Hoe het is.. Je vraag het aan de verkeerde, ik ben geen goede aleviet.quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:49 schreef Min-e het volgende:
Maar Yel vertel eens hoe is volgens jou om een Aleviet te zijn? Sinds je er gisteren over begon. Wat zijn de gevolgen, overeenkomsten etc
Was dat nou weer?quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:53 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ik heb hier Asamov liggen. Iemand die weet of ik er aan zou moeten beginnen of niet?
Hi,quote:
Wat zie jij - als je kijkt - dat zij anders doen dan jij?quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:54 schreef Yel het volgende:
[..]
Echt... Ik ben geen goede voorbeeld.Als ik kijk naar mijn nichtjes van 16 jaar, die zijn pas bezig met het alevietisme.
Doe maar nietquote:Op woensdag 11 maart 2009 21:53 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ik heb hier Asamov liggen. Iemand die weet of ik er aan zou moeten beginnen of niet?
Jammer dus je bent gewoon de zoveelste Turk, waarvan er miljoenen zijnquote:Op woensdag 11 maart 2009 21:54 schreef Yel het volgende:
[..]
Hoe het is.. Je vraag het aan de verkeerde, ik ben geen goede aleviet.
Ik heb me jaren geleden erg verdiept hierin en me gehouden aan de regels. Ik heb het laten varen de laatste jaren.... Ik begin me daar nu voor te schamen, dus ik hoop dat ik me er weer langzaam in kan verdiepen en me kan houden aan de regels.
Echt... Ik ben geen goede voorbeeld.Als ik kijk naar mijn nichtjes van 16 jaar, die zijn pas bezig met het alevietisme.
het is Asimov zelfs zie ikquote:
Je bent wie je wil zijn. Als jij je laat defineren door het woord Aleviet of Soenniet, kun je idd nooit meer zijn dan dat....quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:58 schreef Min-e het volgende:
[..]
Jammer dus je bent gewoon de zoveelste Turk, waarvan er miljoenen zijn
De kleine dingen.. Moeite doen om naar Cem te gaan, te leren hoe Semah moet, geloofslessen bijwonen. Luisteren naar 'onze' muziek. Meedoen met het vasten.quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:57 schreef Pardus het volgende:
[..]
Hi,.
[..]
Wat zie jij - als je kijkt - dat zij anders doen dan jij?
Ieder mens is uniek.. Jij bent jij, ik ben ik..quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:58 schreef Min-e het volgende:
[..]
Jammer dus je bent gewoon de zoveelste Turk, waarvan er miljoenen zijn
Het zijn de kleine dingen waarvan je moet genieten in het leven. En als je het echt wil, begin je er meteen mee. Wat zorgt ervoor dat je je er niet echt mee bezig houdt? Lui?quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:00 schreef Yel het volgende:
[..]
De kleine dingen.. Moeite doen om naar Cem te gaan, te leren hoe Semah moet, geloofslessen bijwonen. Luisteren naar 'onze' muziek. Meedoen met het vasten.
Ik denk dat ik toch je advies in de wind ga slaan. Ik heb zin om in een warm bed te gaan liggen met een boekquote:
Tjonge jonge, begrip en compassie.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:01 schreef Yel het volgende:
[..]
Ieder mens is uniek.. Jij bent jij, ik ben ik..
Zien je laterquote:Op woensdag 11 maart 2009 22:03 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ik ben lekker lezen. misschien kom ik zo nog even terug
Nee, absoluut niet lui... Ik weet het niet.. Kan hier echt geen antwoord op geven. Jammer.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:02 schreef Pardus het volgende:
[..]
Het zijn de kleine dingen waarvan je moet genieten in het leven. En als je het echt wil, begin je er meteen mee. Wat zorgt ervoor dat je je er niet echt mee bezig houdt? Lui?
Zeker weten dat je niet lui bent? Of is het dat je niet genoeg wil? Zonder wil kom je ook niet ver.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:06 schreef Yel het volgende:
[..]
Nee, absoluut niet lui... Ik weet het niet.. Kan hier echt geen antwoord op geven. Jammer.
Misschien niet genoeg wil... Gebruik altijd smoesjes.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:11 schreef Pardus het volgende:
[..]
Zeker weten dat je niet lui bent? Of is het dat je niet genoeg wil? Zonder wil kom je ook niet ver.
Herkenbaar, je laatste alinea. Het is een aparte gevoel, die je al heel snel kwijtraakt wanneer je er geen aandacht aan meer besteed. Ik ben overigens geen Alevi.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:15 schreef Yel het volgende:
[..]
Misschien niet genoeg wil... Gebruik altijd smoesjes.
Ik vind 1 ding wel jammer, ik vind de meest mooi sites, maar mijn Turks is slecht. Ik heb geen zin om 40 minuten te doen over 1 A4.. Dus toch wel wat luiheid denk ik
Ik mis het gevoel van vroeger.. Pure liefde voor God. Als ik nu deyisler luister, kan ik dat gevoel nog wel krijgen.. Maar vroeger had ik het met alles. Met alles God danken, met alles nadenken, is dit goed, mag dit wel, doe ik goed, ben ik goed etc.
Lui?quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:11 schreef Pardus het volgende:
[..]
Zeker weten dat je niet lui bent? Of is het dat je niet genoeg wil? Zonder wil kom je ook niet ver.
Ze mist de kleine dingen. Het is best zoals het nu is, alleen zou zij het niet erg vinden als die kleine dingen er ook waren. Ze heeft de middelen om daar verandering in te brengen. Welvaart en welzijn zijn in orde, dus wat houdt haar nog tegen? Of ze wil het niet genoeg of ze doet het gewoon niet.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:23 schreef Min-e het volgende:
[..]
Lui?
Als zij vindt dat haar huidige levensstandaard afdoende is in haar leven.
Zijn de regels niet ondergeschikt aan het beoogde doel?
Hoe weet jij nou wat zij mist, misschien leidt zij wel een volmaakt leven voor nu, op dit moment.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:28 schreef Pardus het volgende:
[..]
Ze mist de kleine dingen. Het is best zoals het nu is, alleen zou zij het niet erg vinden als die kleine dingen er ook waren. Ze heeft de middelen om daar verandering in te brengen. Welvaart en welzijn zijn in orde, dus wat houdt haar nog tegen? Of ze wil het niet genoeg of ze doet het gewoon niet.
Wist je dat het begin heel moeilijk is? Je moet moeite doen, niets komt zomaar. Maar ja, willen we eigenlijk nog energie erin steken?quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:25 schreef Yel het volgende:
Icimden gelmiyor artik/suan.. Luiheid.. I dont know..
quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:31 schreef Min-e het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou wat zij mist, misschien leidt zij wel een volmaakt leven voor nu, op dit moment.
Wat voor jou geldt, hoeft toch niet perse voor een ander te gelden?
Hallo.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:28 schreef TheMagnificent het volgende:
Welkom Pardus.Je bent hier nieuw, zie ik.
Nieuw, maar doelgerichtquote:Op woensdag 11 maart 2009 22:28 schreef TheMagnificent het volgende:
Welkom Pardus.Je bent hier nieuw, zie ik.
Nu ja, ik wil natuurlijk niets beweren. Ik weet er letterlijk niets van af. Misschien is het tussen de regels lezen, maar het leek erop dat ze sommige kleine dingen toch wel mist.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:31 schreef Min-e het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou wat zij mist, misschien leidt zij wel een volmaakt leven voor nu, op dit moment.
Wat voor jou geldt, hoeft toch niet perse voor een ander te gelden?
quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:54 schreef Yel het volgende:
[..]
Hoe het is.. Je vraag het aan de verkeerde, ik ben geen goede aleviet.
Ik heb me jaren geleden erg verdiept hierin en me gehouden aan de regels. Ik heb het laten varen de laatste jaren.... Ik begin me daar nu voor te schamen, dus ik hoop dat ik me er weer langzaam in kan verdiepen en me kan houden aan de regels.
Excuses als ik verkeerde toespelingen heb gedaan.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:00 schreef Yel het volgende:
[..]
De kleine dingen.. Moeite doen om naar Cem te gaan, te leren hoe Semah moet, geloofslessen bijwonen. Luisteren naar 'onze' muziek. Meedoen met het vasten.
Ik bedoelde natuurlijk niet dat je iets moet missen. Maar het kwam zo over dat je sommige zaken toch net iets anders wil doen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:33 schreef Yel het volgende:
[..]
![]()
Ik leid nu idd een goed leventje.. Ben blij met alles wat ik heb. Ik heb alles wat ik wil.
Voor nu is het goed zo wb geloof. Al doe ik er niet veel aan op dit moment.
Ik mis het gevoel van vroeger..Maar, mijn leven is nu echt volmaakt.. Ik begin pas en dat doet me trappelen van ongeduld.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:37 schreef Pardus het volgende:
[..]
Nu ja, ik wil natuurlijk niets beweren. Ik weet er letterlijk niets van af. Misschien is het tussen de regels lezen, maar het leek erop dat ze sommige kleine dingen toch wel mist.
[..]
[..]
Excuses als ik verkeerde toespelingen heb gedaan.
En kan een leven eigenlijk volmaakt zijn? Is er niet altijd iets kleins dat mist? Je hebt alles wat je wil, en toch mis je iets kleins. Iets kleins met een grote waarde.
Hehehehe. Ik stop nu anders gewoon wel.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:39 schreef Min-e het volgende:
[..]
Nee, geloof meer dat ie doorgaat naar de hogere doelen
Kort&Krachtig.. Nope.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:38 schreef Pardus het volgende:
[..]
Ik bedoelde natuurlijk niet dat je iets moet missen. Maar het kwam zo over dat je sommige zaken toch net iets anders wil doen.
Als er een daadwerkelijk "gemis" is zal die vast wel vervuld worden, dat is toch het enige wat evident is terwijl je leeft. Of jij definieert jezelf, of een ander doet het voor je. Maar hoe dan ook het gebeurt.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:37 schreef Pardus het volgende:
[..]
En kan een leven eigenlijk volmaakt zijn? Is er niet altijd iets kleins dat mist? Je hebt alles wat je wil, en toch mis je iets kleins. Iets kleins met een grote waarde.
Dat ben ik ook echt.. Ik ben diep en diep gelukkig at the moment. Met zijn pieken en dalen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:43 schreef Pardus het volgende:
[..]
Dan ben jij een heel gezegend mens.
Mooi gezegd.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:43 schreef Min-e het volgende:
[..]
Of jij definieert jezelf, of een ander doet het voor je. Maar hoe dan ook het gebeurt.
Turks niet mijn sterkste punt, leg eens uit wat je daarmee bedoelt.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:40 schreef Pardus het volgende:
Tembelliğin ne olduğunu ve insanların başına nasıl çoraplar ördüğünü düşündünüz mü?
Je kunt het leven krijgen wat je wil, maar je moet er wel voor 'vechten'. En dat luiheid de grootste vijand is van de mensheid.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:45 schreef Min-e het volgende:
[..]
Turks niet mijn sterkste punt, leg eens uit wat je daarmee bedoelt.
En dat in 2009?!quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:43 schreef Yel het volgende:
Nu ik hier toch ben........ Stomme vraag:
Waar o waar in NL heb je zaken voor ceyizlik..
Misschien dat iemand het weet, in mijn omgeving niet nml.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |