FOK!forum / Klaagbaak / Waarom rijden vrachtwagens altijd bij elkaar
mierenfokkerdinsdag 10 maart 2009 @ 06:22
Zie TT. Ze rijden allemaal in een kluitje bij elkaar en dan gaat vaak de achterste de hele rij inhalen, met als gevolg een rij auto's die erachter blijven rijden..

Extraatje: Filmpje
Twerkdinsdag 10 maart 2009 @ 06:24
Wat een neurotische pauper zeg. Dat z'n wagen maar snel mag kantelen en uitbranden.
SwJdinsdag 10 maart 2009 @ 06:47
Het is een samenzwering van de overheid zeg ik je!!
JaJoahdinsdag 10 maart 2009 @ 07:26
Dat komt omdat iedereen zijn snelheidsbegrenzer net iets anders heeft afgesteld staan. Ze mogen eigenlijk niet harder dan 80 km/h, maar sommigen laten hem begrenzen op 87, de ander weer 90 en weer een ander op 83.

Als dan iemand voorop rijdt met 83 als max. snelheid en er is bv. een inhaalverbod, dan zul je zien dat zich op een gegeven moment een hele rij vrachtwagens zal vormen achter die ene met 83 km/h. En soms heb je dan idd een gast erbij die het inhaalverbod aan zijn laars lapt en gaat inhalen omdat hij zich godsgruwelijk zit te ergeren aan die gast voorop. Helaas is dat soms de achterste
Ronhuidinsdag 10 maart 2009 @ 07:33
Vrachtwagens in een rijtje is niet zo ergelrlijk.. vrachtwagens naast elkaar... dat is pas kudt!!!
vosssdinsdag 10 maart 2009 @ 07:34
Mensen die vagina met een d schrijven is pas ergelrlijk! !!!
Ronhuidinsdag 10 maart 2009 @ 07:47
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 07:34 schreef vosss het volgende:
Mensen die vagina met een d schrijven is pas ergelrlijk! !!!
Gelukkig schrijf ik geen vagina
appelsjapdinsdag 10 maart 2009 @ 07:58
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 07:34 schreef vosss het volgende:
Mensen die vagina met een d schrijven is pas ergelrlijk! !!!
jitzzzzedinsdag 10 maart 2009 @ 07:59
Omdat ze dat gezellig vinden.
kraaksandaaldinsdag 10 maart 2009 @ 08:01
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 07:34 schreef vosss het volgende:
Mensen die vagina met een d schrijven is pas ergelrlijk! !!!
Hee Vosss .
bijdehanddinsdag 10 maart 2009 @ 08:08
hehe... achter elkaar valt toch mee
Schokbrekerdinsdag 10 maart 2009 @ 08:32
Ik ben vóór een algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens.
Ferdinsdag 10 maart 2009 @ 08:43
Omdat de voorste de echte cruisecontrol gebruikt ipv zijn begrenzer ervoor misbruikt.
Underwaterdinsdag 10 maart 2009 @ 08:46
quote:
Dat komt omdat iedereen zijn snelheidsbegrenzer net iets anders heeft afgesteld staan. Ze mogen eigenlijk niet harder dan 80 km/h, maar sommigen laten hem begrenzen op 87, de ander weer 90 en weer een ander op 83.

Als dan iemand voorop rijdt met 83 als max. snelheid en er is bv. een inhaalverbod, dan zul je zien dat zich op een gegeven moment een hele rij vrachtwagens zal vormen achter die ene met 83 km/h. En soms heb je dan idd een gast erbij die het inhaalverbod aan zijn laars lapt en gaat inhalen omdat hij zich godsgruwelijk zit te ergeren aan die gast voorop. Helaas is dat soms de achterste
Een chauffeur of transporteur laat zijn begrenzer niet instellen. Dit wordt af fabriek gedaan. Op papier worden ze altijd begrensd op 88km/h, maar in de praktijk betekend dit hetzelfde, als de afwijking bij elke auto van de snelheidsmeter. Het kan zelfs voorkomen dat 2 identieke vrachtwagens, toch een topsnelheidsverschil hebben. Tevens heeft het vaak te maken met de belading.

Ik ben zelf in de transport werkzaam (als transportplanner), en heb mij in de loop der jaren iets aangeleerd, als ik vrachtwagens inhalend tegenkom op de autoweg. GEEF ZE GEWOON DE RUIMTE, DIE JONGENS (EN SOMS MEIDEN) DOEN OOK HUN WERK!, ipv in hun dode hoek te hangen, en ze toch niet voor proberen te laten. Hierdoor gebeuren veel ongelukken, en wordt er altijd met een boze vinger naar de chauffeur gewezen.
Pas259dinsdag 10 maart 2009 @ 09:06
Volgens mijn vader doen ze het om in de slipstream te blijven, dus minder brandstof verbruiken.
kraaksandaaldinsdag 10 maart 2009 @ 09:10
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 08:46 schreef Underwater het volgende:

GEEF ZE GEWOON DE RUIMTE, DIE JONGENS (EN SOMS MEIDEN) DOEN OOK HUN WERK!,
ZOLANG ZE ELKAAR NIET GAAN INHALEN MET 2KM/U SNELHEIDSVERSCHIL DAN ZIJN HET MIJN BESTE VRIENDEN.
appie_nl89dinsdag 10 maart 2009 @ 09:12
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 07:34 schreef vosss het volgende:
Mensen die vagina met een d schrijven is pas ergelrlijk! !!!
zit er een d in vagina?
Schokbrekerdinsdag 10 maart 2009 @ 09:17
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 09:10 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

ZOLANG ZE ELKAAR NIET GAAN INHALEN MET 2KM/U SNELHEIDSVERSCHIL DAN ZIJN HET MIJN BESTE VRIENDEN.
Dat dus, maar dan in kleine letters.
Laurensiusdinsdag 10 maart 2009 @ 09:22
Ik zit ook regelmatig bij maat van mij in de vrachtwagen.. En er is niets zo hinderlijk dan dat er iemand voor je rijd die langzamer gaat dan jij gaat/kan..
Dat heb je zelf toch ook in de auto? Laat ze lekker inhalen..

Ik zou zeggen.. iedereen moet een keer met zo'n ding mee rijden, dan krijg je vanzelf respect voor die auto's en chauffeurs!
Schokbrekerdinsdag 10 maart 2009 @ 09:24
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 09:22 schreef Laurensius het volgende:
Ik zit ook regelmatig bij maat van mij in de vrachtwagen.. En er is niets zo hinderlijk dan dat er iemand voor je rijd die langzamer gaat dan jij gaat/kan..
Dat heb je zelf toch ook in de auto? Laat ze lekker inhalen..

Ik zou zeggen.. iedereen moet een keer met zo'n ding mee rijden, dan krijg je vanzelf respect voor die auto's en chauffeurs!
Ik heb respect voor die gasten. Maar ook gewone auto's die met 2 km/u inhalen zijn irritant. Dus ze moeten daar gewoon mee stoppen.
kraaksandaaldinsdag 10 maart 2009 @ 09:25
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 09:22 schreef Laurensius het volgende:


Ik zou zeggen.. iedereen moet een keer met zo'n ding mee rijden, dan krijg je vanzelf respect voor die auto's en chauffeurs!
Je moet echt een keer in Duitsland met zo'n onbegrensde Poolse bergaf.
Irritatie100dinsdag 10 maart 2009 @ 09:35
Dat filmpje !!!!!
minkuukeldinsdag 10 maart 2009 @ 09:39
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 09:12 schreef appie_nl89 het volgende:

[..]

zit er een d in vagina?
Dildo
DurumDonerdinsdag 10 maart 2009 @ 09:42
Herkenbare klacht en het is allemaal de schuld van Bush!
kraaksandaaldinsdag 10 maart 2009 @ 09:43
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 09:42 schreef DurumDoner het volgende:
het is allemaal de schuld van Bush!
Zit die ook op de vrachtwagen nu?
Walter81dinsdag 10 maart 2009 @ 10:04
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 09:22 schreef Laurensius het volgende:
Ik zit ook regelmatig bij maat van mij in de vrachtwagen.. En er is niets zo hinderlijk dan dat er iemand voor je rijd die langzamer gaat dan jij gaat/kan..
Dat heb je zelf toch ook in de auto? Laat ze lekker inhalen..
Maar als er voor de vrachtwagenchaffeur een inhaalverbod is, en die vrachtwagen voor je rijdt langzamer, dan verminder je toch gewoon wat snelheid ipv tegen die begrenzer aan te blijven rijden?
Walter81dinsdag 10 maart 2009 @ 10:06
Daarstraks nog 1 of andere vrachtwagenhufter. Die vond het nodig om 1 km voor het samenvoegen van 2 rijstroken al middenop te gaan rijden om niemand de kans te geven tot het einde van de rijstrook door te rijden om te ritsen bij het bord 'ritsen vanaf hier'.

Het zijn ook altijd de vrachtwagenchauffeurs die dat doen, omdat 'ze een grote wagen hebben'.

Ok, niet iedereen zal zo rijden, maar de mening over vrachtwagenchauffeurs wordt er niet beter door. Dus respect zullen ze zo bij mij ver kunnen zoeken.
Pas259dinsdag 10 maart 2009 @ 10:10
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 09:06 schreef Pas259 het volgende:
Volgens mijn vader doen ze het om in de slipstream te blijven, dus minder brandstof verbruiken.
blaatertjedinsdag 10 maart 2009 @ 10:12
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 06:47 schreef SuperwormJim het volgende:
Het is een samenzwering van de overheid zeg ik je!!
Het juiste antwoord.
Door het inhaal verbod komen alle "snelle" vrachtwagens achter de langzaamsten uit, waardoor je die groepsvorming krijgt. Heb je er een paar bumperklevers tussen dan kun je dus niet halverwege zo'n groep er tussendoor om uit te voegen. Is het inhaalverbod afgelopen dan gaan ze dus massaal inhalen, waardoor aan het eind van de spits je nog gezellig opstoppingen krijgt.
blaatertjedinsdag 10 maart 2009 @ 10:24
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 10:04 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Maar als er voor de vrachtwagenchaffeur een inhaalverbod is, en die vrachtwagen voor je rijdt langzamer, dan verminder je toch gewoon wat snelheid ipv tegen die begrenzer aan te blijven rijden?
Erger jij je niet als iemand met 70 voor je hangt en je kunt niet inhalen? Dat is ook van gewone automobilisten een van de meest gehoorde klachten.
En vrachtwagenchauffeurs willen ook een beetje doorrijden. Ten eerste omdat "de baas" ze zit op te jagen.
Ik heb rittenplanning gedaan voor een bekende grote kruidenier. Ik heb echt op sommige ritten tijden zien staan waarbij ik al zoiets had van dat haal ik met mijn personenauto nog niet. Laat staan met een vrachtwagen die langzamer optrekt. Ondertussen moeten ze op een bepaalde tijd +/- 15 minuten bij een bepaalde winkel staan. Zo niet, dan volgt een boete voor de transporteur. De chauffeurs proberen dan ook zo vroeg mogelijk te vertrekken, meestal voor de officiele vertrek tijd. Maar dan loopt hun vorige rit uit, of staat de lading niet op tijd klaar.
Een andere reden dat chauffeurs ook wel door willen is dat ze vaak langere dagen maken dan de gemiddelde kantoorklerk. Bovendien zijn de dagen door files e.d. ook niet voorspelbaar qua lengte.

Als je dat soort dingen een beetje weet en wilt begrijpen, dan lukt het wel om samen te leven met ze. En ja, er zitten altijd etters tussen. Net als bij gewone automobilisten.
Werk jij netjes mee dan zul je zien dat de meesten ook wl netjes tegen jou zijn. Ga jij lopen etteren, dan zijn ze niet te beroerd om hun collega's in te seinen zodat die je dwars zitten. Echt wel eens gezien dat een of andere bumperklever die 140+ wilde steeds door een inhalende vrachtwagen werd opgevangen. Dacht hij even op het gas te kunnen trappen, dan schoof er steeds een vrachtwagen voor. Ik reed er met een normaal sukkelgangetje achter en kon hem zo bijhouden. En dat ging driekwart van de lengte de A15 zo door.
kraaksandaaldinsdag 10 maart 2009 @ 10:42
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 10:24 schreef blaatertje het volgende:

En dat ging driekwart van de lengte de A15 zo door.
Gelukkig wordt het wel wat rustiger op de weg door de kredietcrisis.
blaatertjedinsdag 10 maart 2009 @ 11:02
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 10:42 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Gelukkig wordt het wel wat rustiger op de weg door de kredietcrisis.
Des te beter kunnen de truckers hardrijders dwarszitten. Ze hebben dan meer ruimte om de wagen er voor te gooien
Voor de duidelijkheid.
Het waren niet twee of drie wagens die er de hele tijd voor zaten, maar steeds als hij de ene eindelijk voorbij kon dan ging een paarhonderd meter verderop de volgende inhalen als hij er aan kwam scheuren.
Die gasten hebben elkaar ingeseint de hele tijd.

Niet dat ik dat gedrag goedkeur, ze zitten ander verkeer zo ook dwars, maar het slachtoffer in kwestie was ook geen brave automobilist.
kraaksandaaldinsdag 10 maart 2009 @ 11:05
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 11:02 schreef blaatertje het volgende:


maar het slachtoffer in kwestie was ook geen brave automobilist.
Dat was een sukkel want erlangs lukt altijd wel.
Goofischdinsdag 10 maart 2009 @ 11:08
fuckie irritant.

2 baans weg. gaat de 1 de ander in halen,

de 1 rijdt 80 en de ander 82

zucht..
Hephaistos.dinsdag 10 maart 2009 @ 11:10
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 10:24 schreef blaatertje het volgende:

Werk jij netjes mee dan zul je zien dat de meesten ook wl netjes tegen jou zijn. Ga jij lopen etteren, dan zijn ze niet te beroerd om hun collega's in te seinen zodat die je dwars zitten. Echt wel eens gezien dat een of andere bumperklever die 140+ wilde steeds door een inhalende vrachtwagen werd opgevangen. Dacht hij even op het gas te kunnen trappen, dan schoof er steeds een vrachtwagen voor. Ik reed er met een normaal sukkelgangetje achter en kon hem zo bijhouden. En dat ging driekwart van de lengte de A15 zo door.
Die moeten zich wel heel stoer gevoeld hebben zeg
Walter81dinsdag 10 maart 2009 @ 11:22
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 10:24 schreef blaatertje het volgende:

[..]

Erger jij je niet als iemand met 70 voor je hangt en je kunt niet inhalen? Dat is ook van gewone automobilisten een van de meest gehoorde klachten.
Ja, maar dan rijden ze 50km/u langzamer dan ik mag. Maar als een auto 117 rijdt en ik 120 ga ik er niet per se voorbij.
quote:
En vrachtwagenchauffeurs willen ook een beetje doorrijden. Ten eerste omdat "de baas" ze zit op te jagen.
Ik heb rittenplanning gedaan voor een bekende grote kruidenier. Ik heb echt op sommige ritten tijden zien staan waarbij ik al zoiets had van dat haal ik met mijn personenauto nog niet. Laat staan met een vrachtwagen die langzamer optrekt. Ondertussen moeten ze op een bepaalde tijd +/- 15 minuten bij een bepaalde winkel staan. Zo niet, dan volgt een boete voor de transporteur. De chauffeurs proberen dan ook zo vroeg mogelijk te vertrekken, meestal voor de officiele vertrek tijd. Maar dan loopt hun vorige rit uit, of staat de lading niet op tijd klaar.
Het transportbedrijf staat niet boven de wet. Dus als met de huidige snelheden en inhaalverboden een tijd niet haalbaar is, zal hij zijn eisen moeten bijstellen. Niet de wet.
quote:
Een andere reden dat chauffeurs ook wel door willen is dat ze vaak langere dagen maken dan de gemiddelde kantoorklerk. Bovendien zijn de dagen door files e.d. ook niet voorspelbaar qua lengte.
Die lange dagen is natuurlijk ook een gevolg van bovenstaande.
quote:
Als je dat soort dingen een beetje weet en wilt begrijpen, dan lukt het wel om samen te leven met ze. En ja, er zitten altijd etters tussen. Net als bij gewone automobilisten.
Werk jij netjes mee dan zul je zien dat de meesten ook wl netjes tegen jou zijn. Ga jij lopen etteren, dan zijn ze niet te beroerd om hun collega's in te seinen zodat die je dwars zitten. Echt wel eens gezien dat een of andere bumperklever die 140+ wilde steeds door een inhalende vrachtwagen werd opgevangen. Dacht hij even op het gas te kunnen trappen, dan schoof er steeds een vrachtwagen voor. Ik reed er met een normaal sukkelgangetje achter en kon hem zo bijhouden. En dat ging driekwart van de lengte de A15 zo door.
Ben ik het mee eens.
Maar wat ik vertelde: bij ritsen moet je tot het einde doorrijden. Deze chauffeur snapte het niet en dacht dat je zo snel mogelijk naar de rechterbaan moest. En om te voorkomen dat ik met enkele andere auto's (met lage snelheid) over de lege linkerstrook door wilde rijden tot het einde, ging hij voor eigen rechter spelen. Dan verpest hij het voor zijn collega's, maar ik krijg op die manier een pokkepesthekel aan die chauffeurs.

En ja, het zijn niet alleen vrachtwagenchauffeurs. Ook veel Volvo en Audi-rijders kennen niet auto rijden. Daar heb ik ook een pokkepesthekel aan hoor.
Walter81dinsdag 10 maart 2009 @ 11:25
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 11:02 schreef blaatertje het volgende:

[..]

Des te beter kunnen de truckers hardrijders dwarszitten. Ze hebben dan meer ruimte om de wagen er voor te gooien
Voor de duidelijkheid.
Het waren niet twee of drie wagens die er de hele tijd voor zaten, maar steeds als hij de ene eindelijk voorbij kon dan ging een paarhonderd meter verderop de volgende inhalen als hij er aan kwam scheuren.
Die gasten hebben elkaar ingeseint de hele tijd.

Niet dat ik dat gedrag goedkeur, ze zitten ander verkeer zo ook dwars, maar het slachtoffer in kwestie was ook geen brave automobilist.
Men denkt gewoon teveel dat auto- en vrachtwagenrijden een spelletje is.
Aan die dwarszitters:: RIj toch verdomme gewoon normaal van A naar B zonder expres anderen te irriteren en kijk eerst eens naar je eigen rijgedrag.
blaatertjedinsdag 10 maart 2009 @ 12:40
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 11:05 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Dat was een sukkel want erlangs lukt altijd wel.
Hij was inderdaad weer niet zo stuot om de vluchtstrook te pakken
blaatertjedinsdag 10 maart 2009 @ 12:41
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 11:10 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Die moeten zich wel heel stoer gevoeld hebben zeg
Ik denk wel dat het een hele kakofonie over het bakkie was ja
padlarfdinsdag 10 maart 2009 @ 12:43
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 09:12 schreef appie_nl89 het volgende:

[..]

zit er een d in vagina?
kud!
Maurodinsdag 10 maart 2009 @ 13:01
Aarghhh...

Had mezelf voorgenomen nooit meer te posten hier op Fok! maar nu moet ik toch wel ff reageren.

Ik ben dus zo'n chauffeur. Eéntje die inhaalt wanneer het kan én mag! Als er een inhaalverbod is dan haal ik nagenoeg nooit in. De enige uitzonderingen die ik maak om het inhaalverbod te negeren is als ik op de snelweg aan kom rijden en ik zie dat er op de invoegstrook een andere vrachtwagen aan komt rijden met een (veel) lagere snelheid dan ik dat heb. ik schuif dan een baan op om die wagen de ruimte te geven zodat hij zonder al teveel hinder voor het overige (vracht)verkeer kan invoegen. De andere keer dat ik het inhaalverbod negeer is als er een PERSONENAUTO met caravan/aanhanger 80 op de teller gaat rijden voor mij en het schijnheilig boontje gaat uithangen. 80 op de teller wil niet zeggen dat je ook 80 rijdt. Meestal is dat 75 km/h. Ik ga daar heeeeel braaf voorbij met een gangetje van tussen de 85 en de 89 echte km/h.

Waar ik me als chauffeur groen en geel aan erger zijn die autoterrormobilisten die menen dat ze persé vóór die ene vrachtauto moeten invoegen. Zo reed ik vanochtend op de grote ring rond Brussel en komt er opeens zo'n vriendelijk kerel over de vluchtstrook (de invoegstrook was al op namelijk) vanuit mijn dode hoek rakelings voor mij door op het moment dat ik al aardig snel inliep op mijn voorganger (eveneens vrachtauto).
Ik schrik me iedere keer wild als me dat overkomt. En dat gebeurt niet sporadisch maar dagelijks!!

Mensen beseffen niet wat voor spel ze aan het spelen zijn op dat moment. Auto vs. vrachtwagen is een erg ongelijke strijd. Vaak hebben dat soort mensen ook nog eens kinderen in de auto zitten. Ik kan daar met mijn pet niet bij.

zo.
blaatertjedinsdag 10 maart 2009 @ 13:03
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 11:22 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Ja, maar dan rijden ze 50km/u langzamer dan ik mag. Maar als een auto 117 rijdt en ik 120 ga ik er niet perse voorbij.
Ik doelde op een 80 km weg. En daar klagen al zat mensen over. De meesten rijden liever 90.
quote:
[..]

Het transportbedrijf staat niet boven de wet. Dus als met de huidige snelheden en inhaalverboden een tijd niet haalbaar is, zal hij zijn eisen moeten bijstellen. Niet de wet.
Het is niet het transportbedrijf dat die rittenschema's samenstelt, maar in dit geval de supermarktketen.
quote:
[..]

Ben ik het mee eens.
Maar wat ik vertelde: bij ritsen moet je tot het einde doorrijden. Deze chauffeur snapte het niet en dacht dat je zo snel mogelijk naar de rechterbaan moest. En om te voorkomen dat ik met enkele andere auto's (met lage snelheid) over de lege linkerstrook door wilde rijden tot het einde, ging hij voor eigen rechter spelen. Dan verpest hij het voor zijn collega's, maar ik krijg op die manier een pokkepesthekel aan die chauffeurs.

En ja, het zijn niet alleen vrachtwagenchauffeurs. Ook veel Volvo en Audi-rijders kennen niet auto rijden. Daar heb ik ook een pokkepesthekel aan hoor.
Mee eens. Maar tenzij het een buitenlander was, denk ik niet dat hij dat deed omdat hij het niet begreep. Eerder om te voorkomen dat de audi rijder die je noemt nog over de verdrijfvlakken zijn wagen er voor perst. En ja dat doet hij dan al zo vroeg dat geen mens meer kan ritsen. Dus een voorbeeld waar de "Audi rijder" het voor zijn mede automobilist verpest. Andersom hebben nogal wat vrachtwagenchauffeurs een pokkehekel aan automobilisten die aan alle kanten langs ze scheren.
Bij Deventer zag je een paar maand geleden de andere kant. Iemand sneed een vrachtwagen bij het uitvoegen en die moest in de ankers. Gevolg vijf vrachtwagens op elkaar en ellenlange files. En ja, ik besef me dat die vrachtwagens niet op elkaar geklapt waren als ze voldoende afstand gehouden hadden.

Ik ben overigens zelf een leasebak rijder, maar heb in het verleden met chauffeurs gewerkt en ken zo hun specifieke problemen en zie het gedrag over en weer gewoon dagelijks op de weg.
blaatertjedinsdag 10 maart 2009 @ 13:10
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 13:01 schreef Mauro het volgende:

Mensen beseffen niet wat voor spel ze aan het spelen zijn op dat moment. Auto vs. vrachtwagen is een erg ongelijke strijd. Vaak hebben dat soort mensen ook nog eens kinderen in de auto zitten. Ik kan daar met mijn pet niet bij.

zo.
Ze beseffen met name niet dat je ze niet ziet. Toen ik aan het verhuizen was had ik een huur vrachtwagentje en kon aan de lijve ondervinden hoe sommigen doen. Lekker in de dodehoek rijden en wat etteren en dan flink toeteren. Ik zag niets en besloot om de wagen stil te zetten. Wie weet had ik hem geraakt ofzo. Bleek hij zo kort achter me te zitten dat hij achterop me knalde.
Ik kreeg natuurlijk ook de opmerking dat ik moest uitkijken. Tja, je zat in m'n dode hoek makker...
blaatertjedinsdag 10 maart 2009 @ 13:26
Over rotte appels:
Meike26dinsdag 10 maart 2009 @ 13:31
Vrachtwagen chauffeurs zijn mijn vrienden. En inderdaad, zoals Mauro ook zegt, het is soms echt door het oog van de naald dat mensen hun auto zo rakelings langs een vrchtwagen de auto er voor gooien.

Als je als automobilist duidelijk laat zien aan de trucker wat je gaat doen, dan laat hij je er 9 van de 10 keer gewoon tussen. En dus niet ervoor gooien, het lokt situaties uit dat de personenwagen direct na het tussengooien op de rem moet, en vrachtwagen chauffeur moet vervolgens vol op de rem gaan staan om de auto maar niet in te korten.

Laat even zien wat je doet, je krijgt ruimte en gaat er tussen. Meestal lukt het mij zelfs om in of uit te voegen, tussen de vrachtwagens door, zonder die jongens te hinderen...dus ook niet op de rem hoeven staan. Gewoon even iets sneller rijden dan vrachtwagen, ruimte crëeren, tussen plaatsen, afremmen op de motor en weer een baan opschuiven. Of dat nu in of uitvoegen is, maakt geen drol uit.

En een algeheel inhaal verbod op vrachtwagens is de grootste kolder. Als je elke dag vlees,groente en aardappels op je bord wilt hebben, dan ben je ook tegen dit idiote plan.
Sapstengeldinsdag 10 maart 2009 @ 13:39
quote:
.

Die gast heeft iig lol in z'n werk .
Meike26dinsdag 10 maart 2009 @ 13:47
Mwah, zolang zijn lol maar niet de dood word van andere weggebruikers, vind ik het oke, maar dit is toch wel een gevalletje ADHD dat z'n pilletjes kwijt is.

Vorig jaar September reed ik tussen Arnhem en Apeldoorn langs een vrachtwagen op de vluchtstrook, vrachtwagen chauffeur stond gewoon in z'n ochtendjas z'n verhaal te doen aan de politie... ja dan heb ik ook weer even lol in m'n werk.
Walter81dinsdag 10 maart 2009 @ 14:23
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 13:03 schreef blaatertje het volgende:

Mee eens. Maar tenzij het een buitenlander was, denk ik niet dat hij dat deed omdat hij het niet begreep. Eerder om te voorkomen dat de audi rijder die je noemt nog over de verdrijfvlakken zijn wagen er voor perst. En ja dat doet hij dan al zo vroeg dat geen mens meer kan ritsen. Dus een voorbeeld waar de "Audi rijder" het voor zijn mede automobilist verpest. Andersom hebben nogal wat vrachtwagenchauffeurs een pokkehekel aan automobilisten die aan alle kanten langs ze scheren.
Het ging hier in dit specifieke geval niet om een audi-rijder, maar om mijzelf.
En het was nog niet bij een verdrijvingsvlak, maar zo'n 300m daarvoor. Daarentegen kwam ik met pak-m-beet zo'n 40km/u aanrijden. Niet hard dus. En aan z'n Nederlands kenteken maak ik op dat hij geen buitenlander was.
quote:
Bij Deventer zag je een paar maand geleden de andere kant. Iemand sneed een vrachtwagen bij het uitvoegen en die moest in de ankers. Gevolg vijf vrachtwagens op elkaar en ellenlange files. En ja, ik besef me dat die vrachtwagens niet op elkaar geklapt waren als ze voldoende afstand gehouden hadden.

Ik ben overigens zelf een leasebak rijder, maar heb in het verleden met chauffeurs gewerkt en ken zo hun specifieke problemen en zie het gedrag over en weer gewoon dagelijks op de weg.
Van mij is ook een leasebak, maar niet zo'n grote, en ik rij er niet mee zoals typisch voor het type 'leaserijder'.
Walter81dinsdag 10 maart 2009 @ 14:28
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 13:01 schreef Mauro het volgende:
Aarghhh...
De andere keer dat ik het inhaalverbod negeer is als er een PERSONENAUTO met caravan/aanhanger 80 op de teller gaat rijden voor mij en het schijnheilig boontje gaat uithangen. 80 op de teller wil niet zeggen dat je ook 80 rijdt. Meestal is dat 75 km/h. Ik ga daar heeeeel braaf voorbij met een gangetje van tussen de 85 en de 89 echte km/h.
Maar als die auto WEL 80 rijdt, ga jij er vast en zeker OOK met 85 voorbij. En ook voor jou als chauffeur geldt die 80 als grens. En dan ben je een zeer grote egoïst als je door je inhalen een file achter je creëert. Kijk dan eens in je spiegel wat je veroorzaakt. Zulk rijgedrag zou zeer zwaar bestraft moeten worden, want van een beroepschauffeur verwacht je beter.
quote:
Waar ik me als chauffeur groen en geel aan erger zijn die autoterrormobilisten die menen dat ze persé vóór die ene vrachtauto moeten invoegen. Zo reed ik vanochtend op de grote ring rond Brussel en komt er opeens zo'n vriendelijk kerel over de vluchtstrook (de invoegstrook was al op namelijk) vanuit mijn dode hoek rakelings voor mij door op het moment dat ik al aardig snel inliep op mijn voorganger (eveneens vrachtauto).
Ik schrik me iedere keer wild als me dat overkomt. En dat gebeurt niet sporadisch maar dagelijks!!
Over de vluchtstrook is ook asociaal. Maar dat een automobilist liever VOOR een vrachtwagen dan ACHTER een vrachtwagen rijdt is logisch. Als je eenmaal achter zo'n groot gevaarte rijdt, krijg je vaak de kans niet meer om nog in te halen omdat het verkeer op de linkerstrook je er niet tussen laat. Tevens zie je niks achter een vrachtwagen als je niet extra veel ruimte houdt.
quote:
Mensen beseffen niet wat voor spel ze aan het spelen zijn op dat moment. Auto vs. vrachtwagen is een erg ongelijke strijd. Vaak hebben dat soort mensen ook nog eens kinderen in de auto zitten. Ik kan daar met mijn pet niet bij.
Helaas maken veel chauffeurs misbruik van die ongelijke strijd.
Walter81dinsdag 10 maart 2009 @ 14:32
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 13:31 schreef Meike26 het volgende:
Als je als automobilist duidelijk laat zien aan de trucker wat je gaat doen, dan laat hij je er 9 van de 10 keer gewoon tussen. En dus niet ervoor gooien, het lokt situaties uit dat de personenwagen direct na het tussengooien op de rem moet, en vrachtwagen chauffeur moet vervolgens vol op de rem gaan staan om de auto maar niet in te korten.
Dit klopt deels.

Maar ik heb ook meegemaakt dat ik op een gecombineerde in- en uitvoegstrook reed, (mocht 100, reed iets van 80, omdat harder niet mogelijk was), komt er met 85 een vrachtwagen op de strook links van me aanrijden (reed +/- 85, had me dus ruim van tevoren zien rijden, komt naast me rijden en komt gewoon naar rechts waardoor ik de vluchtstrook op moest.

Dan ben ik niet degene die in zijn dode hoek ging rijden, maar gewoon een of andere boer die met z'n strontbak van Jac Caron niet uitkijkt.
BlackStar2kdinsdag 10 maart 2009 @ 14:37
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 14:32 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Dit klopt deels.

Maar ik heb ook meegemaakt dat ik op een gecombineerde in- en uitvoegstrook reed, (mocht 100, reed iets van 80, omdat harder niet mogelijk was), komt er met 85 een vrachtwagen op de strook links van me aanrijden (reed +/- 85, had me dus ruim van tevoren zien rijden, komt naast me rijden en komt gewoon naar rechts waardoor ik de vluchtstrook op moest.

Dan ben ik niet degene die in zijn dode hoek ging rijden, maar gewoon een of andere boer die met z'n strontbak van Jac Caron niet uitkijkt.
LOL
blaatertjedinsdag 10 maart 2009 @ 14:55
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 14:23 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Het ging hier in dit specifieke geval niet om een audi-rijder, maar om mijzelf.
En het was nog niet bij een verdrijvingsvlak, maar zo'n 300m daarvoor. Daarentegen kwam ik met pak-m-beet zo'n 40km/u aanrijden. Niet hard dus. En aan z'n Nederlands kenteken maak ik op dat hij geen buitenlander was.
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 13:03 schreef blaatertje het volgende:
Mee eens. Maar tenzij het een buitenlander was, denk ik niet dat hij dat deed omdat hij het niet begreep. Eerder om te voorkomen dat de audi rijder die je noemt nog over de verdrijfvlakken zijn wagen er voor perst. En ja dat doet hij dan al zo vroeg dat geen mens meer kan ritsen. Dus een voorbeeld waar de "Audi rijder" het voor zijn mede automobilist verpest. Andersom hebben nogal wat vrachtwagenchauffeurs een pokkehekel aan automobilisten die aan alle kanten langs ze scheren.
Bij Deventer zag je een paar maand geleden de andere kant. Iemand sneed een vrachtwagen bij het uitvoegen en die moest in de ankers. Gevolg vijf vrachtwagens op elkaar en ellenlange files. En ja, ik besef me dat die vrachtwagens niet op elkaar geklapt waren als ze voldoende afstand gehouden hadden.

Ik ben overigens zelf een leasebak rijder, maar heb in het verleden met chauffeurs gewerkt en ken zo hun specifieke problemen en zie het gedrag over en weer gewoon dagelijks op de weg.
Ik doelde niet op jou. Jij hebt hier waarschijnlijk een chauffeur getroffen die, omdat hij al meer dan eens (zie post vanchauffeur hierboven) gesneden is en dat nu wil voorkomen door inhalen te verhinderen.
Laat hij jou door, dan kan de aso rijder op jouw bumper er ook achteraan om hem te snijden, dus blokkeert hij jou alvast. Want hij heeft wel meer dan 18 meter nodig om de wagen er voor te gooien.
Omdat je zelf aanhaalde dat o.a. Audi rijders er ook bij kunnen haalde ik aan dat hier een "Audi rijder" het voor de rest (jou) verpest heeft.
TommyGundinsdag 10 maart 2009 @ 15:05
Meid je maakt wat mee
blaatertjedinsdag 10 maart 2009 @ 15:10
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 14:28 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Maar als die auto WEL 80 rijdt, ga jij er vast en zeker OOK met 85 voorbij. En ook voor jou als chauffeur geldt die 80 als grens. En dan ben je een zeer grote egoïst als je door je inhalen een file achter je creëert. Kijk dan eens in je spiegel wat je veroorzaakt. Zulk rijgedrag zou zeer zwaar bestraft moeten worden, want van een beroepschauffeur verwacht je beter.
[..]
Je leest niet wat hij zegt: Nogal wat automobilisten gaan heel etterig 80 op de teller rijden. Als je 80 op je teller hebt staan rij je 75. En ja, het is asociaal om in te halen terwijl er een verbod is. Maar vrachtwagen chauffeurs etteren is ook niet netjes. Gelukkig mogen personenauto's met aanhangwagens vanaf 1 mei 90 km/u dus, dan is dat probleem ook opgelost.
Maar dan wordt het probleem voor de andere automobilisten nog leuker. Want met die 90 km/u mogen de auto's met aanhanger harder dan de vrachtwagens en zullen die dus gaan inhalen. En in Nederland geldt het inhaal verbod n.l. alleen voor vrachtwagens. auto's met aanhanger en zelfs autobussen mogen wel gewoon inhalen.
Dat vind ik het kromme aan het hele inhaal verbod. Zat voertuigen met dezelfde maximum snelheid mogen wel inhalen. Laat ze het dan zo als in Duitsland uitvoeren: een inhaal verbod voor alle verkeer dat niet harder dan 80 km/u mag.
quote:
Over de vluchtstrook is ook asociaal. Maar dat een automobilist liever VOOR een vrachtwagen dan ACHTER een vrachtwagen rijdt is logisch. Als je eenmaal achter zo'n groot gevaarte rijdt, krijg je vaak de kans niet meer om nog in te halen omdat het verkeer op de linkerstrook je er niet tussen laat. Tevens zie je niks achter een vrachtwagen als je niet extra veel ruimte houdt.
Dus een personenauto mag wel voor een vrachtwagen rijden als die 5 km/u langzamer gaat dan ze zelf willen, maar andersom niet? Typisch voorbeeldje van egoistisch denken.
Want een vrachtwagen mag ook tachtig en er zijn ook zat josti's in personen auto's die met 2 km/u verschil vrachtwagens inhalen.
EvanStonedinsdag 10 maart 2009 @ 15:40
De Nederlandse versie:

addmanagerdinsdag 10 maart 2009 @ 15:56
Dat filmpje van die roemeen is echt baas.
TommyGundinsdag 10 maart 2009 @ 16:06
Baas filmpjes idd
Laurensiusdinsdag 10 maart 2009 @ 16:33
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 13:01 schreef Mauro het volgende:
Aarghhh...

Had mezelf voorgenomen nooit meer te posten hier op Fok! maar nu moet ik toch wel ff reageren.

Ik ben dus zo'n chauffeur. Eéntje die inhaalt wanneer het kan én mag! Als er een inhaalverbod is dan haal ik nagenoeg nooit in. De enige uitzonderingen die ik maak om het inhaalverbod te negeren is als ik op de snelweg aan kom rijden en ik zie dat er op de invoegstrook een andere vrachtwagen aan komt rijden met een (veel) lagere snelheid dan ik dat heb. ik schuif dan een baan op om die wagen de ruimte te geven zodat hij zonder al teveel hinder voor het overige (vracht)verkeer kan invoegen. De andere keer dat ik het inhaalverbod negeer is als er een PERSONENAUTO met caravan/aanhanger 80 op de teller gaat rijden voor mij en het schijnheilig boontje gaat uithangen. 80 op de teller wil niet zeggen dat je ook 80 rijdt. Meestal is dat 75 km/h. Ik ga daar heeeeel braaf voorbij met een gangetje van tussen de 85 en de 89 echte km/h.

Waar ik me als chauffeur groen en geel aan erger zijn die autoterrormobilisten die menen dat ze persé vóór die ene vrachtauto moeten invoegen. Zo reed ik vanochtend op de grote ring rond Brussel en komt er opeens zo'n vriendelijk kerel over de vluchtstrook (de invoegstrook was al op namelijk) vanuit mijn dode hoek rakelings voor mij door op het moment dat ik al aardig snel inliep op mijn voorganger (eveneens vrachtauto).
Ik schrik me iedere keer wild als me dat overkomt. En dat gebeurt niet sporadisch maar dagelijks!!

Mensen beseffen niet wat voor spel ze aan het spelen zijn op dat moment. Auto vs. vrachtwagen is een erg ongelijke strijd. Vaak hebben dat soort mensen ook nog eens kinderen in de auto zitten. Ik kan daar met mijn pet niet bij.

zo.
Vandaar mijn eerste reactie dus al... Ik vind dat iedereen een keer met een vrachtwagen mee moet rijden.. dan weet je wat je vanuit zo'n ding ziet / kan..

Gisteravond zijn we nog met een dieplader een kraan wezen lossen en een shovel wezen laden.. Dan kom je bij een brug (Gorichemse brug) aan en ga je met die dieplader midden over 2 rijstroken heen rijden.. Mensen beseffen / zien niet dat zo'n gevaarte veel te breed is voor 1 rijstrook, zeker als er wat wind staat..

Wat ik hiermee wil zeggen is dat die chauffeurs je echt niet gaan lopen jennen ofzo, maar donders goed weten waar ze mee bezig zijn!
Meike26dinsdag 10 maart 2009 @ 16:50
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 16:33 schreef Laurensius het volgende:

[..]

Vandaar mijn eerste reactie dus al... Ik vind dat iedereen een keer met een vrachtwagen mee moet rijden.. dan weet je wat je vanuit zo'n ding ziet / kan..

Gisteravond zijn we nog met een dieplader een kraan wezen lossen en een shovel wezen laden.. Dan kom je bij een brug (Gorichemse brug) aan en ga je met die dieplader midden over 2 rijstroken heen rijden.. Mensen beseffen / zien niet dat zo'n gevaarte veel te breed is voor 1 rijstrook, zeker als er wat wind staat..

Wat ik hiermee wil zeggen is dat die chauffeurs je echt niet gaan lopen jennen ofzo, maar donders goed weten waar ze mee bezig zijn!
Aansluitend op jouw mening, waar ik het er overigens mee eens ben, heb ik ook wel eens gedacht, wat als er les auto's zouden komen als grijskenteken auto's. Dan leer je niet alleen te rijden op je spiegels en vanzelf ook de dode hoek, je leert ook beter inschatten van verkeer op afstand en wat een chauffeur op een vrachtwagen zoals ziet...of juist niet. Ik heb door het rijden op bestelwagentjes, Caddy en Berlingo, veel meer geleerd (ervaring opgedaan) dan met rijlessen.

Maarja, leswagens moeten overzichtelijk zijn en dus zit je voor rijbewijs B sowieso in een gewone "luxe" wagen. Voor rijbewijs BE kan je wel lessen in een busje ala Transporter/Vito.
RealZeusdinsdag 10 maart 2009 @ 17:03
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 08:46 schreef Underwater het volgende:

[..]

Een chauffeur of transporteur laat zijn begrenzer niet instellen. Dit wordt af fabriek gedaan.
Oh nee?

Bij ons zijn alle auto's afgelopen zomer terug gedraaid naar 86 km/h ivm de dure brandstof.
RealZeusdinsdag 10 maart 2009 @ 17:11
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 10:06 schreef Walter81 het volgende:
Daarstraks nog 1 of andere vrachtwagenhufter. Die vond het nodig om 1 km voor het samenvoegen van 2 rijstroken al middenop te gaan rijden om niemand de kans te geven tot het einde van de rijstrook door te rijden om te ritsen bij het bord 'ritsen vanaf hier'.

Het zijn ook altijd de vrachtwagenchauffeurs die dat doen, omdat 'ze een grote wagen hebben'.
Dat is meer om die mongolen die er op het laatste moment tussen duiken af te stoppen. Die gooien hem er doorgaans op zo'n manier voor dat je met je vrachtwagen vol in de ankers moet.
RealZeusdinsdag 10 maart 2009 @ 17:24
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 14:28 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Maar als die auto WEL 80 rijdt, ga jij er vast en zeker OOK met 85 voorbij. En ook voor jou als chauffeur geldt die 80 als grens. En dan ben je een zeer grote egoïst als je door je inhalen een file achter je creëert. Kijk dan eens in je spiegel wat je veroorzaakt. Zulk rijgedrag zou zeer zwaar bestraft moeten worden, want van een beroepschauffeur verwacht je beter.
Je wilt het niet snappen of wel. Een personenauto die volgens zijn teller 80 rijdt rijdt in werkelijkheid 75. In tegenstelling tot personenauto's zijn de snelheidsmeters van vrachtwagens wel geijkt.En inhalen met 5 km/h verschil is sneller dan jij denkt. Het is hetzelfde als lopend langs een vrachtwagen. En laten we het over egoisme maar niet gaan hebben want dan komt menig personeautobestuurder er minder goed vanaf.
Schrijft u even mee?
- Met 60 invoegen, of daar nou een auto rijdt of niet.
- Als ik met de vrachtwagen in wil voegen op de snelweg geven en ik geef richting aan ten teken dat ik er tussen wil geven de meesten nog even gas bij.
- Nog even die vrachtwagen voorbij bij wegwerkzaamheden of vlak voor de afrit met als gevolg dat ze je moeten snijden.
- De file inhalen via het benzinestation/parkeerterrein.
quote:
[..]

Over de vluchtstrook is ook asociaal. Maar dat een automobilist liever VOOR een vrachtwagen dan ACHTER een vrachtwagen rijdt is logisch. Als je eenmaal achter zo'n groot gevaarte rijdt, krijg je vaak de kans niet meer om nog in te halen omdat het verkeer op de linkerstrook je er niet tussen laat. Tevens zie je niks achter een vrachtwagen als je niet extra veel ruimte houdt.
Je schets hier precies de reden waarom vrachtwagenchauffeurs ook inhalen. Er achter zitten is nooit leuk. En inderdaad, je komt er niet meer tussen. En die chauffeurs die geen afstand houden snap ik ook niet, want je hebt geen idee wat er gebeurt als je achter een trailer hangt. Het punt is alleen dat , als ik afstand houdt, er altijd wel weer een personenauto tussen duikt.
quote:
[..]

Helaas maken veel chauffeurs misbruik van die ongelijke strijd.
Ik denk dat chauffeurs meet fouten van personenauto's lopen op te vangen dan die automobilisten door hebben.
RealZeusdinsdag 10 maart 2009 @ 17:28
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 16:33 schreef Laurensius het volgende:

[..]

Vandaar mijn eerste reactie dus al... Ik vind dat iedereen een keer met een vrachtwagen mee moet rijden.. dan weet je wat je vanuit zo'n ding ziet / kan..

Gisteravond zijn we nog met een dieplader een kraan wezen lossen en een shovel wezen laden.. Dan kom je bij een brug (Gorichemse brug) aan en ga je met die dieplader midden over 2 rijstroken heen rijden.. Mensen beseffen / zien niet dat zo'n gevaarte veel te breed is voor 1 rijstrook, zeker als er wat wind staat..

Wat ik hiermee wil zeggen is dat die chauffeurs je echt niet gaan lopen jennen ofzo, maar donders goed weten waar ze mee bezig zijn!
Dat klopt. In sommige bochten die twee baans zijn ga ik ook in het midden staan. Er zijn namelijk altijd mensen die denken dat een vrachtauto net zo makkelijk de hoek om gaat dan zij, en die gaan in de bocht inhalen. En mijn trekker heeft hun rijbaan toch even nodig maar dat willen veel mensen ook niet snappen.
blaatertjedinsdag 10 maart 2009 @ 17:48
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 17:24 schreef RealZeus het volgende:

Je schets hier precies de reden waarom vrachtwagenchauffeurs ook inhalen. Er achter zitten is nooit leuk. En inderdaad, je komt er niet meer tussen. En die chauffeurs die geen afstand houden snap ik ook niet, want je hebt geen idee wat er gebeurt als je achter een trailer hangt. Het punt is alleen dat , als ik afstand houdt, er altijd wel weer een personenauto tussen duikt.
Punt is ook dat als je soms de lengte van die collonnes op de A1 ziet, je als automobilist er wel tussendoor moet om uit te kunnen voegen. En als dat niet met onnodig gooi en smijt werk gaat, moet dat ook kunnen dunkt me.
Dat een tijd geleden bij Deventer, na het snijden bij het uitvoegen van een automobilist, vijf vrachtwagens op elkaar zaten, zegt natuurlijk ook het nodige over de onderlinge afstand.
En doet ook vermoeden dat de automobilist (die doorgereden is) mogelijk het stel ineens heeft moeten inhalen omdat hij er niet tussendoor kon.
Ja, hij had geduld moeten oefenen en achter ze moeten uitvoegen i.p.v. gevaarlijke acties uithalen. Maar hadden die vrachtwagens voldoende afstand gehouden, dan had hij er ook tussendoor gekund.
Bij beide partijen zijn gewoon goeien en slechten en bij beide partijen vallen dingen te verwijten.
vosssdinsdag 10 maart 2009 @ 18:59
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 08:01 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Hee Vosss .
Hee kraaksandaal

Van wie ben jij nu weer een kloon?
Walter81woensdag 11 maart 2009 @ 08:23
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 17:24 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Je wilt het niet snappen of wel. Een personenauto die volgens zijn teller 80 rijdt rijdt in werkelijkheid 75. In tegenstelling tot personenauto's zijn de snelheidsmeters van vrachtwagens wel geijkt.En inhalen met 5 km/h verschil is sneller dan jij denkt.
[quote]
Niet voor een vrachtwagen met aanhanger. Zeker irritant als daar 50 auto's voor vol op de rem moeten, omdat ze logischerwijs met 120 komen aanrijden)
Het is hetzelfde als lopend langs een vrachtwagen. En laten we het over egoisme maar niet gaan hebben want dan komt menig personeautobestuurder er minder goed vanaf.
Schrijft u even mee?
- Met 60 invoegen, of daar nou een auto rijdt of niet.
- Als ik met de vrachtwagen in wil voegen op de snelweg geven en ik geef richting aan ten teken dat ik er tussen wil geven de meesten nog even gas bij.
- Nog even die vrachtwagen voorbij bij wegwerkzaamheden of vlak voor de afrit met als gevolg dat ze je moeten snijden.
- De file inhalen via het benzinestation/parkeerterrein.
[..][/quote]
Klopt.. dit zijn ook zeer irritante acties. Maar die zijn niet alleen voor vrachtwagens irritant, ook voor personenauto's is dit vervelend. Al is het 2e puntje minder probleem bij personenwagens omdat je makkelijker een gaatje vindt.
RealZeuswoensdag 11 maart 2009 @ 15:14
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 08:23 schreef Walter81 het volgende:

[..]


Klopt.. dit zijn ook zeer irritante acties. Maar die zijn niet alleen voor vrachtwagens irritant, ook voor personenauto's is dit vervelend. Al is het 2e puntje minder probleem bij personenwagens omdat je makkelijker een gaatje vindt.
Dat inderdaad. Personeauto's zijn kleiner, trekken sneller op en hebben een minder lange remweg. En die zijn wendbaarder. En dan is het nog wel irritant, maar als er één of andere prutser voor mij langs schiet en ik kan er niet tegen remmen dan denkt het gemiddelde klootjesvolk wel dat ik geen afstand heb gehouden.En het mijn schuld is.
Inclusief de meest irritante en camerageile officier van justitie die Nederland rijk is: Koos "belerend vingertje" Spee.

Daarom mogen ze van mij alle automobilisten een vrachtwagenrijles aanbieden en een dag mee met een chauffeur, zodat ze kunnen zien hoeveel domme acties er dagelijks uitgehaald worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door RealZeus op 12-03-2009 16:33:41 ]
tisauchwoensdag 11 maart 2009 @ 19:18
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 11:08 schreef Goofisch het volgende:
fuckie irritant.

2 baans weg. gaat de 1 de ander in halen,

de 1 rijdt 80 en de ander 82

zucht..
Mee eens, die trieste olifantenrace die zich dan voortdoet geeft nodig weggebruiker een partij grijzen haren erbij. Laat die paupers 's nachts rijden dan heeft het forensenverkeer er tenminste geen last van.
blaatertjewoensdag 11 maart 2009 @ 20:25
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 15:14 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Klopt.. dit zijn ook zeer irritante acties. Maar die zijn niet alleen voor vrachtwagens irritant, ook voor personenauto's is dit vervelend. Al is het 2e puntje minder probleem bij personenwagens omdat je makkelijker een gaatje vindt.
Dat inderdaad. Personeauto's zijn kleiner, trekken sneller op en hebben een minder lange remweg. En die zijn wendbaarder. En dan is het nog wel irritant, maar als er één of andere prutser voor mij langs schiet en ik kan er niet tegen remmen dan denkt het gemiddelde klootjesvolk wel dat ik geen afstand heb gehouden.En het mijn schuld is.
Inclusief de meest irritante en camerageile officier van justitie die Nederland rijk is: Koos "belerend vingertje" Spee.

Daarom mogen ze van mij alle automobilisten een vrachtwagenrijles aanbieden en een dag mee met een chauffeur, zodat ze kunnen zien hoeveel domme acties er dagelijks uitgehaald worden.
[/quote]

Net nog een heel leuk voorbeeld meegemaakt. Mede dankzij Riijkswaterstaat.
Ik om van de ring Utrecht noord af en moet de A27 in zuidelijke richting op. Omdat in noordelijke richting file staat, staan de matrix borden op 70. Echter staat een van die matrixborden een paar meter voor de afslag om de A27 in zuidelijke richting op te gaan. Ik heb al meerdere malen mee gemaakt dat de auto voor me de afslag neemt en heel moraliserend 70 blijft rijden. Ook op het moment dat je op de A27 in moet voegen terwijl de vrachtwagens met 85-90 voorbij denderen en het andere verkeer 100-120 gaat.
Meestal probeer ik afstand te pakken en gaat het redelijk omdat de automobilist zelf ook in moet voegen en uiteindelijk wl sneller moet. Nu had ik zo'n kloothommel voor me die helaas de volgende afslag weer af moest en dus vrolijk 70 bleef rijden en een busje dat geïrriteerd op mijn bumper hing en hem wel voor een vrachtwagen ramde, met een situatie tot gevolg dat het me even dun door de broek liep. Ik had geen andere keus dan de vluchtstrook op te gaan. Meneer zat ook nog zo achter z'n stuur te kijken van "is er wat aan de hand dan?". Ik ben niet snel bang achter het stuur, maar een stel van die eikels die zulke stunts uithalen met twee vrachtwagens naast je... De andere twee situaties waar ik ooit zat te bibberen achter het stuur waren dat ik me langs een inhalende tegenligger moest wurmen.
fs180woensdag 11 maart 2009 @ 21:08
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 09:12 schreef appie_nl89 het volgende:

[..]

zit er een d in vagina?
Maurowoensdag 11 maart 2009 @ 21:27
dubbelbaanse rotondes zijn ook altijd leuk om te nemen met een combinatie....

Vandaag in Frankrijk een auto 'per ongeluk' het midden van de rotonde op gedwongen omdat hij perse mij voorbij wilde gaan terwijl ik op beide banen stond voorgesorteerd om ruimte te nemen. De sukkel was best boos
the_legend_killerwoensdag 11 maart 2009 @ 22:16
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 13:39 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

.

Die gast heeft iig lol in z'n werk .
the_legend_killerwoensdag 11 maart 2009 @ 22:18
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 15:40 schreef EvanStone het volgende:
De Nederlandse versie:

Die is niet leuk
l3lasterwoensdag 11 maart 2009 @ 22:33
een vrachtatuo mag van mij best een keer een andere vrachtauto inhalen. Maar als de achterste vrachtauto ziet dat het DRUK is op de weg en dat er een paar auto's met 120 aankomen... moet die hem er niet ineens voor gooien. Dan had je maar geen vrachtwagen chauffeur moeten worden!!!

verder geef ik vrachtwagen ruimte om goed in te kunnen voegen, want uiteindelijk zijn vrachtwagenchauffeurs een belangrijke schakel in onze economie...
blaatertjewoensdag 11 maart 2009 @ 23:11
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 21:27 schreef Mauro het volgende:
dubbelbaanse rotondes zijn ook altijd leuk om te nemen met een combinatie....

Vandaag in Frankrijk een auto 'per ongeluk' het midden van de rotonde op gedwongen omdat hij perse mij voorbij wilde gaan terwijl ik op beide banen stond voorgesorteerd om ruimte te nemen. De sukkel was best boos
Wees trots op jezelf.
Ik heb onder een oplegger gezeten omdat zo'n leukerd als jij op de rechter baan reed, die verplicht rotonde verlaten was, en ik op de middenste baan zat, waar je de keuze hebt rotonde verlaten, en ik dus de rotonde wilde verlaten en de vrachtwagen besloot dat hij een afslag later moest hebben.
Ik hoop dat de slachtoffers je flink laten schokken.
#ANONIEMwoensdag 11 maart 2009 @ 23:30
Ik vind vrachtwagens inhalen doodeng
Irritatie100woensdag 11 maart 2009 @ 23:31
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 23:30 schreef IlsjePils het volgende:
Ik vind vrachtwagens inhalen doodeng
quote:
Geslacht: Vrouw
Ik snap het!
kraaksandaaldonderdag 12 maart 2009 @ 00:16
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 18:59 schreef vosss het volgende:

[..]

Hee kraaksandaal

Van wie ben jij nu weer een kloon?
Dat weet ik zelf niet meer.
Maurodonderdag 12 maart 2009 @ 08:36
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 23:11 schreef blaatertje het volgende:

[..]

Wees trots op jezelf.
Ik heb onder een oplegger gezeten omdat zo'n leukerd als jij op de rechter baan reed, die verplicht rotonde verlaten was, en ik op de middenste baan zat, waar je de keuze hebt rotonde verlaten, en ik dus de rotonde wilde verlaten en de vrachtwagen besloot dat hij een afslag later moest hebben.
Ik hoop dat de slachtoffers je flink laten schokken.
Ik bedoelde daarmee te zeggen dat je als combinatie op een krappe rotonde veel ruimte nodig hebt.
Als je dan als personenauto koste wat kost er voorbij wil door met de linkerwielen over de vluchtheuvel te rijden, dat ik daar dan geen rekening mee hou als ik de rotonde op draai.

En daarbij, ik heb hem echt wel gezien en reed heel rustig iets te rechtdoor de rotonde op
kraaksandaaldonderdag 12 maart 2009 @ 08:38
Personenauto's die in 't nauw komen door grote vrachtwagen kunnen niet autorijden.
RealZeusdonderdag 12 maart 2009 @ 16:36
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 23:11 schreef blaatertje het volgende:

[..]

Wees trots op jezelf.
Ik heb onder een oplegger gezeten omdat zo'n leukerd als jij op de rechter baan reed, die verplicht rotonde verlaten was, en ik op de middenste baan zat, waar je de keuze hebt rotonde verlaten, en ik dus de rotonde wilde verlaten en de vrachtwagen besloot dat hij een afslag later moest hebben.
Ik hoop dat de slachtoffers je flink laten schokken.
Lees eens beter, hij stond al op beide banen voorgesorteerd. Hij nam zijn ruimte dus al voor de rotonde. Als die domme Fransoos dan zonodig toch moet inhalen vraagt hij er om.
RealZeusdonderdag 12 maart 2009 @ 16:37
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:33 schreef l3laster het volgende:
een vrachtatuo mag van mij best een keer een andere vrachtauto inhalen. Maar als de achterste vrachtauto ziet dat het DRUK is op de weg en dat er een paar auto's met 120 aankomen... moet die hem er niet ineens voor gooien. Dan had je maar geen vrachtwagen chauffeur moeten worden!!!

verder geef ik vrachtwagen ruimte om goed in te kunnen voegen, want uiteindelijk zijn vrachtwagenchauffeurs een belangrijke schakel in onze economie...
Eens.
Ik zie sommige chauffeurs inhalen terwijl ik dan denk:"Wacht nou even lamlul."
RealZeusdonderdag 12 maart 2009 @ 16:37
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 23:30 schreef IlsjePils het volgende:
Ik vind vrachtwagens inhalen doodeng
Waarom?
JaJoahdinsdag 7 april 2009 @ 19:05
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 08:46 schreef Underwater het volgende:

[..]

Een chauffeur of transporteur laat zijn begrenzer niet instellen. Dit wordt af fabriek gedaan. Op papier worden ze altijd begrensd op 88km/h, maar in de praktijk betekend dit hetzelfde, als de afwijking bij elke auto van de snelheidsmeter. Het kan zelfs voorkomen dat 2 identieke vrachtwagens, toch een topsnelheidsverschil hebben. Tevens heeft het vaak te maken met de belading.


Transporteurs (bv. met een eigen werkplaats) kunnen echt wel de snelheid van de begrenzer instellen. Wordt bij ons ook gedaan. Destijds van de dure brandstof zijn ze bij onze firma allemaal naar beneden aangepast.

Jij noemt belading als een factor, maar kijk ook even naar de truukjes die men uithaalt bij het afstellen van zo'n ding (kale banden erop die in het verleden ook al een keer opgesneden waren, en na afstellen gewoon weer bandjes met vol profiel)
powerlitedinsdag 7 april 2009 @ 19:23
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 10:24 schreef blaatertje het volgende:

[..]
Als je dat soort dingen een beetje weet en wilt begrijpen, dan lukt het wel om samen te leven met ze. En ja, er zitten altijd etters tussen. Net als bij gewone automobilisten.
Werk jij netjes mee dan zul je zien dat de meesten ook wl netjes tegen jou zijn. Ga jij lopen etteren, dan zijn ze niet te beroerd om hun collega's in te seinen zodat die je dwars zitten. Echt wel eens gezien dat een of andere bumperklever die 140+ wilde steeds door een inhalende vrachtwagen werd opgevangen. Dacht hij even op het gas te kunnen trappen, dan schoof er steeds een vrachtwagen voor. Ik reed er met een normaal sukkelgangetje achter en kon hem zo bijhouden. En dat ging driekwart van de lengte de A15 zo door.
en terecht!
heerlijke muziek van dat filmpje trouwens xD
Nobudinsdag 7 april 2009 @ 19:57
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 09:22 schreef Laurensius het volgende:
Ik zit ook regelmatig bij maat van mij in de vrachtwagen.. En er is niets zo hinderlijk dan dat er iemand voor je rijd die langzamer gaat dan jij gaat/kan..
Dat heb je zelf toch ook in de auto? Laat ze lekker inhalen..

Ik zou zeggen.. iedereen moet een keer met zo'n ding mee rijden, dan krijg je vanzelf respect voor die auto's en chauffeurs!
Ik denk eerder dat dat mij een plaatsje op de gesloten afdeling van een TBS-kliniek zou opleveren.
the_legend_killerdinsdag 7 april 2009 @ 22:10
Op de autobaan naar eindhoven ben in ik smorgens al een paar keer iemand tegen gekomen die vrachtwagen pest/

Hij gaat er 5 meter voor rijden en die vrachtwagen met groot licht de hele tijd en naar links hem proberen in te halen, maar dan hij komt er niet voorbij.