abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:55:43 #101
108648 cattie
lieve moeder
pi_67203874
Aaaah, Fuente, wat schattig!
Ive is dikke vrienden met Maarten. Vandaag ging ik Fee ophalen van het kdv (ze was oefenen). Ik moest door de ruimte waar Ive was. Hij was alleen zo druk aan het spelen met Maarten, dat hij mij niet eens zag!
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:58:23 #102
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67203951
Wat een leuke verhalen allemaal, ik moet me toch ook maar melden hier.
2 jaar geleden zat ik hier op het forum, mijn nickname was toen " sweaty" . 12 november 2006 ben ik na een moeizame bevalling bevallen van een zoon Renzo. Hij had geen goede start, maar gelukkig is er niets aan de hand met hem. Hij krijgt zeer binnenkort een broertje en een zusje erbij omdat hij vrij jaloers is, hoop ik niet dat dit al teveel problemen gaat geven. We hebben hem zo goed als het kan voorbereid op wat komen gaat.

Voor wat betreft het zindelijk worden...we zijn er ook al een tijdje mee bezig, maar ik vind het erg lastig, ook omdat hij 4 dagen naar het kdv gaat, maar daar zijn ze ook goed met hem bezig, maar is toch net even wat anders dan thuis. Vorige week ging het heel erg goed en poepte hij elke avond op de wc, alleen nu wil hij er absoluut niet meer op, en lijkt er wel bang voor.
Ik weet niet waar het vandaan komt en weet niet of ik hem nu moet pushen of niet, of gewoon op zijn beloop laten. Er breken natuurlijk nu ook spannende tijden voor hem aan.
Iemand tips?
pi_67204204
Welkom terug.

Echt leuk al die verhalen van vriendjes.

Op het vorige kdv had Anna een beste vriendinnetje en ik vond het echt erg daar ze daar niet meer heen ging. Maar al na 2 dagen had ze een nieuwe beste vriendin. 's Ochtends kijken we door het raam om te zien of ze er a is. Het vriendinnetje komt meteen met speelgoed voor Anna aan lopen. Als de 1 eerder wakker is, legt ze al speelgoed klaar voor de ander. En als ze tegelijk worden opgehaald, willen ze rennen. Echt leuk is dat, ze hebben al een paar keer samen gespeeld bij elkaar thuis en dat gaat zo goed. De leidsters zeiden dat ook al 'geen onvertogen woord de hele dag'.

Ik zou niet pushen wennie. Op zich heb je tijd genoeg en het is straks al zo ontzettend spannend. Wij kijken in de zomer wel verder, dan is het lekker weer en is het makkelijk om vaak te oefenen en te proberen.

Maandag gaan we naar het CB. Ik ben zo benieuwd of ze op de 11 kg zit.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:06:53 #104
56471 pinquit
oh my lama!
pi_67204235
yppy ik zag jullie foto in t zwembad
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:08:01 #105
11682 Moonah
Jolie femme
pi_67204277
Wat leuk Sweaty Wennie, dat je weer post.
En zwanger van een tweeling! Gefeliciteerd!
Ik heb geen tips wb zindelijkheid. Jullie zijn er best vroeg bij. Ik weet alleen dat het wel vaker gebeurt dat kinderen 'ineens' bang oid zijn tijdens dat zindelijkheidsproces.
Succes ermee!
En wellicht tot vaker.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:09:25 #106
11682 Moonah
Jolie femme
pi_67204340
Wat schattig trouwens, die peutervriendschappen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:16:43 #107
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67204575
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 13:08 schreef Moonah het volgende:
Wat leuk Sweaty Wennie, dat je weer post.
En zwanger van een tweeling! Gefeliciteerd!
Ik heb geen tips wb zindelijkheid. Jullie zijn er best vroeg bij. Ik weet alleen dat het wel vaker gebeurt dat kinderen 'ineens' bang oid zijn tijdens dat zindelijkheidsproces.
Succes ermee!
En wellicht tot vaker.
Hey Moonah, ja ben druk aan het bijlezen hoor, dus je zult me hier en op andere topics regelmatig terugvinden. Jij ook nog steeds hier joh, echt veel "bekenden" . Ik was eerlijk gezegd een beetje vergeten dat Fok nog bestond .

Ik vind zelf juist dat we er redelijk laat bij zijn met Renzo vwb zindelijkheid, want wilde eigenlijk tegen de tijd dat de tweeling kwam dat Renzo zindelijk was. Nou kun je een kind niet pushen, maar hij gaf het zelf aan als hij moest poepen, maar nu lijtk hij er echt bang voor. Ik zeg dan ook " geeft niet als je het in luier doet" komt wel, maar toch lijkt hij zich dan schuldig te voelen.
Maar inderdaad wat al eerder gezegd werd, van de zomer is een beter tijdstip.
pi_67205377
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 13:06 schreef pinquit het volgende:
yppy ik zag jullie foto in t zwembad
Nee he? Die is zo verschrikkelijk. De andere heb ik wel gekocht, en daar mezelf vanaf geknipt.

Jammer dat jullie er vanochtend niet waren, het was erg rustig en Anna gaat misschien over naar de volgende groep.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:57:27 #109
108648 cattie
lieve moeder
pi_67205932
Hoi Wennie, welkom terug! Ik zou als ik jou was zeker niet gaan pushen. De komst van een broertje en zusje zal denk ik zoveel inpact hebben, dat je er zelfs rekening mee moet houden dat hij weer helemaal op luiers over moet. Ive is nu, bijna 3 maanden na de geboorte van Fee, wel weer helemaal "normaal" qua gedrag.
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:02:55 #110
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67206104
Ik denk ook inderdaad dat dat het beste is, alleen denkt hubbie daar anders over, maar die heeft maar lekker pech.

Ik ben heel benieuwd hoe hij op de tweeling zal reageren, hij heeft nu wel goed door dat ze binnenkort gaan komen en kijkt ook steeds in de box en in hun bedjes. Ik wil er niet teveel over praten, vooral omdat hij best jaloers kan zijn als ik bijvoorbeeld een ander kindje van zijn kdv optil.

Ach, ik maak me er niet teveel druk om, de zomer is in aantocht, kan hij lekker in zijn blote kontje rondlopen.
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:09:45 #111
108648 cattie
lieve moeder
pi_67206322
De komende tijd zul je het waarschijnlijk toch te druk hebben om je ook nog druk te maken over het zindelijk worden van Renzo! En hij is ook nog best jong.
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:28:30 #112
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67206879
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:09 schreef cattie het volgende:
De komende tijd zul je het waarschijnlijk toch te druk hebben om je ook nog druk te maken over het zindelijk worden van Renzo! En hij is ook nog best jong.
Als de tweeling wordt geboren is hij bijna 2,5 dan vind ik het toch echt wel tijd worden voor zindelijkheid, maar nogmaals hij moet eraan toe zijn. Ik denk ook dat ik hem de tijd moet geven, dus we doen lekker rustig aan. Bovendien zal ik dalijk mijn handen vol hebben. Het komt wel. Al zou het voor de kosten wel lekker zijn!
pi_67207412
Hij moet er inderdaad wel echt aan toe zijn Wennie, anders heeft het totaal geen zin. Sara is 3,5 en pas sinds 3 weken zindelijk. Alle eerdere pogingen liepen op niets uit. Nu gaf ze zelf aan zonder luier te willen en ging het bijna in 1 keer goed.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_67207451
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:28 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Als de tweeling wordt geboren is hij bijna 2,5 dan vind ik het toch echt wel tijd worden voor zindelijkheid, maar nogmaals hij moet eraan toe zijn. Ik denk ook dat ik hem de tijd moet geven, dus we doen lekker rustig aan. Bovendien zal ik dalijk mijn handen vol hebben. Het komt wel. Al zou het voor de kosten wel lekker zijn!
2,5 lijkt me al aardig optimistisch hoor. Anna is nu ruim 2,5 en die gaat soms/meestal/regelmatig (doorhalen wat niet van toepassing is en afhankelijk van de fase waar ze in zit en de windrichting) op het potje of de wc. Maar zindelijk is ze nog lang niet.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_67207511
Wat lief, al die peutervriendjes en vriendinnetjes.

Welkom terug Wennie en gefeliciteerd met de zwangerschap.
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:53:28 #116
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_67207603
Brent wil ook absoluut niets hebben van potjes of wc's. Hij staat alleen maar bij de kleine wc'tjes op het kdv om te kijken hoe 'iets' wegspoelt als je op dat knopje drukt
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:12:24 #117
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67208149
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:50 schreef appelsap het volgende:
Wat lief, al die peutervriendjes en vriendinnetjes.

Welkom terug Wennie en gefeliciteerd met de zwangerschap.
Dankjewel appelsap, jij zat hier 2 jaar geleden ook al he?

Renzo moet niets van het potje weten, had zelfs (misschien overdreven) zo'n fisher price potje aangeschaft die een geluidje ging maken zodra er wat in viel haha. Ik denk dat hij het potje overslaat, vooral omdat ze op het kdv alleen van die lage wc-tjes hebben en hij (als hij het op de wc doet) gewoon op zo'n verkleiner gaat zitten.

Ach ja we zien het wel, dalijk eerst maar weer eens wennen aan groene spuitluiers
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:13:58 #118
108648 cattie
lieve moeder
pi_67208197
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:53 schreef RockabeIIa het volgende:
Brent wil ook absoluut niets hebben van potjes of wc's. Hij staat alleen maar bij de kleine wc'tjes op het kdv om te kijken hoe 'iets' wegspoelt als je op dat knopje drukt
Ive ook niet. En die is al 2 jaar en 9 maanden.
pi_67208304
Komt allemaal vanzelf goed dames

Ik dacht dat het bij Sara nooit ging lukken, maar uiteindelijk ging het vanzelf
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:19:57 #120
108648 cattie
lieve moeder
pi_67208380
Op het kdv vertelden ze dat ze op dit moment meerdere jongentjes van boven de 3 hebben die nog niet zindelijk zijn. Maar uiteindelijk gaan ze allemaal zindelijk het kdv af. Ik ga me er niet meer druk om maken. Ive wil echt nog niet, dus pushen heeft ook geen zin.
pi_67208471
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:37 schreef RockabeIIa het volgende:

Hoe is het eigenlijk met kim der vingertjes?
Er is gelukkig maar 1 vinger gehavend.
Gaat wel redelijk, ziet er wel heel raar uit nu. Doet soms zeer als ze ergens tegenaan komt.

Zindelijkheid is nu trouwens definitief op een laag pitje. We laten de mensen maar lullen.
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:23:40 #122
24188 Belana
kloon van belana
pi_67208501
bij Liam is het vanzelf gekomen, het zal bij Ezra vast ook nog wel eens gebeuren, dat zindelijk worden voor ie 18 is, is ie vast uit de luiers
stormy waters...
sailin'
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:26:21 #123
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_67208587
Hier wil mijn peuter (bijna 3) alleen naar de wc voor een snoepje En dan nog niet eens met de broek omlaag.
pi_67208697
Welke luiers gebruiken jullie voor jullie peuters dan? Ik heb voor Mikael van de C1000 maar na 1 flinke plas is alles nat. Heb al verschillende merken geprobeert maar niks helpt meer. Volgend weekend is het hier dan ook afgelopen. Dan gaan we door pakken met het zindelijk worden. Ik merk dat ie er wel klaar voor is want als ie geen luier voor heeft gaat altijd de eerste plas mis en daarna gewoon op de wc. Maar doordat ie dan weer hier, dan weer bij mijn ouders, dan weer bij zijn vader en dan weer bij zijn andere opa en oma is schiet het niet op. Maar vanaf volgend weekend beginnen we hier en dan moet de rest maar mee.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:32:08 #125
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67208766
[quote]Op donderdag 19 maart 2009 15:22 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Er is gelukkig maar 1 vinger gehavend.
Gaat wel redelijk, ziet er wel heel raar uit nu. Doet soms zeer als ze ergens tegenaan komt.

Zindelijkheid is nu trouwens definitief op een laag pitje. We laten de mensen maar lullen.
[/quote

Is ook het beste om de mensen maar te laten lullen, maar ik krijg (nu al) regelmatig opmerkingen zo van " jeetje is hij nog niet zindelijk" erg irritant probeer me er niets van aan te trekken overigens, maar soms denk ik dan van " is hij echt al zo oud dat hij zindelijk had moeten zijn " ben zelf van mening van niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')