abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 maart 2009 @ 20:16:24 #276
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_67405871
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 21:49 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Dus omdat jij een bord voor je kop hebt van 300vierkante kilometer moet de Nederlandse Staat maar even een paar ton euro in een zwart gat gooien dat 'Fusionfreak' heet.
Ja, de staat "moet" dat maar even. Zo is de wet namelijk. Hoe zinloos ook, FusionFreak maakt optimaal gebruik van zijn rechten om bezwaar te maken. Dat kun je hem niet kwalijk nemen. Dan moet je bij de wetmakers zijn.
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_67406815
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 20:16 schreef Eg_Wel het volgende:
Ja, de staat "moet" dat maar even. Zo is de wet namelijk. Hoe zinloos ook, FusionFreak maakt optimaal gebruik van zijn rechten om bezwaar te maken. Dat kun je hem niet kwalijk nemen. Dan moet je bij de wetmakers zijn.
Nee, ik neem het dan ook meer de advocaten kwalijk en rijschoolhouders die geld slaan uit dit soort figuren. Terwijl die personen dondersgoed weten dat het een verloren zaak is bijvoorbaat.
pi_67409505
@TS, bedankt voor de inhoudelijke reacties!
quote:
Hoe zinloos ook, FusionFreak maakt optimaal gebruik van zijn rechten om bezwaar te maken. Dat kun je hem niet kwalijk nemen. Dan moet je bij de wetmakers zijn.
Als deze hoorzitting niet uitpakt zoals je wilt, waarom steek je in godsnaam dan niet je tijd in iets constuctievers? Stel nou dat de hele procedure doorlopen is en je alsnog bot vangt. Dan is dat toch zonde van je tijd (en geld) en heel erg frustrerend?

Zou je er vrede mee hebben als aan het eind van de rit de uitkkomst 0 is? Het enige wat je dan bereikt hebt, is dat je aan hebt getoond dat je een aanhouder bent. Geen diploma, geen bewijs van je kunnen, behalve dan dat op Fok iedereen weet dat je je tanden in iets kunt zetten en je wellicht een mooi verhaal hebt voor feestjes of vrienden, maar daar heb je geen drol aan uiteindelijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tasha op 25-03-2009 21:51:47 (toevoeging) ]
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:18:43 #279
174940 W00fer
Maar echt
pi_67411085
Lekker constructief om TS de grond in te boren Ik heb liever TS dan het zoveelste scheurmarocje in zijn gejatte Golf. Om over de levensgevaarlijke drugsrunners nog maar te spreken.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_67412391
Na deze hele procedure smut, heb je nog geen rijbewijs. TS, stel nou dat je mag afrijden en je haalt het gewoon niet. Geen stommer examen als een rij-examen heb ik altijd gezegd: je moet een examinator treffen die het met je ziet zitten en het verkeer mee hebben. Zonder dat slaag je gewoon pertinent niet.

Als je heel graag iets afgemaakt wil hebben, is na al die procedures het rijbewijs zéker niet iets waar je je hoop op moet vestigen. Van al de examens die ik ooit heb gedaan in mijn leven, is het behalen van het rijbewijs er eentje waarbij ik het minst zelf in de hand had.
pi_67414742
quote:
Lekker constructief om TS de grond in te boren Ik heb liever TS dan het zoveelste scheurmarocje in zijn gejatte Golf. Om over de levensgevaarlijke drugsrunners nog maar te spreken.
Dat is niet constructief iemand afmaken, maar realistisch iemand met zijn neus op de feiten drukken. Of TS kan rijden, mag het CBR na dit hele gedoe alsnog uitmaken.
pi_67428491
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:49 schreef W00fer het volgende:
Fusionfreak, waarom zou je niet eens eerst kijken of het "op de weg zitten" wel wat voor je is. Dat kan met een brommobiel bijvoorbeeld.
Hier had ik ook al aan gedacht, gezien de kosten wat een tweede hands brommobiel kost en verzekering ben ik haast net zo duur uit als een eenvoudige gebruikte auto. Bovendien heb ik gelezen en gehoord dat in januari 2010 iedereen een nieuw (praktijk) examen moet doen voor het halen of verlengen van zijn bromfietscerticaat en de kans is groot dat dat ik zo'n praktijk examen niet mag doen omdat dan ook de regel ingaat dat iedereen die rijongeschikt is verklaard ook geen andere motorvoertuigen mag besturen, maar is allemaal nog onduidelijk de regelgeving omtrent dit. Mijn bromfietscertificaat kon ik destijds gewoon ophalen op het postkantoor (lees kopen) omdat iedereen van vóór 1980 geen theorie examen ervoor hoefde te doen.
pi_67431036
Als je al een bromfietscertificaat hebt, waarom zit je dan nog niet op de weg? Bovendien kun je ook een brommobiel huren.

[ Bericht 0% gewijzigd door W00fer op 26-03-2009 16:58:28 ]
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_67432396
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 14:51 schreef W00fer het volgende:
Als je al een bromfietscertificaat hebt, waarom zit je dan nog niet op de weg? Bovendien kun je ook een brommobiel horen.
Ik heb helaas geen oranje voor mijn naam staan dat ik geld teveel over heb voor een scooter of bromfiets, verzekering , rijlessen, advocaaat, grifierecht en ook nog eens tussendoor een brommobiel kan kopen. Omdat ik nu eindelijk schuldenvrij ben wil ik de komende maanden wat geld sparen om financieel wat aan te sterken.

Zolang er nog geen uitspraak is gedaan ga ik geen voorbarige stappen ondernemen.
pi_67432583
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:30 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Ik heb helaas geen oranje voor mijn naam staan dat ik geld teveel over heb voor een scooter of bromfiets, verzekering , rijlessen, advocaaat, grifierecht en ook nog eens tussendoor een brommobiel kan kopen. Omdat ik nu eindelijk schuldenvrij ben wil ik de komende maanden wat geld sparen om financieel wat aan te sterken.

Zolang er nog geen uitspraak is gedaan ga ik geen voorbarige stappen ondernemen.
ik kan je verzekeren dat een brommobiel vele malen goedkoper is dan een auto gaan rijden hoor! geloof me nou maar! dat je geen oranje voor je naam hebt heeft daar niets mee te maken! hoe wil je anders straks een auto gaan kopen?

ik snap niet waarom je zoveel tijd en geld gaat steken in het knokken tegen de bierkaai in mijn ogen, ik denk dat je dit nooit kan gaan winnen terwijl je dus voor dat geld al heel veel leuke dingen had kunnen doen en een flink stuk van je vrijheid kunnen hebben!
  donderdag 26 maart 2009 @ 16:32:18 #286
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_67434670
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 13:48 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Hier had ik ook al aan gedacht, gezien de kosten wat een tweede hands brommobiel kost en verzekering ben ik haast net zo duur uit als een eenvoudige gebruikte auto.
Echt waar? Moet eerlijk zeggen dat ik geen flauw idee heb wat zo'n mobiel+verzekering kost, maar onderschat de kosten van autorijden niet.. Een oud tweede-handsje lijkt misschien wel goedkoop maar je zit wel met een jaarlijkse APK waar meestal wel weer iets gevonden wordt wat geld kost (banden, uitlaat), wegenbelasting, benzine verbruik, WA verzekering etc. etc.

Mijn eerste auto was ook gelijk een goede les.. Oude ford van 9 jaar oud voor iets van 1700,- die er aan de buitenkant goed uitzag.. Eerste APK kon ik al gelijk 450,- aan reparaties neertellen omdat ik dacht dat een kleine beurt ook wel goed zou zijn.
Half jaar later sneuvelde plotseling de versnellingsbak en kon ik hem naar de sloop brengen..

Dus als je al voor goedkope 2e handsjes gaat, reken er dan op dat je die binnen een paar jaar ook kunt afschrijven, of je moet handig zijn en zelf kleine reparaties kunnen uitvoeren anders lopen de onderhoudskosten al snel uit de hand tov de waarde van de auto zelf.
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_67435873
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:36 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

ik kan je verzekeren dat een brommobiel vele malen goedkoper is dan een auto gaan rijden hoor! geloof me nou maar! dat je geen oranje voor je naam hebt heeft daar niets mee te maken! hoe wil je anders straks een auto gaan kopen?

Als ik de advertentie's op bv marktplaats moet geloven wat ze voor gebruikte brommobielen vragen, heb ik de neiging toch maar liever een echte auto te rijden,. Tenzij ik zo'n oud koekblik uit 1996 ga kopen!

Prijzen liggen tussen de 2500 en 6000 euro voor een beetje nette brommobiel, een brommobiel van vóór bouwjaar 2000 heb je voor ongeveer 1500 euro (soms zelfs voor minder) maar met een km stand die gelijkstaat aan een wereldreis.
pi_67436066
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:06 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Als ik de advertentie's op bv marktplaats moet geloven wat ze voor gebruikte brommobielen vragen, heb ik de neiging toch maar liever een echte auto te rijden,. Tenzij ik zo'n oud koekblik uit 1996 ga kopen!

Prijzen liggen tussen de 2500 en 6000 euro voor een beetje nette brommobiel, een brommobiel van vóór bouwjaar 2000 heb je voor ongeveer 1500 euro (soms zelfs voor minder) maar met een km stand die gelijkstaat aan een wereldreis.
Wel realistisch blijven in de eisen hè .
Geen referral hier.
pi_67436502
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:06 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Maar wat dacht jij dan voor auto te gaan kopen? Bedoel als je die nog een beetje courant wilt hebben en niet met een stand van 200k+ km dan moet je ook goed gaan zoeken hoor... Anders ben je ook zo paar 1000¤ kwijt!

Bedenk je ook even wat je gaat besparen als je niet meer hoeft te gaan procederen etc. etc. en je lekker rust hebt en je kan gaan en staan waar je wilt!
pi_67445223
Je kan je certificaat tot oktober 2009 omwissellen voor een Am rijbewijs. Dan kan je gewoon brommobielen besturen en hoef je niet opnieuw examen tedoen.
pi_67447398
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:49 schreef Michal89 het volgende:
Je kan je certificaat tot oktober 2009 omwissellen voor een Am rijbewijs. Dan kan je gewoon brommobielen besturen en hoef je niet opnieuw examen tedoen.
Dan heb ik nog even de tijd, ik hoop voor oktober as toch echt duidelijkheid te hebben wat er allemaal verder gaat gebeuren. Maar ondanks alles wil ik mijn bromfietscertificaat niet verspelen of ongeldig laten worden.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 00:27:51 #292
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_67450448
Gelukkig kun je met 40 km/p uur iemand veel minder snel dood rijden dan met 80 of 100 km/u

Succes TS
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_67451726
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 00:27 schreef Poeke het volgende:
Gelukkig kun je met 40 km/p uur iemand veel minder snel dood rijden dan met 80 of 100 km/u

Succes TS
Ik kan mij herinneren dat er tijdens de theorielessen een vraag gesteld werd bij welke snelheden dodelijk letsel kunnen onstaan. En het antwoord was al bij 30 km per uur met een auto.

Uitgerekend deze vraag hadden de meeste kandidaten fout omdat ze dachten dat de snellheid meer dan 50 km per uur moest zijn.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 04:58:00 #294
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_67452578
Volgens mij heeft TS tijd teveel...
  Eindredactie Games vrijdag 27 maart 2009 @ 08:40:36 #295
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_67453785
Volgende topic van TS: de staat geeft me geen goedkope auto!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  vrijdag 27 maart 2009 @ 09:11:14 #296
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_67454316
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:30 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Ik heb helaas geen oranje voor mijn naam staan dat ik geld teveel over heb voor een scooter of bromfiets, verzekering, rijlessen, advocaaat, grifierecht en ook nog eens tussendoor een brommobiel kan kopen.
Je hebt wel dat geld, want je hoeft alleen maar die hopeloze zaak stop te zetten en je hebt bakken met geld over. Het is simpel een kwestie van prioriteiten stellen.
En denk je dat je, in het onwaarschijnljike geval dat je die zaak wint, dat je dan je rijbewijs hebt? Nee, dan moet je dus weer verder met lessen of op z'n minst weer examen afleggen en als je dan bij uitzondering slaagt, moet je nog steeds een auto moet kopen, een verzekering moet afsluiten, belasting betalen en ga zo maar door.
quote:
Omdat ik nu eindelijk schuldenvrij ben wil ik de komende maanden wat geld sparen om financieel wat aan te sterken.
Je bespaart juist veel geld door van dat rijbewijs af te zien. Pak de rekenmachine erbij en reken uit hoeveel het kost. Doe dat voor de gein maar eens metde bruto kosten, dus zonder enige vergoeding. Een advocaat kost 200 euro per uur, hoeveel uur is die voor je bezig geweest inmiddels? En hoeveel verwacht je dat er nog aan de zaak gewerkt moet worden? Als het 10 uur is, kan je van dat geld al een brommobiel aanschaffen! En dat geld gooi je nu weg! Eigenlijk toch wel zonde?
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_67455856
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 09:11 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Je hebt wel dat geld, want je hoeft alleen maar die hopeloze zaak stop te zetten en je hebt bakken met geld over. Het is simpel een kwestie van prioriteiten stellen.
En denk je dat je, in het onwaarschijnljike geval dat je die zaak wint, dat je dan je rijbewijs hebt? Nee, dan moet je dus weer verder met lessen of op z'n minst weer examen afleggen en als je dan bij uitzondering slaagt, moet je nog steeds een auto moet kopen, een verzekering moet afsluiten, belasting betalen en ga zo maar door.
[..]

Je bespaart juist veel geld door van dat rijbewijs af te zien. Pak de rekenmachine erbij en reken uit hoeveel het kost. Doe dat voor de gein maar eens metde bruto kosten, dus zonder enige vergoeding. Een advocaat kost 200 euro per uur, hoeveel uur is die voor je bezig geweest inmiddels? En hoeveel verwacht je dat er nog aan de zaak gewerkt moet worden? Als het 10 uur is, kan je van dat geld al een brommobiel aanschaffen! En dat geld gooi je nu weg! Eigenlijk toch wel zonde?

Was het maar zo dat TS het zelf moest betalen...
TS heeft geen werk en kan dus een bewijs van onvermogen overleggen en heeft een sociale raadsman toegewezen gekregen en die gaat dus voor een vast bedrag (ik meen 500 euro) zijn "stinkende best" doen.
En zo kun je dus idd doorprocederen tot aan de raad als je geen stuiver te makken hebt.
Leve het sociaal bewustzijn van nederland.
Als ze hier nou eens op gingen bezuinigen...

vrijdag 27 maart 2009 @ 11:52:48 #298
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_67458272
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 02:05 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Ik kan mij herinneren dat er tijdens de theorielessen een vraag gesteld werd bij welke snelheden dodelijk letsel kunnen onstaan. En het antwoord was al bij 30 km per uur met een auto.

Uitgerekend deze vraag hadden de meeste kandidaten fout omdat ze dachten dat de snellheid meer dan 50 km per uur moest zijn.
Bedankt voor de info, dat wist ik niet. Dus een brommobiel is in jouw handen eigenlijk ook een dodelijk wapen?

Maar ff zonder gekheid, beter dat je het rijbewijs idee opgeeft en gaat sparen voor een mooie brommobiel.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_67459204
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 11:52 schreef Poeke het volgende:
Bedankt voor de info, dat wist ik niet.
Wat dacht jij dan dat de achterliggende gedachte is achter al die 30km-zones, die als paddestoelen uit de grond springen?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_67459274
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 12:30 schreef r_one het volgende:

[..]

Wat dacht jij dan dat de achterliggende gedachte is achter al die 30km-zones, die als paddestoelen uit de grond springen?
Bevolkingsbeperking? (aangezien 30 km/u al dodelijk is...)
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')