abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66930860
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 10:19 schreef Yel het volgende:
Watser? Goh, hoe 18 jarig..

Gulmen ilginc.. Yazdigim was nml niet behoorlijk grappig bedoeld. Maar ach.. Boeieee.. Lach als je wilt.
Op je teentjes getrapt...

Hahahaha
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:35:24 #252
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_66930926
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:32 schreef trifko het volgende:

[..]

of je bent zelf AKPli of je bent een beetje naief..
Ik ga hier niet eens op reageren. JIj voert de discussie zoals die al 20 jaar in Turkije gevoerd wordt.
pi_66930994
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 00:03 schreef msnk het volgende:

[..]

Ik had als kind een gouden ketting met zo'n zwaard. Als ik dat dan droeg (zelfs op vakantie in het dorp!) dan werd mij gevraagd of ik een aleviet ben. Niet op een onvriendelijke manier, maar als ik daar nu aan terug denk vind ik het wel opvallend dat mensen zo aardig reageerden.

Een jongen met een gouden ketting (sowieso al taboe bij soennieten merk ik) en vanwege de vorm van het hangertje mogelijk aleviet. Dan verwacht ik (mede door verhalen over alevieten) toch een wat onvriendelijkere houding. Wellicht vijandig.
[..]

Dat begrijp ik ook wel. Maar dat hebben de Osmanen ook wel een beetje op zich zelf afgeroepen.

Dat mensen nog steeds op zo'n manier erover denken vind ik gewoon dom.
[..]

Moet je maar geen Smakelijk Eten kijken en F5-en om een topic te openen!

En waarom maak je in 's hemelsnaam geen topic aan dan?!!
De Osmanen hebben onderdrukkers verwijdert en bestreden. Niet raar dat slechterikken dat niet willen. Dat is één. Ten tweede dat het dé drager van de vlag van de Islam was en daarom doel van niet-Islamitische en anti-Islamitische landen is geweest.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_66931005
p.s.

AKP 4-life!
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_66931048
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 00:04 schreef GoeRoe86 het volgende:

[..]

CHP vervuilt het politieke veld in Turkije al sinds mensenheugenis. Ze hebben nog nooit iets gedaan wat goed is voor Turkije. Die Baykal lult alles wat krom is nog recht. Smerige hypocriet
Dat en dat de CHP jarenlang willens en wetens Turkije heb vernachelt. Jarenlang is het Oosten (express) van Turkije achter gehouden. En dan wil ik nog niet beginnen met de banden tussen Ergenekon en CHP.
pi_66931103
Zo die is nog even zoet met het reageren op alles

Let the fights begin
pi_66931258
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:25 schreef GoeRoe86 het volgende:

[..]

Zie mij als de engel die je helpt van de sigaretten af te komen
Tijdens d lunch heb ik bijna mijn collega vermoord.. Reddende engel, help me dan es met mijn moodswings. Ik ben best aggressief en dat vind ik niet al te prettig..

Telegraaf had helaas gelijk : http://www.sabah.com.tr/h(...)96B807BB39ED310.html
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:45:21 #258
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_66931293
Roken Rokers Gatver

Ik probeer jullie te motiveren om te stoppen. Werkt het
AFC AJAX
pi_66931309
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:40 schreef xminator het volgende:
Zo die is nog even zoet met het reageren op alles

Let the fights begin
Zie me als bittere nasmaak of mosterd na de maaltijd.
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:46:42 #260
239053 trifko
One Minute!
pi_66931338
AKPliler zijn achterlijk als ik weet niet wat, het liefst leven ze in het jaar 600/700.. vrouwen apart van de mannen.
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
pi_66931383
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:38 schreef Burakius het volgende:

[..]

Dat en dat de CHP jarenlang willens en wetens Turkije heb vernachelt. Jarenlang is het Oosten (express) van Turkije achter gehouden. En dan wil ik nog niet beginnen met de banden tussen Ergenekon en CHP.

Wie heeft het Oosten achtergesteld denk je?"Omdat AKP nu ineens 'open staat' voor het oosten is hij nu ineens iemand die niet achterstelt? zieltjes voor zich winnen noem ik dat. Yeterki oy gelsin.

AKP is walgelijk! Die man is gevaarlijk man, hij zal Turkije de hel in helpen.
pi_66931416
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:45 schreef msnk het volgende:
Roken Rokers Gatver

Ik probeer jullie te motiveren om te stoppen. Werkt het
Wil geen motivatie.. Wil iets om dit klote gevoel weg te halen Kan me niet eens richten op mijn werk hierdoor.
pi_66931451
Welke partij is volgens jullie wel goed dan?

Mijn stem gaat naar MHP sowieso .
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:50:54 #264
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_66931468
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:36 schreef Burakius het volgende:

[..]

De Osmanen hebben onderdrukkers verwijdert en bestreden. Niet raar dat slechterikken dat niet willen. Dat is één. Ten tweede dat het dé drager van de vlag van de Islam was en daarom doel van niet-Islamitische en anti-Islamitische landen is geweest.
Oké
AFC AJAX
pi_66931470
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:49 schreef Yel het volgende:

[..]

Wil geen motivatie.. Wil iets om dit klote gevoel weg te halen Kan me niet eens richten op mijn werk hierdoor.
Heb je al kanker gekregen door die kankerstokjes dan?
pi_66931550
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:50 schreef xminator het volgende:

[..]

Heb je al kanker gekregen door die kankerstokjes dan?
Nog niet! WIl het voor zijn.
pi_66931587
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:52 schreef Yel het volgende:

[..]

Nog niet! WIl het voor zijn.
Je bent nu al te laat... je hebt een klote gevoel.

R.I.P. aan de nabestaanden.
pi_66931618
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:53 schreef xminator het volgende:
Wat gebeurt er met de nabestaanden dan?
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:56:24 #269
239053 trifko
One Minute!
pi_66931667
Erdogan is een wolf in schaapskleren, de laatste 2 verkiezingen zou ik op AKP hebben gestemd, maar na de laatste verkiezingen is AKP van koers veranderd, eigenlijk de koers die ze allang voor ogen hadden, maar schijnheilig deden. Erdogan deed zich de eerste ambttermijn voor als een koele kikker, maar nu laat deze Recep Ivedik zien dat hij een yobaz is.. Hij heeft zich onsterfelijk belachelijk gemaakt op Davos, onze buitenlandse betrekkingen een enorme schade toegebracht.. Hij is gewoon een Hamas aanhanger.. Te misselijk voor woorden.. Hoe kunnen jullie trots zijn op die man, wij zijn Turken en geen Arabieren, maar die achterlijke RTE denkt er waarschijnlijk anders over en ziet Turkije liever als een Arabisch land en dat terwijl de Arabieren schijt aan de Turken hebben. RTE komt op voor de Palestijnen op Davos, volgende dag hoor je de Arabische Liga zeggen dat Turkije zich niet met de politiek van de Arabieren moet bemoeien.
Als het zo doorgaat mag je in Turkije niet meer drinken, discotheken worden gesloten, je mag niet meer buiten het strand in je zwemkleding lopen.
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
pi_66931668
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:53 schreef xminator het volgende:

[..]

Je bent nu al te laat... je hebt een klote gevoel.

Ne diyon sen yaaa
pi_66931798
Trifko, je vindt vrijheden blijkbaar wel belangrijk. Gisteren nam je nog een ander standpunt in toen het over studentes met hoofddoeken ging. Die meiden voelen zich ook gediscrimineerd in eigen land.
  woensdag 11 maart 2009 @ 13:01:36 #272
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_66931866
Ik zou niet weten welk partij ik het beste vind. Daar ken ik ze toch echt te slecht voor
AFC AJAX
pi_66931868
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:56 schreef trifko het volgende:

Als het zo doorgaat mag je in Turkije niet meer drinken, discotheken worden gesloten, je mag niet meer buiten het strand in je zwemkleding lopen.
In mijn hometown voelde ik me outcast.. Met n topje aan ben je blijkbaar kafir.. Als TR zo gaat worden hoe fik er niet meer heen.. Ik voelde me niet thuis. Ik was daar erg bepertk in mijn vrijheid.
pi_66931898
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:54 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Wat gebeurt er met de nabestaanden dan?
pi_66931905
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 13:01 schreef Yel het volgende:

[..]

In mijn hometown voelde ik me outcast.. Met n topje aan ben je blijkbaar kafir.. Als TR zo gaat worden hoe fik er niet meer heen.. Ik voelde me niet thuis. Ik was daar erg bepertk in mijn vrijheid.
Dat is nou het vreemde aan Turkije, met een topje aan ben je een kafir en met een baard ben je asiri-dinci/yobaz.
  woensdag 11 maart 2009 @ 13:03:57 #276
239053 trifko
One Minute!
pi_66931932
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:59 schreef Meh7 het volgende:
Trifko, je vindt vrijheden blijkbaar wel belangrijk. Gisteren nam je nog een ander standpunt in toen het over studentes met hoofddoeken ging. Die meiden voelen zich ook gediscrimineerd in eigen land.
gediscrimineerd?? doe die achterlijke kopfdoek van je hoofd zou ik zeggen.. okul disinda takacaksan tak, okula girince çikar, bunda ne var?? neden korkuyorsun, taciz mi olacaksin, cehenneme mi gideceksin diye korkuyorsun.. Die mensen denken dat ze de Islam kennen, maar ze hebben de Islam leren kennen op jonge leeftijd van ouders die vaak analfabeet zijn of niet hun school hebben afgemaakt, geen wetenschappelijke denkwijze whatsoever..
pi_66931939
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 13:03 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat is nou het vreemde aan Turkije, met een topje aan ben je een kafir en met een baard ben je asiri-dinci/yobaz.
En in Eskisehir ben je jezelf .

Eskisehir
pi_66931981
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 13:03 schreef trifko het volgende:

[..]

gediscrimineerd?? doe die achterlijke kopfdoek van je hoofd zou ik zeggen.. okul disinda takacaksan tak, okula girince çikar, bunda ne var?? neden korkuyorsun, taciz mi olacaksin, cehenneme mi gideceksin diye korkuyorsun.. Die mensen denken dat ze de Islam kennen, maar ze hebben de Islam leren kennen op jonge leeftijd van ouders die vaak analfabeet zijn of niet hun school hebben afgemaakt, geen wetenschappelijke denkwijze whatsoever..
quote:
Als het zo doorgaat mag je in Turkije niet meer drinken, discotheken worden gesloten, je mag niet meer buiten het strand in je zwemkleding lopen
Dan ga je toch niet naar de disco, doe je toch geen zwemkleding aan etc.

(Exact dezelfde beredenering)
pi_66932004
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:46 schreef trifko het volgende:
AKPliler zijn achterlijk als ik weet niet wat, het liefst leven ze in het jaar 600/700.. vrouwen apart van de mannen.
En jij leeft het liefst in zina.
  woensdag 11 maart 2009 @ 13:06:00 #280
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_66932007
Wie heeft zijn askerlik er eigenlijk al op zitten ?

Ik heb het in 2008 voor het eerst moeten uitstellen, wat een gedoe.. Ik had geeneens een nüfüs of zo dus moest ik alles nog gaan aanmaken.. Bleh. Zo druk, en wat zijn de mensen toch ontzettend asociaal
AFC AJAX
pi_66932046
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 13:06 schreef msnk het volgende:

Ik heb het in 2008 voor het eerst moeten uitstellen, wat een gedoe.. Ik had geeneens een nüfüs of zo dus moest ik alles nog gaan aanmaken.. Bleh. Zo druk, en wat zijn de mensen toch ontzettend asociaal
Ze worden speciaal uit Turkije gehaald voor zover ik weet en je weet hoe die ambtenaren daar zijn.
pi_66932075
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:48 schreef Yel het volgende:

[..]

Wie heeft het Oosten achtergesteld denk je?"Omdat AKP nu ineens 'open staat' voor het oosten is hij nu ineens iemand die niet achterstelt? zieltjes voor zich winnen noem ik dat. Yeterki oy gelsin.

AKP is walgelijk! Die man is gevaarlijk man, hij zal Turkije de hel in helpen.
Ja de AKP doet het "ineens". Al jarenlang is het hier mee bezig. En de Refah-partij ook al. Maar dankzij je maatjes van de Ergenekon en de aan hun gelieerde CHP zijn de Koerden achter gehouden in educatie (lees ik ben geen Koerd). Het zijn onze broeders en zij verdienen net zoals alle andere Turken educatie. Nu heeft de AKP daar een stokje voor gestoken. En natuurlijk is de reactie dat het stem-winnen is. Maar het punt is dit: AKP heeft tenminste nu wat gedaan aan het Oosten en CHP niet. Zo simpel. Als de AKP er niets aan had gedaan. Dan zou je zeggen: ze zijn anti-Koerdisch of iets dergeljiks. Het is eigenlijk nooit goed bij mensen die anti-AKP zijn.
  woensdag 11 maart 2009 @ 13:08:53 #283
239053 trifko
One Minute!
pi_66932115
quote:

voor mij wordt het op mijn 40ste ofzo Burdur.. 3hafta tatil köyü jeweetz
pi_66932148
quote:
Erdogan is een wolf in schaapskleren, de laatste 2 verkiezingen zou ik op AKP hebben gestemd, maar na de laatste verkiezingen is AKP van koers veranderd, eigenlijk de koers die ze allang voor ogen hadden, maar schijnheilig deden. Erdogan deed zich de eerste ambttermijn voor als een koele kikker, maar nu laat deze Recep Ivedik zien dat hij een yobaz is.. Hij heeft zich onsterfelijk belachelijk gemaakt op Davos, onze buitenlandse betrekkingen een enorme schade toegebracht.. Hij is gewoon een Hamas aanhanger.. Te misselijk voor woorden.. Hoe kunnen jullie trots zijn op die man, wij zijn Turken en geen Arabieren, maar die achterlijke RTE denkt er waarschijnlijk anders over en ziet Turkije liever als een Arabisch land en dat terwijl de Arabieren schijt aan de Turken hebben. RTE komt op voor de Palestijnen op Davos, volgende dag hoor je de Arabische Liga zeggen dat Turkije zich niet met de politiek van de Arabieren moet bemoeien.
Arabieren= moslims. Turken = moslims. Conclusie: We zijn broeders. Dat jarenlange Kemalistische ultra-nationalistisch gezwemel zijn de Turken allang al zat. Te lang zijn we ten prooi gevallen van die sepetaristische uitspraken die anti-Islamieten uitspreken.
pi_66932160
quote:

Ik weet mot binnenkort ook weer eens gaan..

Kut rotterdam.
pi_66932178
Oh? Is wel erg generaliserend.. Zo simpel ligt het niet.
  woensdag 11 maart 2009 @ 13:11:18 #287
239053 trifko
One Minute!
pi_66932206
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 13:07 schreef Burakius het volgende:
AKP heeft tenminste nu wat gedaan aan het Oosten en CHP niet. Zo simpel. Als de AKP er niets aan had gedaan.
Je bedoelt om stemmen te winnen, wasmachines gratis in ruil voor je stembiljet.. zodat koerden op AKP stemmen.. die man koste wat het kost, Türkiye yi bile satar om meer dan 50% van de stemmen binnen te halen.
pi_66932229
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 13:03 schreef trifko het volgende:

[..]

Je discrmineert zelf. Je bent zelf achterlijk en ga eens je geloof leren (als je die uberhaupt heb) dan iets te na te schateren van Kemalistische orde.

Je heb helemaal geen kennis over de Islam als je zegt dat een hoofddoek achterlijk is, dat naar de disco gaan normaal is en dat een topje aantrekken ook normaal is. Ga jij zelf maar eens goed Islam leren.
  woensdag 11 maart 2009 @ 13:11:52 #289
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_66932237
Echt hè? Helemaal naar Rotterdam moeten gaan. Belachelijk

Ik kots op Rotterdam !

Amsterdam was een verstandige keuze geweest.
AFC AJAX
pi_66932264
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 13:11 schreef trifko het volgende:

[..]

Je bedoelt om stemmen te winnen, wasmachines gratis in ruil voor je stembiljet.. zodat koerden op AKP stemmen.. die man koste wat het kost, Türkiye yi bile satar om meer dan 50% van de stemmen binnen te halen.
Ja ja het is nooit goed. Feit blijft dat de Koerden nu eindelijk educatie krijgen. Als AKP dit niet deed zat je weer aan het andere deel te schreeuwen dat AKP Koerden laat achterblijven in otnwikkeling. It never ends.
  woensdag 11 maart 2009 @ 13:13:30 #291
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_66932311
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 13:11 schreef Burakius het volgende:

[..]

Je discrmineert zelf. Je bent zelf achterlijk en ga eens je geloof leren (als je die uberhaupt heb) dan iets te na te schateren van Kemalistische orde.

Je heb helemaal geen kennis over de Islam als je zegt dat een hoofddoek achterlijk is, dat naar de disco gaan normaal is en dat een topje aantrekken ook normaal is. Ga jij zelf maar eens goed Islam leren.
Ik heb nu al medelijden met jouw toekomstige dochter(s)
AFC AJAX
pi_66932352
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 13:11 schreef Burakius het volgende:

[..]

Dus omdat ik een topje aan trek en me soms vermaak in de discotheek weet ik niets over de islam?
Heb zat kapali chickies gekent.. DIe moeten zich pas schamen. Boven moskee, onder disco. Lafim herkeze degil, ama je hoofddoek of naar de moskee gaan maakt je geen islam geleerde. Sen gel de oku ve ogren. In de islam is geen dwang, je bepaalt zelf wat je doet.

Ik vind de hoofddoek primitief en een belediging voor de mensheid.
pi_66932379
quote:
ps2. Je bent heel erg niet geëducateerd in dit onderwerp. De overheidsorganen van de Arabische landen zijn al jarenlang onder leiderschap van dictatoren. Die dictatoren willen niet dat Turkije een leiderpositie overneemt. Dit zal hun eigen machtspositie doen wankelen. De Arabieren zelf (lees het volk) ging als een gek juichen voor Erdogan in schil contrast tot hun ditatoriale regeringen. Dus de Arabieren zijn juist wél met ons, maar hun dictatoren niet.
pi_66932426
Arabieren zijn primitief... Moeten we ons zelf nu met hen vergelijken? We zijn geen broeders of zusters met die gasten.
pi_66932456
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 13:14 schreef Yel het volgende:

[..]

Dus omdat ik een topje aan trek en me soms vermaak in de discotheek weet ik niets over de islam?
Heb zat kapali chickies gekent.. DIe moeten zich pas schamen. Boven moskee, onder disco. Lafim herkeze degil, ama je hoofddoek of naar de moskee gaan maakt je geen islam geleerde. Sen gel de oku ve ogren. In de islam is geen dwang, je bepaalt zelf wat je doet.

Ik vind de hoofddoek primitief en een belediging voor de mensheid.
Ik heb het niet over kapali ciks ik heb het over jou. Jij heb er geen verstand over als je zegt dat de hoofddoek primitief is. Je beledigt gelijk een rits aan vrouwen van de profeet(vzmh) zelf en wie weet wie nog meer. Dus je bent ten eerste nu in kul hakki en in iftirah.
Verder zou ik goed de hadiths gaan bekijken en surah an-Nas doorlezen (mijn tavsiye is Suat Yildirim meali).

Ik merk heel veel standaard opmerkingen van je, waar ik eigenlijk erg medelijden met je krijg. Ga je alsjebleift eens verdiepen in zaken en kom met argumenten.
pi_66932490
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 13:16 schreef Yel het volgende:
Arabieren zijn primitief... Moeten we ons zelf nu met hen vergelijken? We zijn geen broeders of zusters met die gasten.
Ze waren aan de top van ontwikkeling 300 jaar geleden tot ze verwoest zijn en daarna express achter gehouden door anti-Islamitische landen/organisaties. Ze zijn ver van primitieve en als ze dit waren dan is het onze taak als Moslims ze op te leiden.
pi_66932508
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 13:13 schreef msnk het volgende:

[..]

Ik heb nu al medelijden met jouw toekomstige dochter(s)
Ikke met de jouwe.
  woensdag 11 maart 2009 @ 13:19:36 #298
239053 trifko
One Minute!
pi_66932552
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 13:09 schreef Burakius het volgende:

[..]

Arabieren= moslims. Turken = moslims. Conclusie: We zijn broeders. Dat jarenlange Kemalistische ultra-nationalistisch gezwemel zijn de Turken allang al zat. Te lang zijn we ten prooi gevallen van die sepetaristische uitspraken die anti-Islamieten uitspreken.

Gast je houdt jezelf alleen maar voor de gek.. Wat heeft een Arabische land ooit voor ons betekent (militair of politiek/diplomatiek gezien), wat heeft een Arabisch land ooit goeds voor ons gedaan. Wanneer is een Arabisch land ooit voor ons opgekomen.. Hoca yi fazla dinliyecene, oku, leer wetenschappelijk denken..
Toen we problemen met Syrië hadden, werden we bedreigd van alle kanten, Libië zei dat ze Griekenland en Cyprus wilde gaan steunen om Turkije te irriteren. Arabieren wilden zelfstandigheid tijdens het Ottomaanse Rijk en hebben de Britten en de Fransen geholpen om jou voorvaders zo niet mijn voorvaders uit te moorden. Iraakse regering doet niets aan PKK, maar als wij aan de grens operaties uitvoeren beginnen ze te huilie. Iran (weliswaar geen Arabisch land) komt nu bij ons slijmen omdat de Amerikanen met een oorlog dreigen. Saudi Arabie komt nieteens voor de Arabieren in andere landen op, moet je nagaan, die theedoekhoofden hebben olie genoeg en zitten op een luie reet zich vol te vreten en decadente dingen te kopen.. stelletje huichelaars die arabieren
Daarentegen heeft Israel of de Joden Turkije nooit iets verkeerds aangedaan of Turken omgebracht..
  woensdag 11 maart 2009 @ 13:20:49 #299
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_66932585
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 13:18 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ikke met de jouwe.
AFC AJAX
pi_66932650
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 13:19 schreef trifko het volgende:

[..]

Gast je houdt jezelf alleen maar voor de gek.. Wat heeft een Arabische land voor ons betekent, wat heeft een Arabisch land ooit goeds voor ons gedaan. Wanneer is een Arabisch land ooit voor ons opgekomen.. Hoca yi fazla dinliyecene, oku, leer wetenschappelijk denken..
Toen we problemen met Syrië hadden, werden we bedreigd van alle kanten, Libië zei dat ze Griekenland en Cyprus wilde gaan steunen om Turkije te irriteren. Arabieren wilden zelfstandigheid tijdens het Ottomaanse Rijk en hebben de Britten en de Fransen geholpen om jou voorvaders zo niet mijn voorvaders uit te moorden. Iraakse regering doet niets aan PKK, maar als wij aan de grens operaties uitvoeren beginnen ze te huilie. Iran (weliswaar geen Arabisch land) komt nu bij ons slijmen omdat de Amerikanen met een oorlog dreigen.
Daarentegen heeft Israel of de Joden Turkije nooit iets verkeerds aangedaan of Turken omgebracht..
De Arabieren hebben ten eerste gezorgd voor een snelle ontwikkeling in onze kennis. Toen de Turken aankwamen in het Midden-Oosten waren de Turken behoorlijk achtergesteld. Verder hebben we de Islam geleerd dankzij hen. Het zijn onze broeders en daarom moeten we ongeacht of ze ons helpen voor hun opkomen. Dus voor de rest gaat het rest van je verhaaltje (wat behoorlijk Kemalistisch is) de prullenbak in. We moeten toewerken naar goede relaties met onze Moslim-broeders en niet naar het partitioneren wat Islam-vijanden willen. Verder was de deelname van Arabieren ERG en ERG gering in de eerste wereldoorlog. Mensen vergeten steeds dat er ook genoeg Arabieren aan Turkse/Ottomaanse zijde zijn gestorven in die tijden en de tijden ervoor! Israël vermoord en onderdrukt mensen. En wij als Turken gaan niet achter een land staan wat vermoord en onderdrukt. Ongeacht het geloof.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')