Ik had de recensie al gelezen in de Oor en vervolgens werd ik hier ook nog een keer op deze band gewezen dus ben ik zaterdag maar wezen zoeken in de Mediamarkt (R'dam Alexander). Gevonden (bij de metal/alternatief T naturlijk) en beluisterd:
Eerste nummer: intro. Hoop gekraak enzo... skip.
Tweede nummer: Wow!! goed... hakt er meteen geweldig in... lang tussenstuk alleen. skip
Derde nummer: Weer goed. skip
Vierde nummer: Wow! Nog heftiger... skip
Vijfde nummer: Waaaah!! Moet-naar-huis-cd-helemaal-horen
Kopen dus.
Als je't vergelijkt met een hype als Black rebel music club dan wint Trail of dead op alle fronten. Waar BRMC met Jesus & Mary chain vergeleken wordt (niet terecht vind ik overigens) zou ik bij Trail of dead meer voor Sonic youth en My bloody valentine (Isn't it anything meer dan Loveless) gaan... Lekkere muren van gitaarnoise zoals al tijden niet meer gemaakt is. Behalve Sonic youth en The ex had je begin jaren 90 een hoop bandjes die dat ook konden zoals de algenoemde My bloody valentine en Jesus & Mary chain maar ook Helium, Bleach, Lush, Curve, Medicine, en van tijd tot tijd ook Pixies en Smashing pumpkins en meer.
Overigens wil ik hiermee niet zeggen dat AYWKUBTTOD (wat een afkorting) ouderwets of oubollig klinkt... het is wel duidelijk van deze tijd. En essentieel. Werd wel eens tijd dat er wat actie komt tussen het gitaargeneuzel van Radiohead c.s. Dit soort muziek heb ik in elk geval een poos gemist....
Ik ken alleen hun vorige cd (madonna), maar de nieuwe moet erg goed zijn. Komt dit jaar dan grote emo-doorbraak?
Zeker eens even een previewtje downloaden
In Trail of Dead zitten gewoon heel veel sferen, en dat is juist wat ieder nummer zo apart maakt vind ik
Ik kan er helaas niet bij zijn
dan is nl. mijn eerste werkdag/avond bij 013 (ja ook leuk, en onmogelijk om af te zeggen natuurlijk!)
Dammit!!!!! weer een gaaf concert dat ik moet missen
Ik kan ook al net niet naar Dog Eat Dog (ok heel iets anders) omdat ik dan in het vliegtuig zit
quote:Ik was er en het was fantastisch! Beetje kort misschien. Maar ze waren lekker boos, gooiden met gitaren en drumstel, sprongen het publiek in, en ondanks dat speelde de erg strak!
Op dinsdag 30 april 2002 12:08 schreef MadScientist het volgende:
Aanstaande vrijdag spelen ze in de Melkweg in A'dam....Ik kan er helaas niet bij zijn
![]()
dan is nl. mijn eerste werkdag/avond bij 013 (ja ook leuk, en onmogelijk om af te zeggen natuurlijk!)
Dammit!!!!! weer een gaaf concert dat ik moet missen
Ik kan ook al net niet naar Dog Eat Dog (ok heel iets anders) omdat ik dan in het vliegtuig zit
Vond het zeer geslaagd, het voorprogramma, Vue, was ook aangenaam deed me af en toe een beetje aan the Doors denken
en ja die M staat voor motorcycle
quote:Cool icon
Op vrijdag 05 april 2002 13:26 schreef menjo het volgende:
Ja, trail of dead is leukIk ken alleen hun vorige cd (madonna), maar de nieuwe moet erg goed zijn. Komt dit jaar dan grote emo-doorbraak?
quote:Oei! 29 juni staan ze in de effenaar in eindhoven!!!
Op zondag 05 mei 2002 06:00 schreef MadScientist het volgende:
*zucht* maar hopen dat ze dit jaar weer naar LL komen dan
daar wil ik bij zijn!
gaan er nog Fok!kers?
* MadScientist heeft al kaartjes
Laatst op Virus ook nog 'Spirits that guides us' gezien. Heeft qua muziek wel iets weg van de Trail of Dead.
tot morgen!
Maar goed, het concert zelf dan maar.
Het voorprogramma was behoorlijk goed, speelde erg strak en zuiver en alleen de zang was wat aan de zwakke kant, waarschijnlijk met name door het slecht afgestelde geluid. Ik geloof dat ze tot 3 of 4 keer toe de bandnaam hebben genoemd, maar ik heb het maar 1 keertje echt kunnen horen (Jimmy Baroc of zoiets, geen idee hoe het gespeld is), wat eigenlijk al genoeg zegt over de kwaliteit van het geluid uit de microfoon. Maar toch een behoorlijk goede band, ik hoop er meer van te horen binnenkort. Eerst maar eens uitzoeken hoe de bandnaam werkelijk gespeld moet worden.
...Trail of Dead zelf begon redelijk braaf, door integraal de eerste 5 nummers (afgezien van het intro geloof ik) van hun meest recente CD Source Tags & Codes te spelen en hoewel ze niet slecht waren, was het geluid niet echt best en kwamen de songs niet echt uit de verf. Vervolgens speelden ze ook wat nummers van oudere CD's en langzamerhand werd de band ook wat losser en de muziek wat "noisier". Het was best spetterend allemaal maar ik had ook wel een beetje het gevoel dat een aantal bandleden een tikje aangeschoten waren (of het hoorde bij de show natuurlijk), toen ze de barkeeper om drank begonnen te vragen, blikjes bier aan het publiek begonnen uit te delen, het drumstel omver speelden, in het publiek begonnen te springen om daar verder te spelen/zingen, zelfs het bier uit de handen van het publiek begonnen te grissen en met een drumstok (per ongeluk? )begonnen te gooien... Redelijk maf allemaal, maar op een goede manier dan.
Heb trouwens geen Relative Ways gehoord... En de laatste nummers (toen ze een deel van het publiek het podium optrokken en hen lieten dansen) waren me niet bekend, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk. En of het nou werkelijk nodig was om hun instrumenten naderhand in puin te meppen is ook nog maar de vraag, maar het enthousiasme straalde zeker tegen het einde van het concert wel van hen af.
Een prima concert, en nu maar hopen dat m'n oren zo snel mogelijk weer iets "horen".
Toch blijf ik me afvragen wie er toch nog in hemelsnaam voor die gitaren betaalt...
Dat spul ging mooi aan gort
BTW voorprogramma heet Jimmy Barock, ik vond ze ook goed en heb de 7" single van ze gekocht...
Jammer dat ze Heart is in the heart of the matter niet speelden...
ride the apocalypse...
Ik heb meteen mijn oordoppen ingedaan toen ze begonnen te spelen. Met oordopppen was het geluid best goed Laatst een hele week last gehad van het piepgebeuren na een oorverdovend optreden van Demolition Doll Rods (ook in Effenaar).
Vraag me inderdaad ook af waar ze het geld vandaan halen om steeds nieuwe instrumenten te kopen na een optreden. Zo veel zullen ze niet overhouden aan een optreden.
quote:Ik keek net op je site, en verrek, ik herkende je inderdaad van toen je op dat podium stond... Je had een t-shirt van The Strokes aan geloof ik?
Op zondag 30 juni 2002 05:01 schreef MadScientist het volgende:
Wauw ik heb daar ook op het podium mee staan swingen dudes!!! Ben echt helemaal weg van die op gitaren raggende nerds uit de States
quote:jazeker!
Op zondag 30 juni 2002 11:46 schreef Grobbel het volgende:
Ik keek net op je site, en verrek, ik herkende je inderdaad van toen je op dat podium stond... Je had een t-shirt van The Strokes aan geloof ik?
Ik werk in de 013 en dan doe ik ook bijna altijd oordoppen in (doet het meeste personeel), maar als ik naar een concert ga wil ik wel een dagje nagenieten
BTW ik geloof dat de Rolling Stones (correct me if i'm wrong) een ingenieuze manier hadden om goedkoop gitaren te slopen...
Mick Jagger (als het de Stones waren dus...) ging dan 's middags naar de lokale gitaarboer en als de verkoper dan vol bewondering zijn collega's ging halen om te vertellen wie er was was Mick er vandoor met een gitaar...
Best cru maar wel errug rock'n'roll
[Dit bericht is gewijzigd door MadScientist op 30-06-2002 16:51]
quote:Ietsje langer toch, zeker wel anderhalf uur... Al heb ik het niet precies bijgehouden. Kan minder, kan meer zijn.
Op zondag 30 juni 2002 21:23 schreef Z het volgende:
Speelden zo ook zo kort? In de Melkweg speelden ze nipt een uurtje, als dat springen zal wel vermoeiend zijn maar een uurtje is wel heel erg kort....
Hoe zit het trouwens met de zanger in de band? Is het nou gewoon zo dat alle groepsleden zingen of iets dergelijks? Ik hoorde ook al zoiets vaags dat ze continu van instrument wisselen en in een recensie in Humo las ik volgens mij dat ook de zang niet altijd door dezelfde persoon wordt gedaan.
(op de cd kun je al horen dat sommige nummers een andere stem hebben)
quote:Ja dat dacht ik dus ook al te horen. Maar de stem is niet zo heel ver naar voren gemixt, dus ik durfde het niet helemaal met zekerheid te zeggen. Maar bedankt voor de info.
Op zondag 28 juli 2002 19:52 schreef MadScientist het volgende:
Nee klopt, de leadzanger/gitarist ruilde bij het concert met de drummer, die toen doodleuk zijn gitaar overnam en het volgende nummer zong.(op de cd kun je al horen dat sommige nummers een andere stem hebben)
Ook maar eens een ouder album van ze proberen dus.
Verder bevat de EP ook nog drie video's en ik geloof nog wat ander spul. De EP kost 4,99 dus voor dat geld zeker de moeite waard.
In other news, playboy.com has given our new EP 3.5 out of 4 bunnies.
Maar goed, heb nu een paar nummers van het nieuwe album gehoord - kan er nog niet echt veel over zeggen, maar het klinkt allemaal wel wat gestroomlijnder en minder noisy dan ouder werk.quote:Next Trail of Dead Album Delayed Until Early 2005, Bassist Neil Busch Leaves, Fall Tour Planned
Chris Rediske reports:
There are benefits to being on a major label like Interscope-- big recording budget, nice tour buses, money to buy food, plenty o' chicks (or dudes, if that's your thing)... but there's also a downside. Say you (and by you, we mean ...And You Will Know Us By the Trail of Dead) have completely finished your long-awaited and much-anticipated fourth album. Now let's say that said album was scheduled to be released at roughly the same time as albums by U2, No Doubt and Eminem.
You might argue that people who are planning on buying those albums aren't necessarily the same people who might be in the market for a Trail of Dead record. But here's the thing: Interscope appears to be goddamn hoping they will be. And so it is that Trail of Dead's new album-- which, according to a post by co-frontman Jason Reece on highly trustable fansite Trailofdead.org has been finished since early July-- will be pushed back to January to accommodate the fans of egomaniacal hip-hop stars and over-the-hill arena rock bands.
According to a more recent post on Trailofdead.org by other frontman Conrad Keely, the band is disappointed, but understands the label's stance. "I know, this is abominable news, especially since we worked so hard all year to get it out in time, but they don't want to have to dust [our album] under the rug. This happens in the industry sometimes. There are other reasons, such as we don't wash our hair and we need to take promo pictures." The record, entitled Worlds Apart, was originally scheduled to be released October 5th, but no firm date is now planned.
Fortunately, the band have thankfully taken the long view, and should be making themselves quite available over the next few months. According to Keely: "We still plan to tour the U.S. and the UK, and even pre-release a single, if you really want us to (yes, please -ed). "It will most likely be the title track of the LP and a couple other things. So in the end, it's only a couple months longer and then hopefully all hell will break loose."
In addition, the extra time will give the band plenty of time to come up with an album cover that meets our exacting standards. "I am currently trying to design the best album artwork possible because our last release Pitchfork gave the Worst Album Cover of the Year award to," says Keely. Okay, but guys, to be fair, Calexico actually took #1 on that particular list-- and it was just stupid old newswriter Eric Marth's personal list anyway! Not that it was really a great cover or anything. We're just sayin'.
Was in 2004 al gelekt, maar officiële release was in januari van dit jaar, meen ik.quote:Op donderdag 29 december 2005 17:33 schreef DaisyDuke het volgende:
Was die laatste Trail of Dead van dit jaar?
Jemig, dat zegt toch wel genoeg.....
In Nederland of overal?quote:Op donderdag 29 december 2005 17:47 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Was in 2004 al gelekt, maar officiële release was in januari van dit jaar, meen ik.
Maar kende je die meest recente plaat eerder dan Madonna en Source Tags & Code, toevallig? Ik was vooral teleurgesteld na vergelijking met hun fantastische eerdere werk...quote:Op donderdag 29 december 2005 18:18 schreef green_machine het volgende:
jemig, ik snap niet dat iedereen zo negatief is over die plaat. Ik het het absoluut een geweldige plaat!!!!
Zal idd binnenkort uitkomen. Verwacht eind oktober/november.quote:
Tao of the Dead vond ik nog wel vrij goed.quote:Op maandag 8 oktober 2012 14:01 schreef ranja het volgende:
Topic van mij gewoonHeb er na DT&C eigenlijk geen aandacht meer aan besteed. Beter zal het niet worden en dat album draai ik al nooit meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |