh, no... Het is wel behoorlijk ernstig gesteld met jouw Turks hè?
Yazma= schrijf niet, heb wel 2 dagen zitten puzzelen, alsof het een raadseltje was.
pi_66954092
quote:

[..]

Zo'n reusachtige lap 'dantel'-werk op de bank...

pi_66954115
Ceyiz is blender en al die ondingen die ik moet halen.. en dan heb je nog die badjas en lakens en zo, ama die mag ik niet bij de Blokker halen om maar even n plek te noemen...

Tis lastig hoor.. Straks meubels halen, 2 mama's mee en dan respectvol proberen hun mening te ontwijken en onze eigen ding te doen.. Ben dol op ons cultuur, maar dit hele gedoe..... Buren die zich overal mee bemoeien. WAT!!! Betaalt je dochter haar eigen spullen!!! Ik heb mijn dochters dingen uit eigen zak betaald, zij hoefde geen cent te betalen. WAT!! betalen ze SAMEN de bruiloft? De man moet betalen bla bla

Allahim, bewaar me...
pi_66954146
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 23:11 schreef Min-e het volgende:

[..]

Yazma= schrijf niet, heb wel 2 dagen zitten puzzelen, alsof het een raadseltje was.
Yazma
Vikipedi, özgür ansiklopedi
Git ve: kullan, ara
İnce dokunmuş basma nın üzeri işlemeli ve desenlilerine verilen isim. Yazma kadınların ve genç bekar kızların kullandığı günlük ve özel günlerde giyilen başörtüsüdür. Giyilen biçimlerine göre ikiye ayrılır

Wist het ook niet...
pi_66954154
Hoeveel goud ben je waard?
pi_66954167
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 23:11 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Zo'n reusachtige lap 'dantel'-werk op de bank...

[ afbeelding ]
Die komt er niet..... !
pi_66954204
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 23:13 schreef Min-e het volgende:
Hoeveel goud ben je waard?
Oh dat is helemaal erg..... WIj hebben geen eisen gesteld.. Dus geen 20 armbanden en 2 koeien
Gonlunuzden ne gelirse is bij ons het motto.... Hoef geen goud eigenlijk. Die dingen zijn duur man :S Het moet wel Burma zijn, anders spreken ze schande.
pi_66954210
quote:

[..]

Veeg mij op! .
pi_66954236
quote:

[..]

pi_66954247
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 23:15 schreef Pardus het volgende:

[..]

Veeg mij op! .
Net nieuw en nu al mij uitlachen he?
pi_66954258
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 23:12 schreef Yel het volgende:
Ceyiz is blender en al die ondingen die ik moet halen.. en dan heb je nog die badjas en lakens en zo, ama die mag ik niet bij de Blokker halen om maar even n plek te noemen...

Tis lastig hoor.. Straks meubels halen, 2 mama's mee en dan respectvol proberen hun mening te ontwijken en onze eigen ding te doen.. Ben dol op ons cultuur, maar dit hele gedoe..... Buren die zich overal mee bemoeien. WAT!!! Betaalt je dochter haar eigen spullen!!! Ik heb mijn dochters dingen uit eigen zak betaald, zij hoefde geen cent te betalen. WAT!! betalen ze SAMEN de bruiloft? De man moet betalen bla bla

Allahim, bewaar me...
Ik moet zo hard schateren hierom. Iedereen behalve de personen die trouwen hebben zeggenschap. .
pi_66954280
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 23:16 schreef Min-e het volgende:

[..]

Yapma! Niet doen!

.
pi_66954311
Dit is nou een 'yazma':

pi_66954329
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 23:17 schreef Pardus het volgende:

[..]

Ik moet zo hard schateren hierom. Iedereen behalve de personen die trouwen hebben zeggenschap. .
Ik ben opgevoed als n jongen.. Ik doe wat ik wil. Ik ben zelfstandig en heb het niet op die zeikwijven. Snap je dat ik me heb lopen opvreten tijdens dat gesprek?

Goddank heb ik n lieve schoonmama.. Geeft haar mening, thats all.
pi_66954354
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 23:18 schreef TheMagnificent het volgende:
Dit is nou een 'yazma':

[ afbeelding ]
Wat n lief plaatje.. Wat n lieve oma..
pi_66954411
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 23:15 schreef Yel het volgende:

[..]

Oh dat is helemaal erg..... WIj hebben geen eisen gesteld.. Dus geen 20 armbanden en 2 koeien
Gonlunuzden ne gelirse is bij ons het motto.... Hoef geen goud eigenlijk. Die dingen zijn duur man :S Het moet wel Burma zijn, anders spreken ze schande.
Naja voor minder dan 50 armbanden en een 10 meter lange ketting, vind je het gek dat men van schande spreekt!
pi_66954450
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 23:16 schreef Min-e het volgende:

[..]

Ja, sorry. Het heeft twee betekenissen en jij kwam met de letterlijke vertaling aan. . Yazma is inderdaad 'niet schrijven', maar ook dit bijvoorbeeld.
pi_66954492
Ben er tussenuit, trusten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')