quote:Deheeft een lange en uitgebreide geschiedenis. In China was de
in 200 v. Chr al goed ontwikkeld, zoals blijkt uit vondsten van geavanceerde bronzen trekkermechanismen. Het terracottaleger van keizer Qin Shi Huangdi bevat ook
-schutters. Uit schriftelijke bronnen blijkt dat de
al minstens honderd jaar eerder werden gebruikt. Romeinse
waren versierd en goed ontworpen, maar West-Europese
van 600 jaar later waren nog vrij ruw afgewerkte stukken hout of bot.
werden veel gebruikt tussen 800 en 1500.
Geweer/donderbus?quote:
Soms is het zo simpelquote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:02 schreef Siniti het volgende:
[..]
![]()
Tussenstand deel 1440:
Siniti 2
Neleos 2
quote:
Ik geloof dat het was verboden omdat het te gemakkelijk door bepantsering heenschoot, dit weet ik nog van zo'n werkstuk uit groep 6 ofzoquote:
De Trebuchet werd een tijd gezien als oneervol wapen omdat boogschutters ze niet konden raken vanaf kasteel muren, ze stonden te ver wegquote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:05 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ik geloof dat het was verboden omdat het te gemakkelijk door bepantsering heenschoot, dit weet ik nog van zo'n werkstuk uit groep 6 ofzo
Was helemaal trots toen dat ik één A4-tje vol had gekalkt waarom de kruisboog het verboden wapen was. Dat ik lettertype 30 ofzo hanteerde deerde mij niet
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:06 schreef BasOne het volgende:
[..]
De Trebuchet werd een tijd gezien als oneervol wapen omdat boogschutters ze niet konden raken vanaf kasteel muren, ze stonden te ver weg
tomtomaat + 2quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:11 schreef tomtomaat het volgende:
uffizzi?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |