Ik bots niet zo vaak en als het gebeurt kan het mij vrij weinig schelen dat de boel de lucht in gaat. Als ik ga, dan ook goed!quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:06 schreef admiraal_anaal het volgende:ik zie TS met een 1500 liter tank rondrijden
levert leuke situaties op met botsing enzo
oja ik ben eigenlijk wel benieuwd
2x 90 vind ik nog vrij weinig... Ik zat meer te denken aan 2x 200 ltr...quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:09 schreef 49R het volgende:
Een collega van me heeft jaren geleden ooit eens een Chevrolet Blazer gehad met 2x 90 liter LPG tanks. Was geen luxe, want het ding reed 1 op 3.
er zit wel een limiet aan de hoeveelheid die je zonder vergunning bij je mag hebben, geloof ik.quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:12 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
2x 90 vind ik nog vrij weinig... Ik zat meer te denken aan 2x 200 ltr...
Maar het is een begin! Een 200 ltr tank bij mn 50 ltr is ook al aardig.
Maar is een 200 ltr tank wel mogelijk en hoeveel gaat dat grapje kosten?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Technisch zal het wel mogelijk zijn, maar of het ook mág is de vraag. Ik denk dat je het beste eens kunt bellen met een LPG inbouwstation.quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:12 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
Maar is een 200 ltr tank wel mogelijk en hoeveel gaat dat grapje kosten?
400kmquote:Op woensdag 11 maart 2009 15:25 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
Tot nu toe is de grootste die ik heb gezien een van 170 ltr.
En die pijnlijke duim krijgt met een grotere tank wel langer de tijd om te genezen, misschien doet die van jou steeds pijn omdat je iedere 200 km moet tanken?.
Ik heb geen idee, ik ben in onderzoeksfase. Kosten moeten ook niet extreem gaan worden natuurlijk. Het is zo'n upgradeprojectje op de lijst zeg maar. Het zou hartstikke fijn zijn als ik er een behoorlijk aantal kilometers op zou kunnen teren zonder te tanken, want in NL is het gas goedkoper dan 1000 km verderop.quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:06 schreef benzje het volgende:
De maximale maat word begrenst door degene die de tanks maakt.
Met 200 liter per tank zit je wel maximaal denk ik.
Waar ga je die officieel monteren?
Ik moet nog opmeten hoeveel plaats ik daadwerkelijk heb, maar ik denk dat er veel mogelijk is onder de vloer van de achterkant. Hoe kom je dan aan zo'n grote tank?quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:44 schreef _VoiD_ het volgende:
wij hadden ooit eens een 250 liter tank erin zitten. Maar dat was wel in een grote bus. Later is dit omgezet naar een aantal tanks met totaal 150 liter onder de bus omdat we de binnenkant moesten veranderen. Die 250 liter tank nam wel de breedte van de bus in beslag en had naar ik meen een diameter van om en nabij de 60cm.
Waar ik ben gaan tanken zit zo'n grote ronde knop. Kun je dus al gewoon met de hele hand tegen leunen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:12 schreef T42 het volgende:
[..]
400kmen dan 70 liter vullen in 80l tank
heb al eens zitte denken aan een blokje wat ik dan op die knop kan zette en dan me handpalm kan gebruiken
Verwaarloosbaarquote:Op zondag 15 maart 2009 23:44 schreef Catch22- het volgende:
Denk je er ook aan dat als je zoveel brandstof rondrijdt je ook veel meer gewicht bij je hebt en dus ook meer verbruikt ?
Voor benzine weet ik het niet, maar voor diesel is de grens 100% zeker 1500 liter. Daarom hebben vrachtwagens met dubbele tank ook nooit precies 1500 liter, maar altijd iets er onder, zeg 1497 liter eronder hangen. Zelf vrachtwagenchauffeur overigens, dus wat de diesel betreft weet ik waar ik het over hebquote:Op donderdag 12 maart 2009 00:13 schreef Barcaconia het volgende:
Voor benzine en diesel is de grens 1000 liter voordat je met certificaten en diploma's te maken krijgt. LPG zal iets minder zijn i.v.m. toch al strengere regels daarvoor, maar ik denk dat je met 200/300/400 altijd veilig zit.
Vooruit, 1500 liter dan. Ik ben ook chauffeur trouwens, maar ik heb geen ADR ofzo. Theorie van het chauffeursdiploma is alweer weggezakt blijkbaarquote:Op maandag 16 maart 2009 22:54 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Voor benzine weet ik het niet, maar voor diesel is de grens 100% zeker 1500 liter. Daarom hebben vrachtwagens met dubbele tank ook nooit precies 1500 liter, maar altijd iets er onder, zeg 1497 liter eronder hangen. Zelf vrachtwagenchauffeur overigens, dus wat de diesel betreft weet ik waar ik het over heb
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |