Onder tussen heeft Baxter al toegegeven dat ze het gedaan hebben.quote:Baxter’s H5N1 as global flu pandemic threat
There is no excuse. According to the scientific network PROMED, Baxter International Inc. in Austria "unintentionally contaminated samples with the bird flu virus that were used in laboratories in 3 neighbouring countries, raising concern about the potential spread of the deadly disease". Austria, Germany, Slowenia and the Czech Republic - these are the countries in which labs were hit with dangerous viruses. Not by bioterrorist commandos, but by Baxter. In other words: One of the major global pharmaceutical players seems to have lost control over a virus which is considered by many virologists to be one of the components leading some day to a new pandemic. Was it H5N1, or the even more risky H3N2? And what about the BSL3-Standards Baxter is operating when handling the viruses? What happened? And who failed? by Vlad Georgescu
These questions have to be answered not only by Baxter itself. It looks difficult to believe that viral and potentially lethal samples can cross the US border, pass the Atlantic, arrive the European Union and get into three countries without any or adequate control. While every tourist has to present his fingerprints and electronic registered passports entering the United States, institutions like the US Homeland Security should stay alert: Lacks in pharmaceutical companies may be the deadly door to future bioterrorist attacks.
The anthrax mailings from 2001 still are in mind of the FBI – Baxter shows that 8 years after that disaster there is no efficient control, at no level. To pronounce it this way is legitimated by the facts. H5N1 never should get on unknown travel routes with unwanted destinations. And H3N2 is no "sorry, it's an error" substance. It can be deadly for birds and humans, as virologists know.
The subprime crisis and the fate of many broken banks are an example for poor regulations. For the financial markets, for the entire economy this may have resulted in global recession. meanwhile, failure of control and regulations for labs operating with viruses like H5N1 will have another outcome: the risk of a new global pandemic, bioterrorist attacks or millions of deaths. This is the only message, and lesson, for President Barack Obama and his team: Get things in biohazard labs under control – at home.
bron
quote:Baxter admits contaminated seasonal flu product contained live bird flu virus
Feb 27, 2009
The company that released contaminated flu virus material from a plant in Austria confirmed Friday that the experimental product contained live H5N1 avian flu viruses.
And an official of the World Health Organization's European operation said the body is closely monitoring the investigation into the events that took place at Baxter International's research facility in Orth-Donau, Austria.
"At this juncture we are confident in saying that public health and occupational risk is minimal at present," medical officer Roberta Andraghetti said from Copenhagen, Denmark.
quote:Bird flu mix-up could have spelled disaster
IT'S emerged that virulent H5N1 bird flu was sent out by accident from an Austrian lab last year and given to ferrets in the Czech Republic before anyone realised. As well as the risk of it escaping into the wild, the H5N1 got mixed with a human strain, which might have spawned a hybrid that could unleash a pandemic.
Last December, the Austrian branch of US vaccine company Baxter sent a batch of ordinary human H3N2 flu, altered so it couldn't replicate, to Avir Green Hills Biotechnology, also in Austria. In February, a lab in the Czech Republic working for Avir alerted Baxter that, unexpectedly, ferrets inoculated with the sample had died. It turned out the sample contained live H5N1, which Baxter uses to make vaccine. The two seem to have been mixed in error.
Markus Reinhard of Baxter says no one was infected because the H3N2 was handled at a high level of containment. But Ab Osterhaus of Erasmus University in the Netherlands says: "We need to go to great lengths to make sure this kind of thing doesn't happen."
bron
quote:De Baxter h5n1 zaak: De zogenoemde "vergissing" was voor sommigen geen verassing
Na het bericht over de "Baxter case" welke we afgelopen vrijdag op deze website plaatsten is er al weer een hoop gebeurt. En dus wordt tijd voor een update en analyse van de huidige gegevens en informatie.
Konden we vrijdag slechts in de Tsjechische, Duits of Engelse taal iets over deze zaak lezen, nu zijn daar vele talen bij gekomen. Het artikel en onderwerp is hu onder andere ook in het Russisch en Frans terug te lezen.
bron
Ze spoten die fretten toch in... Dus expres.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:11 schreef eleusis het volgende:unintentionally => het tegenovergestelde van expres
Op welke "andere" manieren is het woord 'griepprik' dan te interpreteren?quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:24 schreef Gabbylicious het volgende:
Haal het woord griepprik maar uit de TT dan. Dat word door mensen nogal verkeerd geïnterpreteerd.
Welnee, je moet "tussen de regels" lezen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:11 schreef eleusis het volgende:unintentionally => het tegenovergestelde van expres het was geen griepprik, maar het waren samples H3N2 voor andere laboratoria
Lees nou toch even je bron! Waarom moet je er allemaal dingen bijverzinnen?
Zoek hulp, echt.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:13 schreef Lambiekje het volgende:
Als men de meerdere bronnen er bij haalt was het toch echt de bedoeling dat het vermengd zou worden met de seasonal flu.
Baxter admits contaminated seasonal flu product contained live bird flu virus
Link die ik overigens in TT heb verwerkt. Season flu product lees ik als de griepprik dus echt gelogen heb ik niet.
Uit die link van jou:quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:13 schreef Lambiekje het volgende:
Als men de meerdere bronnen er bij haalt was het toch echt de bedoeling dat het vermengd zou worden met de seasonal flu.
Link die ik overigens in TT heb verwerkt. Season flu product lees ik als de griepprik dus echt gelogen heb ik niet.
-Het is naar labs verschillende landen gestuurd. Nergens zie ik 18 staan?quote:The company that released contaminated flu virus material from a plant in Austria confirmed Friday that the experimental product contained live H5N1 avian flu viruses.
Vaccines as Biological Weapons? Live Avian Flu Virus Placed in Baxter Vaccine Materials Sent to 18 Countriesquote:Op woensdag 11 maart 2009 12:22 schreef The_End het volgende:
[..]
Uit die link van jou:
[..]
-Het is naar labs verschillende landen gestuurd. Nergens zie ik 18 staan?
-Het was materiaal voor expirimenten
-Nergens uit blijkt dat het expres was.
Als je niet hebt gelogen, dan kan je geen engels of ben je zwakzinnig.
Misschien moet je die 'bronnen' even wat beter lezen. Die eerste heeft het alleen in de titel staan en de 2e zegt dat het in Canada is ondekt (itt tot alle andere bronnen) Daarnaast maken ze dezelfde fout als jij mbt de griepprik...quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:26 schreef Lambiekje het volgende:
Vaccines as Biological Weapons? Live Avian Flu Virus Placed in Baxter Vaccine Materials Sent to 18 Countries
http://www.nowpublic.com/(...)ies-vaccines-mistake
zo dan hier heb je je 18 landen.
Je zou kunnen beginnen met de TT wat neutraler maken.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:47 schreef Elfletterig het volgende:
Wat we precies met dit topic moeten, weet ik niet, maar hoe dan ook mag het gescheld op de topicstarter achterwege blijven. Een topic dat in NWS al dan niet op z'n plaats is, of dat door de topicstarter op een bepaalde (verkeerde?) manier wordt ingestoken, is geen vrijbrief om te gaan schelden.
OF: Baxter blundert met vogelgriep virus...quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:51 schreef BUG80 het volgende:
Je zou kunnen beginnen met de TT wat neutraler maken.
"Baxter verspreidt experimenteel materiaal met H5n1"
Zoiets.
Of om ontopic berichten die als een van de weinige over de substantie gingen te verwijderenquote:Op woensdag 11 maart 2009 15:47 schreef Elfletterig het volgende:
Wat we precies met dit topic moeten, weet ik niet, maar hoe dan ook mag het gescheld op de topicstarter achterwege blijven. Een topic dat in NWS al dan niet op z'n plaats is, of dat door de topicstarter op een bepaalde (verkeerde?) manier wordt ingestoken, is geen vrijbrief om te gaan schelden.
Ik las iets in de bronnen dat Baxter hier geen openheid over wil geven omdat ze dan teveel prijs moeten geven over hun productieprocessen (tegenover een onderzoekscommissie zullen ze uiteraard wel open moeten zijn, maar ik denk dat het publiek de oorzaak nooit te weten komt).quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:29 schreef The_End het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de precieze oorzaak van het ongeluk. Ik kan daar niet direct wat over vinden. Ook in de link van B-flip staat niet hoe dit heeft kunnen gebeuren.
DAt kan maar vergeet niet dat BAYER ook eens een raar iets had wat zomaar in de asperientjes zitten.quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:25 schreef B-FliP het volgende:
Dit lijkt me een goede samenvatting van de situatie:
http://www.newscientist.com/article/mg20126983.400-bird-flu-mixup-could-have-spelled-disaster.html?DCMP=OTC-rss&nsref=online-news
Het is een freak-accident vanuit een samenloop van omstandigheden... De kans dat zoiets gebeurt is ontzettend klein maar de gevolgen hadden zeer groot kunnen zijn... Gelukkig heeft alles binnen geisoleerde omgeving plaatsgevonden...
Heb ergens gelezen dat er vanuit de WHO een onderzoek is gedaan naar de gang van zaken binnen Baxter en er geconcludeerd is dat het een ongeluk betreft dat niet aan nalatigheid of opzet onderhevig is, en de kans op herhaling nihil is, dus zal de situatie voor Baxter geen negatieve consequenties hebben...
Dit laatste vind ik een btje raar... (nog) Een extra controle alvorens het uitsturen zou een soort van ongeluk als dit toch kunnen voorkomen? Ach ja, wie weet hebben ze dat ook wel gedaan nu...
quote:Initially, Baxter attempted to stonewall questions by invoking “trade secrets” and refused to reveal how the vaccines were contaminated with H5N1. After increased pressure they then claimed that pure H5N1 batches were sent by accident. This was seemingly an attempt to quickly change the story and hide the fact that the accidental contamination of a vaccine with a deadly biological agent like avian flu is virtually impossible and the only way it could have happened was by wilful gross criminal negligence.
bron
quote:Was the viral contamination intentional?
The shocking answer is that this couldn't have been an accident. Why? Because Baxter International adheres to something called BSL3 (Biosafety Level 3) - a set of laboratory safety protocols that prevent the cross-contamination of materials.
bron
Nee kan niet per ongeluk gebeurd zijn.quote:Under the BSL3 code of conduct, it is impossible for live avian flu viruses to contaminate production vaccine materials that are shipped out to vendors around the world.
This leaves only two possibilities that explain these events:
Possibility #1: Baxter isn’t following BSL3 safety guidelines or is so sloppy in following them that it can make monumental mistakes that threaten the safety of the entire human race. And if that’s the case, then why are we injecting our children with vaccines made from Baxter’s materials?
Possibility #2: A rogue employee (or an evil plot from the top management) is present at Baxter, whereby live avian flu viruses were intentionally placed into the vaccine materials in the hope that such materials might be injected into humans and set off a global bird flu pandemic.
bron
Hoe kom je daarbij? En wat zou het uiteindelijke doel?quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:13 schreef Lambiekje het volgende:
Je zit in NWS, prisonplanet gebruik je maar voor BNW.quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:48 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nee kan niet per ongeluk gebeurd zijn.
In punt #1 staat dat het wel degelijk per ongeluk gebeurd kan zijn (door een domme fout).quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:48 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nee kan niet per ongeluk gebeurd zijn.
Als het expres was, was het dus ontzettend DOM om het op deze manier te proberen (laten we een sample dat naar 3/4 andere laboratoria infecteren met het vogelgriep virus!! Jaaa!! Dat hebben ze vast niet door!!). Kortom, als zulke amateurs proberen de mensheid uit te roeien snap ik niet dat je daar bang voor bent, Lambiekje. Dat krijgen ze toch niet voor elkaar.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:51 schreef BUG80 het volgende:
Vraagje aan TS: als Baxter zo graag H5n1 wil verspreiden, waarom doen ze dit dan in experimenteel materiaal? Dan is het toch zeker dat het aan het licht komt? Die laboratoria gaan immers testen uitvoeren met dat materiaal en zullen dus ontdekken dat het erin zit (wat dus is gebeurd).
Als ze het EXPRES willen verspreiden doen ze het toch in de échte griepprikken zeker?
Ja shoot the messenger. Dat is echt het slimste om te doen. Nee maar serieus. Als de Tjechische journalist geen artikel heeft geschreven.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:20 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb het topic niet gelezen, toen ik zag wie het had geopend.
Misschien...heel misschien zou het helpen om mensen die het niet met je eens zijn gelijk dom te noemen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 00:03 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ja shoot the messenger. Dat is echt het slimste om te doen. Nee maar serieus. Als de Tjechische journalist geen artikel heeft geschreven.
Dan zaten we dus waarschijnlijk met de gebakken peren.
Wees blij dat er websites als Prison Planet is. De Volkskrant, Telegraaf, NRC, Trouw en moeten zich kapot schamen voor hun verrotte verslaggeving.
Waarom moet er nu altijd zo onwaarschijnlijk dom en infantiel gereageerd worden op zeer zeer kwalijk zaken waar de slapende media totaal de mist in gaat?
Liever paranoia in jullie ogen dan dat blinde vertrouwen in autoriteit die het op elke vlak laat afweten.
En het soort insinuaties dat TS maakt is wel gewoon acceptabel in NWS? In een topic over bijvoorbeeld een BN'er die betrokken is bij een ongeval met dodelijk slachtoffers mag dus ook naar hartelust beweerd worden dat betreffende BN'er bewust een vrouw en kind doodreed o.i.d.?quote:Op donderdag 12 maart 2009 16:14 schreef Frutsel het volgende:
Topic terug in NWS. Zie ook FB.
Klachten over topics/TS kunnen via TR of via FB zoals iemand anders wel snapte.
Stop aub met het aanvallen van de TS. Je hoeft niet te reageren op de TS of in dit topic als het je niet aanstaat
Dank u wel!quote:Op donderdag 12 maart 2009 16:14 schreef Frutsel het volgende:
Topic terug in NWS. Zie ook FB.
Klachten over topics/TS kunnen via TR of via FB zoals iemand anders wel snapte.
Stop aub met het aanvallen van de TS. Je hoeft niet te reageren op de TS of in dit topic als het je niet aanstaat
Dit is ook nieuws en als je het objectief gebracht had, dan was het een goed topic geweest.quote:Op donderdag 12 maart 2009 23:53 schreef Lambiekje het volgende:
Men snapt toch wel dat als er dus zo iets gebeurd als een ernstige protocol-breach waardoor er kwalijke producten verspreid wordt wereldwijd en de Mainstream media pakt het niet op. Dan maakt het gebeuren nog niet meteen onwaar. Ik was van mening dat het dus nieuws is. Maar gelukkig staat het weer in NWS.
Omdat jij er 'nieuws' bij verzint! Je andere topic over belangenverstrengeling is b.v. veel beter.quote:Ik kan niet zo goed begrijpen waarom de messenger (ikke) dan maar gebashd moet worden en de inhoud van waarom de topic gestart is ondersneeuwt.
Er zijn al zo veel medicijnen verkocht meet kwalijke stoffen. Het moet niet een instant killer zijn maar een slow zo dat de indicatie niet naar een vaccin of medicijn gewezen kan worden als het het uitkomt. Pas na beter onderzoek.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:17 schreef BUG80 het volgende:
[..]
In punt #1 staat dat het wel degelijk per ongeluk gebeurd kan zijn (door een domme fout).
En kun je hier nog even antwoord op geven?
[..]
Als het expres was, was het dus ontzettend DOM om het op deze manier te proberen (laten we een sample dat naar 3/4 andere laboratoria infecteren met het vogelgriep virus!! Jaaa!! Dat hebben ze vast niet door!!). Kortom, als zulke amateurs proberen de mensheid uit te roeien snap ik niet dat je daar bang voor bent, Lambiekje. Dat krijgen ze toch niet voor elkaar.
Dat is geen antwoord op mijn vraag?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:46 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Er zijn al zo veel medicijnen verkocht meet kwalijke stoffen. Het moet niet een instant killer zijn maar een slow zo dat de indicatie niet naar een vaccin of medicijn gewezen kan worden als het het uitkomt. Pas na beter onderzoek.
Zoals vandaag de koppen op de Telegraaf. Geweld neemt toe op scholen. Ik zou zeggen doe een prozac, ritalin onderzoek naar de verbanden. Geheid dat dat het hoofdoorzaak is.
Waarbij beter onderzoek gedefinieerd is als onderzoek met een uitkomst die in jouw straatje past uiteraard.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:46 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Er zijn al zo veel medicijnen verkocht meet kwalijke stoffen. Het moet niet een instant killer zijn maar een slow zo dat de indicatie niet naar een vaccin of medicijn gewezen kan worden als het het uitkomt. Pas na beter onderzoek.
Zoals vandaag de koppen op de Telegraaf. Geweld neemt toe op scholen. Ik zou zeggen doe een prozac, ritalin onderzoek naar de verbanden. Geheid dat dat het hoofdoorzaak is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |