Ik bots niet zo vaak en als het gebeurt kan het mij vrij weinig schelen dat de boel de lucht in gaat. Als ik ga, dan ook goed!quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:06 schreef admiraal_anaal het volgende:ik zie TS met een 1500 liter tank rondrijden
levert leuke situaties op met botsing enzo
oja ik ben eigenlijk wel benieuwd
2x 90 vind ik nog vrij weinig... Ik zat meer te denken aan 2x 200 ltr...quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:09 schreef 49R het volgende:
Een collega van me heeft jaren geleden ooit eens een Chevrolet Blazer gehad met 2x 90 liter LPG tanks. Was geen luxe, want het ding reed 1 op 3.
er zit wel een limiet aan de hoeveelheid die je zonder vergunning bij je mag hebben, geloof ik.quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:12 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
2x 90 vind ik nog vrij weinig... Ik zat meer te denken aan 2x 200 ltr...
Maar het is een begin! Een 200 ltr tank bij mn 50 ltr is ook al aardig.
Maar is een 200 ltr tank wel mogelijk en hoeveel gaat dat grapje kosten?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Technisch zal het wel mogelijk zijn, maar of het ook mág is de vraag. Ik denk dat je het beste eens kunt bellen met een LPG inbouwstation.quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:12 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
Maar is een 200 ltr tank wel mogelijk en hoeveel gaat dat grapje kosten?
400kmquote:Op woensdag 11 maart 2009 15:25 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
Tot nu toe is de grootste die ik heb gezien een van 170 ltr.
En die pijnlijke duim krijgt met een grotere tank wel langer de tijd om te genezen, misschien doet die van jou steeds pijn omdat je iedere 200 km moet tanken?.
Ik heb geen idee, ik ben in onderzoeksfase. Kosten moeten ook niet extreem gaan worden natuurlijk. Het is zo'n upgradeprojectje op de lijst zeg maar. Het zou hartstikke fijn zijn als ik er een behoorlijk aantal kilometers op zou kunnen teren zonder te tanken, want in NL is het gas goedkoper dan 1000 km verderop.quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:06 schreef benzje het volgende:
De maximale maat word begrenst door degene die de tanks maakt.
Met 200 liter per tank zit je wel maximaal denk ik.
Waar ga je die officieel monteren?
Ik moet nog opmeten hoeveel plaats ik daadwerkelijk heb, maar ik denk dat er veel mogelijk is onder de vloer van de achterkant. Hoe kom je dan aan zo'n grote tank?quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:44 schreef _VoiD_ het volgende:
wij hadden ooit eens een 250 liter tank erin zitten. Maar dat was wel in een grote bus. Later is dit omgezet naar een aantal tanks met totaal 150 liter onder de bus omdat we de binnenkant moesten veranderen. Die 250 liter tank nam wel de breedte van de bus in beslag en had naar ik meen een diameter van om en nabij de 60cm.
Waar ik ben gaan tanken zit zo'n grote ronde knop. Kun je dus al gewoon met de hele hand tegen leunen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:12 schreef T42 het volgende:
[..]
400kmen dan 70 liter vullen in 80l tank
heb al eens zitte denken aan een blokje wat ik dan op die knop kan zette en dan me handpalm kan gebruiken
Verwaarloosbaarquote:Op zondag 15 maart 2009 23:44 schreef Catch22- het volgende:
Denk je er ook aan dat als je zoveel brandstof rondrijdt je ook veel meer gewicht bij je hebt en dus ook meer verbruikt ?
Voor benzine weet ik het niet, maar voor diesel is de grens 100% zeker 1500 liter. Daarom hebben vrachtwagens met dubbele tank ook nooit precies 1500 liter, maar altijd iets er onder, zeg 1497 liter eronder hangen. Zelf vrachtwagenchauffeur overigens, dus wat de diesel betreft weet ik waar ik het over hebquote:Op donderdag 12 maart 2009 00:13 schreef Barcaconia het volgende:
Voor benzine en diesel is de grens 1000 liter voordat je met certificaten en diploma's te maken krijgt. LPG zal iets minder zijn i.v.m. toch al strengere regels daarvoor, maar ik denk dat je met 200/300/400 altijd veilig zit.
Vooruit, 1500 liter dan. Ik ben ook chauffeur trouwens, maar ik heb geen ADR ofzo. Theorie van het chauffeursdiploma is alweer weggezakt blijkbaarquote:Op maandag 16 maart 2009 22:54 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Voor benzine weet ik het niet, maar voor diesel is de grens 100% zeker 1500 liter. Daarom hebben vrachtwagens met dubbele tank ook nooit precies 1500 liter, maar altijd iets er onder, zeg 1497 liter eronder hangen. Zelf vrachtwagenchauffeur overigens, dus wat de diesel betreft weet ik waar ik het over heb
Het is een Bedford CF-350, dus plaats zal er vast nog ergens zijn (al twijfel ik een beetje als ik nadenk over de motieven voor een 50 ltr tank...). Wat kost zo'n tankwissel? De 50 ltr die een 200 ltr wordt dus.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:41 schreef zjosken het volgende:
Ik heb nog enkele 200 liter tanks liggen. Afmeting 400 x 1764 mm, die moet je dus wel ergens kwijt zien te worden. Er zit E-keur en alles op, en mag bij juiste montage gewoon in / onder een voertuig gemonteerd worden.
Wat een tankwissel kost?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:18 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
Het is een Bedford CF-350, dus plaats zal er vast nog ergens zijn (al twijfel ik een beetje als ik nadenk over de motieven voor een 50 ltr tank...). Wat kost zo'n tankwissel? De 50 ltr die een 200 ltr wordt dus.
En die afmetingen, zijn die ook in variaties? In plaats van 400 x 1764 dus iets van 600 x 1500 ofzo?
Nee, ik ben helaas van een hele andere branche...quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:23 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wat een tankwissel kost?
Kun je dat niet zelf dan..??
Mijn bus is uit 1975, dus er is geen belasting op van toepassing.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:50 schreef Brembo het volgende:
Bij de keuring mag je twee installaties in je auto gemonteerd hebben waarvan er een actief is.
Maar dan moet ie toch nog wel gekeurd worden (om de twee jaar)?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:08 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
Mijn bus is uit 1975, dus er is geen belasting op van toepassing.
Ja, maar kijken ze zo nauw wanneer het geen fluit uitmaakt? Als ik er belasting mee zou ontduiken dan kan ik me voorstellen dat ze gaan controleren hoe en wat. Maar daar is geen sprake van, dan kijken ze er toch wel overheen?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:21 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar dan moet ie toch nog wel gekeurd worden (om de twee jaar)?
APK = APK. Als jij op een improvisatiemanier één tank gedurende het uurtje van de APK afsluit, is het klaar en is er niks aan de hand, dan is het formeel afgedekt ten tijde van de APK. Wat jij er buiten de keuring om mee doet, is niet te checken. Punt is, dat als de RDW een steekproef uitvoert bij de APK van jouw voertuig, het bedrijf keihard nat gaat als het jouw voertuig heeft goedgekeurd.quote:Op woensdag 18 maart 2009 00:05 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
Ja, maar kijken ze zo nauw wanneer het geen fluit uitmaakt? Als ik er belasting mee zou ontduiken dan kan ik me voorstellen dat ze gaan controleren hoe en wat. Maar daar is geen sprake van, dan kijken ze er toch wel overheen?
En waarop wordt mijn bus afgekeurd als hij een 200 ltr tank heeft ipv een 50 ltr tank?quote:Op woensdag 18 maart 2009 00:19 schreef Mikkie het volgende:
[..]
APK = APK. Als jij op een improvisatiemanier één tank gedurende het uurtje van de APK afsluit, is het klaar en is er niks aan de hand, dan is het formeel afgedekt ten tijde van de APK. Wat jij er buiten de keuring om mee doet, is niet te checken. Punt is, dat als de RDW een steekproef uitvoert bij de APK van jouw voertuig, het bedrijf keihard nat gaat als het jouw voertuig heeft goedgekeurd.
Daarop niet lijkt me (al staat zoiets misschien op het kentekenbewijs?). Ik had het meer over die twee tanks die erin kunnen liggen, maar waarvan er dus maar eentje aangesloten mag zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:28 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
En waarop wordt mijn bus afgekeurd als hij een 200 ltr tank heeft ipv een 50 ltr tank?
Staat volgens mij ook nergens op het kentekenbewijs. Ik denk niet dat er plaats is voor de tank van 50 en 200 samen, zou ook niet echt veel nut hebben denk ik.quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:33 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Daarop niet lijkt me (al staat zoiets misschien op het kentekenbewijs?). Ik had het meer over die twee tanks die erin kunnen liggen, maar waarvan er dus maar eentje aangesloten mag zijn.
Dan zet ik die extra flessen butaan/propaan wel even voor ze open. Straks zitten ze aan mn geld.quote:Op woensdag 18 maart 2009 17:47 schreef Turquaz52 het volgende:
Gewoon aansluiten en rijden.. eventueel paar joden achterin voor het geval ie lekt
quote:Op woensdag 18 maart 2009 18:49 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
Staat volgens mij ook nergens op het kentekenbewijs. Ik denk niet dat er plaats is voor de tank van 50 en 200 samen, zou ook niet echt veel nut hebben denk ik.
[..]
Dan zet ik die extra flessen butaan/propaan wel even voor ze open. Straks zitten ze aan mn geld.
of een paar nieuwe nederlanders! bent d'r zat van!quote:Op woensdag 18 maart 2009 17:47 schreef Turquaz52 het volgende:
Gewoon aansluiten en rijden.. eventueel paar joden achterin voor het geval ie lekt
quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:10 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
of een paar nieuwe nederlanders! bent d'r zat van!
Ik zou zeggen, speur marktplaats/speurders eens af.. je vind er genoeg!!quote:Op donderdag 19 maart 2009 01:16 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
Ja, terug ontopic inderdaad. Wat kost zo'n 200 ltr tank en wat kost het wisselen zo ongeveer in totaal?
En wat kost het wisselen van de distributieriem bij zo'n beest, want die zit er al een tijdje in volgens mij...?
quote:Op maandag 23 maart 2009 11:34 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:. Het gas kost in Belgie zo'n 28ct per liter.
quote:Op maandag 23 maart 2009 18:58 schreef Simba het volgende:
Ach, maar na de komende reparatie loopt je bus misschien weer 1 op 15, kom je ook weer 3 x zover met deze tank.
Dat spul is hier vlak over de grens (30 km verderop) nog net niet gratis... En hier zou ik iets van 50ct betalen... Echt absurd wordt het als je je bedenkt dat iemand die in Nederland op LPG rijdt normaalgesproken 3x zoveel belasting betaalt... WTF IS DIT VOOR EEN LAND?!quote:
Welcome To Hollywood Babyyquote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:44 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
Dat spul is hier vlak over de grens (30 km verderop) nog net niet gratis... En hier zou ik iets van 50ct betalen... Echt absurd wordt het als je je bedenkt dat iemand die in Nederland op LPG rijdt normaalgesproken 3x zoveel belasting betaalt... WTF IS DIT VOOR EEN LAND?!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |