Je hebt het over iemand die reeds tien mensen doodgeschoten heeft, ik mag hopen dat ze die een kogel door z'n kop jagen wanneer de situatie daar om vraagt.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:35 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Hij wil geen zelfmoord plegen, dan had hij dat al lang gedaan na het bereiken van z'n doel. Als het een volwassen man was dan was hij waarschijnlijk al neergeknald door de speciale eenheden, geen idee of ze dat zo makkelijk zullen doen bij een 17 jarige.
Op NTV gaven ze aan dat het ging om 8 scholieren en 2 buiten de school.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:38 schreef iCor het volgende:
RTL meldt dat de dader doodgeschoten is? Of beschoten in ieder geval... hij zou nog 2 mensen uit een auto beschoten hebben. Het aantal doden komt hierdoor op 12?
Toch grappig dat Twitter wel de ramp met turkish Airlines als eerste oppikte. CNN pakte dat weer via Twitter op. BNR was volgens mij degene die er het allereerste over berichte.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Twitter zelf zou ik nooit serieus als bron beschouwen. Iedereen kan van alles roepen. Maar als mensen op Twitter weer gevestigde media als bron aanhalen, is de informatie mogelijk wél betrouwbaar.
Mijn submit niet gezien?quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:38 schreef HuHu het volgende:
[..]
Ik pikte het nieuws op doordat ik dit topic zag.
Bild.de en Duitse TV melden 8 scholieren. 2 volwassen uit de school en 2 in de stad.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:39 schreef Nies het volgende:
[..]
Op NTV gaven ze aan dat het ging om 8 scholieren en 2 buiten de school.
Dus als dit klopt, zou hij in een Kaufland filiaal nog twee mensen doodgeschoten hebben, waarna hij zelf neergeschoten is.quote:SWR1: Amokläufer in Wendlingen erschossen … im Kaufland … wohl dort auch noch mal 2 Menschen getötet #winnenden #amok
BNR had daar geluk mee. Een luisteraar was toevallig getuige en belde ff inquote:Op woensdag 11 maart 2009 12:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Toch grappig dat Twitter wel de ramp met turkish Airlines als eerste oppikte. CNN pakte dat weer via Twitter op. BNR was volgens mij degene die er het allereerste over berichte.
Maar ja, het kan een goeie bron zijn, maar ook daar roept iedereen watdoor elkaar, net als de media
lees ik net.quote:taeter soll sich laut n-tv erschossen haben
Ik wacht liever op bevestiging. Alle media praat elkaar na nu.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
lees ik net.
Je ziet op Twitter ook gevestigde media meeposten, zoals lokale kranten, etc.
Maar met een medium als Twitter verspreidt het nieuws zich nog sneller... al dan niet waarheid.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]
BNR had daar geluk mee. Een luisteraar was toevallig getuige en belde ff in
Als DPA het zegt... dat is - zeg maar - de Duitse ANP.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:41 schreef RvLaak het volgende:
Ik wacht liever op bevestiging. Alle media praat elkaar na nu.
doe eens urlquote:Op woensdag 11 maart 2009 12:43 schreef RvLaak het volgende:
N-TV meldt nu dat er in Nottingham hetzelfde is gebeurd en dat dat verband zou houden met deze "aanslag". Kan iemand dit bevestigen? Mijn duits is niet zo goed.
WTF!quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:43 schreef RvLaak het volgende:
N-TV meldt nu dat er in Nottingham hetzelfde is gebeurd en dat dat verband zou houden met deze "aanslag". Kan iemand dit bevestigen? Mijn duits is niet zo goed.
Bronnen?quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:42 schreef Elfletterig het volgende:
Het stikt nu van de bronnen die melden dat de dader dood is. En dat in een vestiging van Kaufland nog twee doden zijn gevallen.
Ze hebben het over een gerucht dat er iets soortgelijks zou zijn gebeurd in Nuttingen. Dat lijkt me wat anders dan Nottingham.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:43 schreef RvLaak het volgende:
Diverse media en DPA. Te veel bronnen om NIET waar te zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:44 schreef i2Them2 het volgende:
Bronnen?
En da's dan dankzij mijn Duitsquote:Op woensdag 11 maart 2009 12:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ze hebben het over een gerucht dat er iets soortgelijks zou zijn gebeurd in Nuttingen. Dat lijkt me wat anders dan Nottingham.
N-TV heeft het nog steeds over onbevestigde berichten ivm de zelfmoord.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Diverse media en DPA. Te veel bronnen om NIET waar te zijn.
Bild is een soort privé in Duitsland. Behalve dat het over al het nieuws gaat. Je moet niet alles geloven van ze.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:43 schreef twentemeisje het volgende:
Bild meldt nu ook dat hij zichzelf heeft neergeschoten...
uhm, zeg maar carmageddonquote:
Wel een beetje merkwaardig hoe iedereen in sneltreinvaart over elkaar heen duikelt.quote:SWR1: Täter lebt wohl … schwer verletzt … ist aber gefangen
bild online says gunman shot himself near a mall in wendlingen at 12:35
Dat laatste is volgens N-tv nog niet duidelijk, er gaan namelijk ook berichten rond dat hij zichzelf heeft neergeschoten.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:48 schreef iCor het volgende:
[..]
Bild is een soort privé in Duitsland. Behalve dat het over al het nieuws gaat. Je moet niet alles geloven van ze.
Dader is inderdaad doodgeschoten door de politie.
waar staat dat gerucht dan....quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ze hebben het over een gerucht dat er iets soortgelijks zou zijn gebeurd in Nuttingen. Dat lijkt me wat anders dan Nottingham.
quote:Unglaublich wie viele sich wiedersprechende Infos es zu diesem Thema gibt. Alle spekulieren. Pressekonferenz um 13.00 Uhr
Zoiets dusquote:Op woensdag 11 maart 2009 12:48 schreef Pwoekie het volgende:
[..]
uhm, zeg maar carmageddon
extreme geweldsuitbarsting jegens onschuldigen.
killingfrenzie
razernij
etc
Letterlijk 'amok maken'quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:48 schreef Pwoekie het volgende:
[..]
uhm, zeg maar carmageddon
extreme geweldsuitbarsting jegens onschuldigen.
killingfrenzie
razernij
etc
ja maar in nederland heeft dat meer een betekenis van op een feestje je vervelend gedragen als in een kleine ruzie maken of mensen beledigen.quote:
Het was iets dat een radio collega van N-TV zei tijdens een interview. De stream werkt hier wel. De link naar de site is http://www.n-tv.dequote:Op woensdag 11 maart 2009 12:51 schreef Pwoekie het volgende:
[..]
waar staat dat gerucht dan....
die link van net is een live stream die het niet doet.
wil best een bronnetje ff snel vertalen
de link doet het wel.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:51 schreef Pwoekie het volgende:
[..]
waar staat dat gerucht dan....
die link van net is een live stream die het niet doet.
wil best een bronnetje ff snel vertalen
misschien heb je het verkeerd verstaan of hoorde het nog bij het hele item.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:53 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Het was iets dat een radio collega van N-TV zei tijdens een interview. De stream werkt hier wel. De link naar de site is http://www.n-tv.de
Ze hebben het nu over de beurs
Had het idd verkeerd verstaan:quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:54 schreef Pwoekie het volgende:
[..]
misschien heb je het verkeerd verstaan of hoorde het nog bij het hele item.
lijkt me heel sterk dat als er in een andere plaatst ook zoiets gaande is dat je daar nu dan geen berichten over hebt
Is hier trouwens nog wat over te vinden?quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wellicht komt het doordat het over Duitsland, ipv Nederland gaat.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:56 schreef Wheelgunner het volgende:
Toch maf, het vlucht 1951 topic had nu al 7 delen. Dit lijkt mij ernstiger.
Met Turkish Airlines was BNR eerder als de Twitter meldingen overigens, weet niet of je dat ook bedoelde, maar ik vind Twitter nogal gehoaxed, ik gebruik het wel maar echt niet voor nieuwsgaring.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Toch grappig dat Twitter wel de ramp met turkish Airlines als eerste oppikte. CNN pakte dat weer via Twitter op. BNR was volgens mij degene die er het allereerste over berichte.
Maar ja, het kan een goeie bron zijn, maar ook daar roept iedereen watdoor elkaar, net als de media
Maar mochten mensen zich daar tegen beter weten in publiekelijk van willen distantieren temidden van al het spektakel, dan mag dat natuurlijkquote:Op woensdag 11 maart 2009 12:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wel een beetje merkwaardig hoe iedereen in sneltreinvaart over elkaar heen duikelt.
Misschien is Twitter wel typerend voor onze drang naar nieuws....sensatie
er bestaat geen nuttingen alleen huttingen en is op afhankelijk welke op 250 km afstand...quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Had het idd verkeerd verstaan:
[..]
Is hier trouwens nog wat over te vinden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |