Ze hebben het over een gerucht dat er iets soortgelijks zou zijn gebeurd in Nuttingen. Dat lijkt me wat anders dan Nottingham.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:43 schreef RvLaak het volgende:
N-TV meldt nu dat er in Nottingham hetzelfde is gebeurd en dat dat verband zou houden met deze "aanslag". Kan iemand dit bevestigen? Mijn duits is niet zo goed.
Diverse media en DPA. Te veel bronnen om NIET waar te zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:44 schreef i2Them2 het volgende:
Bronnen?
En da's dan dankzij mijn Duitsquote:Op woensdag 11 maart 2009 12:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ze hebben het over een gerucht dat er iets soortgelijks zou zijn gebeurd in Nuttingen. Dat lijkt me wat anders dan Nottingham.
N-TV heeft het nog steeds over onbevestigde berichten ivm de zelfmoord.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Diverse media en DPA. Te veel bronnen om NIET waar te zijn.
Bild is een soort privé in Duitsland. Behalve dat het over al het nieuws gaat. Je moet niet alles geloven van ze.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:43 schreef twentemeisje het volgende:
Bild meldt nu ook dat hij zichzelf heeft neergeschoten...
uhm, zeg maar carmageddonquote:
Wel een beetje merkwaardig hoe iedereen in sneltreinvaart over elkaar heen duikelt.quote:SWR1: Täter lebt wohl … schwer verletzt … ist aber gefangen
bild online says gunman shot himself near a mall in wendlingen at 12:35
Dat laatste is volgens N-tv nog niet duidelijk, er gaan namelijk ook berichten rond dat hij zichzelf heeft neergeschoten.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:48 schreef iCor het volgende:
[..]
Bild is een soort privé in Duitsland. Behalve dat het over al het nieuws gaat. Je moet niet alles geloven van ze.
Dader is inderdaad doodgeschoten door de politie.
waar staat dat gerucht dan....quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ze hebben het over een gerucht dat er iets soortgelijks zou zijn gebeurd in Nuttingen. Dat lijkt me wat anders dan Nottingham.
quote:Unglaublich wie viele sich wiedersprechende Infos es zu diesem Thema gibt. Alle spekulieren. Pressekonferenz um 13.00 Uhr
Zoiets dusquote:Op woensdag 11 maart 2009 12:48 schreef Pwoekie het volgende:
[..]
uhm, zeg maar carmageddon
extreme geweldsuitbarsting jegens onschuldigen.
killingfrenzie
razernij
etc
Letterlijk 'amok maken'quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:48 schreef Pwoekie het volgende:
[..]
uhm, zeg maar carmageddon
extreme geweldsuitbarsting jegens onschuldigen.
killingfrenzie
razernij
etc
ja maar in nederland heeft dat meer een betekenis van op een feestje je vervelend gedragen als in een kleine ruzie maken of mensen beledigen.quote:
Het was iets dat een radio collega van N-TV zei tijdens een interview. De stream werkt hier wel. De link naar de site is http://www.n-tv.dequote:Op woensdag 11 maart 2009 12:51 schreef Pwoekie het volgende:
[..]
waar staat dat gerucht dan....
die link van net is een live stream die het niet doet.
wil best een bronnetje ff snel vertalen
de link doet het wel.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:51 schreef Pwoekie het volgende:
[..]
waar staat dat gerucht dan....
die link van net is een live stream die het niet doet.
wil best een bronnetje ff snel vertalen
misschien heb je het verkeerd verstaan of hoorde het nog bij het hele item.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:53 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Het was iets dat een radio collega van N-TV zei tijdens een interview. De stream werkt hier wel. De link naar de site is http://www.n-tv.de
Ze hebben het nu over de beurs
Had het idd verkeerd verstaan:quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:54 schreef Pwoekie het volgende:
[..]
misschien heb je het verkeerd verstaan of hoorde het nog bij het hele item.
lijkt me heel sterk dat als er in een andere plaatst ook zoiets gaande is dat je daar nu dan geen berichten over hebt
Is hier trouwens nog wat over te vinden?quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wellicht komt het doordat het over Duitsland, ipv Nederland gaat.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:56 schreef Wheelgunner het volgende:
Toch maf, het vlucht 1951 topic had nu al 7 delen. Dit lijkt mij ernstiger.
Met Turkish Airlines was BNR eerder als de Twitter meldingen overigens, weet niet of je dat ook bedoelde, maar ik vind Twitter nogal gehoaxed, ik gebruik het wel maar echt niet voor nieuwsgaring.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Toch grappig dat Twitter wel de ramp met turkish Airlines als eerste oppikte. CNN pakte dat weer via Twitter op. BNR was volgens mij degene die er het allereerste over berichte.
Maar ja, het kan een goeie bron zijn, maar ook daar roept iedereen watdoor elkaar, net als de media
Maar mochten mensen zich daar tegen beter weten in publiekelijk van willen distantieren temidden van al het spektakel, dan mag dat natuurlijkquote:Op woensdag 11 maart 2009 12:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wel een beetje merkwaardig hoe iedereen in sneltreinvaart over elkaar heen duikelt.
Misschien is Twitter wel typerend voor onze drang naar nieuws....sensatie
er bestaat geen nuttingen alleen huttingen en is op afhankelijk welke op 250 km afstand...quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Had het idd verkeerd verstaan:
[..]
Is hier trouwens nog wat over te vinden?
quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
GTA 1 is nog altijd het mooist.quote:
bron?quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:00 schreef Kirov het volgende:
De 17-jarige Duitser Tim Kretschmer die vanmorgen elf scholieren doodschoot, heeft een eind aan zijn leven gemaakt door een kogel door zijn kop te schieten.
Dat gebeurde op een parkeerterrein van een winkelcentrum van het dorp Winnenden.
Daarmee komt een eind aan drie uur spanning in Duitsland. Lange tijd was onduidelijk waar Tim na de dodelijke schietpartij was.
LATER MEER
Wel iets vaker in Duitsland.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:01 schreef AxisForOll het volgende:
Wat nu zal gebeuren is een (vruchteloze) oproep om meer guncontrol in Amerika, gevolgd door Amerikanen die gaan roepen dat er nu MEER wapens nodig zijn. "geef 12 jarigen nu ook wapens! dan kunnen ze terug schieten!"
Het verschil met Duitsland is natuurlijk dat er pas 2 van dit soort incidenten zijn geweest, allebei in laatste 8 jaar.
In de vs komt dit twee of drie keer PER JAAR voor.
Heb jij enige notie waar Stuttgart zich bevindt? Überhaupt op welk continent?quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:01 schreef AxisForOll het volgende:
Wat nu zal gebeuren is een (vruchteloze) oproep om meer guncontrol in Amerika, gevolgd door Amerikanen die gaan roepen dat er nu MEER wapens nodig zijn. "geef 12 jarigen nu ook wapens! dan kunnen ze terug schieten!"
Het verschil met Duitsland is natuurlijk dat er pas 2 van dit soort incidenten zijn geweest, allebei in laatste 8 jaar.
quote:Op woensdag 11 maart 2009 @ 13:02 schreef Gehannes het volgende:
Dit schijnt zijn netlog profiel te zijn:
http://de.netlog.com/FERstyla
Wel vaag want daar staat dat hij in Oberhausen woont.
De VS is ook wat groter.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:01 schreef AxisForOll het volgende:
Het verschil met Duitsland is natuurlijk dat er pas 2 van dit soort incidenten zijn geweest, allebei in laatste 7 jaar.
neeeeeh eeeeh continent van Ierland?quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Heb jij enige notie waar Stuttgart zich bevindt? Überhaupt op welk continent?
[edit]
Iemand een linkje naar een stream van de persconferentie die nu gaande zou moeten zijn?
echt wel iets vaker hoorquote:Op woensdag 11 maart 2009 13:01 schreef AxisForOll het volgende:
Het verschil met Duitsland is natuurlijk dat er pas 2 van dit soort incidenten zijn geweest, allebei in laatste 7 jaar.
edit:
kirov vertelt echt onzin. helemaal NIETS van waar.
Nee, 'amok' is een term die uit indonesie/maleisie stamt: Amuk staat voor een blinde woedeaanval waarbij de persoon alles op zn weg vernietigt/doodmaakt, meestal ook met een welbewust doel zelf gedood te worden door anderen... het had een culturele achtergrond, specifiek maleisiers waren er gevoelig voor.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:53 schreef Pwoekie het volgende:
[..]
ja maar in nederland heeft dat meer een betekenis van op een feestje je vervelend gedragen als in een kleine ruzie maken of mensen beledigen.
duitse variant is anders.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Amokquote:Een Maleisiër die amok maakt, rent de straat op met een kris of een ander wapen en begint daarmee iedereen te raken tot hij zelf gedood wordt.
Ja, wikipedia gaat shootings verzinnen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:04 schreef AxisForOll het volgende:
[..]
neeeeeh eeeeh continent van Ierland?
en ja wikipedia is niet echt betrouwbaar, geef maar andere links.
uit 1982. Is em nietquote:
das natuurlijk een bullshit argument, wantquote:
Serieuze bron?quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:04 schreef Ronaldsen het volgende:
dit schijnt hem te zijn
[ afbeelding ]
Going postal... Mooie uitdrukking voor mensen die op werk de boel overhoop schieten. De werkdruk bij postbedrijven in de VS schijnt zo hoog te zijn dat er een traditie van onvrijwillige paintbaldagen met scherp is ontstaan, aldus de legende.quote:
Ik kijk wel beter uit. Het is gewoon bullshit, jij doet die sensationele bewering, ik niet, dus ondersteun JIJ het maar.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:06 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ja, wikipedia gaat shootings verzinnen.Dat zal het zijn.
Trek ze zelf maar na, - edit -
"Elvis has left the building!"quote:
Ik zeg ook niet dat er een evenredig verband zou moeten zijn, maar je moet het niet negeren. Overigens heeft de VS meer dan 3 keer zoveel inwoners...quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:08 schreef AxisForOll het volgende:
[..]
das natuurlijk een bullshit argument, want
1. er zijn gewoon meer wapens beschikbaar in de vs.
2. de vs heeft slechts 2.75 keer meer mensen DUS naar rato van de bevolking zouden er veel meer van dit soort incidenten moeten plaats vinden in Duitsland ... als we jouw simplistische redenering zouden volgen, wat ik niet doe.
Bron: Der Spiegelquote:Amokläufer von Winnenden ist tot
Der Täter erschoss mindestens elf Menschen in einer Realschule, flüchtete mit einem Wagen 40 Kilometer weit aus Winnenden nach Wendlingen - jetzt soll der 17-jährige Ex-Schüler tot sein. Unter welchen Umständen er gestorben ist, ist unklar.
Als je het aantal Duitsers in beide landen niet meerekent nog meer....quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:11 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat er een evenredig verband zou moeten zijn, maar je moet het niet negeren. Overigens heeft de VS meer dan 3 keer zoveel inwoners...
Margriet Brandsma @ NOS journaalquote:
Sensationele bewering?quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:11 schreef AxisForOll het volgende:
[..]
Ik kijk wel beter uit. Het is gewoon bullshit, jij doet die sensationele bewering, ik niet, dus ondersteun JIJ het maar.
quote:
Zo gek was die bron van Twiter dus niet, als het kloptquote:Op woensdag 11 maart 2009 12:40 schreef Frutsel het volgende:
Duitse Twitteraar meldt nu
[..]
Dus als dit klopt, zou hij in een Kaufland filiaal nog twee mensen doodgeschoten hebben, waarna hij zelf neergeschoten is.
Lees in de ticker van N-TV nu net dat de gearresteerde persoon is vrijgelaten.quote:
En waarom niet? Alsof er massaal duitsers naar onze forumpje komen om info te halen en blindelings een klopjacht beginnen (als hij niet dood was). Het is toch niet zo erg om een foto'je te posten die misschien van de dader kan zijn als we er toch niemand pijn mee doen. Maar een betrouwbare bron vermelding is wel zo handig.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:10 schreef Elfletterig het volgende:
Zoals wel vaker de laatste tijd, ook nu weer het verzoek om heel terughoudend te zijn met het plaatsen van persoonlijke informatie; ook al is de dader geen Nederlander. Je kunt niet zomaar lukraak foto's gaan plaatsen van mensen die niks met deze zaak hebben te maken en ze toch als dader neerzetten.
Ja, wat is 't nu ...quote:Bij een schietpartij woensdag op een middelbare school in het zuidwesten van Duitsland zijn tien doden gevallen. Ook zijn er diverse gewonden. De schutter zou zelfmoord hebben gepleegd nadat hij een elfde slachtoffer had gemaakt bij een kliniek.
De jongen is door de politie doodgeschoten in de parkeergarage van een winkelcentrum. Dat melden bronnen binnen de politie.
Beweren dat iemand 13 mensen oder so heeft vermoord is niet zo handig.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:17 schreef 1080 het volgende:
[..]
En waarom niet? Alsof er massaal duitsers naar onze forumpje komen om info te halen en blindelings een klopjacht beginnen (als hij niet dood was). Het is toch niet zo erg om een foto'je te posten die misschien van de dader kan zijn als we er toch niemand pijn mee doen. Maar een betrouwbare bron vermelding is wel zo handig.
Bij dit soort nieuws is twitter ideaal, mits je met een beetje gezond verstand filtertquote:Op woensdag 11 maart 2009 13:15 schreef Frutsel het volgende:
[..]
[..]
Zo gek was die bron van Twiter dus niet, als het klopt![]()
dus ja en nee, Twitter zit vast veel onzin, maar ook veel waarheid
nu probeert de eerste te zijn. Anderen zijn eenduidiger, of houden een slag om de arm.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:19 schreef IHVK het volgende:
Only in Europe?
Nu.nl plaatst wel rare berichten: de politie heeft hem doodgeschoten, hij heeft zelfmoord gepleegd, waarna de politie hem weer heeft doodgeschoten.
quote:nosheadlinesdader dwong iemand om auto af te geven, hij heeft ook twee voorbijgangers doodgeschoten
quote:totaal 14 doden: 9 leerlingen, 1 lerarares, 1 iemand buiten de school, twee voorbijgangers en de dader zelf.
N-TV houdt nog immer een slag om de arm, maar spreekt over 12 doden.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:22 schreef Elfletterig het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet, zijn er elf doden te betreuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |