abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66921975
In mijn bus zit een LPG-tank van 50 liter. Aangezien het ding 1 op 5 loopt, is die tank te snel leeg. Ik heb een behoorlijke hoop plaats in de bus en ik wilde die iets beter gaan benutten door de tank eens te upgraden.

Hoe ver kan ik gaan qua volume? En wat kost het wisselen van een tank?
pi_66921985
ik zie TS met een 1500 liter tank rondrijden levert leuke situaties op met botsing enzo

oja ik ben eigenlijk wel benieuwd
pi_66922023
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 01:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
ik zie TS met een 1500 liter tank rondrijden levert leuke situaties op met botsing enzo

oja ik ben eigenlijk wel benieuwd
Ik bots niet zo vaak en als het gebeurt kan het mij vrij weinig schelen dat de boel de lucht in gaat. Als ik ga, dan ook goed!
pi_66922026
Een collega van me heeft jaren geleden ooit eens een Chevrolet Blazer gehad met 2x 90 liter LPG tanks. Was geen luxe, want het ding reed 1 op 3.

Ik heb geen idee of did onder de huidige eisen nog te realiseren is. Zelf heb ik het LPG rijden ruim 10 jaar geleden al opgegeven omdat de installaties steeds duurder werden.
pi_66922052
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 01:09 schreef 49R het volgende:
Een collega van me heeft jaren geleden ooit eens een Chevrolet Blazer gehad met 2x 90 liter LPG tanks. Was geen luxe, want het ding reed 1 op 3.
2x 90 vind ik nog vrij weinig... Ik zat meer te denken aan 2x 200 ltr...

Maar het is een begin! Een 200 ltr tank bij mn 50 ltr is ook al aardig.

Maar is een 200 ltr tank wel mogelijk en hoeveel gaat dat grapje kosten?
pi_66922085
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 01:12 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

2x 90 vind ik nog vrij weinig... Ik zat meer te denken aan 2x 200 ltr...

Maar het is een begin! Een 200 ltr tank bij mn 50 ltr is ook al aardig.

Maar is een 200 ltr tank wel mogelijk en hoeveel gaat dat grapje kosten?
er zit wel een limiet aan de hoeveelheid die je zonder vergunning bij je mag hebben, geloof ik.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
pi_66922124
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 01:12 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
Maar is een 200 ltr tank wel mogelijk en hoeveel gaat dat grapje kosten?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Technisch zal het wel mogelijk zijn, maar of het ook mág is de vraag. Ik denk dat je het beste eens kunt bellen met een LPG inbouwstation.
pi_66923237
Hou er rekening mee dat je straks misschien de volgende routering moet aanhouden

  woensdag 11 maart 2009 @ 13:03:40 #9
53151 T42
Pinball Wizard
pi_66931920
ik heb een 80 liter tank

heb wel keer 2x 120liter gezien

maare als ik dus tank doet me duim al enorm zeer dus fijn als je 2x 120 moet tanken
pi_66933609
Het wisselen van tank loont zich eigenlijk pas als ik op zijn minst 200 ltr erin kan zetten, dat ding zuipt gelijk een volgeladen Scania...
pi_66937177
Tot nu toe is de grootste die ik heb gezien een van 170 ltr.

En die pijnlijke duim krijgt met een grotere tank wel langer de tijd om te genezen, misschien doet die van jou steeds pijn omdat je iedere 200 km moet tanken? .
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:06:58 #12
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_66938844
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_66948961
De maximale maat word begrenst door degene die de tanks maakt.
Met 200 liter per tank zit je wel maximaal denk ik.
Waar ga je die officieel monteren?
pi_66950405
wij hadden ooit eens een 250 liter tank erin zitten. Maar dat was wel in een grote bus. Later is dit omgezet naar een aantal tanks met totaal 150 liter onder de bus omdat we de binnenkant moesten veranderen. Die 250 liter tank nam wel de breedte van de bus in beslag en had naar ik meen een diameter van om en nabij de 60cm.
pi_66953477
1 onder de achterbank, 1 onderkant achter de achteras en 1 op de plek van de benzinetank, die laatste scheelt ook kosten omdat je dan geen dure benzine meer kan tanken
.
  woensdag 11 maart 2009 @ 23:12:15 #16
53151 T42
Pinball Wizard
pi_66954112
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 15:25 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
Tot nu toe is de grootste die ik heb gezien een van 170 ltr.

En die pijnlijke duim krijgt met een grotere tank wel langer de tijd om te genezen, misschien doet die van jou steeds pijn omdat je iedere 200 km moet tanken? .
400km en dan 70 liter vullen in 80l tank

heb al eens zitte denken aan een blokje wat ik dan op die knop kan zette en dan me handpalm kan gebruiken
pi_66954724
Hmm ben ook benieuwd
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 12 maart 2009 @ 00:13:38 #18
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_66956080
Voor benzine en diesel is de grens 1000 liter voordat je met certificaten en diploma's te maken krijgt. LPG zal iets minder zijn i.v.m. toch al strengere regels daarvoor, maar ik denk dat je met 200/300/400 altijd veilig zit.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_66973364
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 21:06 schreef benzje het volgende:
De maximale maat word begrenst door degene die de tanks maakt.
Met 200 liter per tank zit je wel maximaal denk ik.
Waar ga je die officieel monteren?
Ik heb geen idee, ik ben in onderzoeksfase. Kosten moeten ook niet extreem gaan worden natuurlijk. Het is zo'n upgradeprojectje op de lijst zeg maar. Het zou hartstikke fijn zijn als ik er een behoorlijk aantal kilometers op zou kunnen teren zonder te tanken, want in NL is het gas goedkoper dan 1000 km verderop.
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 21:44 schreef _VoiD_ het volgende:
wij hadden ooit eens een 250 liter tank erin zitten. Maar dat was wel in een grote bus. Later is dit omgezet naar een aantal tanks met totaal 150 liter onder de bus omdat we de binnenkant moesten veranderen. Die 250 liter tank nam wel de breedte van de bus in beslag en had naar ik meen een diameter van om en nabij de 60cm.
Ik moet nog opmeten hoeveel plaats ik daadwerkelijk heb, maar ik denk dat er veel mogelijk is onder de vloer van de achterkant. Hoe kom je dan aan zo'n grote tank?
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 23:12 schreef T42 het volgende:

[..]

400km en dan 70 liter vullen in 80l tank

heb al eens zitte denken aan een blokje wat ik dan op die knop kan zette en dan me handpalm kan gebruiken
Waar ik ben gaan tanken zit zo'n grote ronde knop. Kun je dus al gewoon met de hele hand tegen leunen. .
  zondag 15 maart 2009 @ 23:44:21 #20
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_67088591
Denk je er ook aan dat als je zoveel brandstof rondrijdt je ook veel meer gewicht bij je hebt en dus ook meer verbruikt ?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_67117612
quote:
Op zondag 15 maart 2009 23:44 schreef Catch22- het volgende:
Denk je er ook aan dat als je zoveel brandstof rondrijdt je ook veel meer gewicht bij je hebt en dus ook meer verbruikt ?
Verwaarloosbaar (misschien een litertje meer op 100 km ofzoo
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_67120349
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 00:13 schreef Barcaconia het volgende:
Voor benzine en diesel is de grens 1000 liter voordat je met certificaten en diploma's te maken krijgt. LPG zal iets minder zijn i.v.m. toch al strengere regels daarvoor, maar ik denk dat je met 200/300/400 altijd veilig zit.
Voor benzine weet ik het niet, maar voor diesel is de grens 100% zeker 1500 liter. Daarom hebben vrachtwagens met dubbele tank ook nooit precies 1500 liter, maar altijd iets er onder, zeg 1497 liter eronder hangen. Zelf vrachtwagenchauffeur overigens, dus wat de diesel betreft weet ik waar ik het over heb
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_67151326
Ik heb nog enkele 200 liter tanks liggen. Afmeting 400 x 1764 mm, die moet je dus wel ergens kwijt zien te worden. Er zit E-keur en alles op, en mag bij juiste montage gewoon in / onder een voertuig gemonteerd worden.
Admit nothing,
deny everyting.
Demand proof.
pi_67152019
80 Liter is voor personenwagen het max dacht ik... grote is meestal niet gewenst door de omvang.
Zal even bij de gasboer informeren !
Some people call me insane...but i enjoy everyminute of it!
  dinsdag 17 maart 2009 @ 22:03:29 #25
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_67152279
quote:
Op maandag 16 maart 2009 22:54 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Voor benzine weet ik het niet, maar voor diesel is de grens 100% zeker 1500 liter. Daarom hebben vrachtwagens met dubbele tank ook nooit precies 1500 liter, maar altijd iets er onder, zeg 1497 liter eronder hangen. Zelf vrachtwagenchauffeur overigens, dus wat de diesel betreft weet ik waar ik het over heb
Vooruit, 1500 liter dan. Ik ben ook chauffeur trouwens, maar ik heb geen ADR ofzo. Theorie van het chauffeursdiploma is alweer weggezakt blijkbaar
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_67152836
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:41 schreef zjosken het volgende:
Ik heb nog enkele 200 liter tanks liggen. Afmeting 400 x 1764 mm, die moet je dus wel ergens kwijt zien te worden. Er zit E-keur en alles op, en mag bij juiste montage gewoon in / onder een voertuig gemonteerd worden.
Het is een Bedford CF-350, dus plaats zal er vast nog ergens zijn (al twijfel ik een beetje als ik nadenk over de motieven voor een 50 ltr tank...). Wat kost zo'n tankwissel? De 50 ltr die een 200 ltr wordt dus.

En die afmetingen, zijn die ook in variaties? In plaats van 400 x 1764 dus iets van 600 x 1500 ofzo?
pi_67153003
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 22:18 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

Het is een Bedford CF-350, dus plaats zal er vast nog ergens zijn (al twijfel ik een beetje als ik nadenk over de motieven voor een 50 ltr tank...). Wat kost zo'n tankwissel? De 50 ltr die een 200 ltr wordt dus.

En die afmetingen, zijn die ook in variaties? In plaats van 400 x 1764 dus iets van 600 x 1500 ofzo?
Wat een tankwissel kost?
Kun je dat niet zelf dan..??
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_67153114
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 22:23 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Wat een tankwissel kost?
Kun je dat niet zelf dan..??
Nee, ik ben helaas van een hele andere branche...
pi_67154112
Bij de keuring mag je twee installaties in je auto gemonteerd hebben waarvan er een actief is .
pi_67154759
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 22:50 schreef Brembo het volgende:
Bij de keuring mag je twee installaties in je auto gemonteerd hebben waarvan er een actief is .
Mijn bus is uit 1975, dus er is geen belasting op van toepassing.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 23:21:59 #31
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_67155196
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 23:08 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

Mijn bus is uit 1975, dus er is geen belasting op van toepassing.
Maar dan moet ie toch nog wel gekeurd worden (om de twee jaar)?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_67156628
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 23:21 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Maar dan moet ie toch nog wel gekeurd worden (om de twee jaar)?
Ja, maar kijken ze zo nauw wanneer het geen fluit uitmaakt? Als ik er belasting mee zou ontduiken dan kan ik me voorstellen dat ze gaan controleren hoe en wat. Maar daar is geen sprake van, dan kijken ze er toch wel overheen?
  woensdag 18 maart 2009 @ 00:19:27 #33
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_67156917
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 00:05 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

Ja, maar kijken ze zo nauw wanneer het geen fluit uitmaakt? Als ik er belasting mee zou ontduiken dan kan ik me voorstellen dat ze gaan controleren hoe en wat. Maar daar is geen sprake van, dan kijken ze er toch wel overheen?
APK = APK. Als jij op een improvisatiemanier één tank gedurende het uurtje van de APK afsluit, is het klaar en is er niks aan de hand, dan is het formeel afgedekt ten tijde van de APK. Wat jij er buiten de keuring om mee doet, is niet te checken. Punt is, dat als de RDW een steekproef uitvoert bij de APK van jouw voertuig, het bedrijf keihard nat gaat als het jouw voertuig heeft goedgekeurd.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_67170314
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 00:19 schreef Mikkie het volgende:

[..]

APK = APK. Als jij op een improvisatiemanier één tank gedurende het uurtje van de APK afsluit, is het klaar en is er niks aan de hand, dan is het formeel afgedekt ten tijde van de APK. Wat jij er buiten de keuring om mee doet, is niet te checken. Punt is, dat als de RDW een steekproef uitvoert bij de APK van jouw voertuig, het bedrijf keihard nat gaat als het jouw voertuig heeft goedgekeurd.
En waarop wordt mijn bus afgekeurd als hij een 200 ltr tank heeft ipv een 50 ltr tank?
  woensdag 18 maart 2009 @ 14:33:39 #35
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_67170472
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:28 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

En waarop wordt mijn bus afgekeurd als hij een 200 ltr tank heeft ipv een 50 ltr tank?
Daarop niet lijkt me (al staat zoiets misschien op het kentekenbewijs?). Ik had het meer over die twee tanks die erin kunnen liggen, maar waarvan er dus maar eentje aangesloten mag zijn.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_67176498
Gewoon aansluiten en rijden.. eventueel paar joden achterin voor het geval ie lekt
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_67178381
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:33 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Daarop niet lijkt me (al staat zoiets misschien op het kentekenbewijs?). Ik had het meer over die twee tanks die erin kunnen liggen, maar waarvan er dus maar eentje aangesloten mag zijn.
Staat volgens mij ook nergens op het kentekenbewijs. Ik denk niet dat er plaats is voor de tank van 50 en 200 samen, zou ook niet echt veel nut hebben denk ik.
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:47 schreef Turquaz52 het volgende:
Gewoon aansluiten en rijden.. eventueel paar joden achterin voor het geval ie lekt
Dan zet ik die extra flessen butaan/propaan wel even voor ze open. Straks zitten ze aan mn geld.
pi_67180342
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 18:49 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

Staat volgens mij ook nergens op het kentekenbewijs. Ik denk niet dat er plaats is voor de tank van 50 en 200 samen, zou ook niet echt veel nut hebben denk ik.
[..]

Dan zet ik die extra flessen butaan/propaan wel even voor ze open. Straks zitten ze aan mn geld.
Gasverspilling, gewoon je uitlaat naar binnen toe wijzen
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_67187362
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:47 schreef Turquaz52 het volgende:
Gewoon aansluiten en rijden.. eventueel paar joden achterin voor het geval ie lekt
of een paar nieuwe nederlanders! bent d'r zat van!
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_67190128
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 22:10 schreef Panzerknacker666 het volgende:

[..]

of een paar nieuwe nederlanders! bent d'r zat van!

Terug ontopic dan maar? Voordat dit een Joden-Nederlanders-Turken-TurQuazen topiQ wordt..??
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_67194425
Ja, terug ontopic inderdaad. Wat kost zo'n 200 ltr tank en wat kost het wisselen zo ongeveer in totaal?

En wat kost het wisselen van de distributieriem bij zo'n beest, want die zit er al een tijdje in volgens mij...?
pi_67199831
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 01:16 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
Ja, terug ontopic inderdaad. Wat kost zo'n 200 ltr tank en wat kost het wisselen zo ongeveer in totaal?

En wat kost het wisselen van de distributieriem bij zo'n beest, want die zit er al een tijdje in volgens mij...?
Ik zou zeggen, speur marktplaats/speurders eens af.. je vind er genoeg!!

En distributie riem kan per auto varieren, ik weet niet hoe het daar onder de kap uitziet.. maybe een pic?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_67318648
Dat tankproject moet maar op de lange baan. Dit weekend panne gehad en met de bergingswagen moeten laten wegbrengen.

Na het starten een vervelend tikkend geluid. Twee cilinders (3 en 4) deden eerst niet mee. Cilinder 3 had 0 compressie, 4 wel. De motor liep nog wel, maar het klonk niet gezond. Bij het oprijden van de bergingswagen stopte het tikken ineens en klonk de motor redelijk normaal. Toch maar laten wegbrengen naar de specialist. Die voelde aan de uitlaat dat hij lucht zoog.

Ik wacht nog op een telefoontje met een definitieve diagnose... Het zal hoe dan ook een bak geld gaan kosten. En als de motor toch half eruit moet, kunnen ze me netzogoed de distributieriem wisselen en een 10.000 beurtje geven. Zal ik alvast een hypotheek gaan aanvragen?

Toch jammer dat die grote tank dan moet wachten. Het gas kost in Belgie zo'n 28ct per liter. Dan rijdt die bus (1862 kg) dus goedkoper dan mijn Peugeot 205 (750 kg)...
pi_67332730
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:34 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:. Het gas kost in Belgie zo'n 28ct per liter.
DAT MEEN JE NIET
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_67332906
Ach, maar na de komende reparatie loopt je bus misschien weer 1 op 15, kom je ook weer 3 x zover met deze tank.
't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_67333942
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:58 schreef Simba het volgende:
Ach, maar na de komende reparatie loopt je bus misschien weer 1 op 15, kom je ook weer 3 x zover met deze tank.
1 op 15 met een BUS op LPG
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_67352044
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:52 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

DAT MEEN JE NIET
Dat spul is hier vlak over de grens (30 km verderop) nog net niet gratis... En hier zou ik iets van 50ct betalen... Echt absurd wordt het als je je bedenkt dat iemand die in Nederland op LPG rijdt normaalgesproken 3x zoveel belasting betaalt... WTF IS DIT VOOR EEN LAND?!
pi_67381927
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 11:44 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

Dat spul is hier vlak over de grens (30 km verderop) nog net niet gratis... En hier zou ik iets van 50ct betalen... Echt absurd wordt het als je je bedenkt dat iemand die in Nederland op LPG rijdt normaalgesproken 3x zoveel belasting betaalt... WTF IS DIT VOOR EEN LAND?!
Welcome To Hollywood Babyy
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_67433731
Klepzitting van cilinder 3 los. Een stinkende bak ellende, dat is het... Reviseren van de kop kost rond de 1500 euro, mij is geadviseerd er niet mee te rijden. Bij gebrek aan bergingswagen ga ik dat toch doen ben ik bang. Dat het ding maar gauw terug in de stalling komt en dan gaat de fik erin ofzo.
pi_67468812
't ding laten maken door 'n handige jongen, dan ben je 'n stuk minder kwijt, of 'n gebruikte kop erop als die nog van die dingen te vinden zijn (moet lukken zou ik zeggen). Waar over de grens tank jij eigenlijk voor die 30 cent?
Admit nothing,
deny everyting.
Demand proof.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')