Nee het is gewoon het theekrans concept. Ik denk er niet over na of ik iets beter anders had kunnen doen, die keuze had ik immers al gemaakt, dus dat heeft inderdaad geen zin. Ik ben gewoon benieuwd naar de ervaringen van iedereen, en tuurlijk zet ik dat af tegen de mijne, maar dat is geen 1-2tje dat ik er een oordeel over heb, iedereen is anders, daarom vraag ik ook naar de mtoivatie ervoor en ben ik benieuwd of dat ook gewerkt heeft zoals van tevoren ingeschat.quote:Op maandag 16 maart 2009 22:28 schreef Greys het volgende:
Aan de andere kant zou ik het niet moeten willen weten, want wat heb ik er aan? Spijt hebben achteraf dat ik het zonder Champix gedaan heb? Dan word ik dáár weer depri van, van dat idee![]()
En ik ben NIET, ik herhaal... NIET tonnetjerond, hooguit nog een piepklein kwabje![]()
Ik weet niet of ik dat hier wel eens heb gezegd, in het stoppen met blowen topic vroegen ze dit namelijk ook, maar ik geloof - voor mezelf - dat de hele uitdaging overtuigender is dan met lapmiddelen. Mijn broer en een vriendin zaten hier vorige week dinsdag te roken en vrijdag blowde mijn broer hier. Dat is de kat op het spek binden, maar ik denk dat als ik daar niet tegen kan ik vroeg of laat toch wel omval, dus dan liever 'living on the edge'.quote:Op maandag 16 maart 2009 22:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Waarom zou je het jezelf moeilijker maken dan nodig is. Tenzij je liever een psychologisch experiment wilt dan je wilt stoppen.
Nou ja, misschien kunnen ze aangeven dat ze eerder cold turkey probeerden wat mislukte ? Dit is mijn tweede poging, de eerste bleef ik blowen, ging 7 jaar goed, maar na 7 jaar sluimerde het er toch weer in, geen idee of dat was omdat ik nicotinemonster levend hield, of dat het gewoon tijd was om te bezwijken, in dat opzicht kun je alles ook weer dood analyseren natuurlijk (wat ik graag doe).quote:Ik denk niet dat je van te voren weet wat jouw risicos zijn. Niet bij de 1e poging iig. Mislukt die, kun je bij poging 2 bepaalde risico's gaan dichttimmeren. Of je kunt bij poging 1 voelen dat het misgaat en ingrijpen.
En wat maakt jou een betrouwbare bron ?quote:Op maandag 16 maart 2009 22:33 schreef conleche het volgende:
Ik heb Greys gezien afgelopen zaterdag en ze is NIET kogeltjerond, ik kan het bevestigen!!
Wat attent van je.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:22 schreef Maes het volgende:
Noek, ik heb even de link gelezen bestemd voor Gootsteen maar die had er nu geen tijd voor dus heb ik het maar gedaan![]()
Even over dat dromen hè, wist je vantevoren dat het een bijwerking was of niet?
Dat ik een psychotische trol aan het worden ben. Vannacht gedroomd dat ik witte tijger kittens had gevonden maar ik wilde ze naar het asiel brengen en toen ging mijn moeder dwarsliggen. Ik heb haar niet vermoord.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:53 schreef Gootsteen het volgende:
Wat zeggen ze over die dromen ? Dat moorden of dat neuken ?
goed bezig Keyquote:
Ik stond vorige week al op de ramen te bonken en billen !! te roepen toen er een vrouw langs ons pand liep met haar hond, toen keek iedereen me nog vragend aan hier ...quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:10 schreef Greys het volgende:
Gootsteen. Gniffel. Klojo.
*heeft mental picture*
Je vindt het niet inspirerend?quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:22 schreef lynda het volgende:
Mijn broodje smaakt opeens niet meer zo..
Jij bent er zo eentje van eens in de maand ? Of val je gewoon niet op het type neanderthaler ? Ik werk met voornamelijk mannen en als de lente zich aandoet en er eentje praat over te weinig sex, dan springen we allemaal op onze aperots en slaan we op de borst als er een zeldzaam vrouwtje rondloopt (of zelfs al zonder dat). Niks en niemand is dan veilig en de metromannen trekken zich dan terug op kantoor.quote:
Ik ben er zo eentje die al d'r hele leven bij voetbal komt en meer met mannen dan met vrouwen om gaatquote:Op woensdag 18 maart 2009 19:01 schreef Gootsteen het volgende:
[..]
Jij bent er zo eentje van eens in de maand ? Of val je gewoon niet op het type neanderthaler ? Ik werk met voornamelijk mannen en als de lente zich aandoet en er eentje praat over te weinig sex, dan springen we allemaal op onze aperots en slaan we op de borst als er een zeldzaam vrouwtje rondloopt (of zelfs al zonder dat). Niks en niemand is dan veilig en de metromannen trekken zich dan terug op kantoor.
Ik ben gewoon een nette gozer hoor, maar eens in zoveel tijd slaat de testosteron toe en dat steekt anderen aan, ik weet niet of vrouwen dat kennen ? Hebben jullie wel eens beslagen ramen ofzo in de 'warmere' tijden ?
quote:Op woensdag 18 maart 2009 19:25 schreef Gootsteen het volgende:
Ow Cc, effe neuken tussen het niet roken door ? Godgloeiende.
quote:Op woensdag 18 maart 2009 20:00 schreef jp84 het volgende:
mensen boek van allen carr gelezen, daarna de dvd en sindsdien niet meer gerookt en geen (erge) ontwenningsverschijnselen. af en toe beetje raar gevoel in mn maag en kramp in mn kaken (?) haha maar dat was het wel.
ben er nu een weekje van af, en heb echt totaaaaaaaaaal geen behoefte meer aan een peuk
8 jaar gerookt
En dan doel je op mijn posts begrijp ik ?quote:Op woensdag 18 maart 2009 19:44 schreef lynda het volgende:
Maar hier heb ik zoiets van tja.. maar dat heb ik wel vaker in dit topic de laatste week / weken.
Heel herkenbaar, ik verbaas mezelf, ik vond mezelf echt een overtuigd roker, kon me niet aan rookpauzes houden, stak hem overal op, als ik maar kon roken. Uit eten ? Tussen elk gerecht een peuk (wel handig als je vriendin ook zo overtuigd is van dat nut). Maar juist die sterke drang (psychisch) maakte me ziek in mijn kop, ik vind dat het boek van Carr daar heel sterk op wijst, dat heb jij ook begrijp ik ?quote:Op woensdag 18 maart 2009 20:00 schreef jp84 het volgende:
mensen boek van allen carr gelezen, daarna de dvd en sindsdien niet meer gerookt en geen (erge) ontwenningsverschijnselen. af en toe beetje raar gevoel in mn maag en kramp in mn kaken (?) haha maar dat was het wel.
ben er nu een weekje van af, en heb echt totaaaaaaaaaal geen behoefte meer aan een peuk
8 jaar gerookt
Ken het boek niet maar wel het gevoel dat je in je hoofd gek wordt, gewoon het feit dat het van jezelf moet roken. Het gevoel maakte me zo gek dat ik weer ben gestopt, maar was ook hetgene waartegen ik vocht en dus door bleef roken.quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:05 schreef Gootsteen het volgende:
[..]
Heel herkenbaar, ik verbaas mezelf, ik vond mezelf echt een overtuigd roker, kon me niet aan rookpauzes houden, stak hem overal op, als ik maar kon roken. Uit eten ? Tussen elk gerecht een peuk (wel handig als je vriendin ook zo overtuigd is van dat nut). Maar juist die sterke drang (psychisch) maakte me ziek in mijn kop, ik vind dat het boek van Carr daar heel sterk op wijst, dat heb jij ook begrijp ik ?
En vooral : hou vol !!
Nu je het zegt heb ik echt last van mn tandvleesquote:Op woensdag 18 maart 2009 21:05 schreef Gootsteen het volgende:
[..]
Heel herkenbaar, ik verbaas mezelf, ik vond mezelf echt een overtuigd roker, kon me niet aan rookpauzes houden, stak hem overal op, als ik maar kon roken. Uit eten ? Tussen elk gerecht een peuk (wel handig als je vriendin ook zo overtuigd is van dat nut). Maar juist die sterke drang (psychisch) maakte me ziek in mijn kop, ik vind dat het boek van Carr daar heel sterk op wijst, dat heb jij ook begrijp ik ?
Dat van die kaken heb ik hier weinig verteld, wel van mijn tandvlees, maar ik herken het wel, ik denk toch ook spanning, net als trilhanden en gewoon algehele onrust in je lijf, slecht slapen ook nog eens ... maar jij hebt niet alles begrijp ik ? Zweten, en slaappatroon dus ? Vertel eens meer als je wilt en als het er is ?
En vooral : hou vol !!
dit boek : http://www.bol.com/nl/p/b(...)666759262/index.htmlquote:Op woensdag 18 maart 2009 20:08 schreef Greys het volgende:
[..]![]()
[..]Wat knap! Wat is dat voor DVD dan?
Of gewoon verslaafd. Een boek of dvd is een hulpmiddel, meer niet. Die gooien je sigaretten ook niet weg of houden je niet tegen als je er één wil opsteken. Je moet het alsnog zelf doen, achterlijk of niet.quote:Op donderdag 19 maart 2009 08:59 schreef jp84 het volgende:
Maar het boek is beter dan de dvd, beter eerst het boek lezen, daarna de dvd kijken. en dan ben je er gewoon van af, of je moet wel heel achterlijk zijn..
Ik heb het boek gelezen en ik vond het een fijn handvat, maar ik moet net als Noek hierboven zeggen dat iemand niet 'achterlijk' is als het je daarna niet lukt om te stoppen met roken. Ben nu twee maanden verder en ik hou het nog steeds vol, maar owwww wat heb ik een moeilijke momenten soms! Zeker geen walk in the park of een makkie ofzo.quote:Op donderdag 19 maart 2009 08:59 schreef jp84 het volgende:
[..]
dit boek : http://www.bol.com/nl/p/b(...)666759262/index.html
en deze dvd : http://www.amazon.co.uk/A(...)moking/dp/B000IOF6B6
Maar het boek is beter dan de dvd, beter eerst het boek lezen, daarna de dvd kijken. en dan ben je er gewoon van af, of je moet wel heel achterlijk zijn..
De recensies bij bol.com spreken ook boekdelen. ()
Cool!quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:49 schreef Noek het volgende:
Maar de juf was klaar met me. Met 3 weken kon het nog weleens moeilijk worden, pas op en je kunt het.
Geen sticker, wel een belletje over 5 maanden.
Hehe, klinkt bekendquote:Op donderdag 19 maart 2009 18:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Way to go gelly!
Ik vind het zo leuk dat er nog steeds mensen ontdekken dat ik niet meer rook. Ik ben "gewoon" gestopt. Heb het niemand verteld en nog steeds (na +2 maanden) krijg ik "huh rook je niet meer?".
Leuk.
Ja, vond ze jou ook een beetje eurforisch? Die van mij wel. Ik moest oppassen enzo. Ik heb net de pms doorstaan zonder te roken. Als iets hekel zou worden dan was het dat wel. Iedereen leeft nog incl. ik en ik rook niet. Mijn god, en of ik euforisch mag zijn!quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Cool!
![]()
Die van mij vindt het volgens mij gewoon een leuke break in haar werkdag. Ik mag over vier weken weer terugkomen. En moest vooral bellen als ik ergens mee zat. Terwijl ik daar huppelend en met bloemblaadjes strooiend binnen kwam dansen.
Ik heb tot mijn besluit om te kappen gewoon doorgerookt eigenlijk. Vond het wel smerig maar ja, roken was sowieso geen appeltaart dus tandjes op elkaar. Gewoon alles maar weggeflikkerd anders zat ik nu nog te roken en Champix te slikken.quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:34 schreef gelly het volgende:
Wanneer begin je trouwens iets te merken van Champix ?Ik rook nog net zoveel en merk er niks van. Ik slik het nu bijna een week en begin morgen dus aan de 1mg tabletten. Maandag stop ik met roken
quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:44 schreef Hagelkaas het volgende:
Sinds maandag cold turkey gestopt. Ik zat op de fiets om peuken te halen, maar ik was misselijk en had eigenlijk niet zo heel veel zin in een peuk. Toen ik in de rij voor de tabak bij appie stond, liep ik abrupt uit de rij en de winkel in, waar ik een kilo kauwgom heb gekocht en sindsdien heb ik geen sigaret gerookt!
Maandagavond ging nog wel. Jointje gerookt om te slapen, dus telt niet helemaal
Dinsdag was ronduit kut. 's Avonds zat ik af en toe flink te zweten en had koppijn, al kan ik me bijna niet voorstellen dat je na 2/3 jaar roken al gaat zo gaat reageren als je stopt.
Woensdag was ik kotsmisselijk en had ik haarpijn, in bed blijven liggen de hele dag
Vandaag was een prima dag, zonnetje erbij, en het dringt eigenlijk vandaag pas tot me door wat voor onzin roken eigenlijk is
quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:48 schreef Hagelkaas het volgende:
Three days, 48 minutes and 23 seconds. 42 cigarettes not smoked, saving ¤ 10,06. Life saved: 3 hours, 30 minutes.
42 Klinkt best wel veel
quote:One month, one week, five days, 22 hours, 12 minutes and 8 seconds. 818 cigarettes not smoked, saving ¤ 169,34. Life saved: 2 days, 20 hours, 10 minutes.
Wauw !quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:44 schreef Hagelkaas het volgende:
Sinds maandag cold turkey gestopt. Ik zat op de fiets om peuken te halen, maar ik was misselijk en had eigenlijk niet zo heel veel zin in een peuk. Toen ik in de rij voor de tabak bij appie stond, liep ik abrupt uit de rij en de winkel in, waar ik een kilo kauwgom heb gekocht en sindsdien heb ik geen sigaret gerookt!
Maandagavond ging nog wel. Jointje gerookt om te slapen, dus telt niet helemaal
Dinsdag was ronduit kut. 's Avonds zat ik af en toe flink te zweten en had koppijn, al kan ik me bijna niet voorstellen dat je na 2/3 jaar roken al gaat zo gaat reageren als je stopt.
Woensdag was ik kotsmisselijk en had ik haarpijn, in bed blijven liggen de hele dag
Vandaag was een prima dag, zonnetje erbij, en het dringt eigenlijk vandaag pas tot me door wat voor onzin roken eigenlijk is
En de rest ! Ik loop net door de stad en alle vrouwen die enigzins de moeite zijn kijken naar me om, de bouwvakkers fluiten nog net niet ! Vandaag weer een topdag op het werk, chef eerst boos, later had ie me nodig, die heb ik even laten kruipen en hij begreep het ook nog. Ik ga weer even ín mijn schoenen lopen hoor.quote:
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:51 schreef Greys het volgende:
Gestopt zijn met roken sucks vandaag
Morgen ben ik er vast weer blij mee.
Ik had een über-rotdag en op zulke momenten wil je je frustratie en gedoe gewoon het liefst even met een peuk te lijf gaan. Niet dat het helpt, maar het idéé, zeg maarquote:
Ik slik het nu al 11 dagen hequote:Op maandag 23 maart 2009 09:45 schreef oh-oh het volgende:Succes!!!
Je komt daar als het goed is vanzelf achter, wat die Champix doet.
Gooooooo Gelly!quote:Op maandag 23 maart 2009 09:44 schreef gelly het volgende:
Zo, dag 1 is begonnen. Ik heb nog niet echt het idee dat Champix wat doet. Maar ach
En je peuken smaakten niet steeds goorder?quote:
Nee, alleen maar meer omdat dat gedeelte van de kuur wel lijkt te werken : nicotine heeft minder effect.. Maar we zullen zien, de eerste paar dagen gaan altijd wel goed, mijn probleem is dat m'n cravings op den duur steeds sterker worden en langer duren.quote:
Goed!quote:
Nou jij gaat nog beter Greysquote:Op maandag 23 maart 2009 09:42 schreef Greys het volgende:
Oh-oh en lookinforyou, wat gaan jullie goed!
Is de rest weer begonnen ofzo?
Het is hier wel erg stil...
Nee, daar geloof ik ook niet in. Zo snel mogelijk die rommel uit je lijf. Het is echt de gewoonte ontwennen inderdaad.quote:Op maandag 23 maart 2009 11:53 schreef Catch22- het volgende:
Ik geloof niet in nicotinetabletten; en wel omdat je nicotineverslaving na 7 dagen wel weg is. Het moeilijke is de gewoonte ontwennen en daar helpt kauwgum niet bij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |