Ja, de staat "moet" dat maar even. Zo is de wet namelijk. Hoe zinloos ook, FusionFreak maakt optimaal gebruik van zijn rechten om bezwaar te maken. Dat kun je hem niet kwalijk nemen. Dan moet je bij de wetmakers zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:49 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Dus omdat jij een bord voor je kop hebt van 300vierkante kilometer moet de Nederlandse Staat maar even een paar ton euro in een zwart gat gooien dat 'Fusionfreak' heet.
Nee, ik neem het dan ook meer de advocaten kwalijk en rijschoolhouders die geld slaan uit dit soort figuren. Terwijl die personen dondersgoed weten dat het een verloren zaak is bijvoorbaat.quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:16 schreef Eg_Wel het volgende:
Ja, de staat "moet" dat maar even. Zo is de wet namelijk. Hoe zinloos ook, FusionFreak maakt optimaal gebruik van zijn rechten om bezwaar te maken. Dat kun je hem niet kwalijk nemen. Dan moet je bij de wetmakers zijn.
Als deze hoorzitting niet uitpakt zoals je wilt, waarom steek je in godsnaam dan niet je tijd in iets constuctievers? Stel nou dat de hele procedure doorlopen is en je alsnog bot vangt. Dan is dat toch zonde van je tijd (en geld) en heel erg frustrerend?quote:Hoe zinloos ook, FusionFreak maakt optimaal gebruik van zijn rechten om bezwaar te maken. Dat kun je hem niet kwalijk nemen. Dan moet je bij de wetmakers zijn.
Dat is niet constructief iemand afmaken, maar realistisch iemand met zijn neus op de feiten drukken. Of TS kan rijden, mag het CBR na dit hele gedoe alsnog uitmaken.quote:Lekker constructief om TS de grond in te boren Ik heb liever TS dan het zoveelste scheurmarocje in zijn gejatte Golf. Om over de levensgevaarlijke drugsrunners nog maar te spreken.
Hier had ik ook al aan gedacht, gezien de kosten wat een tweede hands brommobiel kost en verzekering ben ik haast net zo duur uit als een eenvoudige gebruikte auto. Bovendien heb ik gelezen en gehoord dat in januari 2010 iedereen een nieuw (praktijk) examen moet doen voor het halen of verlengen van zijn bromfietscerticaat en de kans is groot dat dat ik zo'n praktijk examen niet mag doen omdat dan ook de regel ingaat dat iedereen die rijongeschikt is verklaard ook geen andere motorvoertuigen mag besturen, maar is allemaal nog onduidelijk de regelgeving omtrent dit. Mijn bromfietscertificaat kon ik destijds gewoon ophalen op het postkantoor (lees kopen) omdat iedereen van vóór 1980 geen theorie examen ervoor hoefde te doen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:49 schreef W00fer het volgende:
Fusionfreak, waarom zou je niet eens eerst kijken of het "op de weg zitten" wel wat voor je is. Dat kan met een brommobiel bijvoorbeeld.
Ik heb helaas geen oranje voor mijn naam staan dat ik geld teveel over heb voor een scooter of bromfiets, verzekering , rijlessen, advocaaat, grifierecht en ook nog eens tussendoor een brommobiel kan kopen. Omdat ik nu eindelijk schuldenvrij ben wil ik de komende maanden wat geld sparen om financieel wat aan te sterken.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:51 schreef W00fer het volgende:
Als je al een bromfietscertificaat hebt, waarom zit je dan nog niet op de weg? Bovendien kun je ook een brommobiel horen.
ik kan je verzekeren dat een brommobiel vele malen goedkoper is dan een auto gaan rijden hoor! geloof me nou maar! dat je geen oranje voor je naam hebt heeft daar niets mee te maken! hoe wil je anders straks een auto gaan kopen?quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:30 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik heb helaas geen oranje voor mijn naam staan dat ik geld teveel over heb voor een scooter of bromfiets, verzekering , rijlessen, advocaaat, grifierecht en ook nog eens tussendoor een brommobiel kan kopen. Omdat ik nu eindelijk schuldenvrij ben wil ik de komende maanden wat geld sparen om financieel wat aan te sterken.
Zolang er nog geen uitspraak is gedaan ga ik geen voorbarige stappen ondernemen.
Echt waar? Moet eerlijk zeggen dat ik geen flauw idee heb wat zo'n mobiel+verzekering kost, maar onderschat de kosten van autorijden niet.. Een oud tweede-handsje lijkt misschien wel goedkoop maar je zit wel met een jaarlijkse APK waar meestal wel weer iets gevonden wordt wat geld kost (banden, uitlaat), wegenbelasting, benzine verbruik, WA verzekering etc. etc.quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:48 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Hier had ik ook al aan gedacht, gezien de kosten wat een tweede hands brommobiel kost en verzekering ben ik haast net zo duur uit als een eenvoudige gebruikte auto.
Als ik de advertentie's op bv marktplaats moet geloven wat ze voor gebruikte brommobielen vragen, heb ik de neiging toch maar liever een echte auto te rijden,. Tenzij ik zo'n oud koekblik uit 1996 ga kopen!quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:36 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
ik kan je verzekeren dat een brommobiel vele malen goedkoper is dan een auto gaan rijden hoor! geloof me nou maar! dat je geen oranje voor je naam hebt heeft daar niets mee te maken! hoe wil je anders straks een auto gaan kopen?
Wel realistisch blijven in de eisen hèquote:Op donderdag 26 maart 2009 17:06 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Als ik de advertentie's op bv marktplaats moet geloven wat ze voor gebruikte brommobielen vragen, heb ik de neiging toch maar liever een echte auto te rijden,. Tenzij ik zo'n oud koekblik uit 1996 ga kopen!![]()
Prijzen liggen tussen de 2500 en 6000 euro voor een beetje nette brommobiel, een brommobiel van vóór bouwjaar 2000 heb je voor ongeveer 1500 euro (soms zelfs voor minder) maar met een km stand die gelijkstaat aan een wereldreis.
Maar wat dacht jij dan voor auto te gaan kopen? Bedoel als je die nog een beetje courant wilt hebben en niet met een stand van 200k+ km dan moet je ook goed gaan zoeken hoor... Anders ben je ook zo paar 1000¤ kwijt!quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:06 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Als ik de advertentie's op bv marktplaats moet geloven wat ze voor gebruikte brommobielen vragen, heb ik de neiging toch maar liever een echte auto te rijden,. Tenzij ik zo'n oud koekblik uit 1996 ga kopen!![]()
Prijzen liggen tussen de 2500 en 6000 euro voor een beetje nette brommobiel, een brommobiel van vóór bouwjaar 2000 heb je voor ongeveer 1500 euro (soms zelfs voor minder) maar met een km stand die gelijkstaat aan een wereldreis.
Dan heb ik nog even de tijd, ik hoop voor oktober as toch echt duidelijkheid te hebben wat er allemaal verder gaat gebeuren. Maar ondanks alles wil ik mijn bromfietscertificaat niet verspelen of ongeldig laten worden.quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:49 schreef Michal89 het volgende:
Je kan je certificaat tot oktober 2009 omwissellen voor een Am rijbewijs. Dan kan je gewoon brommobielen besturen en hoef je niet opnieuw examen tedoen.
Ik kan mij herinneren dat er tijdens de theorielessen een vraag gesteld werd bij welke snelheden dodelijk letsel kunnen onstaan. En het antwoord was al bij 30 km per uur met een auto.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:27 schreef Poeke het volgende:
Gelukkig kun je met 40 km/p uur iemand veel minder snel dood rijden dan met 80 of 100 km/u
Succes TS
Je hebt wel dat geld, want je hoeft alleen maar die hopeloze zaak stop te zetten en je hebt bakken met geld over. Het is simpel een kwestie van prioriteiten stellen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:30 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik heb helaas geen oranje voor mijn naam staan dat ik geld teveel over heb voor een scooter of bromfiets, verzekering, rijlessen, advocaaat, grifierecht en ook nog eens tussendoor een brommobiel kan kopen.
Je bespaart juist veel geld door van dat rijbewijs af te zien. Pak de rekenmachine erbij en reken uit hoeveel het kost. Doe dat voor de gein maar eens metde bruto kosten, dus zonder enige vergoeding. Een advocaat kost 200 euro per uur, hoeveel uur is die voor je bezig geweest inmiddels? En hoeveel verwacht je dat er nog aan de zaak gewerkt moet worden? Als het 10 uur is, kan je van dat geld al een brommobiel aanschaffen! En dat geld gooi je nu weg! Eigenlijk toch wel zonde?quote:Omdat ik nu eindelijk schuldenvrij ben wil ik de komende maanden wat geld sparen om financieel wat aan te sterken.
quote:Op vrijdag 27 maart 2009 09:11 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Je hebt wel dat geld, want je hoeft alleen maar die hopeloze zaak stop te zetten en je hebt bakken met geld over. Het is simpel een kwestie van prioriteiten stellen.
En denk je dat je, in het onwaarschijnljike geval dat je die zaak wint, dat je dan je rijbewijs hebt? Nee, dan moet je dus weer verder met lessen of op z'n minst weer examen afleggen en als je dan bij uitzondering slaagt, moet je nog steeds een auto moet kopen, een verzekering moet afsluiten, belasting betalen en ga zo maar door.
[..]
Je bespaart juist veel geld door van dat rijbewijs af te zien. Pak de rekenmachine erbij en reken uit hoeveel het kost. Doe dat voor de gein maar eens metde bruto kosten, dus zonder enige vergoeding. Een advocaat kost 200 euro per uur, hoeveel uur is die voor je bezig geweest inmiddels? En hoeveel verwacht je dat er nog aan de zaak gewerkt moet worden? Als het 10 uur is, kan je van dat geld al een brommobiel aanschaffen! En dat geld gooi je nu weg! Eigenlijk toch wel zonde?
Was het maar zo dat TS het zelf moest betalen...
TS heeft geen werk en kan dus een bewijs van onvermogen overleggen en heeft een sociale raadsman toegewezen gekregen en die gaat dus voor een vast bedrag (ik meen 500 euro) zijn "stinkende best" doen.
En zo kun je dus idd doorprocederen tot aan de raad als je geen stuiver te makken hebt.
Leve het sociaal bewustzijn van nederland.
Als ze hier nou eens op gingen bezuinigen...
Bedankt voor de info, dat wist ik niet. Dus een brommobiel is in jouw handen eigenlijk ook een dodelijk wapen?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 02:05 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik kan mij herinneren dat er tijdens de theorielessen een vraag gesteld werd bij welke snelheden dodelijk letsel kunnen onstaan. En het antwoord was al bij 30 km per uur met een auto.
Uitgerekend deze vraag hadden de meeste kandidaten fout omdat ze dachten dat de snellheid meer dan 50 km per uur moest zijn.
Wat dacht jij dan dat de achterliggende gedachte is achter al die 30km-zones, die als paddestoelen uit de grond springen?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:52 schreef Poeke het volgende:
Bedankt voor de info, dat wist ik niet.
Bevolkingsbeperking?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat dacht jij dan dat de achterliggende gedachte is achter al die 30km-zones, die als paddestoelen uit de grond springen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |